24 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

24 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

HABER — Akşam Postası ORMANIN KIZI Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikenın balta girmemiş ormanla- rında geçen aşk ve kahramanlık, h eyecan, esrar ve tetkik romanı MINo: 3Saaamama Yazan: Rıza Şekib W O, yirmi dokuz fili bir ordu halin- de, bağırışlarla rerek ortalığı p Şerif aldatmadığına — emindi. Onun burnu yabancı kokıııuııu en uzak yerlerden bile alırdı.| İki yüz yıla yaklaşan ömrü için- de bir defa olsun aldattığını bil- miyordu. Aslanlı adam tekrar — Şerifin sırtına sıçradı ve bu sefer daha çabuk yol almağa, daha hızlı git- meğe başlamışlardı. Yirmi dokuz fil ve iki aslanın W teşkil ettiği bu kafile kuru — top- raklardan toz bulutları havalan -| dırarak, her adımda az daha Ni- yam Niyam merkezine yaklaşı -| yorlardı. Artık köye yaklaşıyorlardı. 1- leride ağaçlar arasmda görünen! siyah kulübeler, Niyam Niyam- Jarın haşmetlü hükümdarı Medk- yonun şehrine aitti. Uzaktan ba- kanlar burasının bir şehir veya köy olduğuna kolay kolay hük- medemezlerdi. Kulübeler arasın- daki mesafe ve bir çok kulübele- rin ağaçlar altına gizlenmiş bu- lunmsası büyüklüğü hakkımda bir fikir verdiremezdi. Niyam Niyam köyleri temizdir. Kulübeleri birbirine — bağlayan geçitler, köyün ana yolları geniş ve düzgündür. Yol kenarları ek- seriya çı!leıle kapatılmıştır. Her “*kulübenin geniş ve gene — böyie çitlerle kapalı bahçesi vardır. A- ma buralarda hiç bir şey ekilip biçilmez. Niyam Niyamlılar, seb- ze ve ottan çok ete düşkündür - ler. Yalnız her evin avlusunda, ası! kulübeden başka arpa suyu sak- lamak için bir, hattâ iki üç ayrı kulübe bulunur. Erzak kulübeleri ayrı, çocuk- larm yatıp kalktığı kulübeler ge- ne ayrıdır. Fakirlerinin bile en az çitlerle ayrılmış toprakları üstünde ku- rulu üç kulübesi vardır. Geniş sahaya bu iki bini, aşkın nüfuslu köyün yayılmış görünüşü. ağaçlar yüzünden çok küçük gö- rünür. Aslanlhı adam köye yaklaştıkça bir yerli tarafından görünmemek için tertibat almak mecburiyeti- ni duyuyordu. Bu yüzden kendi- si çoktan Şerifin sırtından atla - mış ve yanına yalnız Borasını 4- larak fil sürüsünden — ayrılmış - tı. Filleri önden göndermek tehli- keli olacağı için, her hangi bir taarruzu önlemek — düşüncesile kendisi öne düşmüştü. Daima yerde sürünerek ilerle - meyi ufak ağaçları, boysuz çalı- ları siper almayı tercih ediyor- du. Şimdi fil sürüsile arasındaki mesafe iki yüz metreyi — aşkın- dı. Aslanlı adam, kulaklarına da- ha hızlı ve küvvetli — çarpmaya başlayan borambarka sesleri a- rasında doğruldu. Kimsenin bu- lunmadığına kani olduktan son- ra fillerinin yanına koştu. O, 29 fili, bir ordu halinde bağırışlar- la köye hücum ettirerek ortalığı paniğe vermek ve kendisi de bu hücuma geçi - aniğe verecekti arada işini görmek istiyordu. Bora ile Fatuşu yanma alan As- lanlı adam Niyam Niyam köyüne ayrı bir yoldan — ilerlerken, 29 fil de doğrudan doğruya hücuma geç- mişler ve Şerifin — idaresi altında hareket etmişlerdi. Onlar, Aslanlı adamdan icab e - den emri almış — bulunuyorlardı. | Bağrışlarına ilk kulübeyi geçtik - ten sonra hep bir ağızdan başla- dılar. Yükselen toz bulutlariyle geç « tikleri yolları göz gözü gömez bir hale getiren bu fil kafilesi oldukça hızlı koşuyorlardı. Fil seslerile köy biran içinde bi ribirine karışmıştı.. Kulübelerde buluşan ihtiyarların başlarını ka- pılardan çıkarmalariyle — yeniden içeriye çekmeleri bir oluyordu. Onların bağrışı da fil sesleri a - rasına karışıyordu. Filler, dokunmadan — geçtikleri ilk kulübeden sonra rast geldikleri kulübeleri ufak bir dayanma ile yerlerinden söküyor ve deviriyor - lardı. Böyle bir fil hücumunu hiç bir yerli hatırlamıyordu. — Bunlar, yollarını şaşırmış, yahud kudur - muş filler miydi?. Yerlilerin telâşı gittikçe artıyor- du. — Meydanlığa toplanan halkın daha bir şeyden haberi yoktu.. (Devamı var) Şikâyetler temenniler Bostancıda sinekler Bostancıda oturan okuyucula - rımızdan Melek Şadan yazıyor: *“Bizim Bostancıda — sinek ve sivrisinek diğer semtlere nisbetle biraz çokçadır. Bunun — için her sene mücadele — yapılır. Bu sene nedense bu mücadele işi vaktin- de yapılmamış. Yumurtalar im - ha edilmedi ve bugün de mevsi - min girişile hepsi meydana çık:- tılar. Mücadelenin vaktinde yapıl - madığı yetişmiyormuş gibi şimdi- de buna lâyik olduğu ehemmiyet verilmemektedir. Mücadele işin - de bu gevşeklik devam — ederse Bostancı ve havalisinin — pek ya- kında bir sıtma ve sıtmalılar di yarı olacağı muhakkaktır. Bu sivri sinek salgınının âmil- lerini de bu meyanda haber vere- yim: Bu havalide evler arasında tutulan tavuk ve kaz, ördek kü- mesleri... Sıhhat kaynağı olduğunu um- duğumuz ve bildiğimiz bu yerlı——; teftiş va tetkikten rin sıkı bir geçirilmesini ve sivrisinek müca- delesine lâyikile chemmiyet ve - rilmesini mevcudiyetile gururlan - dığımız sıhhat işlerine bakanlara sıhhati umumiye rim.,, ...—-.---——-————--—---—--—--—--—-ı HABER İstanbulun en çok satılan hı-l namına dile- K aragümrük sahasında 24 HAZİRAN — 1935 Federe olmıyan klüpler arasında .Fatih - Alemdar sı spor berabere kaldılar, KüçükpazarCığaloğlunu  -2 yendi Dün Küçükpazar semt ocağının | tertip ettiği futbol müsabakaları- na büyük bir intizamla başlanıldı. İlk karşılaşmayı saat 14 de Fe- tih ile Alemdarapor takımları yap- tıdar, Oyun Fatih idmanın vuruşi- le başladı. Önceleri her iki taraf ta biribirlerini denemekle vakit ge çiriyorlardı. 5 inci dakikadan son ra Fatih idmanın ağır bastığı gö - | rüldü. Fakat 16 ıncı dakikada ka - | lecinin hatasından istifade eden Alemdarspor forları devre sonla - rına doğru bir gol daha — atarak devreyi 20 - O galip bitirdiler, 2 in- ci devrede rüzgârı arkalarına ı—ı lan Fatih idmanlılar ikisi de pen- altından olmak üzere Abdurrah - manın ayağile 2 gol kazanarak oyunu 2 - 2 berabere muvaffak oldular, Sıra Küçükpazar — Cağaloğlu maçına gelmişti. Oyun saat 16 da Küçükpzarın akınile başladı. Da- ha başlangıçta canlı bir oyun oy - Dünkü atletizm müsabakaları Müsabık adedi elliye yakın i- di. Umumiyetle müsabakalarda Ga- latasaray ile Beyoğluspor karşı - laşıyordu. Günün en güzel koşusu 800 met re oldu. Bu müsabakada Ömer Besimin derecesi 2, 7, 4/5 ol- makla beraber son derecede ra « hat bir koşu yaptı. Ve rakiplerini 35 metre mesafe ile geride bırak- tı. Teknik neticeler: 100: 1 — Semih G. S. 11 2/5 puvan 5, 2 — Yeorgiadis 3 — Kalfopulos B. S. 1. bitirmeğe K. 3,| 800: 1 — Besim G. S.2, 7, 4/5, 2 — Agop B. S. 3 — Simeonidis B. S. Gülle: 1 — Kangelidis 79, 3 — Karakaş G. S. 11 m. 62. 