6 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

6 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

—.... Gi > — dn Gazeteciler nasıl çalışır, nasıl atlatır? Havadis için tevkif edilmeyi göze alan Bir gün Pariş polisi Argentevil | Mahallesinde ihtiyar bir adamm| Sarengiz bir şekilde öldürüldüğü- Dü haber aldı. Bu adam kimsesiz Ve fakirdi. O semtte kendisini €r Fidel diye çağrırlardı. | Bazı çabulcu serseriler her ne - nse bu adamı zengin sanmışlar. İr gece birdenbire kulübesine | tirerek adamcağızın üstüne atıl - Mislar ve bir kaç bıçakta kendisini Öldürmüşler. Fakat Zn üstünü başını ve kulübenin her | larafını aradıkları haldreşlarara | tarafını aradıkları halde iki üç| tanktan faz'a para bulamamış - | r, adamcağı- Polis cinayeti gayet gizli tutma- * karar vermişti, Çünkü yakala - dığı bir iki serserinin daha bir kaç | “rkadaşı olacağını tahmin ediyor- Gazeteciler bu cinayeti haber ları fakat polis müsaade etme: | diği i için hiç bir tafsilât elde ede - | Mediler, Bu işe memur olan bir Süzeteci cinayetin vukua (geldiği kulübeye gitmeğe karar verdi. Ve ir gece hiç kimseye belli etmedn külübeye girdi. , | Polis tahkikatı ilerletmek için İçeride hiç bir şeye dokunmamış - İN. Gazeteci yarım saat kadar içe- ride kaldı. o Ve gördüğü her şeyi Wot etti. Sonra gene sessizce ev- diy, çıktır Gazete idarehanesine doğru ilerlemeğe başladı. Birdenbire bir adam tarafın - | “an takib edilmekte olduğun his- #etti. Takipten © kurtulmak için | ttamvaya bindi, meçhul adam da | Ayni tramvaya atladı. Biraz ileri- de indi, Öbürü de indi.. Hızlı hız- h yürüdü. Arkasına bir göz atınca Meçhul adamın hâlâ O arkasından geldiğini gördü. Gazeteci sür'atini çoğalttı. Meç- | ul adam da geri kalmadı.. | Nihayet gazeteci koşmağa baş- ladı. O da koşmağa başladı. Bir köşe başında © gazeteciye Yaklaştı. Ve hızlı hızlı bağırdı: — Öyle koşa koşa nereye gidi - Yorsun?, — Evime! — Biraz bekle! Yolunu değiştir! Sen kimsin ? anımıyorum seni.. — Tanışmak kolay.. Gazeteci ciddi bir korkuya Üşmüştü. Bütün kuvvetini ba - “aklarıma verdi ve kaçıp kurtul - Mak istedi. * Fakat meçhul ada - in bacakları kendisinden daha | uvetli olduğundan kaçamadı. Bir dakika geçmemişti ki adam ken - | “isine yetişti. Cebinden çıkardığı İ İ yetin bütün tafsilâtını, İ nasıl olduğunu iyiden iyiye öğren- gazeteci bir fotğrafı uzattı. Ve kendisine srdu: — Bu adamı tanıyor musun?.. Meçhul adamın gösterdiği re - sim bir gün evvel kulübesinde öl - resmi idi. Fakat gazeteci bir anda bunu an- Fakat meçhul adam buna imkân birak - dürülen Per Fidel'in lamadı. Kaçmak istedi. madı. o Derhal cebinden bir dü - dük çıkarıp öttürdü. Ve: — Polis! Diye bağırdı. Gazeteci arkasından kovalayan adamın sivil bir polis memuru ol- duğunu tanımıştı: — Neden dolayı, ve ne hakla beni tevkif etmek istiyorsun?. — Onu sonra öğrenirsin! mıldama! Polis ayni zamanda tabancası - ri çekerek gazetecinin dayamıştı. göğsüne Gazeteci o azman evin bir po - lis kordonu altına alınmış oldiğu- nu ve cinayet yerine girip çıkan - ları takib etiklerini anladı. Katillerin ekseriya cinayetten sonra gizlice vak'a yerlerini ziya - ret ettiklerini düşünmüşlerdi. Ve gece yarısı gizlice eve girip çi- kan gazeteciden de şüphelendik - lerinden kendisini yakalamışlar - 1. Gazeteci bir anda daha başka yler de öğrenebileceğini Kı. HABER — Akşam Postasi KIŞ SPORLARI Bu yıl Almanyada kış sporlarr na başka memleketlerden fazla e- hemmiyet verilmektedir. Hitlerin: “— Harbi, daima sıhhatli sanlar sözü Alman genclerini harekete getirmiştir. İ Bundan başka gelecek yıl kış spor ları olimpiyadının Almanyada ya pılmasına karar verilmiş olması | da bu işe ayrı bir hız vermiştir. Her yıl karlı dağlara koşan gençler arasında bu kış kadınla - rm ve orta yaşlı kimselerin de sa- yısı arimıştır. in kazanır!,, Kayaklarını omuzuna vuranlar karlı dağlara tırmanmaktan ve te- peden tepeye uçmaktan geri kal - mıyorlar. Kayak iptilâsı, genç kadınlar. | da yeni bir spor modası doğur - | muştur. | Üstüne kalın yünlü bir ceket giyen kadınlar, bu ceketin altma