25 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

NR, Istanbul takımı 3 Avusturyalı güreşçiler ve kafile relsi | 30? AİR IİLA EAİ Avusturya takımı Dün yapılan güreşlerde bu netice âlındı Teni yetişen genç güreşçılermiz güzel muvaffakiyetler gösterdiler. Bugün Avusturya-Türk ulusal takımları karşılaşıyor Yazması benden. ei zeka Bu iş si böyle gitmez | Dün, bütün ilmitlerin — fevkinde, Yeni bir güreş muvaffakıyeti kazan -| dık. Evet umumı tasnif de 3. 4 ye-| nilmemize rağmen, daha üç dört ay - lik yeni ve acemi o güreşçilerimizin | gösterdikleri varlık, hakikaten bütün ümitlerin üstünde oldu. | Stadyuma gelirken, bilâ istisna her. k6s, bugün Avusturya milli takımı gü. rejeilerinin karşısına tecrübe için çı. karılar, bu acemilerin, ikişer, Üçer da- düşünmeden kikada yenileceğini hiç başlayınca, o Mihür Avusturyalılar kârşısında bi- TİM çakı gibi çocuklar, o dayandıkça işti. Herkesteki bet- | ine bir nikbinlik duyulmaya müsabakalar Ve işin sorunu kadar bu nikbinlik eksilmedi, arttı. Ulusal güreş takımı- Mizm kıymetli kaptanı Nuri tarafin - dan yetiştirilmekte © olan bu yeni ve Kenç ş pek yakında ağabey - lerinin yerlerini tutacaklarına, her - keste tam bir kanaat O uyandırarak | iyle çıktılar., Güreşlerin tafsilâtını arkadaşım M. Sertoğlunun yazısında bulacağınız i- sin, ben burada hepimizi hayrette bı- vakan fevkalâde varlıklarından ötürü, | bu yeni istidatları candan tebrik et - mekle iktifa edeceğim ve yazımı bitir meden evvel, belki şimdiye kadar on kere temas ettiğim bir o mevzua daha temas elmeden geçemiyeceğim. İşin içinden yüz Bütün Istanbul, hattâ bütün Türki- ye alâkadar olduğu halde, dün stad - Yumda kâfi bir kalabalık yoktu. Olamazdı da. Çünkü cumartesi gü - nü saat (16) da halkın hemen yüzde sekseni çalışmaktadır.. Bunu elbet organizasyonu hazırl - Yan çok kıymetli güreş federasyonu da düşünmüştür. Ve gece yapılmış olsa, gündüz stadyuma gelen (1500) kişinin, dört, beş, hatt 6 kere fazlasını toplamak kabil olacağını da hesapla - | mıştır, Fakat ne yapsın ki, yüz binler. “e lira sarfile dört turafı denizle Kaplı İstanbulda yüzme havuzlarını Yaptırmağa kalkan! Bizler, hâlâ, bize *rgün yeni muvaffakıyet kazandıran | ulusa) spor kahraramanlarımızm ka.| aS'mi sokacak bir güreş salonu yap - Mağa özenmiyoruz. Ve bu kıymetli çocuklar yazın stad- arın tozlu o sahalarında, kızgın #üneşin altında, kışın da biçimsiz bar, Sinema ve tiyatro sahnelerinde yaban- Clara gülünç gelen yerlerde, güreş Fabtırmaktan çekinmiyor, daha doğ - Yusu utanmıyoruz! Mütemadiyen artan muvaffakıyet- le sampiyon olduğumuz fiç Balkan | “limpiyatlarında, kömğu ulus spor - Sularının, (Türkler, bizleri böyle ra - öl kiloda Ömer ve çok zorlu rakiki Dün biri turya şampiyonu olan Viyana ka-| rışık güreş takımiyle İstanbul a - | cemi güreş timi arasında ilk kar - sılaşma yapılmış, neticede İstan - bul genç takımı Avusturya mil - li eş mma 4 - 3 yenilmiştir. Mü- sabakaların tafsilâtı şudur: 86 Kilo — Koç Ömerle Jenilek! karşılaştılar, Avusturyalı ilk daki- kalarda daha üstün gibi güreşi - yordu. Sonra: oyun yavaş yavaş mütevazin bir hale geldi. Ömer bi ribiri peşisıra iki kafa kol kaptı i se de Avusturyalı bunları atlattı. Bundan sonra Ömer de köprü ile bir tehlike atlattıktan sonra tam 8 inci dakikannı 12 nci saniyesin- de bir supleksle rakibini yere attı ve tuş oldu. Koç Ömer çok güzel bir güreş yaptı, 61 Kilo — Erih Finsus ile Ço - lak Ömer karşılaştılar. Avusturya- lı Ömere nazaran daha usta ve da- ha kuvvetli görünüyordu. Tama- men üstün güreşiyor, ve çok güzel oyunlar yapıyordu. Fakat Ömer de bu oyunları mükemmel köprü- lerle atlatmağa muvaffak oluyor- du. Öyle ânlar oldu ki, Ömerin yüzde yüz tuşla yenileceği sanıl -! dı. Fakat neticede bunun doğru| olmadığı görüldü. Avusturyalı 20 dakika güreşte tamamiyle üstün güreştiği halde tuş yapamadı. Ve maçı sayı hesabiyle kazandı. 66 Kil Jozef'le Sadık gü - müstesna hepsi Avus-! hat rahat yenen kıymetli güreşçileri. ne, bir salon yapmaktan — âciz!) diye| düşünmelerinin çok tabii o olduğunu ve olacağını hesaplalıyarak, her Bal. kan organizasyonunun, daha fena bir salonda yapılmasından da utanmıyo - ruz! Ve bu iş daha uzun ozaman böyle yürlir diye düşünlüyorsak. İste asıl burada yantiryoruz! Çünkü bu is hövle yürüyemez, ve yü rümiyecektir de... İzzet Muhiddin APAK reştiler, Sadığı ilkönce Macar Se- ged takımı güreşçileri. karşısında Bükreşte Galatasaray galip Yüventüs takımı 3-2 yenildi Bükreş, 25 (Özel) — Eski Ro- manya şampiyonu Yüventüş takı- miyle maçımızı dün gec saat 9,30 da oynadık. Evvelki gece oynıyacağımız bu maç, yağmur yüzünden tehir edil mişti, Güzel bir sahada beş bine ya - kın seyirci önünde takımımız sa « haya şöyle bir kadro ile çıktı: Avni — Lütfi, Hüsnü — Suavi, Fahir, #brahim — Necdet, Fazıl, Helvacr, Şeref, Danyal, Rakiplerimiz ilk gollerini 20 n- ci dakikada attılar. Devrenin son- larına doğru Fazılın ayağı ile bu- na mukabele ettik. İkinci devrede Galatasaray fev- kalâde enerjik bir oyun çıkardı. Mutlak galip gelmeğe çalışıyor - duk, 15 inci dakikada Şeref ikinci golü yaptıktan sonra oyunumuz bir kat daha güzelleşti. 30 uncu dakikada Helvacı kat'i galebemi - zi belli eden (3) üncü golü de yap tı, Fakat bu gol Romenleri canlan dırdı. Ve bütün kuvvetleriyle ça - lışarak bizi sıkıştırmağa başladı. lar. Birçok tehlikeler fevkalâde ! güzel oynıyan Avninin müdahale-! leri ile atlıyordu. Fakat bir şande-| li elinden kaçırdı ve top kalenin yanma düştü. Bu sırada Romen muhacimlerinden biri de buna ye- tişerek topu bizim ağlara sokarak takımının (2) nci ve son golünü! attı, Hakem çok bitaraftı. Halk mü- temadiyen bizi alkışlıyor, (Yaşa görmüştük, Henüz güreşe başlıya- İk 6 ay olmuş. Bununla beraber çok güzel gü- reşti. Avusturyalı bilgi, meharet, ve tecrübe gözünden Sadığa çok üstündü. Buna mukabil Sadık da kuvvet gözünden Avusturyalıdan iki misli üstündü. Bu itibarla çar| pıştıkları 20 dakika zarfında kuv- vet ve teknik mücadele etti deni- lebilir. Sadık Avusturyalıyı o derece ezdi, o derece hırpaladı ki maç bit tiği zaman Avusturyalı ayakta durmakta müşkülât çekiyordu.Sa- dık, sayı hesabiyle galip sayıldı. | Bu genç böyle çalıştığı takdir - de bir sene sonra bu sıkletin en iyi güreşçisi olmağa namzettir, | 72 Kilo — Musil Anton'la Şa - ban güreştiler, Bu müsabaka tat- sız oldu. Hiçbiri diğerine bir oyun yapamadı. Yalnız Şaban yerde gü reşirken bir iki kurtuluş yaptı. Ve böylece ufak bir farkla Şaban ga- lip ilân edildi. “iy Şabanın da güreşe henüz pek yeni başladığı için bu galibiyeti gok kıymetlidir. Kendisini tebrik | ederiz. 79 Kilo — Hans'la İbrahim ara- sındaki güreş de çok zevksiz ol « du. Neticede 20 dakika biribirle « riyle uğraştıktan sonra Avustur - yalı galip sayıldı. Yarı ağır — Frank Kozmar'la Mehmet güreştiler, 3 üncü dakika- nin 27 nci saniyesinde Macar tuş- la kazandı. Ağır — Salihle - Şöl Edvar a « | rasında oldu. 13 üncü dakikanın 47 nci saniyesinde Salih dikkat - | tar. sizliği yüzünden tuşla yenildi. Bu suretle müsabakalar 4 - 3 İstanbul üçüncü güreş takımı a » leyhinde neitcelendi. Müsabaka « ların sonuna doğru Tüze Bakanı Şükrü Saracoğlu, Gümrük ve İn - hisarlar Bakanı Ali Râna, ve Kül tür Bakanı Saffet Arıkan da gele- rek maçların nihayetlenmesine ka dar kalmışlardır. İstanbul tecrübesiz güreş takımı- nın Avusturya şampiyonu karşı - sında 4 - 3 mağlüp olması büyük bir muvaffakiyetlir. Kendilerini, ve kendilerini yetiştiren güreşçi Nuriyi tebrik ederiz. Bugün İstanbul güreş takımı şu en kuvvetli şeklinde çıkacak - tır: üseyin, Yaşar, Saim, Ankara- lı Hüseyin, Nuri, Mustafa, Çoban Mehmet. Bu takımın Avusturya milli ta - kımını 7 « 0 yahut 6-1 yenmesi ihtimali çok kuvvetlidir. Haydi bakalım aslan güreşçi - ler! M. SERTOĞLU Bugün Ulusal takımlar karşılaşıyor Bugür Avusturyalılarla yapa- cağımız temas çok mühimdir. Çün. kü bu ulusal bir müsabaka olacak- . Dün, İstanbula gelen güreş ta- kımlarını hemen hepsinden daha kuvvetli ve usta olduklarını gör- düğümüz Avusturya ulusa Itakımı Dep Lütlen sayfayı çeviriniz Eski bir güreşçi ve kıymetli bir sopr cu olan inhisarlar - gümrükler bükant Ali Rana Tarhan, Tüze Bakanı Şükrü Saraç, Kültür Bakanı Saffet Arıkan, gazetecilerin yanında maçları seyredi yorlar, “Türk takımı) diye bağırıyordu. Dün geceki oyun, Galatasaray takımının bu seyahatte oynadığı en iyi oyundu denebilir, Bugün Trikoler takımiyle ikinci maçımızı yapacağız.