17 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

17 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Kuponlarımızı saklayınız Bunlar size hiç ummadığınız menfaatler temin eder. Berlinli doktor Schaoul kanser hastalığını tedavi için yeni bir X şuat âleti icat etmiştir. Bu âlet zengin bir lord tarafından satın alınarak Londranın Fulham eaddesindeki meşhur kanser hastahanesine yerleştiril- miştir. Resimler âletin nasıl kullanıldığını göqlı—rmek'l tedir. Aşağı voltajla çalışan X şuar radiyume yardım e - decektir. İçinde soğuk — su bulunan küçük bir tüpde yaratılan X suar hastanın vücuduna bir milimetreden daha yakma yaklaştırılabilmekte olduğundan tedavi gayet sıhhatle kontrol edilebilmektedir. Bu şua, bizzat radiyum kadar, hastalık olan kısımlara nüfuz etmekte- dir. Alet her hastanenin alabileceği gibi ucuz satıla - caktır. muş, Jan Dupuy adlı bir Fransız tara fından kazanılmıştır. Resimde yarış birincisinin Sen neh vi köprülerinden birinin altından ge - çişi görülüyor. Geçenlerde Belücistannda olan büyük zelzelede on binlerce kişi ölmüş, Ketta şehri tamamile yıkılmış, ahalisinden hemen hiç kimse kurtulamamıştı, Resmini gördüğünlüz iki İngiliz kı- zı, bu zelzeleden kurtulan nadir kim- selerdendir, Felâketten sonra vapurla İngiltereye dönüyorlar. Her yıl bu mevsimlerde — İspanya nin Pampellune şehrinde “boğa bayra mu,, yapılır. Bu bayramda yeni yetiş tirilen genç boğalar, sokaklarda başı boş berakılarak delikanlılar tarafından kovalanmak suretile boğa güreşi mey - danmına götürülürler. İspanyolların pek sevdikleri bu — bayramda boğaların çarpmalarile yere düşenler, etbiseleri yırtılanlar eksik olmaz, Nadiren ölüm kazaları da olur. Geçen hafta İngilterede, kralın önünde tayyareler büyük — bir geçit vesmi yaplılar. Merasime 350 tayyare işli rak etti, Resimde 350 taygyare meydanında dizili bir halde görülüyor. Esir edilen dişi aslan, erkeğile beraber yaşadığı halde BER Makinalı adam Buügünlerde açılan — Diego sergi - sihin en göze çarpan ve halkın en çak alâkasını çeken yeri — makineli bir adamın gösterildiği yerdir, Elektrikle işliyen bu makineli adam, Serginin açıldığı gün, civardaki lel- İz istasyonunun neşriyatından müte - essir olmuş ve yerinde kımıldanmağa, korkunç hareketler yapmağa başla - muştır. Bü vaziyet halk arasında he - « Canbazhaneden ka aslanlar İngilterenin Darlington — şehrinde — bir panayır kurulduğu sırada üç as - lan kafeslerinden kaçmış, — şehirde bu yüzden büyük bir heyecan ve telâş — Ö uyanmuşlır. Aslanların hepsi ayrı ayrı yerler- ; de yakalanmıştır. Bunlardan biri, bu resimde görüldüğü gibi, bir çiçek seri içinde bulunmuşlur, HLüü Nışancı kadınla çocuğ.u İngilterede tüfekle nişan talimleri pek rağbet gören bir spordur. Bu sporg kadınlar da büyük bir alâka göstermek tedirler. Resimde, İngilterenin tanınmış kadın nişancılarından Kerşovu nişancılar birliği,, mülsabakalarında tü fek alarken görüyorsunuz. Nişancı kadının küçük çocuğu annesinin nişan alışını seyrederken tüfek seslerinden hiç de korkmuşa benzemi yor. bile yavru yapmaz derler, Bu söz yanlıştır. Londra hayvanat bahçesi sakinlerinden bir dişi aslan geçenlerde doğur muştur. Resimde onu yavrularile bir * likte görüyorsununz. Kuponlarımızı saklayınız Bunlar size hiç ummadığınız menfaatler temin eder.. faman bir binici İşte, bir rekor! Miss Betti Gaunt adlı genç - bir İ giliz kızı, giriştiği bir bahis Üzerine bir ay süren bir at gezintisine çıkmıfı bu müddet içinde lam 2500 kilametrt yol almıştır. vecan uyandırmış, makineyi yapart mühendis bile işin ne olduğunu anla* yancaya kadar cpey telâş geçirmiştir. “ulusal çan