27 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

27 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Yürekler acısı bir hadise: Bir kadın çıldırarak iki çocuğunu öldürdü Kocası akşam üzeri eve gelince... EL yürekler acı- sı bir olmuştur. Üç gün evvel, Pariste bir kadın de - lirmiş, tabanca ile iki çocuğunu birden öldürmüştür. Bu esnada kazara patlıyan kur- şunlardan biri de kendine isabet etmiş ve zavallıyı cansız bir ce - set halinde yere sermiştir. Fırtına 3 tayyareyi düşürdü İki tanesi İngiliz ve bir tanesi Amerikan olan üç bombardımar: uçağı (tayyaresi) denizde kay - bolmuştur. Amerikan uçağı, parçalanır - ken altı kişi kendilerini denize atmışlar ve ölmüşlerdir. İngiliz uçağındaki tayfa, ge - milerle kurtarılmıştır. İki İngiliz uçağı da kaybolmuştur. Fransada pek vak'a Akşam üzeri, işinden çıkıp ve öteberi yiyecek alıp evine gelen koca, bütün ailesinin cesetlerile karşılaşarak çılgın bir hale gel - miştir. Resmimiz, biçare adamın ağla- yıp bağırmasını ve buhranının te- davi edilmesi için vak'ada hazır bulunanlarca hastahaneye götü - rülmesini göstermektedir. Türkiyedeki Masonluk (Baştarafı 1 incide) sonlar her yıl yazları ancak bir ay tatil yaparlardı. — Bu yıl ise dört buçuk ay tatil yapmağa karar ver- mişlerdir.,, Son Postaya nazaran, Türkiye - de altı bin mason vardır, Bunun da beş bini İstanbuldadır. Bunun üz2rine, şehrimizin ta - nınmış ve ileri dereceli masonları- Kaza olduğu vakit dehşetli bîı, na baş vurarak düşüncelerini sor - deniz fırtması vardı. Kruseyder adlı muhrib, deniz uçağının tay- Alarını kurtarmıştır. Romorkörle uçağı kurtarmak is temişlerse de — dalgaların altına | dalmış gitmiştir. Bir milyonerin çocuğu kaçırıldı Vaşington, 27 — Milyoner Weyerhausserin haydutlar - tara - fından — kaçırılmış olan çocuğu hakkında endişe — uyanmakta - dır. İ Milyoner, haydutların - istediği 200 bin doları vermeğe — razı ol- muştur. Fakat çocuk - kaçırıldı - gındanberi üç gün geçtiği halde haydutlardan hiç bir hab#r ge miştir. t Çocuğun, Lindbergin çocuğu gibi öldürülmüş olmasından kor kuluyor. Erkek elbiseli kadın (Baştarafı 1 incide) Remziye dün bu vak'a etrafın- duk. Hiçbiri, Son Postanın yazdık- larımı varid görmemektedirler. Bunlar, diyorlar ki: — Türk masonluğu, mahiyettedir. Esasen adı da “Milli 'Türk Masonluğu,, dur. Diğer ma - son teşkilâtlariyle alâkamız, me - selâ, Hilâliahmerin Salibiahmer - le olan ilişiği nevindendir.. Bili - yorsunuz ki,iki cins masonluk vardır. Biri İskoçya — cinsi, öbürü Fransız riti... Biz, yalnız merasi - mimiz noktasından İskoçyalıla - rmnkine benzeriz. Yoksa, onlara bir tâbiliğimiz yoktur. —Esasen bir milli masonluk İskoçyayla kay - naşmağa kalkışsa bile, onları bir nevi hodbinlik — göstereceğinden korkulur. — Demek ki bütün mason loca- ları, Türkiye teşkilâtına bağlı?. — Yalnız bir kaç ecnebi teşkilât vardı.. Bunlar, kendi memleket - lerinin merkezlerine bağlıydılar .. Fakat son zamanlarda birer birer | bize bağlandılar.. Yalnız bir Yu - nan locası müstesna kaldı. Bu, hâ- lâ, Atinaya tâbidir.. İhtimalki ga - zetenin bahsettiği o locanın ya bi- da demiştir ki: İ — Benim böyle bir kavgadan haberim yok, Bay Kenana yani Melek Zata dayak atacak bir ka- dın olmadığım yüzümden bellidir. Herhalde Bay Kenanı ziyaret e- dip nasıl dayak attığımı ondan dinleyip bana da söylerseniz çok memnun olurum. Melek Zat bütün yaptıklarını örtbas etmek için ne yapacağını şaşırdı. Bu sefer de bu dayak hâdisesini ileri sürerek be- ni kabahatli çıkarmak istiyor.,, Diğer taraftan Melek Zat da şunları söylemiştir: — Ben kimse ile kavga etme- dim, dayak ta yemedim. Hem dayak yemeği kendime yakıştıra- maim. Gi zim merkeze bağlanması, — yahut da lâğvolmasıdır. — Masonluğun