14 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

14 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

14 ILETEŞRİN — 185 —— Benim görüşüm : Sayım günü memura rakı ikram etmeyin ha!? Sayım günü için beni el seçmişler. Elhamra sinemasmda bütün Galata kısmının kontrol ve sayım memurlarının toplantısı ol-| du. Tabiatiyle gittim. Bize, va: xifelerimizi anlattılar. Başvekâlete bağlı statistik ge- nel direktörlüğü benden sayım mevzuu etrafında bir yazı istemiş- 8. Göndermediğim için muazzep" tm. Şimdi bu münasebetle gör- düklerimi yazarak hatamı tamir etmeğe ve faydalı olmağa çalışı- yorum Her semtin münevver meslek #ebabı, oranın yüksek mülkiye memurları tarafından tasnif edil: miş. Polis vasıtasiyle, bunların evlerine haber gitti; bir kanuni mükellef halinde davet olundular Gelmezlerse, vazifeyi kabul et- mezlerse para ve bapis cezaları! var, Ben de bu içtimai farzı kifaye- yi eda edecek vatandaşlar arasın: da seçilmişim. Nahiye müdürümüze: — O gün gazeteyi hazıriryaca- Zız, toplar atılınca çıkaracağız, beni mazur görün ! « dedim. Kısa ;tirazımı nezaketle reddet- #. Ben de bumükellefiyeti kabul ettim. Elhamra sinemasını dolduran arkadaşlarım arasında sabahleyin saat dokuzdan on ikiye kadar kal- dık, Vazifelerimizi anlatan bir konferans dinledik: 1. Hes miffettişin beş sayım! i Sayrm günü saat e kendi semtlerinin evvölce tayin edilmiş bir noktasmda bu- ar. Memurlar kendilerine tahsis edilen evlere, apartımanla» ra dağılacak. Kontrollar da onla- rın intizamını, irtibatını ve pe” Bugün için: Kiliç ve katkan oyunla- rimız genişletitmelidir Dün gece Maksim salonunda Sovyet dostlarımızın eskrimcileri ile, kadın erkek Türk eskrimcile- rinin karşılaşması kadar güzel bir *90r ve şahamet gösterisi yapıldı ki, duyduğum heyecanm izi hâlâ Üzerimde... ad Kılıç ve kalkan o a Türk kılıç ve kalkan oyunları- Bin köleğ tâ atalarımızda, ilk ve sonsuz cesaretlerin başlangıcında ki hakikattedir. Modern harplerin fenne borçlu olduğu bütün dehşetine rağmen. İnsan gücü hâlâ bir abide gibi du- ru Şirtde bu çırılçıplak ve parıl pari İnsan menfaatleri ve buna çizil miş olan hudutlar birbiriyle kar | tlaştıkça görmemeğe ve yaşama- mağa da imkân yoktur. Bu azametli spor çeşidimizde' kendini gösterenleri tutmak, onlar rin sayısını arttırmak, hattâ grup- lar halinde birçok yapancılar ara-, *t ve ulusal toplu gösterilere işti- rak ettirmek spor federasyonları- mızın sürekli bir kaygısı olmalı- dır. ; çi Hikmet Münir Dyt Mg | cek, yor. - : A m Hâdiselerin çetin kargaşa İz köyde yapılacak tini temin edecek. Defterleri te sellöm edecek. Merkeze götüre- 2 —- Fakat, daha önceden bu al- tı kişilik kafilenin hem kendi fert» leri arasında tanışması, hem de yazacakları mahalleyi öğrenmesi, buluşacaklar yeri tespit etmesi lâzımdır. Bu ikinci noktadan işe başla- zatlar... Pek memnun oldum... Ya- zacağımız semt de, Gümüşsuyu bavalisi! Park Otelinin ötesinde ki yeni yapılan apartrmanlardan başlıyarak, » arka sokaklar da dahil -tâ Dolmabahçeye inen gaz» hane yokuşunun ağzıma kadar ya- ZACAĞIZ... İki saat kadar yokuş aşağı, yo” kuş yukarı tetkikat yaptıktan son- ra, elimizdeki listeye göre, bütün evleri tespit ettik. O gün nasıl ha- reket edeceğimizin adetâ bir umu- mi provasını yaptık. Elimize verilen listeler, pek küçük pürüzlerle doğruya yakm- dır. Numaralar da sokaklara mun- tazam asılmış... Yalnız bir şey esefle dikkati: mi celbetti: Daha yeni takılan ya- hut itmam edilen plâkalar arasm- da şimdiden çatiıyan ve bozulma» ğa yüz tutanlar var! Bunu çocuklar mı taşlayıp - © kötü tahrip an'anesi mucibince - kırıyor? Yoksa, malzemesi mi kötüdür de yarım asır dayanması lâzım en bu nüm ve sokak ad GA yıl bile yağmura, gü neşe dayanmıyor. Bu iki şıktan ikisi de fecidir! Alâkadarların dikkatini celbe- derim, Tahkik etsinler... Muhterem halkımıza « Bilhassa kendi muhitimdekilere - ise şunu söyliyeyim: Sorulacak sualler, da- ha şimdiden evlere dağıtılmış bu” " lunuyor. Cevaplarını hazırlasm- lar. Sayım memurları gelince s0- rulanların karşlığını derhal bildir: sinler. Onları lâfa tutmasmlar... İkram da etmesinler... Sakın ha!!... Geçen sayımda, ne olmuş bili- yor musunuz: Bir memura rakı ik- ram etmişler... Bir, bir daha der ken, sızmış, kalmiş... İstanbul sa- yımının geç bitmesine de bu gibi haller sebep olmuş... Bu hâdiseyi de bize Elhamra sinemasında konferans veren baş- kammız anlattı! Hayal mahsulü değildir... Bu sefer, tekerrüründen kaçınılsın... Bu sayımı yüz akıyla başarmak ulusal bir şerefimiz ola» caktır. Wa-NO) kanalizasyon İstanbul Şehir meclisi tara - fından geçen devrede Kadı » köydeki Kurbalıderenin te - mizlenmesine karar verildiğin » den belediye Kurbalıdere ile Ka. dıköy kanalizasyonunu yapmak için Tophane ve Cihangir kana - lizasyonlarının neticesini bekle « mektedir. İki aya kadar Beyoğlu tarafındaki kanalizasyonlar biti - rilecek ve derhal Kadıköy tara - fında işe başlanacaktır. Kadıköy kanalizasyonunun ge'esek ilkba - hara kadar bitmesi için çalışıla - caktır, HABER — Akşam Postam Almanca .. g2 öğretmeni yaralıyan Küstah genç yakalandı Geçenlerde öğretmen Alman Lütneri vuran Burhan on beş gün- denberi aranıyordu. Burhan Bur - sa polisi tarafndan yakalanmış * ter. Buna da Ankarada bir sayla * yın evinden yaptığı hırsızlık sebep olmuştur: Geçenlerde Ankarada İzmir say lavı Bay Hasan Alinin apartıma- nma gelen bir genç, hizmetçiye verdiği bir mektupla baym elbise- lerini istediğini söylemiştir. Mek- tup açılıp okununca Hasan Alinin imzasiyle gelen adama frakının bir bavula konarak verilmesi ya - zılr olduğu anlaşılmıştır. Bunun üzerine de elbiseler bavula kona- rak gelen gence verilmiştir. Bir müddet sonra eve gelen saylav İ- şin farkına varmış, hemen polise malâmat vermiştir. Polis de Bütün istasyonlardaki zabıta memurlermi haberdar et - miştir. Hırsız genç Ankaradan tre- ne binmiş, Karaköyde yolumu de- Hiştirerek Bursaya gelmiştir. Bur- saya girerken de yakalanmış, #or- guya çekilince Alman öğretmeni yaralıyan Burhan olduğu anlaşıl - miştir. Poliste! Tül za EZ Taksimde Bostan mahallesinde oturan polis Hayrinin oğlu 14 ya- şında Suphinin başma Agop İs - minde birisi taş atarak yaralamış- tr. z Yankesicilik Balıkpazarından geçen Bursa - lı Yusufun caketinin cebinden cüz danmı çalan sabıkalılardan Arap Ahmet kaçarken yakalanmıştır. Bisikletle inerken Kabataş camii imammm oğlu 13 yaşmda Hasan bisikletle Gaz - hane yokuşundan inerken düşmüş yaralanmıştır. Müşterilere küfür etmiş Asmalımesçitte Yadigâr gazi - nosunda sarhoş olarak müşterile - re küfreden şoför Rrza yakalan - mıştır, Tabancalı çocuk iyapılan bina icabında| Şişlide Düşkünlerevi caddesin - de bahçıvan İsmailin oğlu 16'ya- şında Rızanın üzreinde araştırma yapılmış, bir tabanca bulunmuş. tur. Salıncaktan düştü| Balatta Yusufçavuş mahalle - sinde Rifat efendi sokağında otu- ran Bohor salıncaktan düşerek ya. ralanmıştır. Cumhuriyetin I2 nci yıldönümü bayramı Çok güzel kutlulanması yolunda hazırlıklar ilerliyor Cumhuriyetin on ikinci yıldö - nümünün yurdun her yerinde ol - duğu gibi şehrimizde de fevkalâ » de bir şekilde kutlanması için ha- zırlanılmaktadır. Cumhuriyet bay-. rammm ana programmı valinin başkanlığmdaki heyet hazırlamış ve alâkadarlara bildirmiştir. Programda belediyeye, kültür direktörlüğüne ve mekteplere, bil- hassa Partiye mühim ödevler düş. mektedir. Parti ilçe, kamun ve o - cakları ile bayramm en iyi şekilde kutlanmasmda en mühim rolü oy- nıyacaktır, 29 ilkteşrin günü yapılacak