26 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

3 Celâl Bayarın önemli bir diyevi Iş kanunu bu yıl muhakkak çıkacak Ne sa'yi hakkı sermayeye, ne de sermayenin hakkı sa'ye geçirilmiyecek Celâl Bayar bugün İzmir panayırmın açılış töreni-( ni yapan Ekonomi Bakanı Celâl Bayar ile beraberinde gidenler bu akşam saat beşte Sakarya vapuru ile şehrimize geleceklerdir. Ba - kanm İzmirdeki incelemeleri et - rafmdaki telgraf şudur: İzmir, 25 — Ekonomi Bakanı Celâl Bayar bugün kalabalık bir halk kitlesi önünde Dolaplıkuyu parti kamun ocağının açılış töre « nini yaptı. Bundan sonra esnaf ve işçiler bürosuna gidildi ve büro - nun açılış töreni yapıldı. Parti başkanı Avni Doğan, bu büronun Türk işiç birliklerinin birleştiril « mesi süretiyle kurulduğunu, 38 bin işçinin burada her türlü yar -| dımı göreceklerini söyledi. Sonra Celâl Bayar kısa bir söz söyliye - rek dedi kit “ — Hükümet, iş kanunu çı * karmayı kararlaştırmıştır. Kanu: | run şimdiye kadar çıkarılmama - sımm sebebi ehemmiyetli araştır. şehrimize geliyor malar yapılmasıdır. Kanun bu devrede muhakkak çıkarılacak » tır. Ne sâyin hakkını sermayeye, ne de sermayenin (hakkını sâye geçirmemek üzere mütevazin bir politika vücuda getirmek hede « fimizdir. Bunu mutlaka yapaca - ğız. Ve bunun yanında küçük es- naf işini Bankasını muhakkak surette aça- cağız, İzmir Ticaret Odası bakan şe -! refine bir ziyafet verdi. Bu ziya - fette tacirler bakanla üzüm me - selesi etrafında görüştüler. Ta cirler, gazetelerin aleyhlerindeki tenkitlerinden şikâyet ettiler. Fa- kat Celâl Bayar kendilerini hak- sız bularak münevver ellerde bu- lunan Türk gazetelerinin vazife - lerini yaptıklarımı söyledi. Bakan, yanında Trakya Genel İspektörlüğüne tayin edilen Ge « neral Kâzım Dirik olduğu halde Sakarya vapuru ile İstanbula ha“ reket etti, Doğu vilayetlerimizde islâhat üçüncü umumi müfettişlik kuruldu Erzurüm “Saylavı Tahsin müfettiş oldu Merkez Erzurum olmak üzere Çoruh, Trab- zon, Artivin, Gümüşhane, Erzincan, Kars ve Ağrı bu merkeze bağlı bulunacak b ömilemmmmadind Dag olarak tesbit edilen Erzurumdan görünüş Tahsine bildirilmiştir. Tayin, yük #ek tasdikten geçince yeni umumi | ispektör hemen Erzuruma gide » rek işe başlıyacaktır. Tahsin eski idare âmirlerimiz - dendir. Doğu vilâyetlerinde uzun zaman valilik yapmış, Erzurum ve Van valiliklerinde bulunmuştur. mumi müfettiş - Üçüncü meifedtiş - | Maggi, yyya yy üçüncü biru- lik kurulacaca « (diğe getirilen | ğını yazmıştık. Tahsin | Doğu vilâyetlerimizde ıslahat programının tatbik ve tahakku - kuna çalışacak olan bu müfettiş - liğe Erzurum saylavı Tahsin ta - yin edilmiştir. Yeni ispektörlüğün merkezi Erzurum olacak ve mıntakasın - da Erzurum, Çoruh, Trabzon, "Artvin, o Gümüşhane, Erzincan, Kars ve Ağrı vilâyetleri buluna- caktır. Jspektörlüğe tayin edildiği Bir develetin başlıca ettiği ulusa hizmet etriek, onun men- faaalerini korumak, eksiklerini dü - şünmek, dertlerine o çare aramaktır. Bu vazifelerini (yapabilmek için her şeyden evvel ulusun ne kadar oldu- ğunu, artıp arlmadığını, ilerleyip iler lemediğini bilmek mecburiyetindedir. İşte bunun içindir ki: 20 İLKTEŞRİN 1985 GÜNÜ GE - NELNUFUS SAYIMI YAPILACAK- TIR... Başvekâlet Statistik Umumum Müdürlüğü yürütecek olan Kredi) ödevi, idare | | HABER — Akşam Postası Rusya Tüccari anlaşmıya Bulgaristan niçin razı değilmiş Bulgaristanın Sovyet Rusya ile yapmakta olduğu tecim anlaşması (ticaret mukavelesi) konuşmala: rının birdenbire durması üzerine Bulgaristanda hiç neşriyat yapıl- mamaktadır. Sofyadan gelen bir habere gö: re, Bu inkıtaa sebep olarak gös- terilenlerden bir kaçı şunlardır: 1) Bugünkü Bulgar kabinesin- deki bazı bakanlar Sovyet Rusya ile her tülrmüüJpşkdnk njbitya ile her türlü münasebatın aleyhin- dedir. 