8 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

8 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

İstanbulda bir Bizans mahallesi canlandırmalı Yer altında eski eserler bulan profesör böyle söylüyor Sultanahmetteki kazı (hafri- yat) işi ile uğraşan profesör Baks- ter birkaş gün evvel Londradan şehrimiz: dönmüştür. Dün gaze tecilerle konuşan profesör şunları söylemiştir: — Bizans imparatorlarını ait sarayların geri kalan parçalarını çıkarmağa çalışıyoruz. Bazı ye- ni mozayıkların yerlerini keşfet - tik. Fakat henüz üzerlerindeki toprak tabakasını kaldırmadık. Bu bulduğumuz mozayıklar do- İayısiyle halledemediğimiz bir me sele karşısında bulunuyoruz. Tet- kikatımızı esaslı bir neticey: var- drrıncıya kadar bunların şimdilik bulundukları halde kalmaılarına karar verdik. Fakat önümüz kış olduğu için bu izerler, yağmur al- tında kalacaklar, ayni zamanda meraklıların da ziyaret etmeleri mümkün olamıyacak. Onun için üzerlerine hangar kabilinden bir şey yapılması muvafık olacaktır. Ben burada bir Bizans müzesi kurulmasını hattâ ileride burası - nın bir Bizans asarı atika mahal. lesi haline getirilmesine tarefta - rım, M. Baketer İskoçya üniversi - tesinde dersleri olduğu için Eylül sonlarında memleketimizlen ay - rılmak mecburiyetinde olduğunu ilâve etmiştir. Türk tabiyetinden çıkarılanlar ve yeni yurttaşlar Ankara, 7 — Yabancı devlet tâbiiyetine geçtikleri - anlaşılan Serkis Sarıklıyan, Serkis Ahyan, Nersisyan, Hristo, Berya Ku- yumciyan, karısı Stanik, oğlu Ar- tin, Avram Botar, karısı Lefterya, Jorj Mikar, Hans Nikoladis, İste- pan İplikçiyan, Pesalti, A, Dok - liyadis, Vahram Kulaksızyan, Ha- ci Mikaelyan, Ohanes Çalikyan Türk vaatndaşlığından çıkarıl - mışlardır. Diğer taraftan hicret ve iltica süretiyle Türkiyeye gelerek va - tandaşlığa alınmalarını istiyen 28 kişi ile memleketimizde beş sene oturmak müddetini doldurarak vatandaşlığa alınmak üzere mü - raçaatta bulunan (42 şahıs, fena halleri olamdığı anlaşıldığından Türk vatandaşlığına kabul edil - mizlerdir. | Adanada bir uçak kazası Adana, 7 — Londrada yapıla « cak arsrulusal yarışlara girmek ü- zere evvelki gün Kahireden kal - kan bir Mısır uçağı içinde pilol Nebil Halil ve Mağler olduğu hal» de dün şehrimiz uçak alanına in- mişitr. Yarım saat sonra uçmak isteyen pilot pervaneyi çevirince gaz kolunun acık bulunmasından hemen yürümeğe başlıyan uçak biraz ileride bir çukura yuvarlan- miş ve pervanesi, tekerlekleri, ka- natları parça parça olmuştur. Uçağın arkasından koşan pilot çukurda gazı kapamış ve uçağın yanmasını önlemiştir. Başka bir zarar yoktur. “Uçak sökülerek trenle Londra- ya gönderilecektir. a — — Rusyaya giden doktorlarımız Moskovada yapılacak arsıulu- sal fizyoloji kongresine iştirak et- mek üzere doktorlarımızdan Ke- mal Cenab ile Ahmet Kemal bir müddet evvel Rusyaya gitınişler- di. Dün de Çiçerin vapuruyla dok- tor Fahrettin Kerim Odesaya ha- reket etmiştir. Kongrede birçok soysal dert- lerle cümlei asabiye ve buna ben- zer hastalıklar üzerinde önemli konuşmalar yapılacaktır. Fahrettin Kerim Rusyadan dön- dükten sonra Almanyada toplana- cak olan tababeti ruhiye ve asa- biye kongresine gidecektir. Bir sarhoş Hamamda rezalet çıkardı Dün gece saat yirmi dörtte Is- tiklâl caddesinde Ağacami nokta- tasını bekliyen polis memur Hak. kıya Bahçeli hamamda külhancı Ali kaşvurmuş: — Bizim hamamda bir müşteri var. Rakı içiyor, bağırıp şağırı- yor. Kendisini menetmek istedik. Ben parasını verdim. Burada bu gece sabuha kadar keyif çataca - ğım, diyor. Bir çaresine bakın, de- miştir. Memur, külhaneı ile birlikte ha- mama gitmiş, çıplak bir adamın hamamın içinde elinde iki akı şi- şesi olduğu halde şarkı söylediği. ni, bağırıp çağırdığını görmüş, kendisine ihtarda Sarhoş bunları dinlemeyince giy- dirilmiş, merkeze götürülmüştür. Merkezde bu adamın sabık . sar. hoşlardan Hamdi olduğu, birçok defalar şurada, burada rezslet çı- kardığı anlaşılmıştır. —— Anadolukavağında Dün gece bir orman daha yandı Son bir ay zarfında İstanbul Vi- lâyeti içinde de orman yangınları çoğalmıştır. Dün gece Anadolu Kavağı tahaffuzhanesi arkasında- ki ormandan henüz anlaşılamıyan bir sebepten yangın çıkmış, orma- nın bir kısmı yanmış, jandarma ve köylülerin gayretiyle söndürül- müştür. Son aydaki yığınların halkın ve köylülerin dikkatsizliğinden ileri geldiği anlaşılmıştır. Otlar arasına atılan sigaralar yüzünden pek fazla kuruyan ot - lar birdenbire tutuşmakta, bu yüz- den yangınlar çıkmaktadır. Or - man bekçileriyle koruculara yeni- den sıkı emirler verilmiştir. Finans bakanının çalışmaları Finanşa Bakanı Fuat Ağralı dün İstanbul maliyesinde meşgul olmuştur. Bakanm yanında finans İ mürakıpları, tahakkuk ve tahsil | müdürlerinin iştirakiyle bir top - lantı yapılmıştır. Bunda, finans | müfettişlerinin vergilerde yapıla » cak rslahat hakkındaki tetkiklerin verdiği ntsiceler ve hazırlanan projeler görüşülmüştür. Finans Bakanı, bir iki güne ka- dar Ankaraya gidecektir. Sabah | EN ZAMAN — ltalyayı giddelle protes to başlığı altındaki yazısında İtalyan matbuatmın haysiyet kırıcı neşriya - ından dolayı İngiltere (o tarafından şiddetli bir protestoya (maruz kal. dığını söylemekte ve demektedir ki: TA AKİ İlik Şimdi Jngilterenik emriyle eealaya| | edi senedenber kça meobup kölarek olun İtalyan nisiöne vaffakiyetli bir şekilde devam e - tınun düştüğü vaziyet elimdir. Buna | deselen İstanbul yerli mallar ser- hep İlalyanın diktatör | başvekili M.! gileri bu yıl maalesef iyi bir s0 - Musolini sebep olmuştur. Şayet İtal -| nuç (netice) vermemiş ve birçok yan matbuatı simsıln bağlı bulundu -İ müesseseler için oldukça büyük rulmamış ve M. Musolllinin tasrip ete) yar, zatarla kapanmıştır. Bizzat, tiği yazılardan başka bir yazı neş » h 1 391 tertis edi öü'vi retmiyen matbuaat halinde bulunma | "er yı! sergiyı tertip eden Ve ulu. mış olsaydı İngillere güç protesto) sal endüstrinin “kudretini ortaya ederdi. Çünkü bu yazıların hilrriyeti| koymağa çalışan Ulusal Endüstri matbuattan doğan neşriyat olduğuna | Birliği de bu ziyanların en önem- sergisi fe Eğer gelecek yıl iç geyiği) Bu yılın Y Bir çok müesseseler zarar etti mazsa, sergi artık açılamıyacak 8 AĞUSTOS — 1935 erli Mallar na geçti! in yenilikler bulur” ginin üç gün daha açık kalmasm8 müsaade etseydi sergiye iştirâk © denler zarardan kurtulmuş ola * caklardı. Fakat her nesebepten!# ilbaylık bu müsaadeyi vermek i* tememiş ve bu durumda da ser&' hemen de âni denilebilecek bif şekilde kapanmıştır, Fakat bir taraftan da şu kanaat vardır ki daima biribirine benzi * yen yerli mallar sergileri a: bulunmuştur.) ilan dokuz yaşında Burban ismin- hükmedilir ve bunda bir hükömet Ul. şiği görülemezdi. Biz bu sütunlarda M. o Musoliniye çok iyi nasihatlarda bulunduk. Fakat bizi dinlemedi. Diyen Zamancı burada kendi söz - lerini dinlemiyen Türk gazetelerine de tariz ediyor, rumuzlu bir şekilde ve | bir hacıbaba edasiyle kamış kalemini hiddet divitine banıp bize de birtakım yaveler cızırdatarak çatıyor. KURUN — Asım Us bugünkü baş yazısında Samsun « Hopa arasında yapılacak olan şosenin faydalarından uzun uzadıya bahsetmekte ve demek - tedir kiz Bu yol yapılınca, Karadeniz yolcu» lukları kısalacaktır. o Hopaya bütün haftada ancak bir vapur vardır. Ho - paya giden biri, burada bir hafta ve- pur beklemek mecburiyetindedir. Şa- yet deniz olursa bu bekleyiş vapurun yanaşmaması yüründen daha fazla da sürer. Hopa ile Samsun arasında yapıla» cak yol, yolcuları Trabzona, Samsuna getirebilir. Haftada en az üç postası olan bu iskelelerden vapura binebilir. i yon sahiplerine göre