16 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

16 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Oyun çok zevkli oldu. Geolleri Niyazi ile Fikret attılar Dün Türk takımiyle berabere kalan Sovyet futbolcaları Dün dest Sovyet futbol takımı şehrimizde ikinci maçını Taksim stadında yaptı. Ve oyun 2.2 be- raberlikle bitti. Maçın tafsilâtı şudur: Saat tam 3,15 de önde Sovyet, arkada bizim muhtelit sahaya çık tr. Bizim takım şöyle dizilmişti: Necdet, Yaşar, Faruk. Mehmet Reşat, Mustafa, Esat, Fikret, Şe- ref, Rasih, Naci, Niyazi. sw Oyun bizim hücumlarımızla baş ladı. Bugün hücum “hattımı , daha iyi oynadığı görülüyordu. O. yun bu şekilde devam ederken dördüncü dakikada Sovyet hakem lehimize bir serbest vuruş verdi. Çok güzel atılan bu serbest varu-| su Niyazi az daha gole çeviriyor. du. Fakat Sovyet dostlarımız da| zel oynuyorlar. Birbirle nlaşıyorlar.. Nitekim . iyi çalışmalarının neticesini de als kta gecikmediler:. Daha ber) kikada güzel bir pas alan u atlatarak topu bugün gü riyle iyi &i şinci dal Smirnof Faruğ ağlara taktı. Oyun gene devamı başladı. yaralanarak dışarı çıktı. gene girdi. | 19 uncu dakikada Esat Fikrete güzel bir pas verdi. Fikret geri paslaşmak suretiyle kaleye soku , du. Ve kalenin tam önüne bir pas atir, Pas Şerefin başıma değerek Niyazinin ayağına geldi. Niyazi de sıkı bir vuruşla beraberlik sayr- sını yaptı. müsavi bir şekilde Bir ara Niyazi, Sonra! dan sonra bir kat e sür'atli olmağa başladı. Her iki taraf da ve gününe nazaran Merin les recede güzel oynuyorlar. Ha eğ mın sonlarına doğru Sovyetler ha üstün bir oyun re a tazyiklerini golle neticelen: es mediler. Ve haftaym bu şekilde bitti, ikinci haftayı” Meze İkinci haftaym bizim ar kaya hicamlarınıla başladı ve bu kücumlar 6 ncı dakikada neti- İsi yandi. Lütfinin bir ceza er Şuna yetişen Fikret topu Sovye kalesine sokuverdi. Dün yapılan maçta Sovyetlerle berabere kaldık Sovyetler çok sert oynuyorlar buna rağmen bizim üstün oyunu- muz altında bocalıyorlar. Bu taz- yik on beş dakika devam ettikten sonra Sovyetler bu tazyik çenbe rinden kurtuldular. Artık hücum -| lar mütekabil oluyordu. | 25 inci dakikada Sovyet sağ â-| çığı güzel bir pas alarak iyi bir sü» rüş yaptı. Tam kalenin önünde sol içleri fırsatı kaçırmadı. — Sıkı bir şütle topu sol zaviyeden içeri sokarak takimına beraberlik sayr-' sını kazandırdı ve müsabaka da bu şekilde beraberlikle bitti. Yukarda da dediğim gibi, her iki takım pazar günküyle ölçüle- miyecek kadar mükemme! ve usta. ca oynadılar. Galibiyet Türk ta) kımının hakkı idi. Sovyet oyun- cularının çok sert oyunları ve tali galibiyeti bu sefer de bizden uza: tuttu. Neyse, asıl milli temasta in- şallah olur, diyelim. Sovyet dostlarımızın hemen bütün oyuncuları mükemmel oy! nadılar. Bize gelince; başta Ya | şar, Lütfi, Niyazi, Fikret olmak üzere hepsi iyi idi. Yalnız Faruk arkadaşları kadar muvaffak ola- madı. Nitekim bize yapılan iki golde de hatası vardır. Her iki) taraf oyuncularını, o bize göster-| dikleri mükemmel oyundan dola yı tebrik ederek yazımı bitiriyo- Sadi Karsan diyor ki: Maçın Krokisi Dünkü maçın krokisini şu su- retle çizmek kabildir: İstanbul karışık takımı yüzde seksen hakim oynamıştı:. Birinci