25 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

| Alaturka güreşte Yeni ve çok faideli bir nizamname yapıldı önümüzde bir çok müsabaka var Bir sene evvel teşekkülünü A- nadolu ajansı vasıtasiyle gazete - lerde okuduğumuz yağlı güreş ko- mitesi Türk Güreş federasyonu ile teşriki mesai ederek hazırla - dığı yeni nizamnameleri, Teşrin - lerde Ankarada yeni yapılan stad- da yapılacak Türkiye baş pehli- vanlığı müsabakalarını iyi bir şe - kilde bitirebilmek için evvelâ İs - tanbul baş pehlivanlığı müsaba : rında bu nizamnameyi tecrü - beye karar vermiş olduklarını öğ- rendik. Bu cumadan itibaren tertip et - tikleri altı hazırlık müsabakasın - dan birincisini teşkil eden pazar günkü güreşlerde ilk tecrübeyi Yaptılar. Şimdiye kadar yağlı güreşlerde görmediğimiz bu teşkilât bu spo - ra meraklı halkımızın ve güreşçi- lerimizin lehine olarak kanaatle - rimizi de değiştirdi. Ötedenberi memleketin dört ta- rafında yapılan ve mühim bir ma- zisi olan yağlı güreşlerde seyirci - ler arasından hâkeme 'müdahale ve güreşçilerin entrika çevirerek ciddi güreşmemeleri bu güreşin en tabii vasıflarındandı. Fakat pazar günü yapılan mü - sabakalarda üç kişiden mürekkep hâkem heyetinin ekseriyetle verdi- ği kararları teferrüatiyle radyo ile Öğrenen halk arasından hiç kimse müdahale üzumunu hissetmedi . Ve etmiyecektir de.. Diğer taraf - tan pehlivanlar eskiden olduğu gi- i seyircilerin bazan üç dört saat süren keyfini beklemeden tahdid edilen bir saatlik müddet zarfın - da güreş bitirmeleri onları eskiden | Olduğu gibi bazan anlaşmaya sev- ketmedi ve puvan kazanmak e- meliyle de suya, mendile giden ve ortada gezen eski güreş tarzından *ser yoktu. Bu mühim değişikliği hazırla - Yanları tebrik ederken henüz kesbi kat'iyet etmediğini söyledikleri ni- Zâmnamenin tatbikinde, kur'a ve beraberliğe aid kısmında bazı yan İişliklar olduğu kanaatindeyim . Kadınlar erkeklerden yaman Fransada bir haftadır Büyük orta güreşinde çekilen kuranın Kireçburunlu Mehmed A- li - Arabacı Hüseyin çifti dolayı - İ sile bozulduğunu gördük, Hake - min düşüncesi bu çiftin ciddi gü - reşmiyeceği, birisinin on dakika - da yenilerek ârkadaşmı yorulma - dan diğer müsabakalara hazırla - yacağı endişesidir. Bu mülâhaza doğrudur. Fa - kat kanaatimce bu iş tamamen güreşçilerin kaderine terketmek, dinlenen bir pehlivanla henüz has. mını yenmiş yorgun bir pehlivanı biraz dinlettikten sonra güreştir - mek kur'ayı bozmaktan daha ihtilâfsız şekil olur. Gene bu mülâhaza dolayısiyle | hasmını yenmiş bekleyen bir gü - reşçi ile karşılaştırmamak için iki çiftin beraber ayrıldığını gördük . Güreş bir saat olarak tahdit edil - diğine göre bu müddet zarfında en Lik şampiyonluğu etrafında FENERBAHÇE. Maçı başdan oynanacak mı? Uk maçlarının sonunda Galata - saray İle Fenerbahçenin oynadıkları oyunun bir kısmı yan hakemsiz oynan dığı için birçok itirazlara sebep ol - muş, hakem komitesi böyle maçların baştan oynanması Tâzimgeldiği şeklin de bir karar vermişti. Fakat federas - yon gibi kısımlardan geçen bu itiraz. lar son olarak genel merkeze gitmiş- ti. kez bu maçın, baştan oynanması lâ - zımgeldeğine karar vermiş, ve Ağus - tosun ilk haftalarında (iki takımın karşılaşması icap ettiğini bildirmiştir. Eğer iki takım tayin edilen müddet içinde maç yapmaktan O kaçımırsa, o zaman, likte bu iki takıdan sonra de- rece almış olan Beşiktaşın Galata - saray — Fenerbahçe hükmen mağlüp sayılarak İstanbul şampiyonu ilân e- dileceği de söylenmektedir. başlıyan Fransa kadınlar şampiyonası, fevkalâ. de meraklı müsabakalarla devam et mektedir. Kadınların yaptıkları bu spor şam piyonası öyle sıkı karşılaşmalara sahne olmatadır ki, erkeklerin en zorlu müsa bakaları bile bunun yanında yavan kal. Bizim kadınlarımız, yemek içmek kadar mühim bir ihtiyaç (olan, spora karşı Tâkaydiliklerini — hergün arttıra dursunlar.. Bütün medeni dünya kadınları işte hergün spora böyle daha büyük bir hiz lasarılıyor, ve erkeklerden yaman işler görüyorlar. ! Şişmi duyduğuma göre, genel mer- |: çok puvan alan güreşçinin galip ilân edilmesi puvanlar müsavi ise güreşin uzatılması lâzım gelirdi . Bu suretle bu güreşi kazanan ve fazla yorulmuş güreşçi dinletilir, şayet tekrar güreş yapamıyacak kadar yorgun ise hükmen mağlüp edilir ve ikinci addolunur. Bu suretle nizamname harici İş yapılmamış olur, Şunu da söylemek lâzım gelir ki başta muhterem saylavımız Şevket Ödül olmak üzere Suyolcu Meh - med, Cemal Yavuzer, Pire Meh - met baylar gibi dürüstlükleri ün salmış şahsiyetlerin bu müsama - halarmı bu güreşin icaplarından telâkki ediyoruz. Önümüzdeki © tecrübe ve baş pehlivanlık müsabakasında ted - ricen daha az müsamaha yapıla - cağma kaniiz , Cemal EA TENİ» ME GALATASARAY Davis kupası ss maçları Bu sene milletler (arasında Davis tenis müsabakaları çok hararetli ol - maktadır, Netice henüz belli olmamak Ia beraber İngiltere ile Amerika ara- sında çekişileceği zannediliyor: Amerikalılar son o müsabakalarda Almanları yenmek suretile büyük bir varlık göstermişlerdir. venraremmesnr : Güneş Kumkapı (Birleşiyor mu?l Son dakikada duyduğumuza gö- re Güneş kulübile Kunıkapı kulübü arasmda bir birleşme meselesi var dır. Ve birleşmek (o hâdisesi yüzde doksan müsbet netice vermek üze - redir, Orta Avrupa knpası Orta Avrupa kupası dömi final maç- ları oynanmış ve aşağıdaki sonuçlar alınmıştır: Gali İsparta takımile İtalyanlı rın Yüventüs takımı biri Çekoslovak- yada ve diğeri Italyada olmak üzere iki defa karşılaşmışlardır. Her iki ta- kım kendi memleketlerinde oynanan maçları kazanmışlardır. İsparta 2 - 0, Yüventüs 3-1 kazan mıştır. Bu durumda bu iki takım birbi lerine üçer gol attıklarından bir üçün ci maçın yapılmasına ve bu suretle fi- nalist takımı ortaya çıkarmağa mecbu riyet hasıl olmuştur. Bü maç İsviçrede laaektır. ge Osturya takımı Budapeş tede Ferençvaruşla (yaptığı birinei maçta 4 - 2 kaybetmiştir. İkinci maçta Osturya ikiden aşağı bir farkla galip bile gelse tasfiyeye uğrıyacak ve Fe - Tençvaroş finale kalacaktır. m Gene Amarikalı galip Amerika hafif siklet boks şampiyo- nu Pilzvik İngilterenin Liverpul şeh - rinde İngiliz boksörlerinden Kuo Kis” le yaptığı müsabakayı bariz bir üstün- Jükle diri ki ÜNİ e m 2 İzli eni adil e dini mmm isim ni 936 olimpiyadları için Al lacak ol, civarında vinil laa en büyük ve nl Siner lm MA rr Gelecek senenin ilk aylarına kadar hazır olması için büyük bir faailyetle çalışılan bu staddaki muazzam inşaat tan bir kısmını yukariki resimde gö - receksiniz. Büyük