25 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

25 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

»Tr““'7—l'!îı Ş Beyoğlu sokaklarında Üç perdelik aşk komedisi! Tanımadığı Yahudi damadını tokatlayan mutaassıp Fransızca Joürnal d'Orient ar- kadaşımızın bu sabahki sayısında “üç tabloluk bir film,, başlığıyla şu yazıyı okuduk: Birinci perde.. Beyoğlu, mın saat sekizi.. Tünel tramvaylarının en son durak yerinde, belediye dairesi - nin yanı başındaki merdiven - lerde toplanmış bir kalabalık ... Kırk beş, elli yaşlarında, siyahlar giyinmiş ve saçı başı dağnık bir kadın, kendisini seyreden halk ö- nünde bağırıp çağrıyor, Bu kala- Balık acaba neden toplandı? İşte sebebi: ! Yaşlı kadın,, biraz evvel, yirmi yaşlarında bir sarışın güzeli olan kızı Ödeksi'yi Rober adlı 27 ya- şında kadar yakışıklı bir gencin kolunda görmüştü. Hemen iki â- şığın üzerlerine atıldı ve her ikisi- ni de tokatladı. Delikanlı, bir kadına karşı baş- ka türlü muamele edemiyeceği için dayağa razı olmaktan başka gâare göremedi. — Fakat genç kız, fena halde utandığı için ilk taksi- | ye kendisini atarak kaçtı. İkinci perde: Bu sırada iki motosikletli polis oradan geçmktedir. Halkın niçin toplandığını soruşturuyorlar, Fe- na halde hiddetlenmiş olan ka - dın, otomobilin numarasmı aklın- da tutmuştur. Bu numarayı polis - Teressöyleyerkkızmr kendisine ge- akşa - kaynana... tirmelerini polislerden rica edi - W yor. Ve takibe koyulan polisler, otomobile Tepebaşında Fresko pa sajının önünde ytişiyorlar. Lâkin genç kız otomobilin içinde yoktur pasaja girmiş ve meçhul, istika - mette kaybolmuştur. Gülüşen çocuklar ve muzip tav- siyeler arasında kadıncağız bu se- fer de delikanlının Tepeba | şında bir handa bulunan odasına | koşuyor.. . Orada kapıcıya, kızını dışarı çı- | karması için israr ediyor. Bu işten evvelâ bir şey anlamıyan kapıcı, meseleyi kavrayınca kadına, a - partıamnda kimse olmadığını an- | latmağa çalışıyor. Zaten işte, Ro - ber, annesiyl birlikte gelmekte - | dir. Delikanlı hemen izah ediyor: | Genç kızla iki senedenberi seviş - mektedirler ve geçenlerde evlen. | mişlerdir. Kadın bunu — öğrenince tekrar bağırıp çağırmağa başlıyor. Bir yahudiyi damatlığa kabul etme - sinin imkânı olmadığını haykırıp W çağrıyor. Fakat dışarı atrveriyorlar,. * Üçüncü perde: Galatasaray merkezinde kadın, meseleyi baştan sonuna kadar an- latıyor. Komiser sonunda cevab veriyor: Kendisinin — bu işte bir şey yapmasına imkân yoktur. Genç kız 21 yaşında ve reşittir. En iyvi kırmızı şarap üzümü Ankara civarında çıkıyormuş Ankara, 25 (Telefonla) — An- kara civarında Kalecikte yetiştiri- Ten üzümlerin evsatı hakkında zi- raat enstitüsü profesörleri tarafın. dan yapilmakta olan tetkikat bit. miş ve neticede bu üzümlerden en iyi kırmızı şarap yapılabileceği anlaşılmıştır. Bunun üzerine ziraat bakan-| lığı Tekirdağ şarap fabrikasının! memleketin ilerideki şarap ihtiya- | cınıtemin edemiyeceğini nazarı 'dikkate alarak Kalecikte büyük | bir şarap fabrikasının