devrede her iki kale arasında me- kik dokuyan top, ikinci devrenin başlangicından hemen sonuna kas dar Sovyet muhtelitinin nısıf da- iresinden dışarı çıkmamıştır. Mi safirlerimizin kalesi mütemadiyen sıkışmış ve her an gol tehlikesi geçirmiştir. Bu kadar tazyika rakmen takımımız aneak iki gol çıkarabilmiştir. sebebi, hakemin müsmehasın » dan bilistifade hücumundan faz İa sıkı ve hattâ sert denebilecek) bir tabye kullanan Sovvet müda faası önünde © muhacımlarımızın biraz çekingen ve ürkek oynamış olmalarında aramalıdır. Dünkü oyunu da gördükten sonra diyebiliriz ki, Türk futbolü dost memleket futbolünden hiç de aşağı değil ve hattâ üstün bile... İstanbul muhtelitinir müdafaa. sında en fazla nazarı /:kkati cel- beden iki oyuncu vardı o Müdafi Yaşar. merkez muavin Lütfi,. Mi- safirlerimizin bütün hücumları sanki bir yalçın kayaya çarpıyor” muş gibi bu iki oyuncumuzun & nünde kırılıveriyordu. Hücum hattmdaki oyuncular:- :wz bütün gayret ve enerjilerine rağmen kendilerinden beklenilen oyunu gene gösteremediler. Baş lıca hataları, küçük paslarla ile- lemek lâzım gelirken topu açık. lara verdiler. Cenahlarla oyuru acmak icap ederken de, ortadan | yarmaya teşebbüs ettiler. Misafirlerimizde de bilhassa üç oyuncunun gayreti göze çarpr yordu, Merkez muavinleri, sağ içleri, ve sonradan giren orta mu- hacimleri.. Bu üç oyuncu takımın! rühuydu. Merkez muavinleri her tarafa yetişerek bütün akınlarımı- zı kesiyor, ele avuca sığmıyan sağ içleri cıva gib kayıyor, orta muhacimleri de ayağra geçirdi Bunun başlıca! Dünki' tenis maçları Suat ve Sedat Sovyetlere . yenil Sövyetlerle ikinci tenis karşılaşma. larr dün Taksimde Güneş kortlarımda yapıldı. Oyunları Sovyet sefiri Kara - han ve Sovyet sporcu kafilesi ile az bir tenis meraklısı takip ettiler. Bugünkü maçlar yalnız — Singi: lerdi, İlk karşılaşma Sedat ile Neg rebestki arasmda yapıldı. Sovyet te - nisçi ilk dört geymi kolaylıkla kazan - dı. Bu dört geyme karşı Sedat ancak bir tek oyun alabilmişti. Nezrebeteki güzel plâseler ve servisler yapıyordu. Üstüste dört geym © kaybeden Sedat Dünkü tenis maçlarında Suat ve rakibi oyundan sorra biraz açılır gibi olda iyi oynuyordu ve geym adedini ikiye çı - kardı. Bunun arkasından bir geym da- ha aldı ise de Sovyet tenisçi beşinci ve altıncıyı da kazanarak birinci seti bitir. di. İkinci set: Başlangıçta Sedadı epey ce Faaliyette gördük. Nitekim ilk geym" diler | i de Sedat kazandı, Fakat servislerin. den istifade eden Negrebelaki de Se » dada yetişti. Bu set günün en heyecan- | boyunu oldu iki taraf da birer © birer | kazanarak 5 - 5 e kadar yükseldiler, ! Fakat Sedat burada yetişiyor gibi gö- | rünüyordu. güneş de gzüne giriyor - du. Sovyet sporcu bunların da yardı - miyle arka arkaya iki geym yaptı ve 6 Yunu bitirdi. Sedat hasmına bu suret- 166-3, 7-5 yenilmiş oldu. Suat - Midivanl Sedat — Negrebestki maçından son- ra Suatle — Midivani karşılaştılar. Suat evvelisi günkü oyunuyla kıyas edilmiyecek kadar iyi çalıştı. İlk geym de kazandı. Fakat Sovyet buna hemen mukabele etti. Sıra ile 4 — 4 oldular. Sovyetin fevkalâde servisleri göze çarp makta idi. 4 — 4 vaziyette Suat çok gayret etti ise de rakibi daha nefesli olduğundan muvaffak