erkekler gibi kısa pantalon o giy- mektedirler. İsviçreye dünyanın her köşe - sinden kış sporları için gelen ec - nebilerden bir çoğu bu yıl Alman- yaya geçmişlerdir. Bavyerada kış sporları sıkı bir İ kontrola tâbidir, Bazı dağların ya | | ğ dü -| şündüğünden hiç ses çıkarmadı ve | gelen polislerle birlikte karakolun yolunu tuttu. kendisine katil gözile bakıyordu . | Kendisini nezarethaneye kapattı - lar. Nezarethanede yakalanmış daha vradı. ayni suçla | vak'anın di. Bunları iyice not ettikten sonra | kendisini tekrar komiserin önü- ne getirdiler, Komiser sert bir li sanla cnayeti nasıl yaptığını ken- disine sordu. Gazeteci artık öğreneceğini öğ- renmişti. o Komisere hakiki hüvi- yetini ve gazeteci olduğunu söyle. di. Komiser bunu duyunca afalla. dı. Şaşırdı ve kendisinden uzadıya özür diledikten sonra ser- best bıraktı. Gazeteci de büyük bir nezaket- le komiseri selâmladı ve ayrıldı .. uzun Ertesi sabah çıkan gazetesi de | cinayeti en ince tafsilâtma kadar yazarak diğer gazeteleri atlatmış oldu. Karakolda herkes | iğ bir kaç serseri | : Gazeteci burada kendile- riyle uzun uzadıya konuştu. Cina- maçlarındaki boşlukları kapıyan kar tabakaları hafif (o tazyiklerle büyük çöküntüler husule getirdi- inden, kazaların önüne geçmek için, kayak mıntakaları mütahas- sslar tarafından tesbit edilmek - | tedir. Geçenlerde bir dağın yamaçın- da kaymakta olan iki delikanlı birdenbire derin bir boşluğa uça- rak kaybolmuştur. Bu hâdise kayakçıları korkut - uş, bir müddet bu sahada kay - maktan vazgeçmişlerse de, yeni mıntakadaki kayak işaretleri üze- rine herkes tekrar emniyetle kay- mağa başlamışlır. Tepeden tepeye kayanlar için - de sürat ve atlama rekorları ya- pılmaktadır. Geçen ay içinde sür- at rekorunu Amerikalı bir kadın kazanmıştır. Atlama rekorunda da Bavyera- İı bir mühendis muvaffak olmuş ve yedi metrelik boşluklardan ko- laylıkla atlamıştır. Ressam (Klopfenste'n) in çek - tiği bir resim üzerine karlı dağla - | rin 1800 metre yüksekliğinde bu - | Kayak sporları' yapanlar böyle çok Kadınların yeni dağ sporu modası lunan bir tepeye kayaklarla çık - mağa muvaffak olan biri Okadın| ' olmak üzere üç Alman genci şeh - ve döndükleri zaman, tepede ne - ler gördüklerini anlatmışlardı. js Kayakçıların bu müşahedeleri | güzel tabiat levhalariyle karşılaşırlar bütün spor klüblerinde derin bir alâka uyandırmış, tipiler dinince herkes kayaklarma sarılıp tepeye çıkmağa başlamıştır. Yazın çobanların ve tavşan av- cılarınm sık sık gidib «geldikleri bu tepeye kış mevsiminde çıkmak kolay bir iş değildir. Çünkü tepe- ye yaklaşırken, aşağı yukarı elli - şer metre fasıla ile bir çok hendek lere, uçurumlara tesadüf edilmek- tedir. Bu boşlukların hemen hepsi de fırtmalı havalarda kar tabakasile örtülmüş olduğundan, buralardan geçerken bir çok kazalar vukua gelmekte idi. Ressam (Klopfenstein) in bul - duğu yollarda bu uçurumlardan takib edilen yol dağın şarkına düştüğü için, te- pede esen sert şimal rüzgârından eser olmadığı gibi, da korunulmuş oluyor. Gelecek yıl kış mevsiminde Al « manya dağlarının diğer memleket dağlarına nisbetle daha çok sey - İsviçreden sonra başka mem- leketlerde de spor Herliyor yah çekeceği şimdiden umulmak'- tadır. Bu işle seyahat acantaları ve spor klübleri de meşgul oluyorlar. Bir İsviçreli grupla temasa gelen bazı acentaların teşebbüsleri üze“ rine İsviçreden Almanyaya sey « yah geldiği takdirde Almanyadan da İsviçre dağlarına seyyah kafi « leleri gönderileceği temin edilmiş ve bu esas üezrinde ilerliyen mü * zakereler iki tarafın menfaati gözetilerek net'celenmiştir. Alman spor klübleri bu işin res kabet tarafını da düşünerek dağ sporları hakkında broşürler (o hâ- zırlamakta, Avrupanın büyük şe irlerine ve Amerikaya gönder « mektedirler. Seyahat acen'aları- un mütemadiyen İsviçre dağları « reklâm etmeleri yüzünden baş- ka memleketlerdeki dağ sporları klübleri sönük ve hareketsiz kalı" yordu. Bur GT eeilii üz Almâüyada n sonra dağ sporları yal deği, Belkan memleketlerinde de inkişaf ede » Darısı bizim Uludağın başına...