28 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

28 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

İzmirde 2-1 biten Sovyetlere Nasıl Yenildik ? Dostlarımız çok güzel ve canlı bir oyun oynadılar İzmir, 24 — Kafileye refakat eden arkadaşımızdan: Yurdumuzda geziler yapmakta olan dost Sovyet futbolcuları bu- iy İzmirde ilk maçlarını oynadı. ar Saat 14 de Aisancak stadının hali şuydu: İş günü olmasa rağ" men, loca tarafı dolmuş. İzmir sahasını bilen okuyucularmızın tahmin edebildikleri stadın orta- daki bütün tribünü hıncahınç, lo <alar da insan kafalariyle dolu... Birçok localırda devlet adam-| ri, parti mensupları, orduya mensup generaller yer almışlar... Birkaç locada misafir Sovyetler, İzmirdeki saylavlar mevkilerini muhafaza ediyorlar. Saat tam 1425 de Sovyetler sahaya çıktılar ve kapının bulun- duğu taraftaki kaleye şüt atmağa başladılar. Anlaşılıyor ki bu ka- dar erken çıkmalarının sebebi sa-| haya alışabilmek içindir. Sovyetlerin sahaya çıktığını gören, Sayit Hilminin tabiriyle; © Kanuni devrinden kalma Sipahi Fotoğrafçılar fanliyete geçtiler. O alâmetleriyle bir aşağı, bir Yukaxı koşuşuyorlar. Bu sırada bizim İzmir takımı- mız da sahaya alkışlar arasında Şıkarak aşağı kâleye geçtiler. Ka- le intihabımdan sonra tekrar her iki takım stada girdiler. (Bunu halk hayretle karşıldaı. Nihayet 14,35 de her iki milletin *porcu gençleri sağda Sovyetler, solda bizimkiler kolkola sahaya. hakem Mustafa'ırn düdüğüyle gir | dikleri -aman alk, delicesine bu dostluk nişanesini alkışladı. Kaleler alındıktan sonra, ta mlar yerlerine geçtikleri zaman Sovyetler en iyi oyuncularından eksik olarak yer aldılar. Bugün radyonun da methedip bitire Miyen meşhur oyuncusu Oimentif (küçük oyuncu), Simirinji, Sto Tontin Andre, Renin takımda yer almamıştır. İzmir muhteliti: Necdet, Cemil, Züheyir Ali, Ibra-| him, Hakkı Adil, Hamdi, o Fuat Vehap, Sayit, Basriden müteşek- kildi, Hakem İzmir bölgesi futbol ku Tumu başkanı Bay Mustafa. 14,45 de Sovyet hücumuyla o Yun başladı. Sovyetlerin kuvvetli | üctmuna mukabil Fuadın mün- erit bir bücumunu kurtardılar. Yediğimiz ilk gol Sovyetlerin yeni bir hücumu ofsaytle öitti, Bunu takip eden ve *0l açığın yaptığı akın, (kornere 3İtti. Kornerden sonra topu sol açıkları tekrar bir çalımla müda- filmizi atlattı ve attığı şüt, oyunun dördüncü dakikasında, bir oyum Sumuzu sıyırarak kalecinin gör - mesine imkân olmıyan sol köşe en kalemize girdi. Henüz oyun başlamış olması » Da rağmen çok fena bir gol yiyen 5 kımımız, kuvvetle hücuma geç - k ve kazanılan bir firikiki Vehap alenin üstünden avuta attı. Sovyetlerin yeni bir hücumle- rından tekrar kornerle kurtulduk Bugün İzmir takımında oynı yan sağ açık, paslarını mütemadi . yen-misafirlerin ayağına atıyor - du. Halk, bugünkü maçı büyük bi: alâka ve sükünetle seyrediyor ve İzmir halkevinde misafirlere verilen çay şöleninden bir görünüş. güzel oynıyan