25 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

25 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Dün Şehzadebaşı feci bir cinayete sahne oldu Vesile adında genç bir kızcağız kendisine yüz vermediği bir genç tarafından bıçaklandı Zavallı kız hastaneye kaldırıldıktan bi: saat sonra öldü Taksiler 10 kuruşa adam taşıyabilmelidir (Baş tarafı 1 incide) rak — nasıl tatbik edilemiyorsa | şirketin aleyhine fakat şoförlerir| lehine olan (rekabet) maddesi de ayni şekil ve surette tatbik edile mez. Ne zaman ki şirket, tramvayla” rın içinde kendisi tarafından ya zılmış olan haddi istiabımdan faz: la yolcu taşımaz ve dolayısile ha)- kı tramvay durak yerlerinde bek- letmezse, ozaman kendisiyle reka- bet edilmemesini, mukavele ahkâ mını tamamen tatb'kini arar v» Şoförler bunu söylüyorlar ve tramvay arabaları tıklım, tıklım feci bir cinayet işlenmiş, genç bir er. kek kendisile evlenmek istemiyen gene bir kızı sustalı çakı ile altı yerinden vurarak öldürmüştür, Bu acıklı cinayetin tafsilâtı şu . dur: Şehzade basında Manav sokağında 1 mamaralı evde tüccar Mustafanın yanmân evlâtlık olan Ahmet kızı 19 yaşlarımda Vesile'yi boşta gezer ta - kımından 25 yaşlarında Mehmet Ali Dün saat 14,15 de çi lediye zabıtası memurlarının bu na ses çıkarmadıklarını, fakat kendilerini birer avcı gibi takip am ir Ül taksisinde şoför Fedai diyor ki: — Biz durak yerinde müşteri! beklemektense on kuruşa yolcu taşımıya razıyız. Eminönünden Taksime, hattâ Harbiyeye kadar on kuruşa beş kişi alabiliriz. Elli kuruş eder. Dönüşte bes müşteri alırsak bir seferde bir lisa oçıka- Yirız. Eminönünden Harbiyeye za - ten 90 — 100 kuruş yazar ki bu - nünla zarar etmeyiz. Taksime E - mipönünden yetmiş kuruş yazar Burada kâr bile ederiz. İstanbul d etomsbile binenler gün geçtikçe: e3 azalıyor ve biz şoförler bu a- zalmanın zararlarını çekiyoruz. Hapishanede borçlu koğuşuna gi. din, bakm; yüzden fazla şoförür yattığını görürsünüz. Bunlar ya belediyenin plâka resmi 4 vereme miş, ya kendisine kesilen cezala rı ödiyememişlerdir. Tramvay a- raba'arı geceleyin İstiklâl cadde- sinde sinemalar önünde, Tepsba- şında Şshir tiyatrosunun önünde dakikalarca durur, yolu kapar bunlara kimse $es çıkartmaz. ay- ni yerlerde biz durur, müşteri al mak isteriz. Hemen şıp diye cez» yazılır. Ticaretin serbest olduğu lâfta kalıyor.,, SAR apple gl AN ça ğumu siz bilmezsiniz amma, bütün şoförler pek iyi bilirler, Yıldırım cezası demek; hemen tahsil edilen cezadır. Bunun miktarı da yuvar- lak hesap on liradır. Yeni yn bu ceza en ufak bir kabahat için bile yazılıyor. Meselâ, geçen yin Orozdibak'm önünden geçiyor- dum. Bir mağazadan Çikan Dir) kemana asama amman e müşteri eliyle işaret ederek çağır- dı. Kenara çekerek müşteriyi aj. mak istedim. Daha müşteri ayağı- ni içeri atmamıştı ki onu kolundan tutarak indirdiler. Beni merkeze götürdüler, Peşin olarak yıldırım cezasını aldılar. Yanimda para yoktu, cüzdanımı rehin bırakarak arkadaşlardan tedarik edip ver- dim. Eskiden ceza yazılırken ş0- förler merkeze