6 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

6 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

ERMDMİNRNZ: sami si i | İ 50 — Bu sırada ejderha da göründü. TOPRAKALTI KRALİÇESİ N 351 — Ejderhayı görülmemiş bir kuş kovalıyor. du, 418 PARDAYANLAR açtığı uğursuz bir bahçeden başka ne dir? diye düşündü. Öneeleri, serbest o bulunmaları ve Hanrinin elinden kurtulmaları kendi-! sini çok sevindirerek (o mahpuslukla yıpranan vücuduna yeniden hayat ver di. Uçuk dudaklarında bir gülümse me belirmişti, Koluna girmiş olan Luiz; | — Anne, bugün ne kadar güzelsi . hiz. Uzun zamandanberi o sizi böyle görmemiştim. Göreceksiniz va, eski halinizi tamamen bulacaksınız. Eğer hastalanırsanız, sizi tedavi etmek ve. iyileştirmek için yanınızda ben bulu- nacağım, dedi. Genç kız, kalbinin acısmı gizliye - rek şen ve neşeli görünmeğe çalışı - yordu. Annesi, tekrar (o ümitlenmeğe başladı. Acaba geçmişi unutmağa mu. vaffak olabilecek mi idi? Şimdilik bir oturacak yer bulmak Tâzımzeliyordu. Monmarter sokağın - daki boş bir evi beğenerek (o tuttular, Ve hemen yerleşip yol hazırlığı gör - meğe başladılar. Luiz annesine yeisle bakıyordu, Çün kü onu hiç bir zaman bu kadar ateş i- çinde görmemişti. Nihayet aradan iki gün geçmemişti ki Tan yatağa düştü. Sayıklamağa baş Jadır. Luiz ilk defa olarak o böyle bir hal karşısında kahyordu, Bununla be raber, şaşırmadı, Yalnız başma sa - bırla çalıştı. Bir çok günler geçti. Bu sefer Jan ölümden kurtulmuştu. Fakat yatak - tan kalkınca ölüme mahküm olduğu - Nu anladı. Çok güçlükle nefes aliyor, “geceleri fıkanmak alâmetleri gösteri. yordu, Bir gün. oturu» O konusuvorlardı. Luiz gülmeğe çalışıyor, annesi ise ar» tk tamamen iyileştiğine onu inandır- mağa uğraşıyordu. O gün de, ertesi gün için o Parisi terketmeğe karar verirlerken sokakta bir gürültü duydular. Ne olup bitti ğini öğrenmek için ahalinin konuşma- smdan muhafız askerlerinin yer al - malarmdan kralın Pârise döneceğini anladılar, Jan dö Piyen pencereleri ve pan- curları sıkı sıkı kapattı, Bundan mak. sadlı kendilerini âleme göstermemekti. İki üç saat kadar geçti. Yanyana oturan ve biribirlerinin elinden tutan ana ile kız dışardaki gürültüyü ka . yıtsızlıkla dinlediler. Fakat sokak kapısınm tokmağı « nm vuruluşu onları titretti. Jan: — Kapıyı kim çalabilir? diye mı - rıldandı. Luiz titriyen sesle: — Anne, bu çalınmanın birisinin imdat istediğine işaret olduğunu zan. nediyorum, dedi. Fakat Jan başını salladı. Dışar - daki gürültü artıyordu. — Hayır, kapmın tokmağı tesadü- fen çalmadı, Okuyucularımız herhalde hatır - larlar ki ihtiyar Pardayan istemiye , rek evin kapısmı çalmıştı. Luiz hâlâ titremekte olduğu için yüzü sararan ânnesi: — Merak etme yavrum. Pen - cere kapaklarını aralık ederek şimdi görürüz ve anlarız sözlerini söyledi, Ve hemen kalkarak pencereye doğru gitti. Fakat bu anda olduğu (yerde çivilenmiş gibi kaldı. Pardayan ismi. nin sövlendiğini duyvmustu. Ve bu İk â ii LU EV 329 « Ve önü yüksek bir kayanm tepesine dular, 2 — Jorj miki iple ejderhayı yakalamağı muvaffak oldu, PARDAYANLAR 41 sim hakaretler ve tehditler arasında söyleniyordu. z Luiz pencereye koşarak kendisini göstermeden görebilecek bir şekilde pancuru araladı. Annesi de kızının yanına gitti, Evin kapısı etrafında bir adamı kuşatan süvarilerin bir yarım daire seklinde dizilmiş olduklarını gördü - ler. Fakat, etrafı kuşatılan adam ka. pmm önünde bulunduğu için pence - reden görülmüyordu. Gerçi onu gör. miyorlarsa da ismini duyuyorlardı. Süvarilerin yavaş yavaş İlerliyerek sıkıştırdıkları adam Pardayandı. Evet Pardayan! Luizi kaçıran a. damın ta kendisi! İşlediği cinayetin cezasını görü - yordu? Bu alçak adamın Luiz ile Janın gözleri önünde belâsını bulması mu - kadder mi idi? Çünkü herif öldürül. mek üzere bulunuyordu. Bu anda geri çekilerek tekrar pen cereye koşan iki kadınım ağzından bo- ğuk bir sayha fırladı. Jan dö Piyen: — Hanri dö Monmoransi! diye mırıldandı. Luize de: — Şövalye dö Pardayan! dedi. İki kadın gene bakmağa devam ettiler, Annesi söze başladı: — Bizim uğursuz şeytanımız ora. da duruyor, Luiz kızım, bu mel'un Pardayanın yerimizi Okeşfetmiş bu - Tunmadığı ne malüm, Belki o Damvili de buraya getiren odur. Ne uğursuz talilmiz varmış? Fakat ne oluyorsun kizim? Luiz annesinin kollarının arasına lp sıkarak: — Anneciğim, oh anneciğim. lerini kekeledi. Utanmış olduğu h de: — Onu kurtarmalıyız. O ölü ben de ölürüm diye ilâve etti, Jan bağırdı: — Kurtarmak mu?.kimi kurtar ğız yavrum. Kendine gel .. Bur: bizim tarafımızdan kurtarılacak se yoktur. Bunlar, bizim iki tehlil düşmanımızdır. — Ah anne, onun bizim düşmâ mız olmadığına eminim. — İyi ama, kimden bahsediyt sun? — Bâkmiz anne. Buraya. . kapınm yanma bakmız. Jan dö Piyen görülmek tehlik sini göze aldırarak daha fazla eği Şövalyeyi görünce kızının kalbin. neler geçtiğini anladı, Fakat © bal ancak bir saniye kadar şövalyeye kılı kaldı. Ve birdenbire sapsarı k silerek gözleri hayretinden büyü Luizin göremediği birisini görmüş Bu adam da bu âna kadar (hayal hafızasında sakladığı Lulzi kendis geri veren kimse idi. O vakit pencereden geri Ç çekil Bu kadının kalbinde ne gibi duygu uyanmıştı. Şüphesiz, çabuk bir kai vererek Hanriye karşı duyduğu ne veti bu adama beslediği minnettar! la-ölçtü. Susmak gözünün önünde pılan bir cinayeti seyretmek, düny kendisine iyilik eden bir adamı terk nok olacaktı. Karışarak onu kurta mağa çalışmak ise, bin güçlükle el den kurtulduğu hir vahsf © canav: kendisin! tekrar teslim etmekti. Bu düşünce pek az sürdü. Ki? nın elinden tutarak: