29 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

HABER — Akm Postam Kadınlar için Kışa girerken Yüz ünüzü nası Il korumalısınız? Yili nisbeten kolay ve zah - imetsiz olan yüz tuvaletleri çağın- dan artık çıkmak üzereyiz. Şimdi kış tuvaletlerini düşünecek sıra - lara girdik. Rüzgâr sertleşip de soğuk havalar yüzünüzü kurutma- İ Za başlaymca, deriyi güzel ve te: | miz tutabilmek için büsbütün baş- ka bir tuvalete ihiyacınız olacak - tır. Yazım yüzünüzü temizlemek çin güzel bir tuvalet sabunu yetip artar bile... Fakat kışm, bu. kâfi değildir. Yüz derisini temizlemek için en mükemmel,krem . yağsız ve saf kremdir, Bura ekseriya “Gold cre- am,, derler. Şehrimizde müstah - zarat işleriyle uğraşanlar bunun gayet iyilerini yapmaktadırlar. | Yağsız kremler hem temizlemek i- gin, hem de deriyi beslemek i| çin kullanılır. Buna kullanman en iyi yolu: İşinizden, yahut çarşıdan eve dön. düğünüz zaman ve geceleyin her işiniz bittikten sonra yüzünüze ve boynunuza bu kremden adama alir yayarak sürünüz, Sonra yu - muşak bir Bursa havlusuyla bunu siliniz, Sonra ikinci bir defa daha krem sürerek bir iki dakika deri - nizi uğuşturun ve tekrar silin. Bunun üzerine yüzünüzü tatlı r. Tık bir su ve bir tuvalet sabünu ile İyıkaymız. Yüz yıkanırken kan ce- reyanmı kuvvetleştirmek için lâş- tikten bir sünger, yahut tülbentle uğmak gayet iyidir. Bundan sonra yüzünüze soğuk Wu çırpın; eğer derinizin yağlan » mağa temayülü varsa soğuk suya bir havlu parçasmı batırm, bunun- İa şamarlar gibi bütün yüzünüze çarpm, sonra da ovalıyarak kuru” Tay. Eğer deriniz kuru, yahut normal İse yüzünüze yağsız kremi bol bol| sürün, sonra da yumuşak havlu i- le bunu silin. Derinizdeki mesameler büyü - müşse, kuvvetleştirici mahlüller - den birine tülbent batırm ve bunu büyümüş mesamelerin üstüne ko- yarak bütün gece bırakın. Hakiki derideki ter ve yağ guddeleri ya - zın çalıştıkları gibi serbestçe ça - lışmazlar, bunun için havaya en çok maruz kalan yüzünüz çok ku. vur ve daha fazla yağlamak lâ - zemngelir. Bu yağ, “Cold Cream, #ürülmekle temin edilir. Eğer yüzünüzü birdenbire su rinizin, Mi de daha fazla LER : masına ve sertleşmesine sebebiyet verirsiniz, Ayni zamanda da deri- yi temizlemek için yalnız yağsız kreme güvenmemelisiniz. Eğer yı- kamadan evvel bol yağsız kremi dediğimiz biçimde kullanırsanız, kurumanm önüne geçeceğiniz gibi derinizi de temizlemiş olursunuz. Yatağa yatmadan : evvel gerek yağsız krem; gerekse deri kuvvet. leştirici losyonlar yüzünüzden mu- hakkak silinmelidir. Bütün gece yüzde bırakılacak yağ deriyi sa - dece gevşetir ve pörsütür. Güzellik Doktoru Japonlar Çinlilerin Beyaz ırktan yardım görmesini istemiyor | İngilizce “Deyli Herald,, gaze tesinde okunduğuna göre, Çinin | du. İngiltereden bir istikraz yapması| mevzuu üzerinde bir İngiliz eko - nomi müşavirinin Çin hükümetiy- le konuşmalarda bulunması üze - rine, şimali Çindeki Japon ordu - su küvvetleri komutanı General Hayo Tado mânidar bir beyanat- ta bulunmuştur. Japon generali demiştir ki: “— Japonyanın şarktaki büyük vazifesi, şarkı beyaz ırkm tazyi - kinden kurtarmaktır.,, Japon generali, Çinin, bugünkü idarecileri elinde bir ilerleyiş te - min edebileceğini imkânsız gör - düğünü söyliyerek garp ulusların- dan ziyade, Çinin, Japonyaya iti- mat etmesini öğüt vermiştir. Bu sirada, İngiliz ekonomi mü- şaviri Sir Leyt Ross Nahkin hü - kümeti ile istikraz işi üzerinde mu vaffakiyetli anlaşmalar yapıyor. ve yüksek mevkili bir Japon ada- munın böyle bir vaziyet karşısın » daki beyanatı ise Japotyadan Çi- ne bir ihtar mahiyetinde görül - mektedir. ZAYI Sütlüce Hoca İshak Efendi mek tebinden aldığım 332 temmuz ta- rihli tasdiknamemi zayi ettim. Ye nisini çıkaracağımdan eskisinin hülemü yoktur. Mehmet Kadri İlngiltere işsizlerini domin- | yonlarına gön- dermekie Buhran müşkü lünü hallede- bilecek mi? Londra, 28 — Birkaç gün evvel Newo - Castle'da toplandığını ha-| ber verdiğimiz İngiltere impara- torluğu göçmenler kurumu bugün | dağılmıştır. Birçok aytışmalardan (münakaşalardan) #önra kurum ana vatandaki işsizliğin önüne Britanyadaki halkın dominyonla- ra göçmesiyle geçilebileceğini ka- bul etmiştir. Fakat bunun tedrici olması icap ettiğini ve yöçmenle- re, yerleşinciye kadar İngilterenin yardım etmesi lâzrm geldiğini şart koşmuştur. Bilindiğine göre genel savaştan beri Britanyada işsizlik kronik (müzmin) bir hale gelmiştir. Bil hassa evrensel buhranım bastır- masiyle bu Britanya için bir âfet halini almış ve İngiliz sosyetesini (cemiyetini) kökünden tehdide başlamıştı. İngiliz lirasmm dü - şürülmesinin sebeplerinden biri olmuştu. Bir çokları buhranın zail olmasiyle bunun bertaraf ©- lacağmı iddia etmişlerdir. Fakat simdi ekonomi bilginlerinin ince- lemesiyle bu faraziyenin doğru ol- madığı sabit oldu. Çünkü genel savaştan sonra evrensel ekonomi yeni bir yola saptı. Devletlerin ken di kendine kifayet siyasaları ve bir çoklarının bu yolda * endüstri-| leşmesi (smaileşmesi) İngiliz ih- racatını tahdit etti. İngiliz ame- İesini işsiz bıraktı. Bunun için! artık buhranın zail olması İngiliz işçisine iş bulamaz, esasen buh- rana saik bu yeni ekonomik siya- sa idi. Şimdi bu siyasaya uymakta ev- rensel ekonomik durum normal- leşince, işsizlerin ancak. domin- yonlara göçmekle iş bulunacağı sadir oldu. Göçmenler kurumu da bu hakikati tasdik etmiş ol- Romen tayyare- leri gidemedi Havaların bozukluğundan do- layı Ankaraya gidemiyen Romeri! tayyarecileri, dün şehrimizi ve topkapı sarayı müzesini gezmiş -| lerdir. Tayyareciler bugün “sahan hareket edeceklerdi. Fakat Anka- Yunan cü 20 EYLÜL 1985 mhuriyetçileri Geneloya iştirâk etmiyecekler ve krala gelmemesini tavsiye edeceklermiş Atina, 28 — Cümhuriyetçi par- tiler rejim için yapılacak geneloyu tanımamağa karar vermişlerdir. Başbakan bu kararm doğru olma! dığını söylemiştir. Diğer taraftan cümhuriyetçi parti liderlerinin eski kral Jorj'a bir mektup Yâzâcakları ve Yunas nistana dönmemesini tavsiye ede- cekleri haber verilmektedi Bulgaristanda Hükümet aleyhinde beyannameler neşredildi