26 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

26 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

SERE amam İm senay | i l i ; | : | : İN £ | ği İ İ i | | At yarışları Veliefendi çayırında dün de yapıldı Dün de Veliefendi çayırında at ya-) tu, mesafesi 2600 metre idi. Birinci - devam edildi. Oldukça mü - him bir kalabalık önünde yapılan ya- rışlar güzel oldu. Alman neticeler şunlardır. BİRİNCİ KOŞU: Satış koşusu olan bu koşuya üç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısrakları gir. di: Mesafesi 2200 metre idi. Birincili - ği Prens Batimin Chubrası, ikinciliği Bayan Binsin Baresr, aldı. IKİNCİ KOŞU: Üç yaşındaki yer. li, yarımkan Arap ve halis kan Arap erkek ve dişi taylara mahsus ve mesa- fesi 1800 metre idi. Birinciliği Prens Halimin İbni Hattalı, ikinciliği Vura - Im Oktayı, aldı. ÜÇÜNCÜ KOŞU: Dört ve daha yu» karı yaştaki yerli, yarım kan ve halis kan Arap at ve kısraklarma mahsus - liği Talât Ankaranın Sarıkuşu, ikin - ciliği Yusufun Al Ceylânraldı. DÖRDÜNCÜ KOŞU: Üçvedaha yukarı yaştaki yerli halis kan İngi - liz at ve kısraklarına mahsustu, Me - safesi 2,000 metre idi. Birinciliği F.! Atlınm Toprusu, İkinciliği Rüstemin Gonku, aldı, BEŞİNCİ KOŞU: Dört ve daha yu- karı yaştaki halis Arap at ve kısrak -! larma mahsustu. Mesafesi 8,500 metre idi. Birinciliği Mehmedin Güzel Ran « dırması, ikinciliği Prens OHalimin Poruju aldı. Romanya bısıklet |” turu Dün başladı Türk bısıkletci- leri muvaffak olacaklar mı. Bükreş 25 (A.A.) — Anadolu A - İsnsının hususi aytarı bildiriyor: Romen spor mütehassısları fedetas- yonu tarafından tertip edilen Roman- ya turu bisiklet uluslararası yarışı bu sabah saat dokuzda başladı , Türkiye Risiklet ( federasyonunu temsil eden ekibimiz, bu yarışta diğer altı ulusu temsil eden ve içlerinde Fransız, Yugoslav, Bulgar, Polonyalı yarışçılar bulunan 108 koşucu ile re - kabet edeceklerdir; EKibimizi idare eden Türkiye Bi - siklet Federasyonu ikinci reisi Cavit, ekibimizin teşkilinin aceleye gelmesi yüzünden her ne kadar gençlerimizin bu yarış için İyi hazırlanmamışlarsa da kendilerine güvendiklerini ve her. halde ulusal sporculuk şerefimiz için ellerinden geldiği kadar çalışacakla - rını söylemiştir. Sekizinci etapdan sonra dağlık ve yokuş yollara gireceklerinden bu gibi yollara alışık olan bisikletçilerimizin etapdan sonra bilhassa (kendilerini Karagümrük alanında Eyüp-Karagüm- rüğü 3-2 yendi Dün Karagümrük halkı iyi bir spor günü geçirdi. İlk maç Karagümrük- Eyüp B takımları arasında oldu, 0- yuna İlk anda hâkim olan Karagüm - Tük gençleri birinci (devrede 4 ikinci deverede 3 gol atarak Eyüp B takımı nı 7 - 0 yendiler. Ayni kulüplerin A - takımları saat 17 de karşılaştılar. Galip gelmek için her iki takım da canla başla çalışıyordu. OKaragüm - rüklülerin tazyiki bir (aralık arttı, Pulyo sıkı bir şütle Karagümrüğün ilk golünü yapıyor oyun bu şekilde devam ederken Hüsnü ikinci golü yap makta gecikmedi. Bundan sonra E - yüplüler hücuma geçerlerken ilk haf - taym bitiyor. takımı bütün enerjisini sarfederek oy nuyordu. Bu çalışma neticesi sağ a - çığın ayağıyla ilk golü biraz sonra da beraberliği temin etti. Neticede Eyüp bir gol daha atarak maçı 3 - 2 kazandı. P.N. ALTAN. ZAYİ; Tera dairesinde ve noterlikte Mallandığım mühürümü zayi ettim, yenisini alacağımdan eskisinin hük - mü yoktur. Yedikule Gazhane sokağı 5 numara da bahçıvan Nikolanın'karısı Marika. göstereceklerini umut etmektedirler, - Ekibimizin kaptanı Niyaridir. DA ğer