8 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

8 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

12 HABER — Akşam Postası $ TEMMUZ — 1935 ORMANIN KiİZİ Öz türkçe sözler Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla- vında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. exrar ve tetkik romanı mNo: 4g zamem Yazan: Rıza Şekib #a Kral gene sıkışık bir vaziyette.. Artık onu uçurumuna sürüklemeliyiz! Monbito reisine esir düştüğüne hükmediyor ve Aslanlı Adamla çarpışmak için bir dost elde et . mek isterleyken bir düşman da - ha kazanmış olduklarına inanı - yorlardı. Mejikyo bile arkası — arkasıya beş kişinin söylediği bu ihtimali gözünde bir hakikat gibi büyüt - meye ve nihayet Kifonun acı ve imalı sözlerile Monbitolara da diş bilemiye başlamıştı. Medkyonun kafasını karıştı « ran düşüncelerden biri, zaten bir tarafla uğraşmaya kâfi olmıyan kuvevtini ikiye bölmek mecburi - yetinde kalacağı idi. Bu şekilde galip gelmesine innkân yoktu. ' En doğru hareket Aslanlı A - damla uğraşmayı sona bırakarak ilk ağızda — Montibolarla kozunu paylaşmak olacaktı. , İçi içine sığmıyan Medkyo ku- Tübesinin avlusunda aşağı yukarı dolaşıyor, saltanatının bir timsali olarak sallanan kuyruğunu topla - maya çalışıyordu. Medkyo çok kötü, çok acına - <cak bir hale düşmüştü. O, cetleri kadar da bir varlık gösterememiş, Aslanlı Adama karşı koyamamı; - &. * »« Maofyonunasözüne uyarak onun sıkışık vaziyetinden kurtulmasına göz yummuştu. Artık — olan ol - muştu. Ne kadar dövünse, ne ka - dar üzülse boştu. Şimdi, asıl — yapılacak şey ne yapacağını kat'i şurette kararlaş- tırmaktı. Medkyo, böyle xıkışık zaman - harında ekseriya Kifoya başvurur; #nun göstereceği yoldan giderdi. Fakat artık ondan da sıtkı siy - rılmıştı. Böyle, saatlerce süren bir ka - Yarsızlıktan sonra, Katayı çağırt - &. Maranın kocası Kataya itimat ediliyordu. Mara da akıl arkadaş- harındandı. Fakat ona birçokla - kandan fikir aldıktan sonra baş - Yurür, o hangi tarafı tutarsa onu yapardı. Kataya, kral Medkyonun ken - disini çağırdığı haberi - verilince 'doğru karısına gitmiş ve kralm kendisini çağırdığını bildirmişti. — Yal! dedi. Demek kral gene Bakışık bir vaziyette. — Bizim yol gösterişimiz artık onu uçurumuna sürüklemelidir. Bugün bütün kabi- leyi arkamdan — sürükleyeLilecek kadar kendimi kuvvetli buluyo- rum. Onu krallıktan indirip yerine ben geçebilirim. Fakat bunu yap- mak belki birçoklarını kızdırır. En iyisi, onu, artık bir daha beli- ni de doğrultamıyacak — bir hale koyarak mevkiine haklı olarak ge çebilecek bir plân hazırlamalıyız. — Sen ne düşünüyorsun Mara? Kralın seni çağırması muhakkak Aslanlı Adamla mı, yoksa Monbi - tolarla mr kavgaya girişmek için - dir. — Yapılacak — şey şu/ Kata. Medkyoyu hem Aslanlı Adam, hem Monbitolarla dövüşe hazırla. malı, Aytılacak kuyvetlerin başın- | da da seninle ben bulunmalıyım.. l Ben Aslanlı Adamla karşılaşma- yı üstüme alırım. Sen de Monbi - tolara