Sahalarda ölü spor mevsimi başlarken: semt sahalarında Canlı spor hareketleri. Heyecanlı karşılaşmalar yapılıyor Resmi maçlar bitti. Taksim, Beşiktaş, Fenerbahçe (o alanları yuna Taksim, Beşiktaş, Fenerbali » çe alanlarını ele alıp boyuma on - artık bir müddet için ıssız kala-jlaradairspor yazıları yazarken caklar gibi.. Zaten sıcaklar futbol | biraz da başlarını bu taraflara çe- gibi zorlu sporlar için artık biraz: —Stop!.. Der gibi oldu.. Ancak yuka - rıda adları geçen bu üç namlı a- landan başka alanlar sıcak, soğuk filân dinlemeyip hâlâ olanca cün- lıklariyle çalışıp çabalıyorlar , Nitekim bir taraftan Karagüm- rük alanmda federe olmıyan yedi sekiz klübün turnuva maçların - dan sonuncuları hararetle devam ederken öte taraftan Bozkurtlula- rın Otakçılar sahasında federe ol mıyan klüplerin en güçlüleri her pazar çarpışıyorlar, Rami İdman Yurdlularm kendi alanlarında ise maç yapılmıyan hafta hemen he - men hiç yok gibi. Bu yıl Samatyadaki eski tozlu topraklı alan yerine yapılan yeni, muntazam alan da durmadan işli- yor, Karagümrük alanmdaki fede- re olmıyanlar turnuvasında bun - ların eski şampiyonu Altm Hilâl Cağaloğlu Sporlular en sona kal - mışlardır. Söylendiğine göre Cağaloğlu - ların bu önümüzdeki pazar günü şampiyonluğu kazanıp Karagüm - rüğün ortaya koyduğu kupayı al - mak ihtimalleri çok kuvvetliymiş.. Gene söylendiğine © göre Boz- kurtlular yakında kendi sahaların. da bir spor şenliği tertip edecek- ler ve bu şenlikte yalnız / futbol değil, koşu, pehlivanlık filân gibi sporun diğer çeşitlerini de yaptı - racaklarmış. . Bu yılın en işlek futbol sahala- rmdan biri de ikinci kümenin baş- ta gelenlerinden o Topkapılılarn kendi semtlerinde kurmuş olduk - ları kırmızı alandır. Buraya” (Kır - mızı alan) denilmesinin sebebi, a- lanın olduğu yerle o civar toprak- larının, tipki Göztepe, Kızıltop - rak taraflarmın toprakları gibi kırmızı olmasındadır. Kırmızı, sarı, kahve rengi her ne İse.. Gönül isterdi ki gündelik ley; virseler, buralardaki çok canlı spor hareketlerini yazsalar ne ka - dar iyi ederler, Hele şimdi bu meşhur üç alan - daki spor hareketlerinin tavsamış olduğu bu mevsimde KâHüğuitik, yazılacak neler oluyor! Bir de gene gönül isterdi ki ge- rek federe olmıyanlar olsun, ge - rek ikinci, üçüncü kümedekiler ne taraftan kendi alanlarmda boyu » na futbola öenm (ehemmiyet) ve « rirlerken öte taraftan da şu deniz ve kır mevsiminde biraz da deniz ve kır sporlarına önem verseler ne kadar hoş olur.. GUREŞ Balkan Şampiyonası Eylülde Istanbulda yapılacak Dördüncü Balkan güreş birin- cilikleri bu sene gene şehrimizde yapılacak ve 14 Eylülde başlıya- caktır. Balkan güreş müsabaka- larma geçen sene girmiyen Ro. manyalıların bu sene gelecekleri söylenmektedir. Dördüncü Balkan güreş müsa. bakalarında kuvvetli ve yüksek bir netice almak arzusunda olan Federasyonumuz 24 Ağustosta Viyana veyahut Almanyadan bir takım getirmek arzusundadır. Hava kupasında Süleymaniye Karagümrük Beraber oynıyacaklar Hava kupası maçlarında; iki klübün müşterek bir takım çıkara» rak en kuvvetli bir kadro ile bü maçlara iştirak etmesi için Kara - gümrük ve Süleymaniye takımla» rı arasında bir anlaşma'yapılmiş- tır. Çıkacak müşterek takım, Sü - maniye namına maçlara iştirak .