23 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

23 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

AŞ AA — S SDT çi Kagıthane köyün- | Sncr deki dünkü yangın Dün öğle üzeri Kâğıthane kö- yünde büyük bir yangın çıkmış ve 32 ev yandıktan sonra söndürüle-! bayı bilmiştir. Yangının, bahçıvan Şabanın & Yangına Beyoğlu ilçebayı ve il/ jandarma kamutanı, Şişli kamun- gelmişler ve sona kadar kal- mışlardır. Yangın neticesinde 42 ev, bir. vinin örta katında bulunan man-| ahır, iki de bakkal dükkânı yan. galın devrilmesi ile çıktığı zanne- dilmektedir. O sırada şiddetle esmekte olan rüzgâr yangının az bir zamanda yayılmasına sebep olmuştur. Yangını ilk önce komşulardan Hüsniye görmüş ve derhal karako. la koşup haber vermiştir. Karakoldan istenen yardım ü- zerine Beyoğlu itfaiyesi hızla ye- tişmiş ve derhal söndürme — işine başlamıştır. Biraz sonra da diğer itfaiye grupları gelmişlerse de © zamana kadar rüzgâriın şiddetle esmesi ve sırtta bulunan evlerin kâmilen ahşapolması yüzünden yangın derhal södürülememiştir. Ancak saat üçe doğru civarda| bulunan süel bölüklerin kendi va- sıtaları ile yaptıkları büyük yar- dım neticesinde yangın södürüle- bilmiştir. KURUN — Asım Üs Trakyada son aldığımız müdaf aa tedbirinden bahse. derek diyor ki: Balkan antantına yabancı kalan Bulgaristan barış güvenini bozmakta. dır, Hele bunu Bulgar dış bakanlığı yüksek işyarlarından Bojinof çıkardı, ğı kitapla büsbütün bozmuştur. Sonra Bulgaristanda sözüne inanılır bir kuv. vetli hükümet kurulamaması resmi a . damların bile sözüne inanmaya im . kân bıraknlıyöre '> Trakyada alınan müdafaa tedbiri bir bakumdan BRojinofun tahriklerine benziyen hareketlere karşı da güzel bir cevap sayılabilir: TAN — Ali Naci Karacan makale . sinde kendi görüşüne göre “Edirneyi istiyoruz! diyen Bulgarları susturma nın tek yolu,nu göstermektedir. Karacan, Bulgar ordusunun Bizans devrinden şimdiye kadar tek bir harp Bile karanamamış olduğunu bilhassa işaret ederek şöyle diyor: “Bizim Bulgarların bütün bu kuru sıkılarına karşı vereceğiriiz ve onları susuturacak bir tek yolumuz, bir tek cevabımız olabilir: Trakyayı doldur. mak! Boyuna doldurmak! Ağzına ka. dar doldurmak! Oradaki nüfusu beş yüz bin ise bir milyona, bir milyonsa iki milyona, ikl milyon ise üç milyona çıkarmak! Yoksa, falan Bulgar gospodini, fa. eşya çıldıiı iddia lan Bulgar dairesinden aldığı direk. tife dayanarak ve kendisine şu kadar da leva verildiği için Edirneyi isti . yormuş, Midye — İnozu | kirdir. mıştır. Evleri yanan âilelerin çoğu fa- Kimi tarlalarda gündelikle çalışmakta kimi de elektrik fabri- kasında amelelik yapmaktadır. Kâğıthane jandarma kamutan- lığı bu ciheti nazarı itibare alarak felâketzedeler için Kızılaydan yar dım istemiştir. Kamutanlığın bu| isteği yerine getirilerek kazaya uğ. ramış halka yiyecek dağıtılmiştır. Dün geceyi hiçbir aile açıkta ge- çirmemiş tamamen camilere ve di- ğger evlere