2) Bulgaristanm bugünkü ida- recileri, bu konuşmalarda, he- men bütün Bulgaristan ihracatı i- çin Sovyetler tarafından teklif e dilen çok müsait şartlardan, Bul gar ekonomisinin tamamiyle Rus- yanın nüfuzu altıma gireceğinden korkmaktadırlar, 3) Bulgaristanm süel (askeri) mahafili ise, Bulgaristanm Sov- yet Rusya ile çok sıkı tecim müna- sebatına girişip, bütün Bulgar ih- racatının Sovyet Rusya tarafın dan satın alınması, bir harp vu- kuunda Bulgaristan tamamiyle Rusyanın siyasal ve süel nüfuzu altında bırakacağından endişe e- diyorlar. Hem bu suretle Bulgaristan: Almanya ve diğer piyasalardan uzaklaştırarak bu memleketlerle olan münasebatını da bozacak sanıyorlar. Bulgar - Sovyet | .Bahçekapıda bu 26 AĞUSTOS — 1935 sabahki kaza Mütekait aske r Hayri Bahçe» kapıda kamyon altında kaldı Bu sabah saat dokuz buçukta Bahçekapıda feci bir kamyon ka- zası olmuştur, Askeri mütekaitlerden Sabri Bahçekapıda tramvaydan inmiş yolun karşı tarafına geçiyordu. Bu sırada Yeni postahane istika- metinden de kok yüklü bir kam yon, Eminönü cihetinden de bir tramvay geliyordu. Sabri sâğ ct. hetine düşen tramvayı (görmüs, fakat kamyonu görmemişti. Tram vayın altında kalmamak için geri çekilince kok yüklü kamyon ker- disine çarpmış, yere düşürerek altına almıştır. Sabrinin düşmesi üzerine kamyon durmuştur. Ba- şmdan ve vücudunun muhtelif yer lerinden yaralanan Sabri, hemen civardaki en yakın eczahaneye kaldırılmış, burada ilk tedavisi yapılmıştır. Diğer taraftan imdadı sihhiye , otomobiline de telefon edilmiş, 0- tomobil birkaç dakia sonra gele- ş rek yaralıyı Cerrahpaşa hastane- sine kaldırmıştır. Kamyonun nu- marası 3512 dir. Caddenin tam ortasında kaza olduğundan bu yüzden nakil va: sıtalarının gelip gitmesi bir müd- det durmuştur. Zabıta memurları kamyonun İ durduğu ve giliş istikametini taş- lar üzerinde tebeşirle işaretledik. ten sonra kamyonu kenara çek mişlerdir. Kamyonun şoförü ya- kalanmıştır, (1011) (*50*) Dün Yalovada otobüs kazası oldu Çengelköylü Fevzi kı- zı Sadiye ağır olmak üzere dört kişi yaralandı Yugoslavyada muhalefet grupu Belgrat, 26 — Kraguyevat'da bir miting yapan birleşik muhale- fet grupu elli bin kişiyi etrafına toplamıştır. Sırp demokrat partisinin eski Dün Yalovada hamamlara gi:| lideri Davidoyç nutkunda, Stoya. Zaman'ın telgrafı yalanmış İzmir, 25 (A.A.) — Zaman ga- zetesinin 25 Ağustos 1935 tarih ve 424 sayılı nüshasının birinci sayfasında İçişleri Bakanının de- giştiğine dair İstanbuldan İzmir- de bulunan Ekonomi Bakanına bir telgraf geldiği şeklinde ( yazılan haber üzerine Anadolu ajansı E- konomi Bakanından keyfiyeti tah. kik etmiş ve Celâl Bayar da, böy. le bir telgraf almadığını ve ya. zılanın yalan olduğunu söylemiş- tir. EL Hapishane mevcudu 800ü buldu Bu sabah Rursayada| den bir otobüs devrilmiş, biri a.