23 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

23 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Kuponlarımızı saklayınız Bunlar size hiç ummadığınız menfaatler temin eder. URe A Z AARARLRE li İngilterede “Kadınlar sağlık ve gü zellik kurumu,, çalışan kadınlar için açılmıştır. Dairelerde, fabrikalarda ça lışan ve ekserisi daktilo olan bBu kurum azası, boş vakitlerinde buraya giderek müzikle jimnastik yaparlar- Bu kuru . müun İnsiltserenin her tarafınmaki şu belerile beraber, 80 bin azası vardır. | manlardır: Fakat bizde plâja gidip güneşte kızarmaktan başka deniz sporile uğraştığımız hemen yok gibi.. | Yukariki resimlerden en üsttekinde son moda iki mayo, aşağıdakilerde de | İngilterenin kadın yüzme şampiyonla rından biri bir atlayış 25.1asında görü. füyon, / HABER istanbulun en cok satılâarr hakiki akşam gazetesidir ilânlarını. HABER'e verenler kâr ederler. İ Karayılanın nasıl yumurtadan çık tığını, bir tabilyat profesorü tarafın dan alınan, yukariki fotoğraflarda ko. —| layca görebiliyorsununz, Zararsız bir hayvan olan karayılan su kenarlarında yaşar. Yılda 10 ilâ 20 yumurt yumurtlar. Yavrular, yumur. tadan çıkar çıkmaz hemen hayat müca delesine girişirler, Stefan Pribil adlı genç bir Macar bilgininin, her. hangi bir eşyayı görünmez — hale getiren yeni bir şua ' keşfetttiğini telgrafla bildirmişlerdi. Yukarikidaki fo. toğrafları alan bir gazeteci diyor kiz: “— Genç bilgin muhtelif cins eşyayı hudusi bir san . dık içerisine koydu. Sandığı yüz mumluk bir ampul ay. dınlatıyordu: Ru tlâmba ayrı bir masa üzerinde duran küçücük ve üzeri siyah bir bezle örtülü bir kutudan yakılıyordu.' Tecrübeye başlarken odadaki bütün lâm. baları söndürdükten sonra yalnız sandıktaki mahsus Tâmbayı yaktı. birkaç saniye sonra sandıktaki eşya mü lehem bir şekilde görünmeğe başladı. Ve tam bir dakika da tamamile görünmez bir hale geldi. Eşyayı elimizle yokladık, yerlerinde duruyordu. İçimizden biri bu eşyanın hileli olahileceği düşünce. sile başka bir şey üzerinde tecrübe yapılmasını istedi. Tunçtan bir heykel üzerinde de tecrübe ayni neticeğyi verdi. Bu fotoğrafları gayet hassas pankronatik filmler | üzerine, 45 diyagram ve 15 veniye ile çektik.,, Londranın Hayd parkında geçen hafta on sekiz ulustan beş vüz kişinin l iştirakile ve yerli kıyafetlerle ulusal danslar müsabakası yapılmıştır. Yukariki resimlerden soldakinde, halk danslarının ve halk şarkılarının en ileri gittiği bir memleket olan Leton yadan gelmiş sarışın bir kız görülüyor. Sağda görülen ise İspanyayı terisil cden ve Katalonya elbisesi giymiş gen$ | İbir dansözdür, | Hitlere benziyen bu adam, son za .W manlarda Fransada Nisde görülmüş, herkes Hitlerin gizlice Nise geldiğini sanmıştır.