8 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

8 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

ÜUypeşt Perayı 3- > eli Macarlar dün daha güzel bir oyun Dün Taksim stadında şehr'miz- de bulunan Uypeşt amatörleri Pe- ra — Şişli karışık takımiyle iğ laşmış, neticede 3 - 2 galip gelmiş- tir. Beşiktaşlı Sadrinin hakemliği altında oyuna Pera — Şişli karı- $ik takımı şu kadro ile çıktı: Kalaycı, Vlasdaris, Dimos, E- konomidıs, Anfelis, Toto, Stepan, Bambino, Helvacı, Etyen, Zaven.. Bu takımda yalnız Stepan Şişli ta: kımından olup diğer hepsi Pera klübündendir. Maç, derhal rüzgârı da lehine alan Macarların hâkimiyetine gir- di. Macarlar bir türlü kendisini toparlıyamıyan karışık takım ka- lesine şiddetli hücumlar yapmağa başladılar. Daha ilk dakikalarda şiddetli bir iki şüt karışık takım kalesini tehdit etti. Oyun tama. men Macarların üstünlüğünde de- vam ederken 7 nci, ve 8 ir«i da-! kikada kaleciyle karşı karşıya ka lan Maca” santrforu topu avuta! attı. Macarlar arka arkaya fırsat-| lar kaçırırlarken 14 üncü dakika. da bunlardan birini ağlara taka. rak mükenımel bir gol çıkardılar. Bu golden sorira Pera bir iki hü- cum yaptıysa da üstünlük gene pek çabuk Macarlara geçti. Zi inci dakikada Bamb'ro bir fırsat kaçırdı. Bunu takiben Ma- çarlar getie bir düziye fırsatlar ka- Şırdılar. Oyun büyük bir sürat ve zevkle devam ederken 32 nci dakikada Peralıları yeniden hücumda görü-| Yoruz. Sol iç Etyene mükemmel bir ırsat geldi. Fakat topu dışa- Ti alarak kaçırdı. Rüzgâr siddetlendi. Bu Macar- ların lehine olmakla beraba. bir- birlerine verdikleri pasları ileri atmak suretiyle onlara fırsat da kaçırtıyordu. 43 üncü dakikada sağ açıkları. nın bir şütü kalecileri ancak kor- nere çelmek suretiyle kurtarabil- di. Fakat bu kurner mükemmel bir golle neticelendi. Peralılar 44 üncü dakikada kazandıkları bir serbest vuruşu da kaçırdıktan son- ra birinci hoftaym 2.0 Macarla- rin lehine bitti. ikinci haftaym İkinsi heftaym müsavi bir o. yunla başladı. Karışık takım şid. detlenen rüzgârı da lehlerize ala- rak Macar kalesini ziyaret etmeğe başladılar. Fakat Macar müdafa- âsının mükemmel oyunu gol olma-! #ına fırsat bırakmıyordu. | Fakat 11 inci dakikada karışık takım taliinr yendi. Bir hücum es- © Üypeşt - Pera maçından bir görünüş. oynadılar nasında dört Peralı birden topla birlikte kaleye giriverdiler. Vaziyet 2. 1 olunca Macarlar bir anlaşamamazlık devresi geçi-dik- ten sonra yeniden hücuma geçti- ler. Ve sağ açıklarının bir sskası © Braddock Kendini güç kurtardı Bostonda kırk beş bin seyircinin ö- nünde Irlandalı 0 Mahonet ile Don George arasında güreş (dünya ağir siklet şampiyonluğu için yapılan mü- sabakada dünya boks şampiyonu Braddock hakem tayin edilmişti. Yirmi beş dakika O güreşten sonra | Zr i hakem Braddoek, O, Mahonet'i Geor- gelin hâkimane güreşmesine rağmen galip ilân etmiştir. e Buna da sebep George ringi bir aralık terketmiş ve 20 saniyeyi geçirerek avdet etmiştir. Halk hakemin kararına şiddetle i « tiraz etmiştir. George'i tutanlar rin- ge çıkmışlar ve Braddock'u dövmek istemişlerdir. Dünya boks şampiyonu kendini müdafaa etmiş ve üstüne hü- cum edenlerden bir kaçını yere ser - miştir. İş çok kırıcı bir safhaya gir - miş bereket zabıta kuvveti yetişerek hakem heyeti linç edilmekten kur -| tarılmıştır. d Macarlara bir gol daha kaçırttı. 20 nci dakikaya doğru karışık takım iyiden iyiye üstünl“”ü ele aldı. Ve oyun Macar yarım saha- sında oynanmağa başladı. Fakat bu üstünlük ancak beş on dakika sürdü. Sonra Macar- lar yeniden hücuma geçti. 