28 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

28 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

, ci» m hel Ör Sovyet temasla- | rından hatıralar: | Güreşte Sırım gibi 87 Wilo güreğe iki sssirci ko - nuşuyordu: — Rusa bak sirim gibi değil! mi? Arkadaşı cevap verdi: — İşte onun için Mustafa da top gibi oynuyor ya!... Bir üçüncü adam bu muhave- reye karıştı: — Aman sırım gibi deme, fut- bolcular duyarsa hemen topa ge- girirler, dedi. ne Yine ayni güreşte Mustafa, Rus güreşçisini bir göğüsledi kro- Dometre duran sıraya fırlattı: — Yahu! Ne yapıyor bu Mustafa? Bir kaza çıkacak! — Ne kazası, güreşçiyi saate gönderdi, kaç dakika var baksın diye! .... Ağır sıklette | — Çobana bak bugün dehşet, o ne kol kapış, adamr çocuk gibi yere vurdu. — Sesi çıksın diye. — Şu sürüşlere bak, koca Rus İ işin şakası En çok para veren kim 71 Iki müttefik klüpcü konuşuyor- lar: — Sizin klübe en çok para ve- ren kimdir? — (Öteki durmadan hemen ce vap veriyor) Bay Halit Tüccarba- ştoğlu eksik olmasın. — Hangi Bay Halit bu?.. — Hangisi olacak canım, mm- taka sekreteri.. O da olmasa bizim klübün kasası böyle toptan 50 - 60 lirayı nasıl görür?.. . 4 5 1934 - 1035 ŞI maçları geliri Geçen sene şild maçlarının klüplere düşen * gelirini, * bugüne kadar kesilen cezaya rağmen Ka- dıköy stadı vermemişti. Bu kadar zamandır her nedense yerilemiyen bu paranın - faizi ile - kimden alınacağını: bazı klüpler İstanbul mmntakasmdan sormuş - lar. Bölge de,'bu paranm' hangi bankada yattığını aramak, faizini sormak işini muhasebeci Bay Muh tara vermiştir. $. TURGUT Türkiye bisiklet birincilikler i pehlivanı dayanamıyor, Çoban bo, Sürat birinciliğini yuna sürüyor. — Eyy; Çoban bu! Elbette sü -| rer. Futbolde ep yerde yalıyordu! . Türk - Sovyet futbol maçların- dan birisinde oyundan sonra Sov- yet sağ içine sormuşlar: — Bizim sol bek için nasıl bul- dunuz?.. -— Ayağa kalktığını görmedim ki; hep yerde yatıyordu, demiş. e Kardeş mi ? Maçtan sonra Sovyetlerin sa - rışın sağ içi (Lütfiile Feyzi) yi göstererek sormuş: — Bunlar kardeş midir? de . miş. İ — Neden? Öyle sandınız... | — İkisi de ayni tarzda oynı -| yorlar da ondan. » 5 Lik maçlarına hazırlık izmit kazandı Ankara 27 — Türkiye bisiklet birin cilik müsabakalarmdan sürat yarışı dün öğleden sonra Akköprü — Sincan köy yolu üzerinde ve bir kilometrelik biesafe de yapılmıştır. Müsa bakaya, Ankara — İzmir — İzmit — Kocaeli Denizli — Antalya — Ada- na — Bursa İstanbul — Çanakkale mıntakaları iştirak etmiştir. Beynelmilel bisiklet nizamname , sindeki şerait dairesinde (yapılan ve çok heyecanlı olan yarışta sonünda, İzmit mmtakasından Oo Yunus birin. ci, İzmirden Mustafa ikinci ve İstan- buldan Abdullah da üçüncü gelmiştir. Beykozlu Ibrahim dayak yemi? | Mukavemeti Ankara İki futbolcu konuşuyor: — Bu sene lik maçları hazır - lıkları