25 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Uykusunda gezen adamı uyandıran elektrik gözü: Uyuyan adam uykusunda kalkacak olursa yataktan geçmek- 5 te olan ışık hüzmeleri kırılarak imdat zilini çalmaktadır Bacada sıkışıp kalan Noel Baba ' Meğer uykusunda gezen bir zavallı imiş Bacayı yıkarak kendisini kurtarmışlar! Uykusunda gezenlerin yaptıkları tuhaf ve feci işler Giz İngilterenin oVolfer thampton şehrinde hastaneye baygın bir kadın götürüldü. Kalb intizamsız vuruşlarından ve güçlükle soluk alı - şından, derhal bir şey takdirde, ölüm tehlikesinde — olduğu antağiliyordu. Doktorlar onun zehir - lenmiş olduğunu anladılar; fakat &yr tarmak için zehirin cinsini bilmek lâ- zımdı. Ailesi efradı bu işte hiç yardım €. demedi. Subahleyin kahvaltıya çağır- mak için odasına giren hizmeiçi ya - takta onu ölüm halinde bulmuştu. Odası arandı, fakat zehire delâlet e. decek bir şey bulunamadı. Dekterlar mutat muayeneleri yap| tıklar halde bir şey bulamadılar, Son çare olmak üzere belkemiğinden su a- larak tahlil edildi ve bunda pek çok aspirin bulunduğu anlaşıldı. Aspirinin bütün vücude yayılma-; sı ve belkemiği suyunu bulaştırması, sonra da içen s.lamı ölüm haline ge «| tirmesi için pek çok komprime içmek Yâzımdır. Yoksa aspirin hiç te zararlı bir ilâç değildir. İnsan yanılıp da bu kadar çok İ- çcehilir miydi? Tedavi neticesinde kadın kendine gelmeğe başladı. Suallere cevap vere - cek bir hale gelince kendisinin de ne olduğunun hiç farkında olmadığı an -| laşıldı. Canma hiç bir kasdı olmadığı-| nı ve aspirin içtiğini hatırlamadığını! söyledi. Fakat doktorlar aspirin me -| selesinde ısrar edince aile efradı ey. deki ilâç dolabında bir sise (aspirin bulunduğunu akıllarına getirdiler ve| gidip bakınca şişenin boşalmış oldu - ğunu gördüler, Şişede tam 87 tane tablet varmış! İ yapılmadığı * i Dundan Madam J Stokvell'i ko cası parça par ça keserek öl- dürmüştü. Sonradan bu işi uykudayden ve hiç farkında olmıyarak yaptığı anlaşılmıştır. Bu keşiften sonra kadının gece uy- kusunda gezinen “sairifilmenam,, ol - duğu anlaşıldı. Demek ki zavallı ka - dın gece uyurken rüyasında ( başınm ağrıdığını görmüş, bunun üzerine gi- dip şişedeki 87 hapı yuttuktan sonra gene hiç uyanmaksızın o karyolasına dönmüştü, İngilterede bu hâdise olurken A. merikanın İllinois yilâyetinde Spring. field şehrinde bir ailenin o yanında hizmetçi olan Emma Foli de zehir i - çerek ölmüştü. Bu kızın da uyurken hiç haberi olmaksızın zehir içtiği an. laşıldı. Efendileri onu hamam odasın. da boylu boyunca o serilmiş ve ölüm halinde bulmuşlardı. Uyku (halinde yürürken hamam odasına girip temiz- leyici bir maddeyi karbonat sanarak içmiş olduğu anlaşıldı. Hastaneye kaldırıldıktan iki gün sonra öldü, * (Uyurken gezmek hâdiselerini tet. kik etmekte olan doktorluk dünyası bu hastalığa dair yeni yeni keşiflerde bulunmaktadır. Bunun başlıca sebep. lerinden birinin fena rüyalar olduğu muhakkaktır. Neyyork şehrinden Ernest Duane bir müddet evvel ya. nmda Bulâ Davis adlı bir o kılavuzla dağ kampma gitmişti. Duane rüya -| smda kılavuzu öldürmüş olduğunu gördü. Uyandığı zaman onu gerçekten öldürmüş olduğunu görerek dehşet i. çinde kaldı, Jüri heyeti onu suçlu buldu; fa- kat uyurken gezen bir Somümambül olduğu anlaşılmea o vakitler Nevyork valisi bulunan şimdiki (OCumur reisi Roosvelt onu affetti, İ Fredrik J. Stokveli o adlı bir İn -| giliz gece kâbuslarından ıstırap çek. mekte idi. Bir gece karyolasından i - nerek karısmı bıçakla dilim dilim kes. 4, Bumu uyurken ve hiç uvanmakaın yaptığını, kendisinin de bir salrifii - menam olduğunu ispat etti, Fakat İn- HABER — Akşam postası Madam James Lyle Uykuda gezme has- talığına yakalanmıştı , sı bir gece onu hirsiz kurşunla öldürmüştü. Koca- sanarak giliz jürisi bu udamı başı boş birak. manin tehlikeli olduğuna karar vere - rek bir hapishanenin hastanesine ka- padı. ! Nevyorkun Mont Vermon şehrin - den Alferd Morrison eve o hırsızların girmiş olduğunu rüyasında © görerek tabancasmi alıp