3000: 1 — Teoharidis G. S. 9.35 3/5, 2 — Andonidis B S., 3 — Bil B. S. 200: 1 — Kalfopulos B. 5. 24 2/5, 2 — Fikret G. S., 3 — Mer- kuris B. S. Yüksek: 1 — Cihat G. S. 1 m. 7I, 2 — Asmanidis K. 1 m. 66, 3 — Nubar B. S. 1 m. 60. Disk: 1 — Nailt G.S.39m. 67, 2 — Hezencioğlu B. S. 35 m, 37, 3 — Keşişoğlu K. 34 m. 12. 400: 1 — Münci Cevat G. S. 54 4/5, 2 — Agop B. S., 3 — Pa- padopulos B. S. 1500: 1 — Teoharidis G. S. 4.31 3/5, 2 — İbrahim K., 3 — Kalfopulos B, S. Uzun: 1 — Cihat C. S.6&m. 45, 2 — Bursalidis K. 6 m. 10, 3 — Mitat G, S. 6 m, 07. Cirit: 1 — Karakaş G. S. 51 m. kiki akşam gazetesidir. İlânla -5 rmı HABER'e verenler kâr e - İ derler. 82, 2 — Fethi G. S. 39 m. 90, 3 — Cambazoğlu K. 36 m. Sırık: 1 — Fethi G. S. 3 m. 40, 2 — Viçaropulos K. 3 m. 20, 3 — nıyan Küçükpazarlılar 4 üncü da- kikada mulıkkak bir gol kaçırdı - lar. 12 inci dakikada Cağaloğlu ta kımı hücuma geçti. Küçükpazar- Iılar firikikten bir tehlike atlattık- tan sonra derhal hücuma — geçti. ler, Fakat forların isabetsiz vu - ruşları düşen fırsatları heba e - diyordu. Küçükpazarlıların oyun sislemi yavaş yavaş bozuluyordu. Hakimiyet Cağaloğluna geçti. Fa - kat Küçükpazar müdafaası feda - Cağaloğlu takımı arka arkaya kaçırdığı müteaddit — fırsatlardn sonra Küçükpazar âni bir hücum- la ilk gölü yaptı. Devrenin bitme- sine beş dakika kala Cağaloğlu | da penaltıdan bir sayı — yaparak devreyi 1 — 1 bitirdi. İkinci devrenin ilk — anlarmda | Küçükpazar kalesi tek kale şekli-| ne girmiş ve şüt yağmuruna ma - ruz kalmıştı. İşte bu hakimiyet an- larımnda Cağaloğlu bir ceza vuru - B. S- 12 m. 10, 2 — Naili G. S. 11 m. | şundan bir gol yaparak 2 - 1 galip vaziyete geçti. Cağaloğlu müdafa- asının bir hatası penaltıya sebep oldu bu suretle Küçükpazar be - raberliği temin etti. Bundan biraz sonra da Süreyya kafa vuruşile 3 üncü gölü attı. Arasıra Küçükpa - zar tazyikinden kurtulan Cağaloğ- lu tehlikeli hücumlarda bulunu - yordu. Küçükpazar Süreyyanın a- yağiyle bir gol daha — atarak bu mühim maçı 4-2 kazandı. Alâ, Süreyya, Necdet çok güzel oyna- dılar. F. N. Altan BAYRAK MAÇI Yine ayni sahada sabah saat 8,30 da Fener Maraton ile Lonca karşılaşmıştır. Oyun neticesinde 3 — O Mara- ton mağlüp olmuştur. Ve bayrağı vermedikleri için kavga çıkmış; 20 dakika daha oynamışlardı. Oyunda 3—2 gene Maraton mağlüp olmuştur. Karabinidis K. 2 m. 80, 4x100 Bayrak: 1 — G. S. 47 2/5,2 —B.S.3 —K. G. S. takımı Raif (B. J. K.) Mufahham (F. B.), Semih (G. S.) Münci Cevat (G. S.). Neticede: Galatasaray — takımı 11 birincilik, 3 ikincilik, 2 üçün- cülük 66 puvan ile 1 inci. Beyoğluspor takımı 2 birinci: lik, 5 ikincilik, 7 üçüncülük 32 puvan ile 2 inci. Kurtuluş — takımrı 8 ikincilik, * birincilik 19 pavan ile 3 üncü ol- dular.