sırları nedir?. — Bunlar, tarihin sinesine ka - rışmış şeylerdir. Herkesin bildiği “sırlar,, dır! Merak edenler Yük - sekkaldırımdan — çıkarken Leo Taxil'in kitabmı arasınlar. Bu pa - pas, evvelâ manastırdan kaçmış, *“Eğlenceli Kitabı Mukaddes,, is - miyle bir eser yazmış, orada pa - pasların aleyhinde bulunmuştur .. Böylelikle masonluğa girmiş, ora- daki bütün esrarı öğrendikten son- ra ikinci bir kitab — yazarak gene papaslığa avdet etmiştir. “Kısacası, masonlukta öyle te - vehhüm — edilen (müthiş şeyler) yoktur. Bilhassa, bu teşkilât, söyle- milli bir | HABER — Akşam Postası ilk hedef 500 Ç(Buımralı I nolde) Haya Kurumuna yardım olarak 1000, Kamutay Başkanı Bay Ab- dülhalik Renda 500 lira, Ankara tüccarlarından Bay Vehbi Koç 5,000 lira, Türk Havacılık Kuru- mu Başkanı Bay Fuat Bulca ve| çocukları 500 lira, Erzincan sayla- vı Bay Saffet Arıkan 100, iş ban- * kası Genel Direktörü Muammer Eriş, 5,000 lira, Erzurum saylavı | Bayan Nakiye Elgün 100 lira, ve Kamutayın C. H. Partisine men- sup bütün üyeleri 12 lirası Türk kuşu için olmak üzere senevi 62- şer lira vermeği taahhüt etmişler.- dir, Hava tehlikesini bilen üyeler İstanbulda da çoğalmaktadır. Bu arada Hayriye Lisesi Müdürü Se- dat da Türk Hava Kurumuna se- nede 100 lira vermeği taahhüt et- miştir, Bundan başka Kurun gazetesi ya zıişleri müdürü Sırrı Uzelli, muhar- rirlerden Hakkı Süha, Ömer Rıza, Üniversite eczanesi sahibi Hüse- yin Kâmil, Erkânıharbiye Mira. laylığmdan mütekait Nuri Baysel de yılda 20 şer lira vermeği taah- hüt etmişlerdir. Devlet Matbaası memur ve iş- çileri maaşlarından muntazaman yüzde bir, Cerrahpaşa hastanesi mütehassıs ve doktorları da her ay maaşlarından ikişer lira ayırarak Türk Hava Kurumuna vermeği taahhüte etmişlerdir. Ankara, 27 (A.A.) — Türk Ha- va Kurumu Başkanlığından: “Hava tehlikesini — bilen,, üye yazılmanm şartları şunlardır: a) Her yıl en aşağı 20 lira ver - meyi taahhüd etmek, toplama iş - lerini kolaylaştırmak için taahhüt- ler her yılm Haziranında alınacak- tır, b) Hava tehlikesi: bilen üye - lere birüye — numarası ile özel bir rozet verilir ve isimleri ajansla ya- zılır, €) Taahhüdünü yerine getiremi- yecekler, Türk — Hava Kurumuna haber vererek üyelikten çekilirler. Üyelikten çekilenlerin isimleri de ajansla yazılır. ç) Yirmi liradan aşağı yardım - da bulunanlar Türk Hava Kuru - munun yardımcı üyesi olurlar. Bu üyelere rozet verilmez ve isimleri l | Sofyada futbol (Baştarafı 1 incide) bir çok gol fırsatları kaçırdılar. İkinci devre başladığı zaman Almanlar güneş altına düşmüş- lerdi. Bulgar akıncılarının — bir hücumunda Alman kaleci güneş- ten topu göremiyerek yanlış bir çıkış yaptr ve topu kaçırdı. Bul. gar sağ açığı yetişerek — takımı lehine ilk golü Alman ağlarına taktı. 'Top ortada... Bulgar akıncıları gene seri bir akınla Alman kale - sine indiler. Kalecinin tekrar yanlış bir çıkışı, bu sefer sağ iç yetişerek topu ikinci defa Alman kalesine soktu. Bu gölden sonra — Almanlar eanlandılar ve Bulgar — kalesini | mütemadi hücumlarla sıkıştırma- | ğa başladılar. Fakat akıncılar el-| lerine geçen — fırsatlardan istifa-| de edemediler ve (0 — 2) mıçıj mağlüp bitirdiler. (Bu nüshamızdaki sbor - sayı - fasını okuyun.) Basın kurultayı (Baştarafı J ncide) le kabul etmiş, raporunu yazmış- & ( Meslek Komisyonu Vilâyetler Evinde toplandı. Ziya Gevherin Başkanlığında yapılan toplantıda meslekle alâkadar bütün işler gö- rüşüldü. Münakaşalar edildi, Ko- misyon Basın ailesinin geniş bir teşkilât altına alınması lüzumuna karar vermiştir. Komisyon Kurultayca ayrıla- cak dokuz kişilik bir heyetin ha. zırlıyacağı esaslar dairesinde bir teşekkül vücuda getirmesini uy- gun bulmuştur. Komisyon meslek- te olanların mutlaka yüksek ga- zetecilik akademişinden geçmesi esasmı da Kurultaya, bir temenni olarak bildirmeğe karar vermiş- tir. K İşbirliği Komisyonunun rapo- runda da böyle bir teşekküle #hti- yaç olduğu kaydedilmiştir. Kurul- tay heyeti umumiyesi bugün saat onda son toplantısını yapmıştır. 21 MAYIS — 1933 Cenevrede Küçükitilâft mümes- silleri ne maksatla toplandı? Cenevreden alınan — haberlere göre, küçük antant (itilâf) mü - messilleri , Romanya dış bakan! Titüleskonun başkanlığı altında bir toplantı yapmışlardır. 'Ü * * Not: Küçük antant devletleri — yani Çekoslovakya, Yugoslavya ve Ro- manya; Orta Avrupa ve kısmen Balkan siyasa işlerine canlı bir surette bağlı bulunmaktadırlar. Sovyet Rusya ile bir antant ya- pan Çekoslovakya, Avrupada ger- çekleştirilmesine — çalışılan ge - nel bir emniyetin — ilk adımları- nt atanlar arasında gözükmek - tedir. Yarım öbürgün — Romanya du bakanı da Moskovaya bir yolcu- luğa çıkacaktır. Bu yolculuğun sebeplerini dün- kü gazetemizde — bazı kaynak - lardan alarak gösterdik. Diğer taraftan yakında topla - nacak olan Roma konferansına Yugoslavya ve Romanya da gir - mek istemektedirler... İ Küçük antant (itilâf) mümes - silleri, kendilerini hem ayrı ayri, hem de birlikte ilgileyen (alâka- dar eden) bir takım işlerden öt- ce ve bütün Avrupa devletleri - nin bulunduğu büyük — Cenevrt toplantısından, hemen sonra top lanmış oluyorlar. îıçaTta ne demek? Fenerde oturan — sabıkalı Halil karısı Nafia ile sıksık — kavga eee; moktedir. Dün gece, —gene lt'ı'rî'1 koca 'ağız kavgasına başlamışlar * dır. Kadın bir aralık fazla karşı ge * lince Halil kızmış, bıçağını çeke * rek Nafiayı elinden yaralamıştır ' Kadının feryadına komşular« ye * tişmiş, ikisini de ııymnışlardrr._’ neşredilmez. d) Hava tehlikesini — bilen üye yazılmak için Ankarada Türk Ha - va Kurumu merkezine, — başka yerlerde Türk Hava Kurumu şube- | lerine müracaat edilmelidir. Göring Sofyada (Baştarafı 1 ncide) Sofya civarında — bir öğle yemeği verecektir. Bay Göering salr gü - nü Atinaya gidecektir. — Kendisi hiç bir resmi vazife ile müvazzaf değildir. . . * Seyahatin hususi olmasına rağ - men bütün sefaretler — ve ecnebi muhabirler harıl harıl çalışmakta ve Göringin bu temaslarından ne neticeler çıkacağını anlamak iste - mektedirler. diğimiz gibi, millidir!. — Eski Adliye Vekili Mahmud Esad-masonluk — aleyflinde ateş püskürüyor, . — Evet, biliyoruz.. Bu sayın yurddaş, bizi, ulusal sınırlar dışın- da görmek istiyor.. Fakat, yukarı - da anlattığımız sebeblerden dola- yı, görüşü yanlıştır. Biz, milliyiz. Esasen içimizde, bu yurdun hay - rına çalışmış ve başında bulunmuş nice nice büyük şahsiyetler vardır. DENİiZ gezintimiz 21 HAZİRAN CUMA günü yapılacaktır D Ü Her yıl olduğu gibi , bu yıl da bir senelik o0 kuponlarımızı matbaamıza getirerek daimi okuyucu kartlarile değiştirenler bu seneki gezintimize FH BK avlik kuponlarımız İ Bir senelik kupon birik- tirmemiş olan okuyucula - rımız, 19 mayıstan 16 ha- zirana kadar — neşredilen kuponları toplamakla ik - tifa edeceklerdir. Bu kuponlar, büyük de- niz gezintimizde kendile - rine kolaylıklar ve Ffayda- lar elde ettirecektir. Kuponları toplamağı ih-i mal etmeyiniz. Parasız olarak iştirâk edeceklerdir. KUPONLAR Yarından itibaren Ankara caddesinde “Vakıt kütüpha- nesi,, nde değiştirilmeğe başlanacaktır. i ipolis Hafiyesi A9 Gezintimiz için çok eğ- lenceli ve yepyeni bir mü- sabaka hazırlanmıştır. Bu müsabaka bir hırsızın çal- dığı 21 parça eşyayı, po * lis hafiyesinin vereceği iP uçlarile, Yalovada bulmak- tan ibarettir. ç Kazananlara 5—10—? İ lira para mükâfatile muhr telif kıymette — hediyeler verilecektir. eeceseScENLEL SesAaENmeRER A ' SAA e LA ! Gezintimize şimdiden hazırlanınız' |