eğer ilbay- halk üzerine tesir yapmaz olmu” tur, Bunun netiesi olarak bir ya dan büyük müesseseler sergiye İf tirâk etmezken bir yandan da hal" kın rağbeti azalmıştır. Şu durum# (vaziyete) göre gelecek sergile * rin yeni buluşlar üzerine kurul * ması icap edecektir. lisini kendi hissesine almağa mec- bur olmuştur. Bu bakımdan yerli mallar sergisinin gelecek yıl açı - labilmesinden şüphe etmek lâzım- gelmektedir. Sergide ilgili olanlara ve pavi- lik, yapılan müracaat veçhile ser- Ali Çetinkaya Mühendis mektebinde Elini kaptırdı Bakırköyünde istasyon cadde « sinde Ledorisin fırınında çalışan yardımcı 25 yaşında Celâl hamur makinesinin etrafına yapışan ha- murları çıkarmağa çalışırken sol elinin iki parmağını makineye kaptırmış, parmakları kopmuş - tur. Otomobil! çarptı 19 numaralı hususi bir otomobil Büyükderede Kefeli köy cadde - sinden geçerken altı yaşmdaki Sa- lime çarparak yaralamıştır. Söndürüldü Galatada Mumhane caddesin - de fırmcı Alinin üst kat taraçası- Ba asılan bir yorgan tutuşmuş, gö- rülerek söndürülmüştür. Ağır yaralandı Rıhtımda bağlı bulunan İtalyan bandıralı (o Katnaro vaprununun ambarında çalışan ameleden İsâ- nın üzerine sapandan kepek çu - valları düşmüş, yaralanmış,bay - İ gin bir halde Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Çarşıptılar Kabataşta İnhisar idaresinden aldığı bir fıçı şarabı Kuledibine getirmekte olan Hüseyinin araba- sı Yeniçarşı caddesinde 1096 nu- maralı otomobille çarpışmış, ara- banm oku kırılmıştır. Şoför kaç - mıştır. Araba arkasında Şoför Cebbarın idaresindeki 3359 numaralı otobüs Aksarayda bir yük arabasının arkasına takı» | de bir çocuğa çarpmış, yaralan » masına sebep olmuştur. o Yaralı Cerrahpaşaya yatırılmıştır. Pencerederi bakarken Ortaköyde Büyükkuyu soka - ğında 27 numaralı evde oturan 4 All Çetin kaya, Mühendis Mektebinde Bayındırlık Bakanı Ali Çetin « | kabul ederek hepsinden ayrı ayr! kaya dün Nafra Fen ve Mühendis | izahat almıştır. mektebini gezmiş, hayli müddet von mekteplerde meşgul olmuştur. Ankara, 8 Ctelefonla) — Yarın ba * raya gelmesi beklenen (Bayındırlık Aldığımız malümata göre, Na- | bakanı Ali Çetinkaya o bürada birka$ fa Fen metkebi Yüksek Mühen- | gün kaldıktan sonra Zonguldağa, v6 dis mektebinin talebe pansiyonu şark vilâyetlerine gidecektir. haline getirilecek ve Fen mektebi de başka bir binaya taşmacaktır. Ali Çetinkaya İsatnbul Nafıa Başmüfettişi ile Sosyeteler komi - serlerini ve Posta Başmüdürü Maz harı, Nafıa Başmühendisi Nuriyi Heybelide deniz yarışları Adaları Güzelleştirme Kurumu önümüzdeki pazar günü için Hey- beliadada deniz yarışları tertip et- mişti, O gün Balkan olimpiyatları için yüzme seçmeleri yapılacağın- dan bu yarışlar 25 ağustosa bıra- kılmıştır. JAcı bademyağı ve yağsız kar kremleri Çilleri katiyyen izale eder Dünyada mevcut kremle- rin en nefisleri, en sıhhileri” dir. Nazik cildil kadınların hayat arkadaşıdır, İhtiyarlar! gençleştirir ve gençleri gil zelleştirir. İnsana ebedi bir taravet veren Hasan acı ba” demyağı ve yağsız kar kremleri unutmayınız. Kutusu 50, tüp halinde 20, Türkiyede yapılıp da Avrupa etiketi yapıştırılan ve halkı aldatar kremlere vesair o ıtriyats aldanmayınız. Hasan marka” sına dikkat ediniz. Yeni neşriyat - Arkitekt Bu aylık derginin 54 üncü sayı- | sı çıkmıştır. İçinde yapılmış bina- | lara ait birçok fotoğraflar ve plân- lar ile mimariye ait değerli yazılar vardır. Güzel sanatları sevenleri alâkadar edecek değerde olan | (ARKİTEKT) i tavsiye ederiz. a ad yaşında Melâhat pencereden 80 - kağa düşmüş, vücudünün muhte- lif yerlerinden yaralanarak hasta- Beye kaldırılmıştır. Yaraladı Kalyoncuda Mektep sokağmda kunduracı Artinle Hayik kavga etmişlerdir. Hayık bıçakla Artini yaraladığından yakalanmıştır. Hasan Deposu: Ankara, İstanbul, Beyoğlu