kurulması için tetkikata başlamıştır. | Anadolu ajansı az daha yanıyordu 'Ankara, 25 (Telefonla) — Dün Anadolu ajansının kurağının (bi. nasının) çatı arasından yangın çıkmıştır. Bu sırada şiddetli bir rüzgâr esmesi yüzünden yangın büyük bir tehlike arzettiği görül- müşse de itfaiyenin gayretiyle mü- him bir zarar olmadan söndürül- Müştür. Yangın, eletrik tellerinin kon- tak yapmasından çıktığı zannedil. mektedir. —— Muhbirlere ikramiye Ankara, 25 (Telefonla) — Buğ- day koruma vergileriyle tayyare resmi mektuplarını haber veren. lere ikramiye verilmesine karar vwerilmiştir. Finans Bakanlığı ik ramiye miktarını yakında tespit e- | kan dün öğleden evvel Kültür decektir. nın sözleri Kültür Bakanı Bay Saffet Arı- rektörlüğüne gelerek Kültür di - rektörlüğünden ve genel müfettiş - lerden kültür işleri etrafında iza - hat almış, oradan üniversiteye| giderek üniversite rektörü Bay Ce. mil Bilsel ile görüşmüştür. Bakan, dün kendisiyle görüşen bir muharririmize şunları söyle miştir: “— İstanbulun kültür işleri et- rafında incelemeler yapmak üzere dün Ankaradan İstanbula geldim; öğleden sonra Dolmabahçe sara yına giderek Atatürkü ziyaret et tim. Bugün de üniversiteye gelerek üniversite ihtiyaçları etrafında a. lâkadarlarla görüştüm. Bu ihtiyaç- ların karşılanması için icap eden bütün tedbirleri alacağız. Yarın tekrar Ankaraya gidiyo rum, Kültür işlerinde yapılacak| değişmeleri ve yenilikleri on gün sonra tekrar İstanbula geldiğim| vakit uzun olarak — anlatacağım.| Şimdilik yapılmış benüz yeni bııl şey yoktur.,, OIrlandalılar Ingiliz bayrağını yırttılar | Londra, 24 — Bugün Belfast-| ta gene kanlı kavgalar - olmuş-| tur. Irlandalı gençler limanda bu- lunan bir geminin İngiliz bayrağı nr yırtarak yerine Irlanda bnyrnr';ll asmak istemişlerdir. | Protestanlarla Katolikler sındaki geçimsizlikler devam etti-| ginden İtalya tebaası Irlandadan ayrılmağa karar vermiştir. l | ara- | gınak haline | Kültür bakanın Esrarıiengiz 'Bir ata sözünü | iyeğânebilmiyen zat ZAMAN — Bugğünkü başyazısı gene | Mösyö Musoliniye ve Habeş işine dair- dir. Zamancı bu yazısına “söz gümlüş ize süküt altındır.,, Atalar sözüyle başla- muş ve herkesin tatbik — ettiği zaman faydadan başka bir şey görmediği ha- ktkati yegâne bilmiyen zatın İtalyan Başvekili Mösyö Musolini cenapları | olduğunu söyledikten sonra diyor ki Bizce Mösyö Musolininin Habeşis « | tanda her adımda bir müşkülâtla kar şılaşması sırf çok söylemesi neticesi - | dir. Japonyanın da Habeş işine girmiş almasının sebebini biz. ancak hıırudnL görüyorur. Musolini bundan altı ay evvel: Dün | va bir sarı tehlikeye maruzdur. beyaz | arklılar bu tehlikeye karşı şimdiden harekete — geçmelidirler,, gibi bir söz | sarfetmişli. Bunun Japonları kızdırdı ğt muhakkaktır: Ayni eşini bir zaman lar da ikinri Vilhelin yapmış ve söy- lediği sözün — cezasını 914 savaşında Çindeki ve büyük deki müstlemlekelerini Japonlara bı - rakmakla çekmişti. Japonlar şimdi de Habeşistana cep hane gönderiyorlar. Bu arada