18 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

18 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Esir Kadın PUZ'U | Matmazel Jackson yanan yüzü- vü yastığın serinliğine sürüp duru- YORu. Şimdi artık, o üç mes'ut — sene eniden başlayabilecektir. Gezint'leri esnasında, sevişen - leri, o, uzaktan — seyrederdi ve ştöyle düşünürdür — Bu, ebediyete sürerse., Parola, hâlâ aklındaydı: Vahit, üç kere, arka arkaya ıslık çalardı. Matmazel Jackson, — sanki kendi âşıkını karşılarmış gibi, heyecan- la kalkarak, kapıyı açardı. Kori - dorda, gölge gibi yürüyerek, kay- bolurlardı. Kâmile korkardı: “— Ah, çok — fena.. Çok fena şeyler yapıyoruz!.,, derdi.. O ise, omuzlarımı silkerdi. “— Aşkta fenalık — olmaz!.,, derdi. , Kulak kabarttı.. Denizin hışırtı - sını duydu.. Bu hışırtı, o güzel aşk gecelerini hayalinde canlandırı - yordu. —Ağaçların altında o ö- püşmeler... . Şimdi pencere açıktı.. Ve pencereden — denizin sesi, mütemadiyen içeri giriyor. — Bir - denbire, bu hışırtı — sanki dindi.. Yahut denizin sesine başka bir ses hâkim oldu.. Bir işaret... . Üç ıslık.... . Tıpki eskisi gibi.. Matmazel Jackson, doğruldu.. Kulaklarına inanmadı.. Elini alnında gezdirdi.. Deliriyor muydu? Yoksa sahiden gelmiş miydi ?. Fakat, hayır... Aman yarabbi.. Kulakları onu aldatmıyor.. Vâhit gelmiş, onu çağrıyor.. İhtiyar kız kalktı... Sırtma bir şey aldı mı, almadı mı? Hatırla - miyor... Hemen balkona koştu.. ... Karanlığın kapladığı karyola - nın içinde, Kâmile de hümmalar içinde yatıyordu,. . Bir kadın saf olunca, hayalâtı yanına çağırması o kadar — kolay bir şey değ'ldir. Genç kadım, başmı yastıkta ge- riye doğru itiyor.. Dirseklerini da- yayarak, gövdesini yukarıya kal- dırıyor.. Bacakları örtüyü itiyor .. Fakat, nafile... — Yanaklarma bir erkek yanağınm değmesi, vücu - dunu erkek kollarının sarması lâ - Zzim... . Hâdiyenin ve diğer kadınların âşıkı olan ve kendisine aşk için pa- ra verilen o adam, burada yok.... Gelmiyor! Kan, Kâmilenin bey - nine sıçrayor.. Tepinircesine ba « caklarmı oynatıyor.. O erkek gelmişti.. bekliyordu. temiyordu.. Fikriyle h'ssi çarpışmaktadır. Sanki fikrinin sansüründen kurtularak, göğsünden “Ah!,, diye bir ses çıkıyor.. ©O kollar, bir daha vücuduna do- lanmıyacak mı?. Nakleden: kadar böyle Bir işaretini Fakat işte kendi is - müthiş surette Unutmak, beyninin ve vücudu- | nun hatırasından onu silmek isti - yordu... Fakat, muveffak olamı - Nemli dııdık'ın. d'şleri arasında HABER'in tefrikası * | Gitmeliyim.. Kaçmalıyım. No. 41 Aslr ve His Romatı ihtiras takallüsleri oluyor. Fakat sevdiği adamı istemiyor.. Çağırmıyacak, almıyacak... Artık onun için ağlamıyacak! Göz yaşalrımın acılığımı genzin- de duyuyor.. Ağlamasını zaptet - mek, kendine hâkim — olmak için çalışıyor.. Kaşlarını çatıyor: “— Ben, onu kovdum... Kova - bildim.. O ise, bana yalvardı.. Beni yumuşatmağa çalıştı.. Yumu- şamadım... Altı sene müddetle mu- kavemet gösterdim. — Şimdi ise, müşkülâtın en büyüğü halledilmiş bulunuyor.. Ne istıraplar çektim ; Fakat daima muvaffak — oldum.. Şimdi, iş bu raddeye — geldikten sonra mı mağlüp — olacağım 7.. Hayır, hayır... Bunun mânası yok.. Ra - miz, bana, — iltica edecek bir yer bulabilir.. Onu da istemem... O - nun bana bir bakışı var ki, buna tahammül edemem. İyisi mi, Mu - rat hocaya. haber gönderirim.. O, benim çareme bakar... Babam sa- | yılır...,, Yalnız başma gidecekti... Matmazel Jackson'u da almıya- caktı. Bu kızın — onu sinirlendir - mekten başka hiç bir faydası yok- bur... Hattâ, çocuğunu bile almağa lüzum yoktu.. Zira, Turğut da o- na Vahidi hatırlatryordu. Hocası Muradım sözünü hatır - ladı: “— Fena şeylerden kaçmak, ek- seriya, fenalığı yenmektir!.,, Kendini çeken bu fenalıkatn, o da kaçacaktı.. Kararını vermişti .. Hem de, nasıl sarsılmaz bir ka - rardı bu!., (Devamı var) Safranbolu Asliye Hukuk Hâ- kimliğinden: Safranbolu inhisarlar idaresi ne izafeten memuru Remzi ile müddeaaleyh Samsun inhisarlar muhakemat memuru Ragıp meya- nesinde mütehattis 592 lira 52 kuruş alacak davasının icra kılın- makta olan — muhakemesinde : Müddesaaleyh mumaileyh Ragıbm İstanbulda münteşir Haber — ve Milliyet gazetelerinin muhabirli- ğini yapmakta olması hasebiyle Türkiye dahilindeki vilâyet — ve kazalarda seyyahat yaptığı ve bu sebeple muayyen ikametgâhı ol - madığı beyaniyle namına çıkarı lan davetiye varakası bitâtepliğ iade kılınmış ve müddei mumai - leyhde ilânen tepliğat — icrasını istem'ş olmakla müddeaaleyh mu- maileyhin yevmi muhakeme olan 2/4/935 salı günü saat 9 da Saf - ranbolu asliype hukuk mahkeme - sinde hazır bulunması veya tara - fından musaddak vekâletname ile. ailesinden biri bulunuyordu. bir vekil göndermesi icabeder ak-| kuvvetin kanlı HABER — Akşam Postan Girit ihtilâlleri Genç ihtilâlci Leonida ziyafetin en neşeli bir ânında bir torbanın içine kondu ve sonra.. Milâdın 1300 yılı, Girit adası için bir felâket oldu. Şiddetli bir zelzele, bütün adayı bir beşik gibi sarsmış, Kandiye kaleleri parçala- narak topraklara serilmişti. Yeni bir ihtilâle atılmak için fırsat bek- leyen Giritliler, — zelzeleyi fırsat bulmuş'ar, derhal ayaklanmışlar. di.. Fakat bu isyan, diğerleri ka - dar sürmeden bastırıldı. Çünkü halk iş olsun diye isyan - etmişti.. Plânlı bir kalkınma olmadığı için manevi kuvvetleri zelzeleden bo - zulmuş olan halk, ölüm korkuları ile yerlerine sindi. Ayni yıl, Venedikten bir çok mu- hacir adaya iskân edildi. . 1319 yılında bir Venediklinin Giritli bir kıza tecavüz etmesi a - danın dokuzuncu ihtilâlini doğur - du, — Fakat, gene Giritli bir ku - mandan olan Kalerki, asilerin üzerine sevkederek isyanı bastırdı.. Giridin onuncu ihtilâli 1332 yı- lında vuku buldu. Bu yıl, deniz korsan'arı Girit adasına baskınlar yaparak ellerine geçirdikleri Ve - nediklileri soyup kaçıyorlardı ... Venedik hükümeti, bu korsanları menetmek için alacağı tedbirle - lere sarfedilecek parayı halktan vergi olarak almak istedi. İşte isyana sebep olan hâdise.. Vergi almak için köye giden bir yüzbaşı halk tarafından öldü - rüldü.. Hükümet, katilleri yakala - mak için