25 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

25 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

25 MART — 1985 Yazan: Kadircan Kaflı — Al da git!. Adamcağız parayı avucunda e- Virip çeviriyor, biribirine vurarak tahte olup olmadığına bakıyardu. Çünkü uğradığı zarar yarım altın bile tutmazdı.. — İçinden de şöyle düşünüyordu.. — Kekke daha çok iste- teydim!.. Ali Reis ona sordu: — Başka bir diyeceğin var mı? — Hayır!.. Allah razı olsu siz - den!. Yerlere kadar iğiliyor, ellerine tarrlarak öpüyordu... Kayıkçı büyük bri sevinç içinde kendi kayığına geçmiş ve gitmiş - H. Şimdi Ali Reis etrafta biriken - lere döndü: — Siz ne istiyorsunuz?. — Sizin de mi kayığınız parçalandı? Siz 'e mi para istiyorsunuz?. Hiç kimse söyliyecek söz bula - Mamıştı... , Herkeş dağılıyordu ve biribir - leriyle şöyle konuşuyorlardı: — Bu kimdir?, — Şimdiye kadar hiç görmedik. : — Venediğe yeni gelmiş olma - ! — Kim olursa olsun, — doğrusu Yiğit delikanlı.. Öyle değil mi?, I.:— ..,ı.—— -ırlğ':#“—:ndln | bayılacak gibiydi.. Kendisini zor - Plaayakta tutabiliyordu.. Herkes dağıldıktan sonra Ali reisle karşı karşıya kaldılar. Bir kaç saniye | öyle kaldılar.. , Ali Reis başını eğerek selâmla- z — Geçmiş olsun Markiz Cenap- | 'arı?. Başka bir emriniz?. Graçyoza dalgın ve tâ içinden tülümseyen gözlerle onun gözle - Tine bakıyordu. Ali Reis Periniye döndü: — Geçmiş olsun Vikont !.. Şim - ti sanırım ki Ankonalı şövalye Pa- tlina Beneventiyi tanıdınız!.. Onu da selâmladı ve Kara Yu- tufun arkasından kotraya geçmek Graçyoza ileriye atıldı: — Fakat.. Fakat... Diye kekeledi.. Ali Reis döndü.. Ona eskisinden daha nazik bir se- İüm verdi: — Buyrunuz Markiz Hazretle- T., Bir emriniz mi var?. — Yaptığmnız bu iyiliği ödemek cesur yel.. — Bunu karşılık — görmek için :'_ıdııı Markiz Hazretleri!.. Teanlık ve şövalyelik — vazifemi | Yaptım.. Sonra Ali Reise döndü.. Hem ı“'ırın hem de emreden bir ses - tunları söyledi: — Kavalyem yaralıdır. Siz git- likten sonra yeniden üstümüze sal- *Ürabilirler. İyiliğinizi tamamla - Mak için bizi konağrmıza — kadar üz!.. O sırada polis işini gören iki za- ı“' on kadar asker oraya gelmiş- kedi. c'ıçyoıı onlara: — — Bir şey yok.. Bitti.. Gidiniz!. Graçyoza düşünüyordu: — Bu ses yabancı değil.. bu sesin sahibini t Büyük Deniz Romanı anıyorum! Dedi. Sonra yeniden — Ali Reise bakarak: l Bizden bu kadarcık zahmeti de esirgemeyiniz!.. Dedi.. Bu sefer, sesinde tam mâ- nasiyle gönülden ve sevgiden do - ğan bir yalvarış seziliyordu. Ali Reis gondolcuya işaret etti: Konağa yanaştılar.. Perini, yarasına — bakılmak ve yatırılmak üzere yatak odasına gö- türüldü. Ali Reisle Graçyoza sa - londa idiler. Konufşuyorlardı: — Sizi bir yerde görmüş gibi - yim.. Bana hiç de yabancı görün - miyorsunuz !.. — Acaba nerede? Ben böyle bir şey biç hatırlamıyorum.. — Halbuki benim hatıralarım biç aldanmazlar!.. — Belki bir rüya!.. — Şimdiye kadar Ankonadan | hiç çıkmadım. Şimdi de arzum muhterem babanız Marki Valer - yonun yanında Türkler — üzerine gitmektir... — Sahimi söylüyorsunuz?. Bu- nun için mi geldiniz?. — Evet!... Lâkin Marki Hazret- Tasi elft Gisikvada imiş.. — Oradadır... Bugünlerde dön- mesini bekliyoruz.. Hattâ şimdiye | kadar gelmesi lâzımdı. Sizi ona | ben tanıtacağım veaz zamanda Ve nediğinenmşhur — adamlarından biri olacaksınız!., — Lâütuflarmız da güzelliğiniz kadar sonsuz.. — Sizin bugün yaptığınız iyili - ği hiç bir suretle ödeyemem.. — Bunu ödemek çok kolaydır.. Fakat, Söylesem acaba kızmaz mı- sınız?. — Sahi mi söylüyorsunz? De - mek ki sizin de beriden isteyece - ıii'ı'ıiı bir şey var demek.. Ne mut- u!.. — Beni azarlamaz mısınız?. — Neden?. — Bu, çocukça —bir arzudur.. Belki de gülersiniz.. — Söyleyiniz!.. Bunu her halde yapmak isterim.. (Devamı var) İstanbul İkinci ticaret mahke - mesinden: Balcı zade Ahmet Sabri vekili avukat İbrahim tarafından Ka - raağaç mezbahasında — Koço ve Lâmbonun tezgâhlarında Sakatçı Şükrü aleyhine 327 lira 30 kuru- şun tahsiline mütedair açılan da. vada yenileme bürosunca müda - aleyhe gönderilen — davetiyenin müddaaleyhin yazılı adresi ter- kettiği ve hali hazır ikametgâ - hının da meçhul bulunduğundan bahsile bilâ tebliğ iade edildiği bittetkik anlaşıldığımdan 11 — Mayıs — 935 cumartesi tarihine müsadif cumartesi saat 14.30 da muhakemesi icra edileceğinden keyfiyet tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. ISTANBUL: 18: Fransızça ders. 18,30: Haber - ler. 19,40: Lohengrin operası — Vag- ner — (kısaltılmışı). plâk, 20,30: Ba- [ yan Jale (şan) piyano ile, 20,50: Ba- yan Nazlı Keman solo piyano ile, 21, 15: Son haberler. — borsalar. 21,30: Radyo orkestrası, 22: Radyo caz ve tango örkestraları. 175 Khz, MOSKOVA, 1724m. 1,30: Parti yayımı. 18,80: — Yeni şarkılar. 19,30: Maksim Gorkiden ro- man parçalar. 22: Almanya yayım. 23,05: İngilizce yayım. ' 832 Khz. Moskova (Stalin) 361 m. 22,45: Dans musikisi, 24: Moskova: dan nakil, 545 Khz. BUDAPEŞTE 550 m. 18: Macar kuarteti 19,15; Sözler. 19,15: Piyano konseri, 2020; Konfe * rans. 20,50: Spor duyumları. Zi: Mu- siki reportajı. 21,40: Duyumlar. 