misafirlerin oyunts! na dikkat ediyordu. “Sovyetlerin santrforlarının yap tığı bir inişi Necdet Şejostkinin a- yaklarına kapanarak kurtardı. Oyun mütevazin oynanmağa ve Sovyetler sağ açıklariyle birbiri- | ni takip eden ofsaytlere düşmeğe| başladılar, Şimdi oyun kâh onlarm hücu- miyle, kâh bizim hücumumuzla, ekseriyetle ortalarda oynanarak geçiyor. — —— TET Oyun başlıyalı 15 dakika ol - duğu halde bariz bir fai rülmüyor. Bu sırada bir hücumu- muz da Sovyetlere az daha zel neticelenecekti. Titiru'nun kaleciye verdiği kı- sa pasa yetişen Sayit, bir saniye istical edebilseydi takımını, daha 15 inci dakikada (o mağlâbiyetten kurtaracaktı. Ne yazık ki bunu, kaleci Riyoj maharetle atlattı. Oyunun 20 inci dakikasında - yız... Bu dakikalar bize, İstanbul ve Ankarada enteressan anlar ge çiftmişti. Bakalım burada ne ola" cak?!. Soldan yaptığımız bir akın Sovyetlere korner oldu. Korneri sağ açığımız avuta bıraktı. Gene Sovyetler hücuma geçti- ler. Sol açıkları PIyin'in atışmı kor nerle durdurabildik, Bereket bu: nu iyi idare edemediler. Bizim hücumumuzdan kopan bir Sovyet paslaşmasını Necdet güçlükle kur. tardı. Gene sıxışmağa başlıyo - ruz. Hem öyle sıkışma ki bir ara- lık bekleri orta çizgiye bile geldi. İzmir mubhtelitinin muavinle- ri iyi oynıyamıyorlar. Bütün yük müdafaanın sırtında kalıyor. 31 inci dakikada sağ açık Bas- ri çıkarak yerine Necdet girdi. 32 nci dakikada sağdan yaptı- ğımız bir hücumu Sovyet müda* fii ceza sahasının yakınında eliyle tuttu. Kazandığımız firikiki kur- e İzmir kız enstitüsünde tardılar. Tekrar Necdetle ilerliyoruz. Necdetin ortaladığı top Fuadın yerinde bir şütüyle Sovyet kaleci-| sinin ustaca elinde kaldı. Halk arasında fısıldamalar baş» ladı: (İçerde tuttu ise, gol yahu..) Beraberlik golümüz 37 nci dakikada yaptığımız bir hücum Sovyet müdafaasını karış- tırdı, Vehap ayağındaki pası iyi kullanarak Neclete verd., Necdet uzaktan kuvvetli bir şütle Sovyet kalecinin kımıldamasma bile va-| kit bırakmadan beraberlik sayısı- nı yaptı. İ çarptı. | mer kazanan takımımız, bundan| ilk maçta Şimdi 1—i berabereyiz. Oyu - nun birinci devresinin 37 dakika- sr da oynanmış bulunuyor. Bütün halk çılgmca bu golü alk kışlıyor, bar bar bağırıyordu. İ Sovyetler (yedikleri golden sonra kuvvetle ilerlemeğe başla - dılar. Sol tarafımızdan ortaya gelen bir hücumda Sayitle Sovyet kaleci Rijöz karşı karşıya kaldı, fakat Rijöz bunu kurtardı. Oyunu beraber oynuyoruz. Fa- kat dostlarımızın hücumları daha tehlikeli, mütemadiyen © kaleci Necdet degajman yapıyor. Haftaymın nihayetlerinde Sov» yetler hep hücumdalar, Sağ hafla-! rının çektiği kuvvetli şüt kalemi- zin solundan filenin dışarısına Sonuncu dakikada bir korner kazandık. Korner atıldıktan som ra Sovyet kalesi üzerinde birinci haftaym 1—1 berabere bitti. Ikinci devre İkinci haftaymda Sovyetler santrfora meşhur Simrinofu, soi İ çıktı. Çevik Sovyet kaleci da istifade edemedi. Yeni bir &- nişimiz de Vehabın yüksekten vur duğu topla nihayetlendi. Oyunun 22 nci dakikasında Sovyet kalesi önünde mütemadi» yen dolaşıyoruz. Sağ açık Necde. tin ortaladığı topa Vehap kafa ile bunu Vehabm kafasından kurtardı. Bi- zim çocuklar, bütün gayretleriyle oynuyorlar amma, ne yapsmlar ki bir türlü netice alamıyorlar, Siminof'dan bir pas alan Ya» kuşin bize bir gol daha yaparken Cemil bunu kornere atarak kurtar dı. İki müteakip cihetten yapı lan kornerlerden kurtulduk. Mütemadiyen bizim kalenin 8- nünde oynamağa başlıyan Sovyet ler, mütemadiyen o şüt atıyorlar, kalemizi tehlike içinde bırakıyor- lar, Sovyet takımı sağ iç Yakoşinin yerine Lopşinitldı. Ve tekrar hü- cuma geçti o“'yunun 29 uncu da- kikasında aleyhimize verilen yeni bir kornerden kurtulduk. Tekrar sağ açığımız neticesiz bir hücum yaptılar. Son gol Haftaymın 31 inci dakikasım da İvim'den gelen topu Simiri- of sol açık İlyine verdi. İvinto- pu insâyd yerinden sağ açığa gön derdi, sağ açık Şilofski soğuk kan. lılıkla, kuvvetli bir şüt atarak ta- kımına ikinci gal'biyet golünü ka zandırdı. Bizim (akımda haflarla forved arasında irtibat yok. Bu yüzden forved, hasmımızdan kopan bir hücum, çabucak müdafilerimizle karşı karşıya, kalemizi her an teh» dit ediyor. Bizim takım, omağlübiyetten kurtulmak için bütün gayretlerini sarfetmeğe başladılar. Vehabm kafa ile attığı bir topu, Sovyet ka: leci güçlükle atlattı, hafa Remis'i almışlar. Bizimta.| ” kım ayni kadroyu muhafaza edi | yordu. İlk hücumu İzmir muhtes| litimiz yaptı. Ofsaydle nihayet- lendi. Mukabil Sovyet hücumun- da Pavlofun attığı şütü Necdet kornere attı. Sol tarafa ilerledi ğimiz bir akın avt oldu. Vehabın kuvvetle çektiği şüt, Sovyet kaleci Rijöz kurtardı. İ - kinci haftaymın 13 üncü dakika - sındayız. Bir iki hücumumuzdan sonra, $ol haflarmın çok uzun bir pasını sol açıkları koşarak şü te tahvil etti, Bunu Necdet kur- tardı. Şimdi sağdan hücum etmeğe çalışıyoruz. Netice alamıyoruz. İzmirlileri çalıştıran Galatasa- rayın antrenörü Şari sahanın ke” narında Vehaba bir şeyler söyle- mek istiyor. Bizimkiler ağn oynamakta de vam ederken yeni bir Sovyet hii- cumu bize bir rehlike daha ge-| çirtti. Fuadın bir hücumuyla bir kor- 35 inci dakikada soldan bir Sov yet hücumunu Necdet durdurdu. Türk takımı kendi nısıf sahaların. da birbirine bakkmağa başladılar Belki nefes kabiliyetleri kalmadı Oyun, Sovyet forved hattı hü cum ediyor. Bizim forved hattı da seyrediyor gıbi bir gösteriyor. Misafirler tamamiyle hakimi yeti aldılar. Onların müteaddit hücumlarına biz münferit bir iki hücumla mukabele edebiliyoruz. Oyun da bitmek üzere... Lehimi ze verilen bir favlü kaptılar. Bizim kaleye doğru inerlerken hakemin düdüğüyle oyunu bitirdi. Böylece ilk İzmir maçını da 2-1 mağlüp bitirdik. Sovyet takrmı iyi oynadı. Bizim takımda < iki Necdetler, İbrahim, Sayit, Ali # yi idiler. Hakem oyunu muvaf «- fakiyetle idare etti. manzara FAUL