üyeleri Talât, Cavit, Orhan, Kâ - zım ve Mikaelyadır. Yarış on bir etaba (ayrılmıştır ve 1750 kilometreliktir, o Bugnükü etap 170 kilometledir. Eylülün sekizinde Bükreşte bitecek olan bu. yarış, Ro - manyada ve uluslararası spor maha - filinde büyük alâka © uyandırmıştır. Bükreş radyosu hergün yarışın neti - çelerini bildirecektir, Uluslararası bisiklet yarışlarına ilk iştirakimiz oluşu ve gençlerimizin te - miz ve güzel tavırları herkesin na - zatı dikkatini çekmektedir. Anadoluhisarı Beylerbeyi fütbol maçı Dün Anadolu hisarı sahasında Beylerbeyi takımları ile, Anado - lu hisar İdman yurdu takımları a- rasında bir maç yapılmıştır. Her hafta muhtelif kulüplerin üç takımının ziyareti ile oynanan HABER — Akşam Postası cak - Dünkü güre (Baştarafı 9 uncuda) Yarım ağır Frans'la Mustafa arasındaki güreş maçlard. birincisini cumartesi günkü gibi belki 4 - 3 kaybedersi- niz. Fakat ikinci maçta her halle gok asabi bir hava içinde geçti. Mus-! Türkler kuvvet itibariyle Çekleri tafa Frans'ın sırtını -bir iki defa yenerler. yere getirdi ise de hakem Aytısturya- Ir olduğundan bunu kabul etmedi Frans mütemadiyen itiraz ediyor, ve kaçıyordu. Bir aralık maçı terketmeğe kalktı. Bu suretle maç tatsız bir şe - kilde, ve Mustafanın bariz üstünlüğü | altında sayı hesabiyle galebe çalması- le bitti, Ağır siklet Çoban Mehmetle Edvard karşılaş - tılar. Bu maç da tatsız oldu. Avustur yalı Çoban Mehmedin hücumları kar - is Kiymetli güreşçimiz Ankaralı Hüseyin şısında mütemadiyen kaçıyordu. Ve o yun tamamen Avusturyalınım kaçma - sı, ve Çoban Mehmedin de yakalayım diye habire (Okovalamasiyle geçti, Ve neticede ittifakla Çoban Mehmet Galip sayıldı. Böylece güreşler Türk takı - mını 5 - 2 üstünlüğü ile bitti, Umumi netice Dünkü güreşlerde umumi neti - ce 5 » 2 bizim lehimize bitmiştir. FakatAvusrüryanmari “TKİ gate: | “dare neyetr belerini de tuşla kazanmalarına rağmen, biz (5) galebemizden an- “Gene söjlüyorum siz kuvvetle güreşiyorsunuz. Takımınız esas İ- tibariyle çok kuvvetlidir. Avrupa» da hefhângi bir takımı kolaylıkla yenebilirsiniz. İyi elemnalatınız var, “Sözümü bitirirken Türk güreş federasyonuna, ve halkın hakkı - mızda gösterdiği misafirperverli- ğe kendim ve takımım namına te- şekkürü bir borç bilirim. “Salı günü üçüncü maçımızı yaptıktan sonra memleketimize gideceğiz.,, Avusturyalı güreşçilerin ne iş yaptıklarını merak ederek sorduk ve şunları öğrendik: 56 kiloda Jelinek şapkacı, 61 kiloda Finsus mezar taşçısı, 66 ki- loda Crashl ve 72 kiloda Musil çi- lingir, 87 kiloda Koznar deri el » bisecisi, ağır sıklette Schöll de ş0- fördür, Çeşmemeydanı gençler birliğinde Gayri federe klüplerin içinde en çok ve muvaffakiyetli faali - yetler gösteren (Çeşme meydarı Gençler Birliği dün senelik kon- gresini yapmıştır. Kongre başkanlığına Ali Os- man, kâtipliğe Emin ve Münir se- çilmişlerdir. Senelik raporlar ©- kunmuş ve aikışlanmıştır. Neticede yapılan seçimde S3- im başkanlığa, Süleyman, Nuri, Ali, Celâl, Arif ve Ali kaynak i- üyertetine" di lerdir. Yeni heyete muvaffaki yetler dileriz. | 26 AĞUSTOS — 1985 /Memleket Niksar nasıl bir yerdir ? Tokat muhabirimiz yazıyor: Niksar, Tokadın şimalinde ve To * kada 53 kilometrelik (o mesafededir. Bağlık, bahçelik, temiz ve güzel suyu ile tanılmış şirin ilçelerimizdendir. Niksarı Tokada bağlıyan şose mun * tazamdır. Niksarın genel görünüşü güzeldir. İlçenin kuruluş vaziyeti o itibarı ile sokakları dar ve inişli (o yokuşludur. Sokakların genişletilmesi ve mümkün olduğu kadar