22,05: Vagnerin “Die Götterdaemmerung,, Rdlr operası, 22,50: Vagner hakkımnda sözler, iralık apartıman Büyük Pangaltı Elmadağı Cedi- idiye sokak No: 48 dört oda banyo, lektrik, havagazı ve su birinci kat İ20 lira, altı oda tekmil konförü ile ikinci kat 25 lira. Dr.CEMS'in Nasır ilâcı | zamanda tamamen ve kökünden çıka- tır. Umumt deposu: İngiliz Kanzuk ec- zanesi, her eczanede bulunur. — Ciddi ve müessir bir nasiır ilâcıdır. | — ZAYI — İstanbul Sultanisinden 16 | İkinciteşrin 935 tarihinde almış oldu- | gum tastikname ile Tefeyyüz mekte- binin altıncı sınıfından daha evyel al- mış olduğum tastiknameyi kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hük- mü yoktur. Sultanf No: 676, Tefeyyüz No: 157 Immadettin Vasfi oğlu Celâlettin, HABER Akşam Postası li İDARE EVİ ISTANBUL ANKARA CADDESI Telgrat Aârelı İSTANBUL HABER Teoletan — Yaşı: 28872 — İdnre: zAst0 ABONE ŞARTLARI 1 $ 6 M aylık Türkiyer 120 350 600 1880 Kry3 Benebi: 150 45 8460 1010 ILÂN TARİFESİ — $ Ticaret ilânlarınm satırı 12,50 î Resmi Nânlar 10 kuruştur. Sahibi ve Neşriyat Müdürü: HASAN RASİM US Basıldığı yer: — (VAKIT) Matbansı İ ÜKUPON 715 25-3-935 — En eski nasırları bile pek kısa lılı-J çe ' CEBİDELİKLER İ Geçireni Ü O bidelikter “Şahı Açıkgözler Padişahı Ali Cengizin başından geçenler TEremmeraene ee TT L ER KMDK S1 SKU EAİMTLİ Z UKNT NA-BI Ali Cengiz, daha — bitirmeye wakit bulamadığı kahvaltısı işini verdi. — Saptı, söğüş ve ekmekten sonra artanmı kendi yedi. Ali Cengizde sabahleyin oda - sından çıktığı zamanki memnuni - yet ve kibir kalmamıştı. Bir müd- det düşündü ve: kötü düşüncelere dalma.. Gerçi pa- ram yok!.. Fakat bu hale birinci defa düşmüş değilim.. Bundan da kurtulmanın 'çaresini bulurum ... Yahut böyle kalırım.. Bence bu - nun buanda —ehemmiyeti yok.. Mühim olan şey şimdi akşam ye - meğini tem.in edebilmektir. Ma - dam Despina bir işe yaramadı ... | Amma.. Dür bakalım.. Bir de “Ah- | met Efendi dostumuz,, var.. Bak iyi ki hatırladım.. Çoktanberi de | gitmemiştim.. Kimbilir. bana ne | kadar gücenmişlerdir. Gerçi Ah- met Efendi dostumuz — ve ailesi müthiş budalalardandır. Ahmet E- fendi dostumuz — karısmın, karisr Ahmet Efendi dostumuzun gözüy- le görür.. Ya altr yaşındaki küçük çocukları aman, aman,. Ne terbi- yesiz, ne çirkin ne yaramaz ço -« cuktur ©... Ahmet Efendi dostu - muzu ve ailesini ziyarete gittiğim günler pantalonuma tükürür, top - | larmı ayaklarımım altına atıp be - ni düşürmiye çalışır.. Ne be'iş var? Böyle olmasına rağmen bugün ©- nu çok güzel, pek sevimli ve zeki bulmak mecburiyetindeyim.. O - amunla top oynamalıyım. .Bundan memnun olarak şupfresiz bonl ak - | şam yemeğine davet ederler. O halde? Ne duruyorum.. Hay- di Teşvikiyeye... — Adı Teşvikiye, Beşiktaşm üstü demek daha doğ - ruolur. Pekde —uzak amma,ne yapalım?. Açlık bu.. Oraya kadar gitmek mecburiyetindeyim.. — Ali Cengiz hızlı hızlı yürüme- ye başladı. Bobi de peşini bırak - miyordu. —S Ahmet Efendi dostumuz — elli yaşında idi. Epeyce yaşlı olduğu bir zamanda biraz geçkin bir ka - bir sokak içinde görmiye — karar | birer parçasını köpeğe verdikten | — Haydi, Ali Cengiz, boş yere | | mez ki.. Çünkü onlar çocuklarıma TT -——M dınla evlenmişti. Karısı, artık anne olma kümidini kaybettiği bir za - manda, yani evlenmesinden tam altı sene sonra bir çocuğu dünyaya gelmişti. Çocuklarına karşı düş - künlükleri de bundan ileriye geli - yordu. . Çocuk çok çirkindi. Fakat ana ve babasına sorulacak olsa bir me- lekten farksızdı.. Hangi çocuk a - nasına ve babasına güzel görün - gözleriyle değil, kalpleriyle ba - karlar. Babası — büyük bir hüsnü niyetle adını Âkil olarak koymuğ tu. Fakat o, isşmine rağmen yara - maz, muzip, gözü yaşlı, boşboğaz, terbiyesizdi. Onun bu kusurlarımnı düzeltecekleri yerde yüz veriyor- lar, hattâ bütün bunları birer me - ziyet gibi telâkki ediyorlardı . Ali Cengiz ancak Ahmet Efen - di dostumuzun evine - onu tam - yanlar hep böyle — dostumuz diye anarlardı.. - geç vakit varabildi .. Onların erken yemek yemedik - lerini biliyordu. Çünkü küçük  - kil günde beş altı defa yemek ye - Aiği için akşam yemeği zamanında karnı acıkmış olmazdı, bu yüzden onun acıkmasını beklerlerdi. Ali Cengiz, merdivenlerden çı - karak kapıyı vurdu.. Bobi de arkasında idi. Kapıyı bizzat Ahmet Efendi dostumuz aç- mıştı. Ali Cengizi görünce sevinç- le haykırdı: — Vay! Çengiz Efendi oğlu - muz!.. araşgira Annelere öğüt Çocuk Esirgeme kurumu (Hi- mayei etfal) genel merkezi, ma - ma çocuklarının nasıl beslenece- ğini ve mamalarının nasıl hazır - lanacağıni öğreten (Annelere ö- ğüt) ün 2 inci sayısını hazırla - mıştır. 1 inci öğütleri ve bu öğütü is- tiyenlere kurum parasız — olarak gönderir, Ankarada çocuk esir - geme kurumu — başkanlığına bir mektupla adres bildirmek küfi - dir. , Adet Cinsi 1 Voltmetre 1 Ampermetre —e 1 Otomatik şalter fazli 20 Pabuç (Kabelsehuhe) 20 20 2 Kilv Kolofauntimol 0-3/M. 10 Tabak Prenban sarı0,7 M/M. 5 Top keten ruban 100 M.lik 1 45 300 N. G. A. Tel San'atlar Mektebi ! Istanbul Belediyesi ilânları | l Evsafı Alternatif 260 V. Ma, X, A.K, » ” 300 A. » »»" 100 A, ”» 200 A.R. 856. 111. 110 8 Ayaklı sigorta tablo için (Comp) (Absehaltb) 35 A. 6 Geçme sigorta töhrens Siherng 200 2.R. 103 6 Lık teller için 16 38 Ç »» 1 Düzün izole bant 6 beyaz Gsiyah ,5 Cam 100 Metre muşamba fitilli 3 ren k 1-5 M/M. 48/M'M. » 6 , için yukarıda mikdar ve evsafı yazılı 16 ka . lem elektrik malzemesi pazarlıkla almacaktır. Bunların tahmin fi - atı 497 lira 30 kuruştur. İstekli ola nlar 2490 numaralı arttırma ve ek- siltme kanununda yazılı vesika ve 37,5 liralık teminatla ihale günü 28/3/935 perşembe günü saat 15 de Levazım müdürlüğünde bulun- malıdır. (1458) lnmummnuııunmmmmıwl —e Tenzilâtlı gidiş - dönüş yolcu tarifesi ayni şartlarla 30/Hazi - ran/1935 sonuna kadar uzatılmıştır. (1382)