Askeri birlik canlanıyor Sofya, 28 — Son öilnlerde Sof. yada hükümet aleyhindeki gizli propagandalar artmıştır. Altında bir komitenin imzası bulunan be. yannameler bütün Sofyayr heye -! cana düşürmüştür. Bu beyanna - mede geçen senenin 19 mayısın « AMERİKAYA KAÇIRILAN TURK KIZI Yazanı İSHAK FERDİ radan gelen haberler tayyare mey danmın çamurlu olduğunu bildir- diğinden sabahleyin hareket et - memişlerdir, Ankaradan müsbet cevap geldiği takdirde buğün sa- at 15 de hareket edeceklerdir. Türk Tıp Cemiyetinin toplantıları Türk Tıp Cemiyetinden: 24/9/ 935 Salı günü Beyoğlunda Saka çıkmaz sokağındaki özel yurdun. da toplanan “Türk Tıp Cemiyeti, bu sene yönetim kurulu için baş kanlığa kadın hastalıkları uzma- nı Aziz Fikret, !kinci başkanlık- lara iç hastalıkları uzmanı Etem! Bakar, operatör Ahmet Fahri A-| rel, genel sekreterliğe sinir heki- mi Şükrü Hâzım Tiner, veznedar»! liğa bakteriyoloğ Fethi Erden'i seçmiştir. Cemiyet her hafta Salı günleri saat 16,30 da toplanarak muhte- lif tıpsel konuları görüşmektedir. Toplantılara bütün hekimler işti- rak edebilir. ve ENTRiIKA ROMANI Çok yakında HABER Sütunlarında Lr . . .. .. Bir bina çöktü Son yağan yağmurlar netice sinde evvelki gece Karaköy İcba- riye sokağımda üst tarafı bir ecza deposu ve alt tarafı bir şarap de- posu olan bir bina birdenbire şök- müştür. İnsanca bir zayiat olmamış, yal nız depoda bulunan 8000 liralık eşya kırılıp dökülmüştür. danberi hükümetin birtakım hay. dutlar tarafından idare edildiği yazılıdır. Diğer taraftan bir iki ay evvel kapatıldığı mevzuubahis olan As- keri Birlik'de yeniden canlarınış- tr. » (Lehli seyyahlar | Türklük lehine tezahürde bulundular Dün şehrimize Koscuszko adlı bir Leh vapuruyla 500 ehli sey- yah gelmiştir. Bunların ekserisi edip, avukat ve ressam gibi mü- nevver ve san'atkâtlardan mürek- keptir. Vapur Türk sulârima girerken Lehliler Türk dostluğu için bü - yük tezahürat yapmışlar ve Ata » türk şerefime"uç Wefa Hüurra diye bağırmışlardır. Seyyahlar bu akşam ayni va « purla döneceklerdir, Bir böcek telefon hatlarını bozdu Seksandentus adında altı ayak- İ: bir böceğin kurşun kaplı hava telefon kablolarını delerek yumur talalarmı içerisine biraktığı, son zamanlarda yağan yağmurlar ne- ticesinde de bu deliklerden içeri- ye su dolarak telefon hatlarının bozulduğu anlaşılmıştır. Bunun önüne geçmek için kur şun kabloların katranlı bez ile ör tülü olan zırhlı kablolarla değiş tirilmesine lüzüm görüldüğü anla- şılmıştır. Fakat çok masraflı ola- cağmdan daha ekonomik bir çare aranmaktadır. Telefon direktörlüğü eski s0** yete fen heyetinden Pola'nın işti- rakiyle bir komisyon teşkil edile- rek bütün kablolar yeniden göz. den geçirilecektir. Kübada kasırga La Havane, 29 (A.A.) — Kö bada Cienfuegos'dan bildirildiği" ne göre müthiş bir kasırga netic#- sinde 30 kişi ölmüş ve 300 e yakın kimse de yaralanmıştır. Ayrıca büyük miktarda maddi basar da vardır. Yeni bir Fransız kruvazörü Bordo, 29 (A.A.) — Dün 7000 tonluk Gloire kruvazörü suya in- dirilmiş.