6 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

6 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Kauçuk adamlar Romanın mevzuunu hazırlayan: ez 7 ç Gİ j#urayaka- Ves makine Yairesi iy ne ” bilalimiz Wemek HABER Makımeleri bozmak 15/1 y0, İsun oleğilmi? Buna muvaf. Jak olamıyacaksin.. Mektep kitapları, Mektep kitapları lik, Orta, Lise kitapları Ankara caddesi 157 Numara ink âp kitabevi ii wi Satılık Tİ İstsnhul Getediyesi | İstanbul Şehir| | Tiyatrosu 5 teş” Şehir'Tiyalrosu rinievvel 935 cu» 1 marteşi saat 15 te COCUK Saçları Besler - Kuvvetlendirir - Dökülmesini keser uzatır. EE Diş hekimi Tiyatrosu | i > - Kullanılmış fakat iyi bir halde Ratip Türkoğlu Beybi Ford otomobili satılıktır Fe. ço saat 20 de PETROL NIZAM ni neryolunda Muhtarpaşa çıkma - 1 Yarasa Tecrübe edilmiş en iyi saç ilâcıdır. | sında (6) nümevalr eve üm 170 PARDAYANLAR Ve Konnetabi öldüğü halde bile bu asalet ünvani bitin haşmetini muha. faza etmişti. Fransuvanm bir taraftan Gizleri öbür taraftan kralı titretecek kadar kuvvetli bir partinin reisi olduğu da düşünülürse Pardayanm Luizle kendi arasındaki mesafenin ne kadar uzak olduğunu anlayınca uğradığı yeisin derecesi pek Kolay anlaşılır. Siyah elbiseli . Kadının yani Jan dö Piyenin mektubunda okuduğu söz- leri yelsle tekrarlıyarak: — Herşey mahvoldu! sözünü mırı) dandı, Hakikaten bu bir saadet hülya. smın yıkılmasından başka bir şey de- Zildi. Bununla beraber bu.esnada Şöval. yenin kalbinde biraz ümit uyanır gibi oldu. Ya Luiz kendisini seviyorsa? Ya kendisine kucak açan saadet ve deb - debeden burnu büyümezse? Pardayan kendi kendisine . söyle . niyordu; z — Hayır, hattâ Luiz beni sevmiş bi- Je olsa acaba babası böyle münasebet , siz, bir evlenmeye razı olurmu? Ben kimim? Hiç bir şey değilim. Bazıları - nın nazarında bir serseri, yersiz, Yurt, suz birisiyim. Dünyada atımdan, kı - Icımdan, köpeğimden başka bir şeyim yok.. Buanda Pipo da geldi. Ve başını gahibinin dizlerine sürtmeğe başladı. Pardayan da onu tatli (tatlı okşadı. Gene sözüne devam etti: — Bundan maada kızın beni sevdi. Bini kim söyledi, Bu benim İcat etti - fim bir vehimden ibaret. Onunla bir kelime bile (konuşmadım. Kendisine öpücük gönderdiğim gün darılmadı. Beni imdadına . çağırması böyle bir gevginin kafamda yer bulmasına se . bep oldu. Ah ahmak herif! Haydi böyle şeyleri aklından çıkar! Ayağa kalkarak odanın'içinde hiz- h adımlarla dolaştı. Yumruklarını 8. karak: — Az kalem: unutuyordum. Luiz benim olmamakla, beni © sevmemekle beraber hana düşmanlık beslemeğe de mecburdur. Annesi babamın yaptığını kendisine söylediği, ve benim ismimin Pardayan olduğunu öğrendiği gün hakkımda kin ve dişmanlık beslemek ten başka ne yapabilir. Ah baba.. ne - yaptınız?. Ben erlâdınız olduğum halde niçin nasihatinizi . dinlemedim? sözlerini söyledi ve tekrar mektubun yanıma giderek babasını . ilham eden satırları şüphelerini (gidermek için, bir daha okudu. Fakat itham âşikâr ve müthişti, 0, Luizi. seviyordu, Ve bahası da bu Luizi canavarcasına bir maksatla kaçırmıştı. O halde Luizin kalbinde kendisi ve habası için hakaret ve kin , den başka bir şev bulunamazdı. övalye kudurmuşçasma bir hare- bulundu. — Pekâlâ.. Mademki mesele böyle , dir, mademki biribirimizden ayrılma - ğa mecburuz, mademki bana karsı düş manlık besliyor, 6 halde onunla meş . gul