her tarafta başladı. — Gerçek... Her takım çalışmı- ya başladı. — Hele Beykoz takımı, sıkı bir antrenmana başladı... — Takımı nerede gördünüz? — Gazetelerde okudum. — Ne yazıyorlar?.. — Kelle İbrahimi (6) kişi el. lerini, ayaklarını bağlamış, vur - muşlar, bayıltmışlar, ayıltmışlar dövmüşler; İbrahime birşey ol - mamış; bundan iyi antrenman mı olur? 4- Başka kimseler de buna im- renir de.. Onlar da çalışmıya baş- larlarsa.. — Onlar da lik maçlarma ha- zarlanmış olurlar... ... — Şimdi İbrahimden fazla ça- lışmak antrenmanlarda onu geç - sek istiyenler olursa ne yaparlar kazandı Ankara, 77 — Bugün yapılan Tür- kiye bisiklet birineiliklerinde Ankara Güvenspordan Talât mukavemet yarı, şi Türkiye birinciliğini kazandı. Meşhur Fransız boksörü ———.. Marsel Thil Tekrar çarpışıyor Birkaç aydanberi istirahate çekilmşi olan 'Thil yeniden gene sahneye çıkı . yor. Vasat siklet dünya boks — şampi - yonü Rusyaya yaptığı bir (o turneden avdet ettikten sonra bir çok teklifler karşısında kalmış ve nihayet (birini kabul etmiştir. Thil bügün Amerikah Di. mond ile Pariste çarpışacaktır. Maçın organizatörü meşhur (menecer Jeff Dieksondur. Dimond Amerikadan bu maksatla hareket etmiş ve Londraya gitmlistir. Her iki boksör de bu mühim müsa. — Onların da (8) kşiiden da - | baka için harıl harıl hazırlanmaktadır. yak yemeleri lâzım. so 3 Dün Sovyet hakemin idare ettiği maç karışık oldu. Son dakikada attığım İzmir, 27 — Sövyet takımile bugün revanş maçı yapıldı. Maç çok heyecanlı oldu ve 4-3 galibiyetimizle bitti Takım şöyle kurulmuştu: Necdet — Lütfi, Reşat — İbrahim, Hakkı, Ce- mil — Hamdi, Fuat, Adil, Sait, Necdet. Takım güzel oynadı. Bilhassa Lütfi, Necdet ve Reşat çok iyi idi. Hakem Sovyetti, "i7 inci dakikada Adil kafa vuruşile ilk golümüzü yaptı. Sovyet sağiçi 35 inci dakikada beraberlik sayılarını yap- tılar. Birinci devre I-1 beraber bitti. İkinci devrenin ilk dakikaları Sov- yetlerin tazyiki sitmda geçti. Fakat müdafaamiz bu hücumları kolaylıkla uzâklaştırdı. 18 inci dakikada Necdetin güzel-bir ortalayışmı kapan Adil 2 inci golümüzü ve yine Necdetin bir ortala- yışından 36 mcı dakikada Hamdi 3 ün- cü sayımızı yaptı, 38 inci dakikada bir Sovyet şütünü tutan keleci Necdet topu elinden kaçır» di ve misafirlerimiz 2 inci göllerini ka- zanmış oldular. Oyun bizim nısıf saha- mızda oynanıyor. Bu sırada hakem hiç yoktan bir penaltı cezası verdi. Buna mukabil Kemal Halim r.“dahale etti. Kaleci kaleden çıktı ve Sovyetler boş kaleye 3 üncü gollerini yaptılar. Biraz sonra, Sovyetler aleçhine bir penaltı Lik maçları Hakemlerini seçmek için kulüp delegeleri çağrılıyor 47. İC. 1 İstanbul Bölgesi Futbol, Heyeti Başkanlığından: 3-11-935 gününde başlıyacak olan 935-936 yılı birinci ve ikinci köme lik maçlarını idare edecek olan hakemleri seçmek üzere salâhiyettar kulüp mu- rahhaslarının 30.10.9355 çarsamba günü saat 18 de bölge merkezinin bulunduğu | Beyoğlu Halkevi binasına gelmeleri İğrumu önemle bildirilir. Hakemleri davet T.