bü- Sayıma beş gün kaldı Sayım memurları bugün Beyazıtta toplanıyorlar Sayım gününe beş gün kaldığı için sayım merkez bürosunda ve dairelerde büyük bir faaliyet gö - zükmektedir. Dün bütün kayma - kamlıklarda sayım memurlarma, sayım defterleri ve mmtakaları i- gindeki bina cetvellerini gösteren, © Sayım günü güneş doğar doğmaz sokakta hiç kimse bulunmıyacak - ve hiçbir nakil vasıtası da işlemi- yecektir. Ancak sayım (teşkilâtı emrinde bulunan vesait, hastala - rm nakli için ayrılan otomobiller ve itfaiye arabaları serbestçe do- laşabilecektir. Bugün Üniversite konferans sa- lonunda sayım memurlarına sayım hakkmda bir konferans verilerek yapacaklar iş umumi surette bir kere daha gözden geçirilecek ve karşılaşacakları herhangi bir müş- külât hakkında soracakları sualle- re son olarak bir kere daha cevap verilecektir, Konferansa binden fazla sayım memuru iştirâk ede - cektir. a Taksim meydanında yıkılacak Taksim Cumhuriyet anıtının karşı tarafında boş duran arsaya Emlâk şirketince iki katlı bir bi - na yapılması için belediye müsaa- de etmistir. Şehrin kat'i plânında meydanm genişlemsei lâzrmgel - diği takdirde şirket bu binayı yık» mağa razı olmuştur. yük geçit resmine asker ve mektep lerden başka partinin mümkün ol- duğu kadar çok üyeleri ve halk te şekkülleri de iştirâk edecektir. Kültür direktörlüğü on bir yıl - danberi olduğu gibi bu yıl da İs - tanbul izcilerinin Ankaraya gide ceklerini mekteplere bildirmiştir. Bu yıl Ankaraya yalnız lise izcile- ri gidecektir. Liselerde izciler ay- rrlarak ders haricinde talimlere başlamışlardır. Bu izciler 27 bi - rinciteşrinde şehrimizden hareket edeceklerdir. Yurdun her yanm - dan Ankaraya gelecek izciler ora- da büyük bir kamp kuracaklardır. Statistik direktörü yarın geliyor Başbakanlık Statistik Genel di- rektörü Celâl ile İsviçreli statistik uzmanı (mütehassısı) yarın şehri- müze geleceklerdir. Genel direk * törle uzman (mütehassıs) bura - daki son etütlerini yapacaklar ve cuma günü Ankaraya gidecekler - dir. Sayım esnasında Ankarada bulunacaklardır. ekime Köprü kaldırımları 932 mukavelesi feshedildiği için Tramvay Sosyetesi köprü kaldırım - larını tamir etmiyeceğini belediyeye bildirmişti. Sosyetenin Bu iddiası ü - zerine belediye yeniden teşebbüslerde bulunmuş, sosyete köprü kaldırımla » rınm tamirine muvafakat etmiştir. imei Dokuz evin varisi yok Evkaf idaresi varisi olmıyan do » kuz eve el koymuştur. Bu evler Beyoğ- lundadır. İçlerinde bazı kimseler o - turmaktadır. Bunlar evlerin kiliselere ait olduklarını söyliyerek çıkmamak istemektedirler, Evkaf binaların tah- liyesi için mahkemeye başvurmuştur. ii Üniversiteye 500 müracaat Yarın Üniversiteye yazılma günü - nün sonudur. Ön beş gün içinde ünl « versiteye 500 kişi müracaat etmiştir. pomem Vali geldi Bir müddet evvdi Ankaraya gitmiş olan vali ve belediye reisi Muhiddin Üstündağ dün şehrimize dönmüştür. a 20 ilkteşrin »- Pazar Genel Nüfus Sayımı Doktora, ebeye, İlâca ihtiyacınız v- Jursa hemen zabıta omemurlarına ve bekçilere haber veriniz. İhtiyaemız derhal temin edilecek » tir. Hükümet bunun İçin tertibat al - mıştır, : Başvekölet Statislik Umum Müdürlüğü yg Ag yg yy ŞEHRİN DERDLERİ Patlayan bir lağım Beyarıt üniversitesinin arka tarafıma tesadüf eden eski Bekirağa bölüğünün caddeye bakan lâğım patlamıştır. Şimdi enddede boy! likten bir dere akmaktadır, Hele bunu: bat koku dayanılmaz bir şekildedir, kısmındaki lu boyuna pis - n çıkardığı ber - Bu ederiz. Sokağın hemen Öte tarafındaki arsa orada mevcut | bir ilkmektebin ayni zamanda bahçesidir. Teneffüs sr » ralarında talebeler bu arsa ve sokakta oyun oynarlar, ekilde bir yerden lâğım sularının akması feci bir hâdisedir, Belediyenin şiddetle nazarı dikkatini celp