olmamalıyım.. Evet, bu mektubu niçin götüreceğim? Bakıma lânet ve beddua edecek olan Madam lâ Düses dö Monmpransiden me hayır gördüm ki?.. Kızı bana ne iyilik etti ki? On - Jar felâkete mi uğradılar, pekâlâ, öy. leise İmdatlarına haşkası koşsun! Monmoransi ailesinden bir kıza lâyık olacak zengin, sözü geçer bir Janti » yomdan yardım istesinler. Haydi, ar « tık bu kadar yufka lürekliliğe lüzum yok. Babacığım, zavallı babacığım ni, PARDAYANLAR im çin bana cesaret veremek için yanım” da bulunmıyorsun? Fakat bulunma - san da nasihatlerin kulağımda. Bu sefer, artık bünları dinliyeceğime ye - min ederim. Artık adam olmalı. Saa - det ve zenginlik her zaman en kuvvet- li olanmdır. Biz de kuvvetli adamlar gibi hareket etmeliyiz. Zayıfları eze - Jim. İmdat seslerine kulaklarımızı tıkıyalım. Kalblerimizi sertleştirelim ! Mademki saadete aşk yolundan irişe - medim, bunu kılıcımla kazanmağa ça” Jışmalıyım, ! | Tuhaf bir heyecan delikanlının zih. * nini dağıtıyordu. Geniş adımlarla ge ziniyor, eliyle bir takım isaretler ya pıyor, en hiddetli zamanlarında bile; nezaketi elden mrakmıyarak yavaş! yavaş lâkırdı söylerken şimdi bağıra | bağıra konuşuyordu. Bulunduğu vaziyeti kısaca gözönü ne getirerek onu gok korkunç görüyor- du, O devrin en gaddar, en kuvvetli ka dınlarından biri olan Katerin, ağır su. rette tahkir ettiği Dük Danju ile genç| Jantiyomları, Bastilde (o geçen şeyleri Kitalan taratından derhal haber 41 - dığı şüphesiz olan Dük dü Giz onun a- leyhindeydiler. o Katerin dö Mediçi, Kralm “kardeşi, din (taraftarlarının reisi!.. Bunlar ne yaman ne müthiş birer amansız düşmandılar. Fakat kendisi gibi fakir, kılıcın - dan maada bir şeyi olmıyan bir ada . mın, her biri Fransa krallığında bu - lanan en kuvvetli en sözü geçer sen - yörlerin kendisinin müthiş birer düş- manı olması ona gurur veriyor ve dö. vüşmek, kavga etmek isteği bütün var Yığını kaplıyordu. — Kraliçeye, Anjuya, Gize karşı! yalnız bulunmak. Adam sende! ölsem| bile herkes âciz, Adi düşmanlarla de Zil en kuvvetli, en muhteşem düşman» larla vuruşarak kahramanca öldüğü. mü söyliyecekler, Act acı güldü: — Az kaldı unutuyordum. Düşman larımm arasında Monmoransi de var, Hay şeytan alası?., Bu da az bir şey değildir Hani.. Dam dö Piyenden ba * bamın kızımı kaçırmış olduğunu tek » rar ettiği zaman, henüz Mediçi beni bir zindana (tıktırmamış olsa, Dük Danjunun Jantiyomlarından biri bir sokak köşesinde (hançerini karnıma sokmasa, Dük dö Giz bir Kruse, Bir Pezü ve, bir Kereviyer vasrtasiyle be. ni öldürimese bile bu meşhur senyör herhalde işimi bitirmek için beni arr yacaktır! Kavga, dövüş!.. Oh, bunlar için yaradıldığımı anlıyorum! Kendi nizi kollayınız mösyöler.. Ben kendi » mi kollıyorum siz de kendinizi kolla » yınız! Böyle söylenerek Pardayan kızgın | bir tavırla kılıcını oçekti ve beş altı İ kere duvara çarparak her vuruşunda birer yarık açtı. Tüyleri dimdik olmuş, gözleri kan çanağına dönmüş, alnı terlemiş oldu- ğu halde dudaklarında acı bir gülüm. seme belirerek, gözlerinden yaşlar a“ karak bu anda hem güzel hem de kör. kunç bir hal almıştı. Tam bu sırada tatlı ve okşayıcı bir ses ile: — Ah, aman yarabbi! gene kimin le karga ediyorsunuz Mösyö 16 Şöval. ye! diyerek Hüget Lândri içeriye gir" di, Pardayan hemen kendisini toplıya, rak Jibuleyi kınına koydu. Ve şen bir tavırla cevap verdi, vi