İC. 1. İstanbul Bölgesi Putbol Heyeti Başkanlığından: | Adları aşağıda yazılı lisansiye futbol hakemlerile hakem nâmzetlerinin 3i- 10-935 pergembe günü saat 18 de böl- ge merkezinin bulunduğu Beyoğlu Halkevi binasina gelmeleri önemle rica olunur: Nuri Bosut, Adnan Akın, Kemal Ha- lim, Sait Selâhaddin Cihanoğlu, Sadi Karsan, Suphi Batur, Cafer, Abmet Adem, Basri Bütün, Halit Galip Ezgü, İzzet Muhiddin Apak, Şazi Tezcan, Saim Turgut, Mehmet Reşat, . Kadri, Sahih, Rıfkı, Zarif, Memhet Ali, Ba- haettin, Sinan, İzzet Asaf, Talât Özışık Samim Talu, Ali Rıdvan, Ekrem Ersoy, Helit Özbayrak, İsmail Tahir, Mehmet Sabit, Refik Osman... Galatasaray güreşçileri Romanyaya gidiyor Balkan güreş o olimpiyatlarından sonra Galatasaray güreşçileri ile Ro » manya güreşçileri arısında, Romanya da güreş müsabakaları yapılması ka - rarlaştırılmıştı. Sovyet temasları ö - nümüzdeki haftalarda yapılacaktır. Romanyaya gidecek olan Galata - saray (güreşçileri: 56kiloda küçük Hüseyin, 66 da Sadık, 72 de Ankaralı Hüseyin, 79 da Şaban, yarı ağırda Nuri ve ağırda Çoban Mehmettir, 61 kiloda “Galatasıray takımına Beşikta. sm kıymetli güreşçisi Abbas alınacak. tr. Görüldüğü gibi Galatasaray gü. reşçileri İçinde dört tanesi milli güreş takımımızm elemanlarındandır. Ka - fileye yeni güreşçilerden bazıları ih - vyetlerin İzmirdeki son maçın! kazandık ız galibiyet golü tanınmak istenmedi oldu. hakem bunu vermedi. Hemen af- i duğunu ve maçın neticesinin #3 kâsından yaptığımız bir hücumda Sov- yet kalesinin önü karıştı ve top ağlara takıldı ve 4-3 takımız maçı kazandı. Oyunun sonunda olan bu golü hakem takımının Jehine oldüğunu bil Bu suretle birinci maçta 2-1 mağ? olan takımımız ikinici maçı 4-3 kazani # Bu akşam Sovyetler şerefine bir len verilecektir. Misafirlerimiz ya” hareket edeceklerdir. saymak istemedi. Bununla beraber fe- derasyon etkânı golün çök yerinde “)- Yarınki maç Galatasaray - Beşiktaş, Fener” Güneş muhtelitleri karşılaşıy Dün de yazdığımız gibi yarın Tak) sim stadında senenin en karşılaşmasmı (Atatürk spor günün- de) yapan bu iki muhtelit, yarm da Beşiktaşın Sovyet Ruslara karşı maç yapmak üzere İzmirde bulunan oyun - Bir açık Gayri federe kulüplerin en çalışkan ve en iyi varlık gösterenlerinden olan İleri Bozkurt kulübünden aşağıda oku- Sİ isteği karşısında böyle işlerde ciddi hassas olduğunu bildiğimiz İstanbul bölgesi başkanı Fethi Başaranm derhal fasliyete geçerek, lâzım gelen tahkikatı yaptıracağını ve İleri Bözkürt kulübü. nün federe olmak hakkı ise bu faydalı işi vakit geçirmeden başaracağına ina- nıyoruz ve mektubu aynen koyuyuruz. T. İC. İ. İstanbul Bölgesi Başkar nma; Sayın bay; Kurumumuz, çevresinde teşekkül eden dört gayri federe kulübü de ken- disine ilhak ederek kuvvetini artıran büyük bir spor teşekkülüdür. 