yatağından © fırladı. Halâ uykuda olduğu halde karısına döndü, Kadın kalkmış, ona ne yaptı - ğını soruyordu. Adam uyanmaksızın tetiğe bastı. Kadım derhal öldü, jü - ri heyeti onun bir Sonünambül oldu -/ ğunu anlayınca beraet kararını bas - tırdr, Fakat hırsız sanılarak öldürülen | ekseriya Somünambülün kendisidir. Amerikada Kanzas'ın Viçita şehrinde | James Leybe uykusunda yürüyen bir kadındı, Bir gece odada iskemleyi de. virerek kocasmı uyandırdı. Kocası o. nu bir hırsız sanarak karyoladan in-! di, tabancasını çekti ve: — Dur yoksa gebertirim?,, Diye bağırdı. Duran olmadı, adam | cağız da tetiği çekerek kendi karısını öldürdü. Çünkü kadın uykusunda o. nun hağırmasını işitmemişti bile, Uykuda gezmeler için sadece kötü! rüyaları sebep olarak göstermek kâfi değildir. Bunun hakiki sebeplerini a raştırmak için daha derinlere, akrl r hatsızlıklarına kadar gitmek o lâzım - dır. Bu daha ziyade çocukluktan beri duyulan korkuların, görülen kâbus. ların bir neticesidir. Somünambülizmi'in en garip kası İngilterede bir davada olmuştur. Meşhür Lord Ampthill'in o Yarisi olan Jan Russel, gilzel karısı bayan Krlstabel aleyhinde, dolurduğu çocuk kendisinin olmadığı iddinsile boşanma | davası açmıştır. va, Nevyorkta bir gece, gecelik en tarisiyle o posta kutusuna mek - tup alan bir genç kiz görüp yakaladılar. Kız, J uykusunda böy - İe irizasız tehdit mektupları ya- zıp zenginlere yollamaktaydı. Mister o Russel o vakitten Lord o Amuthil olmuştür. Bu adamın anlattığma göre önceden | yaptıkları anlaşmaya göre evlilikleri! tam manasile Platonik olacak ve ara. larmda karılık kocalık geçmiyecekti. Fakat karısı buna karşı cevap ve. yerek kocasının sairifilmenam oldu - Zunu ve bir sabah uyandığı ozaman beri i Platonik uzlaşmanın kocası tarafın - İ dan bozulmuş olduğunun farkına var. dığımı, ve hakikate çok o benziyen bir rüya gibi gördüğünü söyledi. Jüri he- yeti kocanın lehine karar verdi. Fakat lordlar kamarası muhte .| rem lordun uykuda gezdiğini ve hür. mete şayan Kristabelin riya sandığı i şeyin hakikat olduğunu ileriye süre - rek bu kararı bozdu. “Rüya çocuğu, | nu Jordun oğlu olarak ilân etti. İ Insanların uykuda gezerken tuhaf | tuhaf işler gördüklerine bir çok mi - saller vardır: | Amerikada Mentodali bir çiftçi na-| hiye müdürüne müracaat ederek ahır. | larına dadanan bir hırsızın her gece ineklerini sağdığını ve kendisine hiç! süt bırakmadığını söylemişti, Çiftliğe dikilen nöbetçi geceyarısı o çiftçinin kendisinin ahıra giderek inekleri me dığını görmüştür. Long İslindada bir adam kendini! “Noel baba,, sanarak evin bacasından | içeriye girmek istemiş, bacanın orta yerinde sıkışıp kalınca amele getirile. rek bnen kırılmış, adam da oradan çi. karılmıştır. | * i hastasının yüzünü gaz Lond Ampthill'in gelini ma- dam Kristabeli Russel “Rüya ço çuğu!,, nun anasılır. Şimdi Lord Ampthill olan B. Jon Russel uykuda iken hocalık vazi- fesini (o yapıp baba olduğu na hâlâ inana' a ma mak tadır. UY ykuda gezmelere mani olmak çin hastalar ekseriya (o karyolalarına bağlanır fakat son zamanlarda bir İn. giliz daha rahat bir usul keşfetmiştir. Karyolanın üstünde yapılmakta olan elektrik tertibatı Somünambül yatak. tan kalkınca bir takım zilleri çalmak- ta ve böylece onu yahut aile efradını uyandırmaktadır. Somünambül hastalığının evvel - ce vüzde iki nisbetinde olduğu, fakat buhran ve darlık yüzünden sinirlerin bozulmasile hastalık nisbetinin de art, tığı söylenmektedir. Kolombiy versitesinden dok - tor Valentin Üyhaly yeni bir tedavi usulünü tecrübe etmektedir. Doktor bezinden bir maske İle örtmekte ve buna yasemin ve gülsuyu Odamlatmakta ve musiki çaldırmaktadır. Bu lâvanta ve musiki nin tekrar edilmesile hasta kötü rüya ve kâbuslar yerine iyi hos rüyalar görmeğe alıştırılmaktadır. İddialara göre hoşa gidecek rü - yalar görenler uykuda dolaşmak ille. tinden kurtulmaktadırlar. — Eğer bir daha “vay canına, dersen sana yemekte tatlı vermiyece. dim, — Tatlıyı sen mi pişirdin anne? — Evet, — Öyle ise vay canına!