gidersin. İki tarafta da, galibiyet kazan- mak için dövüşmiyeceğiz. Sırf, kral Medkyoyu kabilenin gözünden düşürmeye çalışaca - ğiz. Artık bundan sonra da şenin kral alman hiçten bile değildir. — Demek şimdi ben krala gi - dince, kavgayı iki tarafla da yap- mamızı söyliyeyim. — Evet... Ona, bunu yapmak mecburiyetinde olduğunu söyliye - ceksin, — Harp işlerinde onun benden önce danışacakları vardır. Ya on- lar şimdilik bir tarafla kavga et - menin daha akıllıca bir hareket olduğunu söylemişlerse. — Zararı yok.. Fikrini değiş - tirmeye çalış. Mara, kral yanında mühim bir vazife aldığındanberi, gözü daha mühim yerlerdeydi. Hattâ kraliçe olmayı bile aklmdan geçiriyordu. Bu manevraları da hep bunun i- çindi. Kata kralın yanına vardığı za- man onu yalnız bulmadı. Kifo da yanındaydı. — Konuşmaları savaş meselesiydi. Kifo evvelâ Montibo- larla dövüşmeyi, ondan sonra da Aslanlı Adamla uğraşmayı tavsi- ye ediyordu. Medkyo, Katanın geldiğini gö - rünce ona sordu: — Sen ne dersin? Kata, Sen de Kifonun fikrinde misin? (Devamrı var) Eski Sar komis- yon reisi Ingilterenin Boda- peşte elçisi oldu Sar'ın Almanlara geçmesinden önce oradaki hükümet komisyonu reisi bulunan Geofrey Noks, şimdi (Sir Noks) İngilterenin Budapeş- te elçisi olmuştur. Bu mürasebetle onua Sar'daki hayatında!t bıhseden İngiliz ga- zeteleri diyor ki: “Sarda hükümet komisyonu reisi iken hayatı çok defa tehlike- de görülmüş ve kendisini Londra polis hafiyelari beklemiştir..,, ZAYI 5149 numaralı otomobil yesi - kam ile 73/1595 N. ikamet tez - keremi ve otomobil karnemi zayi ettim: — Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. Şişli Perikan sokak Apustol (954) Beykoz Sulh Hâkimliği Vesa: yet Dairesinden: Beykorzda Fevzipaşa caddesin- de Çınara'tı mevkiinde 3 No. lu evde oturan ölü Arif kızı küçük Fikriyeye kızkardeşi Ayakkabıda Fener caddesinde 222 No. lu apar- tımanın ikinci katında Lütfiyenin 6 — 7 — 3935 gününden itibaren vasi tayin edildiği ilân olunur. Şimdiye kadar verilen kelime- leri alfabe sırasiyle yazıyoruz Nutuk — Söylev Örnek: İsmet İnönü dün yeni bir söylev verdi. Nümaviş — Güsteriş Bu, etkin bir hareket olmaktan faz- la, bir gösteriştir. GÜi Püye — Aşama Örnek: İnsan geçeğen aşamalarla değil, fikir düzeyinin yüksekliği ile öğünmelidir. —R- Rakip — Önürdeş Bay -. yüksek rekdâsı ile, bütün ö - nürdeşlerini yıktı. Râtıp — Yaşak Rutübet — Yaşaklık Örnekler: 1 — Yaşak yerlerde otur- amam, 2 — Bahçede yaşıklık gittik- çe artıyor. ' Refah — Genlik Örnek: Bizim davamız sınıf değil, halk genliğidir. Rekabet etmek — Ünürdeşmek Rekabet — Önürdeşme Örnekler; Ekonomi işlerinde lü - sumsuz önürdeşmelerin zarorını çe * kiyoruz. 