birkaç da erkântharp zabiti gönderirlerse iş | tamam demektir. KURUN — Asım Us hava hücumla- rına karşı İstanbul adlı baş_uaııundrıl İstanbulun hava — hücumlarına karşı müdafaasının birçok bakımdan öne » mini işaret ettiklen ve İstanbul koru - masının bir memleket müdafaası &a. nucuna vardıktan sonra diyor ki: Geç olmakla beraber bu ödevde ö - nemli nihayet bir canlılık başladı, )e ni yaptları binalarda mahzenler ya - pılması düşünülürken, Bizanstan kal ma yeraltı saray ve makhzenlerinin a» sokulması İçin araşlır malar yapılıyor. Yalnız çok isteris ki bu iş güçlüklere tığramaısın bu yolda çalışacak mütehassısların - gayretleri basit duygularla çarpışarak kırılma » Bın. Ankarada Altı aylık saç kıvrımı Ankara, 25 (Telefonla özel ay- tarımız bildiriyor) — Permanan ondüle yapan berberlere henüz u- rayca (belediyece) müsaade ve rilmiş değildir. Bu sabah şarbay- la görüştüm. Bana şunları söyle- di: Öndüle için kullanılan ilâçlar tahlil edilmek için Sıhhiye Bakan.| lığına gönderilmiştir. Henüz tahlil| raporu urayımıza (belediyemize) | gelmemiştir. Sağlık Bakanlığının (Sıhhiye Vekâletinin) tahlil raporu geldik ten sonra açılmalarına müsaade edebilecektir. Diğer taraftan on- düle yapmak istiyenlerin imtihan- larına devam edilmektedir. iskelet Nişantaşında Selçuk apartıma- nında tamir esnasında bulunan ke. mikler hakkında dün morg rapo- runu vermiştir. Raporda bu ke- mikler muhtelif kimselere ait 01. dukları ve tetkik için toplanmış ve temizlenmiş olduğu ve bir cinayet-| le alâkası bulunmadığı - bildiril- mektedir Morgun bu raporu üzerine tah- kikattan vazgeçilmiştir. Yalnız o- rada bulunan kanlı kazak ve pan- talon ve kanlı pamuk parçalarının | miş, şişeyi almak istemiştir. | R" ©, Anıdolunun muhlclıf yerle-| Dün akşam 18 yaşında bir kız başka kızı yaraladı Bir yaralama vak'ası daha var Dün akşam biri Karagümrük - | te, diğeri Beyoğlunda iki yarala - | ma vak'ası olmuştur. Vak'aların | suçlularından biri kız, diğeri bir | gençtir: Kalyoncuda Yeniyol sokağında | 72 numaralı apartımanda oturan Sarafimin kızı 10 yaşında Evge - niya dün akşam sirke almak üze- re apartımandan çıkmış, tam a- partımanın altındaki bakkal dük - | kânına gireceği sırada ayni ma -l hallede oturan 18 yaşında Paraş - 4 keva ismindeki kız yolunu — kes: Pa -| raşkeva şişeye yapışmış, çekmeye başlamış, diğer kız da vermemek üzere gayret sarfetmiştir. | Bu sırada şişe ellerinden kur - ! tulmuş, yere düerek kırılmıtır Bu- nun üzerine aralarında iddetli bir | vuıındıkı kız- hemen evine koş - muş, ekmek bıçağını alarak gel * miş, on yaşındaki kızı ayağından yaralamıştır. Kızın feryadına bakkal ve et * raftan geçenler yetişmiş, Paraşkt& vanın elinden bıçağı — almışlar; kendisini yakalayarak gelen zabi" ta memuruna teslim etmişlerdir * | Yaralı kız da tedavi altına alın * mıştır. Diğer vak'a da Karagümrükte Kocadede mahallesinde olmut" tur. Bu mahallenin bakkal zade sokağında 54 numaralı evinde o * turan Kemal oğlu 16 yaşında Lüt fi ile ayni sokakta — oturan boşta gezer takımından Fahreddin ara* sında kavga çıkmış, — Fahreddin sustalı çakı ile Lütfiyi arkasından ağır surette yaralamıştır. Yaralt Okyanos denizin - | kavga çıkmış, bir aralık on sekiz | Cerrahpaşa hastahanesine kaldı » rılmış, suçlu yaaklanmıştır. Turkıyeden kaçan- ların toprağa Bir şirket tarafın Haber alındığına göre, Tuık'.