olamadı. Midi- i üstüste iki geym alarak birinci se rdi. Son iki geym çok heyecanlı oldu iki taraf da müteaddit avantajlar kazandılar, Fakat Sovyet © daha çevik ve yorulmak bilmiyen bir sporcu idi, İkinci sette Suat daha yavaşlamış » tı. Karşısındaki de evvelki oyuna na - zaran daha ağır oynuyordu, Oyun 3—2 İ Sovyetin lehine devam ederken Sunt ar ka arkaya iki geym kazandı ise de bım- dan sonra yorgunluğu daha ziyade gö « ze çarpmağa başladı. Ve bundan isti - fade eden Midivani de üç geym Ya - parak 6—4 seti bitirdi bu maçta Sun - din 6—4, 6—4 mağlübiyetiyle netice - lenmiş oldu. Maçların iyi oynanamamasınım, ve bilhassa Sedadın muyafakıyetsizli - ğinin sebeplerinden birini de korttaki rekül hattının nizamnameye uygun ol. maması yani kısa bulunmasında ara - mak çok doğrudur. Arkaya düşen top- ları kurtarmak fevkalâde müşkül olu- yordu. Dün akşamki eskrim maçları Birinciliği Türkler, ikinci ve üçüncülüğü de Sovyetler kazandılar Eskrim müsabakalarının ikinci günü Sermet — Klimof birincilik müsaba» ği topları şimşek gibi şütlerle ka:| de dün akşam Maksim salonunda geç » | kası idi. Çok heyecanlı oldu. Neticede leye atıyor... Esasen Sovyet takımının en fazla takdir edilen hususiyeti bü- tün oyuncuların her iki ayakları rumu M. S. na da ayni derecede hakim ol. maları dolayısiyle hangı ayakla- riyle vuracaklarını belli etmeden pas vermeleridir. Her hangi bi. vaziyette gelen topu istedikleri is» tikamete atabiliyorlar. Muhacim- leri, müdafilerinin aksine adama bakmıyor, topu geçirmeğe uğra şıyor... Bilmem neden, oyunu seyreder. ken beni en fazla müteessir eden cihet, hak edilmiş bir galibiyeti el. den kaçırmak oluyor. İşte dün de oyuncularımız hak ettikleri galibiyet şarabını içerle». | ken, kadehi ellerinden düşürdüle»! ve kırdılar. Yazık oldu. Sadi Karsan ti. Dünkü karşılaşma flöre (O müsaba - kaları idi. Gene ferdi maçlardı. İlk mü sabaka Ekrem — Sermet arasında baş- ladı. Neticede Sermet 5—3 galip geldi. Zebrekof — Bagdanof 5 — 1 Bağ - danof kazandı. Sermet — Bedii 5—3 Sermet ka - | zandı. Zebrekof — Klimof 5—0 kazandı. Ekrem — Bedii 5—0 Ekrem ka - zandı, Bagdanof — Klimof —3 Klimof kazandı. Zebrekof — Sermet 5—3 Sermet ka- zandı. Klimof Bogdanof — Bedii 5—0 Bogdanof | kazandı, Ekrem — Klimof 5—2 Ekrem ka - zandı. Zabrekof — Bedii 5—3 Zabrekof ka zandı, Bogdanof — Sermet o 5—4 Sermet kazandı, Ekrem — Zabrekof 5—2 Ekrem ka- zandı. Klimof — Bedii 5—0 Klimof ka - | zandı. Bozdanof — Ekrem 5—3 Bogdanot kazandı, 5—2 Sermet kazandı. Bogdanof — Ekrem yapmış olduk - ları beş müsabakanm üçünü O kazanmış ve ikisini kaybetmiş olduklarından tek- rar karşılaşmaları o lâzımdı. Bu son müsabakada Bogdanof kazandı . Bu suretle yapmış olduğu beş mü - sabakayı kazanan Sermet © birinci beş müsabakadan üçünü kazanıp ikisini kaybeden Klimof ikinciliği Bogdanof ü çüncülüğü, Ekrem dördüncülüğü, Zab | rakof beşinciliği kazandılar. | Müsabakalardan sonra gene kal » kan gösterişi yapıldı. Son © olarak da misafirler tarafından süngü mübarszesi icra edildi bunlar pek çok alkışlandı » lar, O.M.K. o Sss Olimpiyadında Otomobil yarışıda yapılacak Berlin radyosundan vuyduğu- muza göre, 936 Berlin olimpiya. dında, otomobil yarışları da yapı * lacaktır,