2 — Önürdeşmek, her zaman fayda- lı değildir, Reyiâm — Geneloy Örnek: Geçen yılın başlıca hdâdise - teriden biri, Almanyanın Sar genel - oyunda kazanmasıdır. Rütbe — Erece Örnek: Dostum yarbaylık erecesin: dedir. Riyayet — Söylenti Örnek: Sofyada dolaşan soylentile- re göre hükümet tekrar değişecektir. Rükn — Ürkün Örnek: Hükümet örkünlerinden bi- rinin söylediğine göre.. S- HMN iktidar — Erkmen (puissant) z Deniz meseleleri Parlâmentolardan ve halktan gizli tutularak Devletler arasında görüşülüyol Landradan bildiriliyor: Fransız — deniz eksperlerinin Londraya gelmesi yakınlaşıyar ... Almanlarla yapılmış olan ka - nuşmaların geri yanı diplomatik yollarla devam etmektedir.. A| . man programının tam - teferrüatı yakında bildirilecek ve Almanla - rın da bildiği gibi, tetkik için gür- 'atle Fransızlara gönderilecek - tir. Fransız deniz — eksperleri de, bugün Almanlarda olduğu gibi , Ingiliz deniz programının bir su - retini haizdir. Bu program, İngiliz parlâmen - tosu ve İngiliz halkmdan saklı tu- tuumuştur. Hususi tetkik işleri — bittikten sonra, Fransadan Londraya — bir delege heyeti gelecek ve İngiliz, Fransız, Alman — programlarını , bahriye nezaretlerine tevdi edile- mından gözden geçireceklerdir . Ve tabiatiyle — Fransız — inşa programı, İngiltere, — Almanya bahriye nezaretlerine tedvi edile- cek, İtalyanlara da verilecek, fa - kat anlaşıldığına göre, — Fransız (155) | halkına söylenmiyecektir. Erkmen, küçüklerin — kusurlarını | hoş görür. Salih — Yarar, Elverişli - Örnekler: 1 — Bu evi bu işe yarar bulmuyorum. 2 —Bu evi oturmağa elverişli bul> muyorum. Salâh — Yeğrim Örnekler: Dünyada ekonomik du - rum, henüz hiçbir yeğrim beldeği (a- lâmeti) göstermiyor. Salâh bulmak — Yeğrimek Sadakat — Bayrılık Bayrılık en yüksek insanlık vasıf" larındandır. Sadık — Bayrı Örnek: Biz dosttluğumuza bayrı ve Bağlıyız. Sanayi — Endiületri Satıh — Yüzey Örnek: Akşam üstü, su yüzeyinde- | ki uşın (musi) kırışıklara daldım. Safha — Evre Şimdi biz inkişafı iktisadinin en narik safhasında bulunuyoruz — Şim di biz ekonomik gelişimin en nazik ev- İngiltere kralı Uçaklara geçit yaptırdı Londra, 6 (A.A.) —— Kral, ilk defa olarak hava mareşali ünifor - | masını giymiş olduğu halde 360 süel uçağa geçid yaptırmıştır. Kralın yanında prens Dögal ile Dük d' York ve hava bakanı bu- lunuyordu. Fransada yeni bir parlâmento grupu Paris, 7 (A.A.) — B. Franklin Bouillon tarafından kurulan yeni parlâmento grupu, “İç ve dış ba-, rış işlerinde gençlik — faaliyetine, taraftar cümhuriyetçi cephe,, adı. nr almıştır. Grupun başlıca hyıîııuîulkb- yi ihtilâle sürüklemek — tehlikesi altında bulunduran sebepleri orta- dan kaldırmaktır. | Yakında bir beyanname neşre-| decek olan grup Eylülde bir pro- paganda toplantısı yapacak ve bü.4 tün illerde faaliyet gösterecek ve parlâmento dışında gruplar kura- çaktır. Wimledon, 7 (A.A.) — Avus- turalyalı Krayford ve Kuist Ame- rikalı Van Ryn ve Allisonu, tenis çift erkek finallerinde 6/3, 5/7, 6/2, 5/7 yenmişlerdir. * | —— Japonya, Bulgarlarla alışverişi uydurdu “Balkan Herald,, gazetesinde okunduğna göre, Japonyanın, Av rupanın cenubi şarkisindeki te - cim faaliyetlerine üs olarak Bul - garislanı kullanması plânı, Bul - garistandan