yerleştirilmiştir. İstanbuldan yangını haber alan birkaç çapulcu da hemen yangın yerine koşmuşlarsa da orada jan- darma tarafından tevkif edilmiş - lerdir. İnsanca zayiat yoktur. Sergide hırsızlık Kalyoncuda oturan Hafize Ga- | latasaraydaki yerli mallar sergi - sinden bir ağızlıkla çalmış, yakalanmıştır. Hakaret edilmiş Sıraselvilerde oturan Mükâfat ismindeki kadın zabıtaya baş vut- muş, lokantacı Rifat tarafından hakarete maruz kaldığını söyle - miştir. Pala çekmiş Nişantaşında Meşrutiyet mahal- bir. bilezik lesinde Kadı Emin sokağında otu- | ran mühendis Server, ayni evde oturan hastabakıcı Katerini görme ye gelen Nikola ile Pavlinin üzeri- ne pala ile hücum etmiş, Pavliyi bileğinden Nikolayı parmağından yaralamıştır, çarptı 638 numaralı tramvay arabasına takılrp yere düşen Mehmed Neca - ti ismindeki çocuğa, şoför Yusu - fun otomobili çarparak yarala - mıştır. Bir iddia Fatihte Şekerci hanında oturan ran arabacı Saminin odasından olunnan han sahibi Rıza yakalanmıştır. Bıçak çekmiş Galatada kahveci Mılıınedı böyle bir ahmakla Türk yazıcılarının | bıçak çektiği iddia olunan Veysel konuştağa ne vakitleri, ne de akılları yakalanmıştır. müsalttir. ,, 'l'ecim odası memur- larının tekaütlüğü Dolanmndırılmış Pendikte oturan Hayriye zabı - taya baş vurmuş, Galatada 61 nu- maralı yazıahnede çalışan Cafer Tecim odasının sekiz seneden - | târafından 47 lirasınm dolandırıl- beri hazırlamakla meşgul olduğu dığını iddia etmiştir. oda memurları tekaüd sandığı tüzüğü (nizamnamesi) nihayet ta- mamlanmıştır. Tüzük, gelecek çarşamba toplanacak Oda mecli- sinde konuşulacaktır. Yeni bir Ermenice gazete Gazeteci — arkadaşlarımızdan Mardiros Koçunyan bugünden iti- Ekmek narhı Eski hamam, eski tas Belediye narh komisyonu dün toplanmış, ekmek Fiyatını (on bir), francelayı (on beş) kuruşta ipka etmiştir. Diğer taraftan dün borsaya baren “Türkiye,, adında Ermeni- | 949 ton buğday gelmiştir. Son ay - ce bir sabah gazetesi çıkarmıya | larda görülmiyen bir yekün tutan başlarmıştır. Bu suretle İstanbulda bu miktar, dünkü satışlarda tesi - çıkan Ermenice gazetelerin sayısı | rini göstermiş, vasati bir hesapla beşe çıkmış oluyor. Yeni meslek- | dün borsada buğday fiyatı on pa- taşımıza başarım dileriz. ra inmiştir. HAHABER — Alıpııı Postası Spor! 'IDinarlı Mehmed pehlivan Neler anlatıyor? Senelerdenberi Amerikada ser best güreşte büyük muvaffakı - yetler kazanan Dinarlı Mehmet Pehlivan Amerikadan şehrimize gelmiştir. Dinarlı demiştir ki: — Amerikada iken 184 güreş yaptım ve bir tanesi müstesna ol: mak üzere hepsinde iyi neticeler aldım. Bu kaybettiğim güreşte es- ki dünya serbest güreş şampiyonu Cim Londosla yaptığım güreştir. Cim Londosla bir caat 46 dakika güreştikten sonra kaburgam ve dişlerim kırıldı. Doktorlar güreşi menettikleri halde ben tekrar rin: ge çıktım. Vegüreşmeye hazır bu- lunduğumu söyledim. Cim Lon * dosla yaptığım güreşte iyi bir neti. ce alamamaklığımın sebe' ? şudur: Bir saat güreştikten sonra bize 10 dakika kadar istirahat verdiler.Ba na söylediklerine göre bu is* --hat esnasında Londos hakemle hususi surette görüşerek aleyhime karar vermek şartile ona beş bin dolar teklif etmiştir. Hakern de bu para- ya tamah ederek Londos lehine karar vermiştir. Ben Amerikaya gidin-» Londo- #a meydan okudum ve onu güreş- meye davr" ettim, Londos bu mey dan okumaya şu cevabı verdi: — Evvelâ benim yendiklerimi yen de sonra benimle boy ölçüş - meye kalk. Binaenaleyh Londos 183 muvaf- fakıyetli güreşimden sonra benim le boy ölçüştü. Hakemin tarafkir « liği ile kaybettiğim ilk güreşten sonra Londosu intikam maçına gçağırdım. Buna razı olduğunu ve kontratı imzaladığı halde benim * le ikinci defa güreşmekten kaçın- dl. Amerikada üç senelik kontra - tım vardır. İki senesi bitti. Burada hem anamı, hem babamı görmek için geldim. İki ay sonra gene A - merikaya döneceğim. Yüzme yarışları Geeçnlerde Almanya ile Fran - sa arasında yapılan büyük yüz - me yarışlarında, kadımlar arasın - daki atlama müsabakalarında bi- rinciliği kazanan Alman şampiyo- nu, en beğenilne dalr;, ,.,.> Telefonla Kötü muziplikler Yapılıyor Son günlerde telefonla muzip -« lik yapmak çoğalmıştır. Bu mu -« ziplikler bilhassa evlerinde tele « Fon olan evli kadınlara yapıl- maktadır. Telefonu evin hanımı açarsa kendisine şöyle hitap edilmekte - dir: — Hanımefendi.. Benim sizin aileye hürmetim — ve döstluğum vardır. Kocanızın bazı akşamlar geç geldiğini, her halde merak etmişsinizdir. Ben doğrusunu söy . leyeyim. Zevcinizin (.4) yerde bir metresi var! Benden dostluk namına haber vermek.. — Ötesine Muziplik veya düşmanlıkla ya- pılan bu gibi telefon görüşmeleri bazı ailelerde kavgalara sebep ol - muş, bunun üzerine polise şikâyet edilmiştir Yalnız telefonlar otoma- l tik olduğundan hangi numaradan telefon edildiğini tesbit etmek im- Almanya:Fransa 23 TESİMUZ — '(I'H ») | Bulgar kralının can düşmanı Velçef memleketten nasıl koğuldu ? Sofya, 22 (Özel) — Bulgaris - | goslav hududuna kadar otomobile tanın meşhur askeri şahsiyetlerin- den olup geçen sene 19 Mayıs hü- kümet darbesini yapan cümhuri - yetçi miralay Damyen Velçef de iki gün evvel hudud harici edil - miştir. Velçef geçenlerde teka - üde sevkedilmek suretiyle asker - likten de uzaklaştırılmış bulunu - yordu. Ve daima polis nezareti al- tında yaşıyordu. Bundan bir hafta kadar evvel bir ara ortadan kaybolarak Sofya polisini bir hayli telâşğa düşürmüş idiyse de, bilâhare tekrar meyda- na çıkmıştı. O vakit kendisine 24 saat zarfında Bulgaristanı terket- mesi bildirilmişti. Gayet kısa bir zamanda hazır - lanan pasaportunu, Yugoslavya, Avusturya, İsviçre, ve Fransa hü- kümetleri vize etmişlerdir. Velçe( iki polisle birlikte Yu - le gitmiş, oradan trene binmiştir. Bu suretle Bülgar kralı, ve bugün- kü hükümet büyük bir tehlikeyi başından atmıştır. Ayni gün Bulgar ordusunun e- ki generallerinden Velkof da Var- nadan, Romanya