— yeden kaçanlar tarafından bıra. kılmış ve yer altında saklı olan al- tın ve kıymetli eşyayı çıkarmak i- çin bir şirket Finans Bakanlığına müracaat ederek izin almıştır. Bu şirketin mümessili olan Onas oğlu Yovan, eldeki plânlara Kagıthane köyül Meğer Cıgara yüzünden yanmış Kâğıthanede oluz sekiz evin| yanmasiyle naticelenen yangın tahi kikatı Sarıyer jandarma kuman K danlığınca bitirilmiştir. Yangının Şabanın evinde çocukların devir - dikleri mangaldan çıktığı zanne -| diliyordu. Tahkikat sonunda yan- gıniın bir cigaradan çıktığı anla- şılmıştır. Şabanın küçük kardeşi Remzi, ! öğle üzeri Istanbuldan Kâğithane ; köyüne dönmüş, üst kata çıkmış, yataâğını yaparak — uzanmıştır.| Remzi yatağına elinde yanar bir halde bulunan 2igarası ile girmiş,| biraz sonra uykuya dalmış, gözü.: nü açtığı zaman etrafının alevler| içinde kaldığını görmüştür. Remzi | bunun üzerine kendisini pencere: den atarak yanmaktan kurtulmuş. tur. Remzi ilk günlerde bunu in. kâr etmişse de dün akşam ihmali- ni itiraf tmiştir. Remzi adliyeye vni'mi&tir Şekere “narh konacak Ankara, 25 (Telefonla) — An karada şeker satış fiatları İstanbu la nazaran iki kuruş daha yüksek tir. Bunu haber alan belediye şe- kere narh koymağa karar vermiş ve bir iki gün zarfında narh fiatır hikmeti anlaşrlamamıştır. esnafa bildirecektir. | Tunmuştur, Avenol dan çıkarılacak rinde ırış!ıımılar yapılacağını söylemiştir. Hlk iş olarak Konyadan başla: nacaktır. Esasen bu şirket bundan evvel | | | gömdükleri paralar | | | Konyada yaptığı araştırmalar ne- — ticesinde epeyce miktarda altın ve — mücevhesat bulmuş ve kanunu mahsus mucibiüce yarısını almış- tr. Uluslar kurumu toplanacak Fakat Italyaya söz anlatacak mı? Paris, 24 — Cenevreden gelen Ulus. lar Kurumu genel sekreteri Avenol, bugün başbakan Lâvalle 45 dakika sü- ren bir konuşmada bulunmuştur. Bu görüşme neticesinde Uluslar Ku rumunun pazartesi günü fevkalâde olarak toplanması kararı muvafık bu- yarın Cenevreye dönecektir. Paris, 24 — Romadan bildirildiği- ne göre İtalya, Uluslar Kurumunun yakında fevkalâde olarak toplanaca- Zından haberdar değildir. Esasen bu toplantıya ait davetname de anlamiş- tır. Roma mahafiline göre Uluslar Ku « rumunun böyle fevkalâde olarak top- lanmasına lüzum yoktur. Uluslar Ku- rumunum İtalyan — Habeş işile uğraş ması vazifesi haricindedir. 1925 senesinde İtalya ile Habeşistan ırasında akdedilen anlaşmaya göre |- ki ulas arasındaki ihtilâflar kendi 8- ralarında halledilecektir. Kudüste komü- . « nist hareketi Berlin, 25 (Özel) — Kudüşten alınan haberlere göre komünirtler bazı hâdiseler çıkarmışlardır. Bu hâdiseler esnasında iki polisi öl - dürülmüştür.