20 un- cu dakikada sağ açıkları güzel bir sürüş yaptıktan sdnra topu ortala- dı. Sol içleri de kafa ile opu ü- çüncü defa karışık takım kaiesine soktu Vaziyet 3 . 1 olmuştu Bundan sonra karışık takım yeniden faaliyete geçti. Soldan ” Ingiltere - Fransa kadınlar futbol maçı Bizim kadınlarımız o jimnastik yap maklan bile (kaçınadursunlar, bütün dünya kadınlığı spora nihayet bir che muniyetle sarılmış, deniz sporları, atletizm, tenis, ve daha birçok hareket lerden sonra, sporun en ağır tarafı o lan futbolda bile büyük varlıklar gös termeğe başladılar. İşte yukarıki ve » sim, geçenlerde İngilterede Vestham stadında yapılan İngiliz - Fransız ka- dın futbol maçında alınmıştır. Ingiliz takımı (idarecisi Mis Elsie Karlil Fransız takımı kaptanını ilk vu İruştan evvel öperek selâmlamaktalır. Fransız takımı bire karşı iki golle bi. rinet defaya mahsus olmak üzere ye nilmiştir. Bu maç Birtanya imparator Topkapı sık hücumlara başladılar. V« tam 40 ıncı dakikada Bambino bi best vuruştan istifade edere ci golü attı. Etraf iyiden iyive ka- rardığından topun kontrolu iyiden iyiye güçleşmişti. Macarlar da bu galibiyetle iktifa etmeğe karor ver mişler gibi topu sağa sola atıyor- lardı. Ve maç bu şekilde 3 » 2 Ma- carların galibiyetiyle bitti Macarlar birinci haftsymda çok daha üstün oynadılar. “İkincil “ haftaym aşağı yukarı müsavi bir şekilde devam etti. Macarlar bu suretle kuvvetli bir takım olduklarını ispat etmiş oldular. Bakalım Ankarada ne vapa- caklar. y M. S. Karagümrük Son günlerde ikinci üçüncü küme - lerden önüne geleni < yenmekte olan Topkapılıların ne derece kuvvetli ol- dukları malümdur. Şimdi Karagüm - r#lüler ile Topkapılılar kendi arala- rında İki maça karar (o vermişlerdir. Bunlardan birinci maç Karagümrük alanmda ve ikinci orevanş maçı da Topkapıda olacaktır. Her iki taraf maçların İdare meselesini görüşmek - tedirler. Küçükpazar Fatihliler Federe olmıyanlar turnuvasında ü- midin hilâfıma olarak Küçükpazarlı- larla Fatihliler en sona kalmışlar ve aralarında bir ihtilâf çıkmıştır, Bu- nun için turnuva (o mürettipleri şimdi bu ihtilâfı halle çalışmaktadırlar, Dünya boks şampiyonu Braddoek Balkan haftası 21, 22, 29 eylülde şehrimizde yapı - lacak altıncı Balkan oyunları gör - mek üzere yurdun her yerinden ve Balkanlardan şehrimize gelmek isti- yen pek çok seyirci bulunduğu, gelen haberlerden anlaşılmaktadır. Buna karşı İstanbul belediyesi ve şehre bağlı bir takım kurumlar oyun- ların yapıldığı tarihte Istanbulda bir de Balkan haftası yapmağa karar ver miştir. Balkan haftası programı içinde Bal kan dansları (o gösterişleri, otomobil yarışları ve deniz eğlenceleri, müzik ve güzel sanatlar hareketleri de bulu- nacaktır. Ankaraya Bu sabah gidenler Uypeşt takımı, bu sabahki Toros ekspresiyle Ankaraya hareket etmiş - tir. Misafirler orada da ilk maçlarını cumartesi günü Ankaragücüyle, ikin- ci ve son maçlarmı da pazar günü Ankara muhteliti ile yapacaklardır. Önümüzdeki Spor sayfasında işin şakası nı okuyunuz LL Geçen pazar birinci (Sınıf sayılan leri olanca hızlariyle devam ederken öte taraftan Beykoz alanında da ha- torı sayılır maçlar yapıldı. O gün ü - çüüncü küme ikincisi ve eski federe ol-| mıyanlar şampiyonu Karagümrüklü- ler Beykoza gezmeğe gitmişlerdi. Bu gezintiyi Karagümrük fırka ocağı ter- tipetmişti. Buradan bando ile cazla ve | dansla kalkan vapur Beykoza varır | varmaz zaten önce konuşulmuş oldu - | ğu veçhile hemen vapurdan çıkan a - layın içinden Karagümrüklüler ay - rıldılar ve doğruca