yollarım düzeltilmesi işi ile uray (belediye) uraşmaktadır. Çanakçı namı ile Niksardan geçen deredeh çok istifade o edilmektedir. Bu dere geçtiği yerlere tesadüf eden tarlaları kâmilen suladıktan sonra üç un, bir keçe fabrikasını ve bir çok de- girmenleri işletmektedir. Dere, İlçenin ovasından o geçtikten sonra Kelkit çayına karışarak bir çok kollara ayrılır. Buraya kurulan köprü (387 metre uzunluğunda ve 4 metre genişliğinde dir. Ve İstanbulun Galata köprüsün - den büyüktür, Ayakları taş, üstü ah- şap olarak yapılmıştır. Her sene güz mevsiminde harap olan yerleri mun- tazaman yapılır. Çayın geçtiği (o yerlerde iyi ve bol surette pirinç ve tütün yetişir, Son zamanlarda şeker pancarı ve pamuk ekimine de başlanmış iyi sonuçlar a - ınmıştır. Vaktiyle Niksarı çerçeveliyen kale bugün bir harabe halindedir. Bizans ve Romalılardan kalan kale Türkler tarafından birçok defa tamir edilmiş tir. Niksarı Bizanslılardan alan (Melik Danişment) gazinin kabri de burada « dır. Danişment gazi Samsun havali. sinde harbederken şehit o düşmüş ve buraya nakledilerek gömülmüştür. Bu türbe Niksar en eski eserlerinden dir, f Niksarın Lâdik, Çemişi adi: iki ka- munuve 1068 köyü vardır. Nüfusu 13, dedik Birkek olmak Üzere 2,076 bine * dir, 8 okulu, 20 öğretmeni ve 901 ales besi vardır. Taleberiin 304 ü kızdır, “sn €C.P, cak bir,tanesini tuşla temin ede « bildik. M. SERTOĞLU Son maç Avusturya: güreşçilerle 3on maçımız salı gecesi saat (9) da gene Taksim stadında yapılacak. tır, Bunun için sahada elektrik te. sisatı hazırlanmaktadır. Bu güreş lerde daha ziyade kuvvetle netice almamız bekienmektedir. Salı günü güreşecek takımımız şöyle teşkil edilmiştir: Küçük Ömer, Yaşar, Yusuf As- lan, Ankaralı Hüseyin, Mersinli Ahmet, Urfalı Salih, Çoban Meh met.. Kafile başkanı ne diyor? bu maçlar büyük alâka celbetmek tedir, Dünkü oyunda Hisarlılar her i- ki takım da galip gelmeğe mu - vaffak olmuşlar üçüncü takımlar maçında berabere kalmışlardır. Maçların neticeleri şudur: Bi - | rinci takım 3 - 1, ikinci takım 241, İkinci devre başladığı zaman Eyüp üçüncü takım 1 - 1. Hisardan birinci takımın golle- rini Sabahattin, Celâl, Ertuğrul ikinci takımın gollerini de Orhan ve Saim atmışlardır. Her hafta da Boğazın bir (köşesinde kendi başlarına çalışarak, bir spor ha - reketi canlandırmağa muvaffak olan Anadolu hisaıfıları tebrik e der ve kendilerine muvaffakiyet temenni ederiz. Dün güreşlerden sonra Avus - turyalı güreş kafilesi başkanı ile görüştük. Aynı zamanda Avustur- ya Federasyonu Genel Sekreteri olan bu zat şunları söyledi: “— Esas itibariyle Türk takı - mınm çok kuvvetli olduğunu gör dük, Bilhassa Yaşar, Nuri, Musta- fa ve Saimi çok iyi bulduk. Çoban Mehmet çök kuvvetlidir. Diğer güreşçiler de iyi güreşiyorlar.,, Kafile başkanı Çekler ile bir maç yaparsak, neticenin ne olabi. leceği hakkındaki sorgumuza da $u cevabı verdi: — Türk takımı Çeklerden çok kuvvetlidir. Türkler kuvvetleriyle güreşiyorlar, Çekler ise daha tek- niktir ve teknikle güreşiyorlar. Maamafih onlarla yapacağınız TURKIYE ZIRAAT BANKAĞI BiRiKTiREN RAHAT-EDER Daktilo aranıyor Seri yazan bir daktiloya ihtiyaç vardır, İsteklilerin hangi makinelerle yazı yazdıklarını ve çalıştıkları yeri İs - tanbul posta kutuşu 46 numaraya daktilo rumzu ile bildirmeleri, Satılık salon takımı 23 parça sadef işlemeli Fran siz fabrikalarında yapılmış Çi” işi mükemmel bir salon takımı 49“ tılıktır. Görmek istiyenler Kaba” taşta Ömer Avni mahallesinde 7) numaral haneye müracaatları.