yoliyle hudud harici edilmiştir. Rodna Zaştita diriltiliyor Sofyadan bildirildiğine göre Türklere karşı işkence — ve hay- dutluk yapmasiyle tanınmış olan Rodna Zaştita cemyietinin yeni - den canlandırılması kabine tara. fından kararlaştırılmıştır. Bu cemiyet geçen sene 19 Ma- Yyıs inkrlâbından sonra bütün ce » miyetler gibi dağıtılmıştı. Rodna Zaştitanın bu suretle yeniden can- lanması Bulgaristan Türkleri üze- rinde derin bir tesir yapmıştır. Fransızlarla tecim anlaşması , 30 lehimize Esasta anlaşıldı. Teferrüat kaldı Pariste müzakereleri yapılmak- ta olan yeni Türk - Fransız tecim (ticaret) anlaşması bugünlerde ü- zerinde çok durulan ve tecim mü- vazenemizde büyük bir rol oyna - yacak mahiyettedir. Şahrimizdeki ilgili (alâkadar) olanlara bu an - laşmanın Paristeki konuşmaları - nın takip ettiği seyir hakkında gelen haberlere göre her iki taraf da anlaşmanın clearing esaslarına uveun olarak yapılmasını kabul etmiştir. Ekonomi Bakanlığı müs- teşarı Faik Kurtoğlunun başkan - lığı altındaki heyetimiz yeni te ©' cim (ticaret) anlaşmasının yüzde 70 nisbetinde ypaılmasını — tek- lif etmiştir. Buradaki — yüzde 30 farkın bizim lehimize olarak bı - rakılması teklif edilmiştir. Bu teklif heyetimiz başkanlığı « nının Fransız tecim nazıriyle yap- tığı bir mülükat sonunda Fransız - lar tarafından kabul edilmiştir. Türk - Fransız anlaşmasının bu lar üzeri Wıllu yapıl .UW tadır. - Çaldaris diyor ki: “Kondilis kanun seven bir adamdır Krallığı zorla getirmiye kalkış Atina, 22 — Londrada eski kralla konuşan Atina Şarbayı, Ko- zides prşembe günü Atinaya gel - miş bulunacaktır. Kozidee Londra- da gazetecilere kraldan Yunan hü- kümetine hitaben bir beyanname almak için çalışacağını söylemiş - dir. Burada dolaşan rivayetlere gö- re yakında Kondilisle Metaksas barışacak ve ikisi birden krallığın avdeti için çalışacaklardır. mazi,, bir hükümet darbesiyle — krallığı başa getireceği etrafındaki rivayet hakkında şu sözleri söylemiştir : — Muhalif gaztelerin Kondili - sin bir hükümet darbesi yaparak “zorla krallığı getireceği yolunda :'ıpuklırı neşriyat doğru değil « ir . Kondilis kanun sever bir adam- dır. Bütün harekâtı kanun çevresi | dahilindedir. Böyle bir şey yap - Başbakan Çaldaris Kondilisin | masına imkân yoktur. kân dahilinde değildir. Ayni şekilde itfaiyeye, resmi da- irelere de bu şekilde telefon edil- mektedir. Telefon sosyetesince teknik araştırmalar yapılarak bu işin önüne geçilmesi istenecektir. Mareşal Fevzi Çakmak Istanbulda istirahat edecek Ankara, 22 — Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak bu akşam trene bağlanan hususi bir vagonla İstanbula hareket etti. İstasyonda generaller, yüksek me- murlar tarafından oğurlandı. Mareşal ,İstanbulda bir müd det istirahat edecektir. Nümayişçi memurlar mahküm oldu Paris, 23 — Geçen cuma günkü nümayişlere iştirak eden 6 memur 8 günle üç ay arasında değişen ha bis cezalarına mahküm olmuşlar * dır. a