götürülür, zabıt ta tulur, imza edilirdi. Şimdi bu şe- kil kalktı. Haberiniz yokken yıl dırım cezası geliyor, yatağı, yor ganı satıp veriyoruz. Bunlar da biterse neyi vereceğiz? Onu da Allah bilir... Taksi harici müşteri alsak ceza yazarlar, takside durur sevmektedir. Evvelce Çamlıcada komşu olduk. larından iki sile biribirini tanımakta, bu vesile ile Mehmet Ali, Mustafa . nım evine girip çıkmaktadır. Mehmet Ali bir çok defalar Vesile Atatürk Çekoslovak Cumurbaşkanırıı tebrik etti Ankara, 24 (A.A.) — Cu.nur başkanımız Atatürk'le Çekoslo - vak cumurbaşkanlığına intihap e dilen Beneş arasmda aşağıdaki telgraflar teati edilmiştir. Son Ekselans Bay Edouard Beneş Çekoslovak Cumurbaşkanı PRAG Dost Cumhuriyetin en yüksek makamına intibapları odeolayısile ekselansınıza en hararetli tebrik” lerimi arzeder ve şahsi saadetle - riyle “aşil Çekoslovak milletinin refahı hususundaki samimi dilek lerimin kabulünü rica eylerim. Kamâl ATATÜRK Beneş'in cevabı: Cumurbaşkanlığına intihabım münasebetiyle ekselânsınızın gön dermek lütfunda bulundukları teb rik ve temennilerden fevkalâde mütehassis olarak en hararetli ve en samimi teşekkürlerimin kabu- Vünü rica ederim, Bu vesileden is- tifade ederek ekselânsınızın şah- si saadetleri ve sulh ve beynelmi" lel anlaşma eserinde memleketi - mizin sadık mesai arkadaşı asil ve kahraman Türk milletinin re" fahı hakkında en samimi dilekler de bulunurum. Edouard BENES Adaların güzelleştirilmesi Adaları güzelleştirme kurumu bu yıl bir çok eğlence ve balolar tertib edeceği gibi Büyükadada bir plâj inşasına başlıyacaktır. Ayrıca seyyah celbi için muhtelif memle- ketlerden şehrimize (o seyahatler tertib edecektir. Beş kişi bir araya gelip otono-' bile binemezler mi? Birbirini ta | nıyan kimseleri taşıyan otomobil | ler tramvay şirketine rekabet et miyor da, birbirini tanımıyan kim | selerin bindikleri arabalar neden rekabet ediyör?,, 9718 numaralı Fahri de şunlar, söylüyor: “.- Eminönünden Taksime, Harbiyeye, Beşiktaşa, Beyazıda on kuruşa müşteri getirip gölüre- biliriz. Zaten tramvay arabalar: da en çok bu mesafeler arasında kalabalık oluyor. Karaköyden Şiş Tiye, Maçkaya, hattâ Kurtuluşa Beşiktaşa, Ortaköye de ayni fi - yatla müşteri taşınabilir. Tepeba - sından Maçka, Nişantaşı, Şişli ve ye aşkından hahsetmiş, ve kendisile evlenmek istediğini söylemiştir. Fa. kat Vesile Mehmet Alinin sözlerine hiç ehemmiyet vermemiş, evlenmek teklifini de reddetmiştir. Bunun karşısında zıvanadan Çı - kan Mehmet Ali, hele son o günlerde Vesilenin başka birisile nişanlanaca, ğını duyunca büsbütün yeise düşmüş ve vefasız sevgilisinin yolunu bekle - meğe başlamıştır. İşte bu sırada feci tesadüf olmuş, Vesile, erin Küçük kızı Hatice ile fı. rına giderlerken tam Şehzadebaşı o 1 tomebil durak yerinin biraz ilerisinde | Mehme Ali ile karşılaşmıştır. Mehmet Ali Vesileyi görüncetyo - Tun kenarma çekilerek geçmesini bek. | lemiş, biraz ilerledikten sonra cebin, den çıkardığı sustalı çakı ile arkasın. dan koşarak bıçağı sırtına saplamağa| başlamıştır. Zavallı kızcağız, çığlıklar kopa . rarak kanlar içinde yere yıkılmış, ka. til de bıçağını tam altı defa kızm sir. tına ve kaba etine sapladıktan sonra kaçmağa başlamıştır, Bu sırada vaka yerine polisler ve halk toplanmış, derhal getirilen im » dadı sıhhi otomobilile ağır o surette yaralanan Yesile hastaneye kaldırı! .