derhal iki kalyon asker göndermişti. Bunu duyan Gi - ritliler ayaklandılar, , Bir gün içinde beş — bin köylü Kandiye civarına dolmuş, palan « gaları zaptetmişti. Bu hücumda ele geçen Venedikli asker, zabit, sorup sual edilmeden öldürülüyor- du. İhtilâl Reisi, bütün Venediklile- ri kılıçtan geçireceğini ilân et - mişti. Venedikliler, ne yapacak « larını şaşırmışlardı. Çünkü böyle isyanlarda Venedik tarafını ilti « zam eden Giritli Aelksi Kalerki de ölmüştü, Girit valisi, hiç bir tedbir al - madan ölmektense, karşı gelmek yollarını aradı. Hazırladığı sü - vari askerine Ka'erkinin oğlunu, Yorgiyi, piyade askerine de Yani Kornili admdaki — kumandanları tay'n eerek kaleden çıkardı. Asiler, hiç beklemedikleri bir anda üzerlerine gelen bu kuvvet - ten şaşırmışlardı., Bu harbin garip — tarafı şu idi. Ihtilâlcilerin başında da Kalerki İki muharebesinden si takdirde dwu,mımn giyaben sonra ihtilâlciler reisi Varda Ka - yapılacağı tep''ğ makamına kaim| lerki yaralı olarak ele geçirildi , olmak üzere ilân olunur: (4082) Yeni meşriyat Varlık Bu değerli san'at ve fikir mec- muasının 15 Mart tarihli 41 nci sayısı çıkmıştır. Bu sayıda Hasan Âli, Ahmet Kutsi, Abdülhak Şi - Hükümet tarafı, bu fırsatı ka - çırmamak için vekit geçirmeden re'sin başını kesti ve kesik başı as'lere gönderdiler. Artık Girit - lilerin manevi kuvvetleri tama - miyle bozulmuştu.. Kendi'erine reis olabilecek kimseleri yoktu... Hükümet askerleri, bozguna uğ - nasi, Z'ya Osman, Yaşar Nabi,| rayan Giritli'eri merezleri olan Rodvan Nafiz, İzzettin Sadri Etem, Samed Ağaoğlu, Cev- det Kudret, ve Nahid Sırrının ma- kale, hikâye ve ş'irleri vardır.' dar kılıçtan geçirildi.. Udolaşıyor.. Yüzünde kimbilir nasıl | Tavsiye ederiz. | Şadan,| Margarites'e kadar takip ettiler . Burada ele geçirilen bütün kövlü, | beşikteki çocuklara varmerva ka - Evler ta - mamiyle yağma edildi, yakıldı ... kuvvetini | Köyün üstünden kızıl bir ateş gö- ğe yükselirken, hükümet kuvvet - leri belki isyana bir neferi iştirak etmemiş olan Trisuti köyünü sar - dılar. Burada da ayni şeyi yaptılar ... Bütür köyü doğradılar. — İhtilâl çıkaran yere yakın olmaktan baş - ka suçları olmıyan Trisuti köylü - leri de Girit ihtilâline kurban git- mişlerdi. vw'e'4 Girit ihtilâlleri tarihinden Bü - yük bir yer alan on birimnci ve on ikinci ihtilâllerdir. Ba iki ihtilâli de Kalerknin küçük oğlu Leonida idare etmişti. Bu çocuk babası tarafından Ve- nediğe tahsile gönderilmişti. Kü- çük Leonida, burada içlerinde ya- şadığı Venediklilerle dost geçine- ceği yerde içten içe onlara derin bir kin duymağa başlamıştı. Okuyup, Giride döndüğü vakit babası ölmüş, onun yerine amcası kaim olmuştu. — Amcası da baba- sı gibi Venedikliler tarafını ilti - zam ediyordu. Fakat genç Leonida, içinde bes- lediği arzularımnı Zurbiş adında bi- rine söyledi ve derhal ikisi büyük bir iht'lâl hazırlamağa baş'adılar . Leonidanın ihtilâl — hazırlamakta olduğu hükümet tarafından du - yukmea, bir gece baskimla yaka- lanarak hapse atıldı. Leonidanin arkadaşı Zuirbus