ilk ağızda 450,000 sterlinlik Bulgar tütünü mübaya - siyle nticelenmiştir. | Bu tütünü Japonya almıştır. Bulgar malları da, Japonlar ta- rafından verilecek 19,000 tonluk bir gemi ile uzak şarkta gezdirile- rek teşhir edilebilecektir, ZAYI — (6885) cürzdan numa- rasile Fatih Malmüdürlüğünden almakta olduğum — eytam maaş cüzdanım zayi olmuştur. Yenisi - ni çıkaracağımdan eskisinin hük- mü olmadığını ilân ederim. Çarşambada Kovacrdede ma - hallesinde Darüşşafaka lisesi ta - lebesinden Orhan. | bi merkezlerde reşinde bulunuyoruz. Süye — Güzey Örnek: Ancak sizin güzseyinizde bu aşamaya erdim. Sebat — Dura Örnek: Durasız adam, zekâsını yok yere harcamış olur. Seciye — Ira Örnek: Biz istiklâl muharebesinde Türk seciyesinin kuvvetine dayandık. — Biz erkinlik savaşında, Türk 1ra - sının kırvvetine dayandık. Serbest — Özgür Misal; Serbest muntaka — Özgür * bölge Seviye — Düzey Sevk (T. Kö.) Sevk ve idare — Güdüm, güdem Sevk ve idare etmek — Güdemek Sevki tabil! — İç güdü Örnekler: 1 — Güdümlü ekonomi — Economie dirigde, * 2 — İstanbula gelen uçak bir Fran- sez pilotunun güdemi altında idi. 3 — Türk Kuşunda uçak güdemeği öğreniyorum. |(Gezinti uçuşları başladı Ankara, 7 — Hava hatları ge- nel direktörlüğü tarafından tertip edilen gezinti uçuşları başladı. Yalnız bugün 50 ye yakın Anka- ralı şehir üzerinde uçtular.. Ba- yındırlık Bakanı Ali Çetinkaya u- çuş alanma giderek — tetkiklerde bulundu. Bayındırlık Bakanlığı, şimdi - Tik Ankasa, İzmir ve İstanbul gi - uçuş alânlarnı düzeltmeye ve kurmaya karar ver- miştir. Bundan başka telsiz ve taraşsut İstasyonları da yapılacak- tır. Hava hatları devlet işletme i - “garesi, kurulacak hava yolları şe » bekesi için bir proje hazırlamış - tır. İşletme genel direktörü Şevket şunları söylemiştir: — Hava hatları şimdiye kadar Sü Bakanlığına bağlıydı. Şimdi, Bayındırlık Münakalât Müsteşar - lığına bağ'anmıştır. Bugün — ilk hedefimiz, hava servisini açmak - tan önce, hatların aksamadan ve arası kesilmeden devamı imkân - larmı hazırlamaktır. Hava yol'arı şebekesi için de bir proje hazırladık. Bugün ince- lenmekte olan ve henüz bir kara- ra bağlanmamış bulunan bu pro- je ile mem!'eket içinden geçen hat- ların bir kısmının İrak, İran, Ati- na, Halep gibi dış merkezlere bağ- lanması düşünülmektedir. Alaca- ğımız yni uçakları henüz ısmarla- madık- Uçakların gelmesine bir buçuk ay ister.,, TEŞEKKÜUR İki ay zarfında boynumun al- tında hiç umulmıyacak bir cesa- mette zuhur eden kanseri, Gurebai Müslimin hestanesi muhterem ©- peratörü Bay Ali Rıza ve muavin- leri Suat ve SŞerafettin iki dakika- dan ikaret bir müddet zarfında bu kuzu ciğeri cesametindeki kanser urunu bilâtehlike aldığı ve beni bu derdi azimden kurtarmış olduğun- dan dolayı muhterem gazeteniz- le alenen teşekkürü vecibe adde - der ve memleketimizin yetiştirdiği bu mütehasşsıs ve nazik operatörü tebrik ederim. ; Tuz İnhisarı levazım memur" luğundan — mütekait — Karababo Haydar.