| mıştır, Fakat orada (Oancak bir saat vaşayabildikten sonra ölmüştür. Katil Mehmet Ali de polisler ta - rafından yakalanarak adliyeye veril. miştir. İngiltere, trablus Mısır hududunu kuvvetlendiriyor italyada bu işte ingiltereden geri kalmıyacaktır Doyce Algemayne Çaytung ga- zetesinin yazdığına göre bir İngi" fiz tank takımı Kahireyi terkede- rek Trablusgarb hududundaki İm giliz kuvvetlerini takviye etmiye gitmiştir. Bu süsl hareket hakkında ne Misir ne de İngiliz gazeteleri bir) şey yazmamışlardır. Süel çeten - ler gayet ketüm davranmaktadır. Trablusgarb hududunun takviye edilmesini siyasal Paris tekliflerinin reddinden sonra Ak- denizde gerginleşen vaziyetin bir inikâsı addediyorlar, Londradan haber verildiğine futbolcuları digi Yarın Atinaya gidiyorlar Beşiktaş birinci futbol takımı yarın akşam Atinaya gidecektir. Orada evvelâ Apollonla sonra da Panatinaikosla son olarak da O - limpiyakösla birer maç yapacak- tır. Gidecek oyuncular şunlazdır: Mehmet Ali, Şevket, Hüsnü, Nari, Adnan, Faruk, Feyzi, Şeref Eşref, Bamino, Hakkı, Hayati, Kurtuluşa, Tepebaşından Kara - köy, Eminönü, Sultanahmet ve Beyazıda, Taksimden Karaköy, Eminönü, Beyazıt, Sirkeci, Sultan ahmede, Beyazıttan Fatih, Aksa- ray, Samatya, Karaköye, hattâ Te- pebaşına da ayni ücretle müşteri! taşıyacak yüzlerce şoförler vardır. Belediye buralarda durulacak yerleri tespit etsin, binecek kimse. ler buraya gelsin, biz de taşıya” sm. Çünkü hepimiz çoluk çocuk sahibiyiz. Ev geçindiriyor, vergi veriyoruz. Tramvay şirketine re kabet olacak diye müşteri taşı: mayıp aç mı sürünelim?,, Görüştüğümüz şoförlerin sözle- rini yazmaya yarın da devam ede- ceğiz. göre İtalyanlar bu hududa büyük takviye kuvvetleri yollamak niye tindedirler, Napolide motörlü bir kıta Binga- ziye hareket etmiye hazır bulun * maktadır. Gene yüzlerce tayyare hafta | başında ayni istikamete harekete anmaktadır. İddialara na - zara Matyan kuvyeMe Mieiiz | kuvvetlerile-buraa 1—3 nisbe * tindedir, İtalyanların yeni sevke- decekleri kuvvetlerle bu nisbet İtalyanlar lehine olarak daha yük selecektir. Söylendiğine göre İ 5 İLKKANUN — 1995 ,Çin işi gene karışıyoı Şimali Mogo- listan Mançuko hükümetini protesto etti Şanghayda istasyonlar nümayişçilerin elinde Moskova 74 (A.A.) — Ulanbator (Urga) dan gelen haberlere göre Mo. golistan Başbakanı vekili ve Dışişleri Bakanı Mançuko Dışişleri Bakanma telgrafla bir nota göndermiştir. Bu notada Japon — Mançu kuvvetlerinin 19 kânunuevvelde Bulun ile Dersun arasmda Mogolistan halk camhuriye. ti sınır karakollarma yaptıkları ta . arruz hakkında izahat verilerek bu ta * arruz şiddetle protesto edilmektedir. Nota, ileride yapılacak taarruzlâr hak kında ihtarı da ihtiva