Beykoz futbolcu - larına misafir oldular. Öğleden son - ra her iki taraf o oyuncuları Beykoz çayırına gezmeğe gelen yüzlerce in - sanın karşısında soyunup (karşılıklı sıralandılar, İlk maç Beykoz küçük- leri ile Karagümrük küçükleri ara - sında yapıldı. Ve Karagümrük küçük- leri Beykoz küçüklerini — sıfıra karşı üçle yendiler. Bundan sonra ortaya Süleymaniye (B) takımı Beykoz (B) takımı çıktılar. Bu maçta da Süley - maniyeliler Beykozlulara sıfıra karşi birle galebe çaldılar. Bundan sonra günün en meraklı maçı olan Beykoz birinci takımı İle Karagümrük birinci takımının maçına sıra geldi. Çayırda Nevkozlülaria Karagümrüklü seyir - ciler hep biribirlerine karışmış bir hal de oturuyorlardı. Her iki takımın ta- raftarları da kendi takımlarının ga - Hip geleceğini iddia ediyorlardı. Ni - hayet hakem Kelle Nurinin idaresin- de maça başlandı. Karagümrük bu maç için üç dert yıl önceki en meşhur santrforları mektepli Rızayı da o gün için kadrosuna almıştı. İlk akımı karagümrüklüler yaptı - lar ve Beykozu bir hayli sıkıştırdık - tan sonra onuncu dakikada sol açık Nurullahın verdiği güzel bir apsı ka- pan mektepli Rıza tutulmaz bir şütle takımının ilk golünü attı. Bundan sonra Beykozlular pek | canlandılar, akın akm üstüne Karagümrük kalesi. ne indiler ve bir aralık Karagümrük kalesini öyle sıkıştırdılar ki o bereket versin Karagümrüğün müdafi ve mu avinleri Hüsnü, Saim Musa bu akm- ların önlinü alıp gole mâni oldular. Devre sonuna kadar Beykozlular bir sey yapamadılarsa da haftayma birkaç dakika kala © Beykozlu Nuri takımının ilk golünü attı ve böylelik. * spor alanlarında türlü spor hareket- luğu kanser mücadelesi menfaatine oy nanmıştır. Bizim bayanlar için gıpta edilecek bir manzara değil mi?! Ikinci üçüncü kümeler arasında Beykozla- Karagümrük Daha bir çok takımlar karşılaştılar le birinei devre birbire - beraberlikle bitti, İkinci devre tekrar Kazagüm - rüğün akınlariyle başladı. Beykozlu- lar bu devrede tam bir müdafaa ha - nde o görünüyordular. Fakat devre ortasına doğru Karagümrük müdafii Hüsnü ikinci golü attı ve otuzuncu da kikada da Karagümrük (müdafii ve kaptanı Mahmut Âli ayağı kayıp ye- re yuvarlanınca o Beykozun çok çevik muhacimleri hemen topu kapıp kaleye sokarak iki ikiye (beraberliği temin ettiler . Oyun çok meraklir, çok heyecanlı ol du ve her ikitarafın (seyircileri de bu neticeden çok memnun (kaldılar. Hakem Kelle Nuri oyunu çok isabetli ve bitaraflıkla (idare etmiş ve halk tarafmdan çok alkışlanmıştır. Üçüncü küme ikincisi Karagümrük Beykoz gibi birinci (kümenin hatı - rı sayılan bir takımı ile berabere kal. ması Karagümrüğün eski halini al mıya başladığını göstermektedir. Ço- cukalrı alkışlarız. Karagümrüklülerin kongresi Bugünlerde Karagümrüklüler ken- di aralarında mühim bir kongre top - lyacaklardır. Kongrede Karagümrü- gün gene eski hale getirilmesi için ça- reler düşünülecek ve sporun başka şubeleri ile de uğraşılmanm yolları aranacaktır. Ayni zamanda bu kong- rede yeni idare heyeti intihabi yapı lacaktır. İki yıldır. bütün gayret ve fedakârlığı İle Karagümrüğü idare e- den ve çok düşkün bir halden bu va - ziyete getiren Bay Salimin tekrar re- isliğe intihap edileceği söylenmekte « dir, Anadolu-Fener yılmaz İkinci küme şampiyonu Anadolu ile üçüncü küme şampiyonu Feneryıl maz geçen pazar Karagümrük ala - nında dostça bir maç yapmışlar ve her iki taraf da çok zevkli ve ustaca bir oyundan sonra berabere kalmış - Tardır. Feneryılmazlılar on gündür Karâgümrük sahasında ezsersiz yap- maktadırlar, Gezgin Sporcu