| dinoviç kabinesini tenkit ederek ğır olmak üzere dört kişi yaralan | Sırplarla Hırvatlar arasında bir mıştır. Yalovadan bu sabah aldı.) anlaşma imkânları bulunduğunu ğımız malümata göre, kaza şöyle) #öyliyerek: “Belgratta olduğu gi: olmuştur: bi Zağrepte de herkes bu memle- muğilğin ANBİR desa deki 2) yanii behazdarLıriteYe tanbuldan gelen yolcuları aldık” | sa, küçük anlaşma ve Balkan an tan sonra hammalara gitmek ü laşması dostluğu lehinde söz söy- zere yola çıkmıştır. Yarı yolda) lemiştir. otobüsün makinesi birdenbire bo- zulmuş, şoför direksiyonu kulla. Otokar trenle çarpıştı namamış, otobüs sağdaki derin çukura yuvarlanmıştır. Viyana, 26 — Viyananın şima- linde bir otokar bir trenle çarpı » Kazadan sonra yaralanmıyan-! şarak ezilmiştir. Yedi ölü ve yir- lar dışarı çıkmışlar ve yaralanan.) mi dört yaral; vardır. Bunladan ları kurtarmışlardır. Ağır yara- lanan Çengelköyünde oturan Fev zi kızı Sadiyedir. Diğerleri d: şoförle İstabnullu İhsan ve Hra lambidi İstilyanodur. Kazadan Yalova jandarma ke- mutanı Necip haberdar edilmiştir. Komutan Necip hemen vaka yeri- ne gelmiş, yaralılara ilk tedaviyi yaplırmış, ağır yaralı olan Sadiye yi bir motörle İstanbula gönder- miştir. Diğer yaralılar da tedavi altıma alınmıştır. mahküm gönderildi Umumi hapishanedeki mah. kümlar fazlalaştığı için hapisha- ne dar gelmektedir. Bundan ön - beş gün evvel (o yirmi beş kişilik bir kafile ( Sinop hapishanesine gönderilmişti, Yirmi beş kişilik i- kinci bir kafile de bu sabah Ya - lova yolu ile Bursa hapishanesine gönderilmişlerdir. Hapishanenin mevcudu 800 ü bulmuştur. Almanyalngiltereden istikraz peşinde Londra (Özel) — Söylendiğ:. ne göre Alman Rayşbank direktö- rü doktor Şaht, Londrada Londra bangerlerine bir konferans vere. bilmek düşüncesiyle İngiltere ban- kası direktörüyle temas üezeredir. Alman Rayşbank direktörü, bu konferansla İngilterden mühim bir istikraz yapmanm kolaylaşa » cağını umuyor. v Adapazarı inebolu şimendöferi Gelecek sene inşaata başlanacak Ankara 26 (Telefonla) Bayındırlık bakanlığı demiryollar muhasebesi için Avrupadan bir mütehassıs getirmeye- karar vermiştir. Bu mütehassıs yakın da gelecektir. Bakanlık Adapazarı ile İnebolu a - rasında bir demiryolu inşast için tet- kikata başlamıştır. İnşaata gelecek sene başlanması muhtemeldir. ölüm Ankara muhabirimiz (Bay Ömerin eniştesi, askeri temyiz azasından mi » ralay Mehmet Emin kısa bir hastalık- tan sonra vefat (etmiştir. Cenazesi Haydarpaşa hastanesinden merasimle kaldırılarak gömülmüştür. Merhumun ailesine ve arkadaşımıza taziyetleri - mizi bildiririz. on sekizinin yarası ağırdır. i .».. Viyana, 25, (A-4.) — Otokar kazası ! kurbanlarından 18 kişinin durumu a- İ ğardır. Bunlardan birkaçının hayatm- İ dan umut kesilmiştir. Ölenlerin 7 kişi olduğu haberi veril. mektedir, Otokar 50 metre (o sürüklenmiştir. İmdat geldiği zaman yol örtülmüş bulunuyordu. Çarpan trenin yolculaz. rı, yaralılara yardım etmekle meşgul- düler. Otokarda bulunanlar, Viyana orma- nı tepesinde yapılan Dolffus kilisesi - ne gitmekte idiler. Kiliseyi yapan mi- marın karısı da bu kaza sonunda öl - müştür. —o— Yenicamiin etrafın- daki binaların | istimlâki Uray bayındırlık o mütehassisi Vagner Yenicamiin etrafında ys” pılacak istimlâk işi üzerinde ça * lışmalarına devam etmektedir. Camiin etrafındaki bina sahipie- ri belediyeye başvurarak bu is * timlâkin he zaman Yapılatağını sormuşlardır, “ HABER Istanbulun en çok satılan hakiki akşam'gazetesidir ilânlarını HABER'S verenler kâr ederler.