1930 senesinde resmiyetini alan ku- lübümüz ber sene daha çok artan bir çalışma ile beş senedir sporun muhtelif sakasında faaliyetler göstermektedir. Fakat bütün bu çalışmalarımız mev- zil kalıyor. Çünkü #maalesef o kadar müracaalımıza rağmen federe teşkilâ- tma alınamadık.. Kulübümüzün 250 yi bulan üyesinin 100 ü mlitecavizi, sporun muhtelif kı- sımlarında çalışmakta olup, hiçbir fede- re kidüpte kayıtları yoktur. Bütün bu gençler büyük bir feragat ile kurumla- rının federe olmasını temin için yılma- yan bir azimle çalışmaktadırlar, Mıntakanız tarafından üçüncü kime kulüpleri seçilirken, gayri federelerin en faalleri intihap edilmesi lâzımdı! Ne- dense kulübümüz bu fırsattan da isti- Vefa Samsunda Samsun ilbay ve şarbaylığının otuz bin lira sarfile yaptırdığı büyük stadn açılma töreninde İstanbuldan bir takım çağırmağı muvafık bulan Samsun epor muntakası Vefa kulübüne müracaat et- miştir, Samsunluların büyük bir spor harte- keti dolayısile yaptıkları teklifi kabul eden Vefa İder 1 yurdu din Cümhuri- yet vapurile Samsuna hareket etmiştir. Vefalılar B takımlarını takviye etmek suretile bu seyahate çıkarmışlardır. rr EE m MA tiyat olarak refakat edecektir. Kafilenin başmda Galatasaray gü, Teş şubesi kaptanı ve federasyon kâti bi umumisi Seyfi Cenabin bulunacağı söylenmektedir, enteresan maçlarından birisi (yapılacaktır. İlk ikinei defa biribiriyle boy ölçüşecektir. Yarma kadar, dört takımın da o - yuncuları, bilhassa (Galatasaray ile cularınm getirilmesi imkânları hazır - Istanbul bölgesi başkanına Çalışkan bir gayri federe kulüf federe olmak istiyor imei. “İk ikta olacağı muhakkaktır. Diğer taraftan bu maç, Galata” rayla Beşiktaşın, hemen önümüz! hafta Yunanistanm millt kime $9 piyonu Panatinaikosun Apollonl 9 yiye edilmiş takımına karşı maça tam bir hazırlık ve kuvvet det cesini gösteren bir miyarı ola da ayrı bir ehemmiyeti haizdir. mektup fade ettirilmiyerek ihmal edildi. Hal” ki o zaman mntakaya alınan kulüp içinde bizim faaliyetimiz ve gid kâdar muntazam olan: pek e yoruz derseniz ne zaman Yoksa biz hep böyle gayri olarak gençlerimizin istidatlarmı muhitlmizde mi yaşatacağız? Başks * ha ne türlü çalışalım ki bizi aranıs8 sınız? Bunlara cevap vermenizi temenni rek mektubumuza son verir mızı yollarız. İleri Bozkurt spor #öTik ATACER ingiltere Irlandayı 3-1 yen! Şiddetli bir yağmur ve altında ve fevkalâde bir lik önünde İrlandanın Belgast rinde oynanan bu maç çok canlı olmuştur. Birinci Browu şahane bir kafa vuru$i bir gol yapmış ve bu suretle ci haftaym 1 . O İrlandanm bitmiştir. İkinci devre bir yağmur altında oynanmış, rüzgârı de kalarına alan İngilizler hakimiyeti ele alarak ei üç gol yapmışlar ve neticede karşı üç ile galip gelmişlerdi!” fe dük ani ini