etmektedir. Ta. arruzların mes'uliyetinin Mançuko ile Japonya hükümetine ait olacağını bil dirmektedir. Şanghay 24 (A.A.) — Vaziyet çok gergin olduğundan Şanghaydaki ar - sıulusal imtiyazlı bölgenin polis kuv. veti, müdahaleye hazır vaziyette bu » lunmaktadır. Evvelâ şimal) istasyonunu işgal et. miş olan talebe, şimdi de Chenju İs . tasyonunu ellerinde bulundurmakta - dırlar, Şanghay 4 (A-A.) — Talebe ile vukua gelen bir çarpışmada bir etne. bi polisi ağır ve iki ecnebi o polisi de hafif surette yaralanmışlardır. Tale beden de bir çoğu yaralanmıştır. Japon konsül generali, Çin beledi. ye reisi nezdinde teşebbüslerde bu Tunmuş, gitgide Japonlara karşı has, mane bir mahiyet alen gösterilerin ya sak edilmesini istemiştir. Japon bahriye silâhendazları, Hong — Kew sokaklarında süngü tak. mış oldukları halde karakol gezmek » tedirler, Pekin 24. (A.A rda as-eçüri kıtaları veya One ha Mal rilderikleri olan Moğollar ta» rafından tamamile işgal edilmiş ol duğu söylenebilir. Bir hamiyetli kadın 20 fakir talebeyi giydirdi Beyoğlu onuncu ilk okuldaki 90 fakir çocuk, ismini söylemek Sx» Ehaharın ! istemiyen hamiyetli bir kadın ta- Alacak yüzünden Beşiktaşta seyyar manav Ra- ci ile Tevfik alacak yüzünden kav ga ederlerken Tevfik Raciye vur: mak üzere yerden bir sandalya kapmışlır. Bü sırada aralarma a yırmak üzere Ali girmiş, sandalya bunun başma rasgelerek © yarala- mıştır. Anahtar yüzünden Şahbaz yokuşunda oturan Be. yoğlu birinci mektepte hademe Nazif, ayni mektepte aşçı çırağı Mustafa ile bir anahtar yüzünden kavga etmişlerdir. Mustafa iuğ la ile Nazifin başını yarmış, ya- kalanmıştır. Etekleri tutuşmuş Cibalide Haraççı Karamehme' mahallesinde Bostan sokağında o- turan 22 yaşında Zehra, mangal- da çocuk bezi kuruturken entari. sinin etekleri tutuşmuş, vücudu- nun muhtelif yerleri yanmıştır Zehra hastahaneye kaldırılmıştır. Otomobil! çarptı Arnavutköyde Amerikan Kol lejinde oturan Hdoşlin ismindeki İ kız hususi otomobil ile Arnavut köyünden geçerken kömür amele sinden Burhana şirşarık yarala- mıştır. rafından giydirilmiştir. Diğer zengin yurttaşlarımıza | iyi bir mümune olmasını dilediği" miz bu hamiyetli kadını candan tebrik ederiz. Memenin Londrada müthiş bir sis İngilterede Gal memleketleri ile Londra şimdiye kadar görül - memiş bir derecede kesif bir sis tabakâsile örtülmüştür. Sisle kap” lanan yerlerin uzunluğu 300 Xilo» metrodan fazladır. Buradaki yer ler adetâ gece gibi kapkaranlık olmuş ve bir çok kazalar olmuş « tur. Bu yüzden bütün vesaiti nak liye hareketlerini bir müddet için tatile mecbur kalmıştır. Yeni deniz rüsumları Yeni deniz rüsumları hakkım da deniz ticaret müdürlüğünün .. hazırladığı yeni kanun projesi ya” kında Kamutaya verilecektir. Projede kaptan ve deniz ame lelerinin senelik cüzdan resimleri yarı yarıya indirilmiş ve diğer re simlerde de ehemmiyetli tenzilât yapılmıştır. 3 menem Zarla kumar Sirkecide istasyon arkasında Nesimin bekâr odasında David Mişon, İlyazar, Roza, Moiz, Mus- tafa zar atarak kumar öynarlar ken yakalanmışlardır.