bunu duyunca top'adığı — Giritli - lerle ilk isyanı çıkardı. Her neye malolursa olsun genç Leonidayı Hapisten kürtaracaklardı. , Zunirliwm, teşebbüsünde muvaf- fak olamadı. Leonidanın amcası - üç yüz askerle ihtilâlci'eri sarmış- tı. — Çetin bir savaştan sonra Zumir'ius yakalanarak — başı kesildi. Ve kesik baş, Girit şehir- lerinde mızrağa takılarak gezdi - rildi , Genç Leonida, çok sevdiği ar - kadaşımın bu surelte öldürülmesini bir türlü hazmedemiyordu. Bir gece hayatını tehlikeye — koyarak zindandan kaçtı ve vakit geçir - meden büyük — bir ihtilâl ordusu hazırladı. Amcası bu isyanı duyumca, Ve - nediklilerden ziyade hiddete kapı- larak askeri ile yeğenini bastırma - ğa çıktı. Mudras karyesinde iki kuvvet çarpıştılar.. Tecrübesiz Le- onida plânsız hareket — ettiği için İ mağlüp oldu. ZPaanil!apaagi llt HaşanliÜtnman Üsküdar - Istik âl caddesinde mı ğazasile Şış'ide mevdanında Hasan Fehmi, Net ve Beşiktaşta tramvay NUAAAAASS Hüagaggall Y ga çir!ONazayalİ a yagasf BT a tan e0i Tt anmar Pa !._ ASA et BÜ güü ı Ahmetbey Bütün askeri mahvoldu.. Ken * disi ancak canını kurtarabildi. Bif manastıra sığındı.. Hükümet ordunun mahvolma * sını değil, genç ihtilâlciyi arıyor * du. Ele geçirilmesi — için bütün köyler abluka altına almdı. Fakât bulunamıyordu. Manastır papas * ları, Leonidayı canları gibi saklı * yordu. — Fakat ne kadar saklaya" bileceklerdi. Bir gün meydana ç kacak, kiliseyi başlarına geçirerek elerinden alacaklardı. Buna mey” dan vermeden işi — halletmek içilft Leonidanm affedilmesini Girit va* lisinden istediler. Vali, derhal — kabul etti, yatnız Leonidanın kendisine gelerek dilemesini şart gösterdi.. Haberi alan Leonida hiç tereddüt etme* den şehre, Girit valisinin yanımaâ koştu.. Vali, onu beklemediği bir nezaketle kabul — ederek şeref'ne büyük bir ziyafet hazırladı.. Şe * | vefli, fakat kanlı bir ziyafet... Çünkü ziyafetin — en neş'eli bir anında gizli bir kapıdan giren se“ kiz on izbandut — Venedikli, genç ihtilâlcinin etrafa bakmasına bile | meydan vermeden sımsıkı bağla- dılar. Bir torbaya koydular, ha * ber etrafa dağılıncıya kadar w zaklaştılar. Hâdise o günün akşamı bütün: Girit adasında duyuldu.. Limansı dışına götürülerek bir torba için * de denize atılan Leonidanın des- tan'eri ise bundan sonraki ihti « lâllerde harp marşı olarak söylen | di.. N. A. Okan Giridin ilk hayvan gibi Yedinci malrale: istiklâli.. Vahşi bir halkın seyrettiği vali . KABIZLIK HAZIMSIZLIK Mide ekşilik ve yanmalarına karşı İyi ve zararsız çare Mazon meyva tozu dar. Mide ve barsakları alıştırmaz: Ve zarar vermez. MAZON isim — ve markasına dikkat, Deposu: Mazon ve Botton ecza de posu. İş Bankası arkasında No, 12 Bahçekapı SATİiE'de Bütün elektrik âletleri Veresıve Salıpazar, Topçular caddesi Pevoğlu Tünel meydanı Metrohan - Bevım Elılttı'lll evi - Nuvakkithane caddesı Kadıköy - Srketi Hayriye iskelesi N zam caddesi <3 Büyüksda ve Beyojzlundr Kariman geçidi s0 ağında Şinasi, Bevan! Kaditövünde A'tıvyo: aoyında durak mahalliande Begyan ticarethanelerinde