25 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

25 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

HABER — - Akşam postası 2 İLKKÂ SUN — 1915 Habeşlerin 7 Tienbien'deki kuşatma hareketi 2000 Habeşlinin ölümüne maloldu Buna mukabil İtalyanların zayiatı 157 maktul, 167 yaralıdır. DÜNYA" I KI Adisababadan gelen müteaddit haberlere göre, Habeşler Şire mu- barebesinden sonra daima ilerile- mektedir. Bu vaziyet Habeşlerin burada mühim kuvvetler topladık: larını ve İtalyanların aldıkları yer- leri istirdat etmeden kolay kolay| geri çekilmiyeceklerini gösteriyor. Röyter ajansının Adisababadan bildirdiğine göre, Habeşler mevzii bir tazyikle Eritre içerisinde ve hududa 16 kilometrede kâin Adi: kala şehrini almaya muvaffak ol muşlardır. Bu haber resmen teyit edilmemekle beraber doğruluğuna pek de inanılamaz, Habeşlerir kuyvetli süvari müfrezeleriyle ta- arruz yaptıkları ve bu taarruzların hedefi Aksum ile Adua olduğu kuvvetle söylenmektedir. e Buna mukabil İtalyan tayyareleri Habeş kuvvetlerini sık sık baskınlar ya- parak taciz etmektedir. Tembien'deki İtalyan kuvvetle rinin üsleriyle muvasalalarmı kes mek için bir çevirme hareketine başlıyan Habeşler bu işi başar- mak için hararetli surette çalış- maktadırlar. Cenup cephesinde, İtalyan u - çak'armm faaliyetlerini arttırma - ları İtalyanların Uebe Şebelli ile Dolo arasında kuvvetli müfreze ler tahşit etmekte olduklarına de - lâlet etmektedi. Bu müfrezeler becin kıtaatı ve tanklarla takviye ediliyor. İtalyanlar tarafından ka çan neferler, Habeş şeflerinin bu tahminlerini takviye ediyor. Bu tahşidattan İtalyanların Bale vilâ- yeline taarruz niyetinde oldukla rı istidlâl edilmektedir. Gocam- da çıkan ehemmiyetsiz bir isyan hükümet tarafından gönderilen 250 neferle bastırılmıştır. Adikala zaptedilmemiş Roma, 24 (A.A.) — Salâhiyet- tar mahafilde, Habeşlerin Adika- leyi işgal ettikleri haberi kat'i o- larak yalanlanmaktadır. Habeşlerin kuşatma hareketleri Asmara, 24 (A.A.) — Stefan! ajansından: Pazar günü Enda Mariau denilen yerde vukua ge len muharebe hakkımda aşağıda- ki tafsilât alınmıstır: 5000 Habeş muharibi Temb yen mınlakasında tathir ameliyes' yapmakta olan İtalyan ve Eritreli kuvvetleri ihata etmek teşebbü- sünde bulunmuşlardır. Çok arıza- İk ve ormanlık olan arazi Habeşle rin bu teşebbüsünü kolaylaştırmış-! tır. Ancak Ha , tam Talya) ların sol cenahımı çevirmeğe gi- riştikleri sırada topçu ve tayyare kuvvetlerinden müzaheret gören İtalyan müfrezeleri mukabil taar- ruza geçmişler ve Habeşleri Too gua denilen vadiye sürmüşlerdir. Eritreli kuvvetler Habeşleri takip Londra, 21 — Dışişleri Bakanı E- den bu sabah yeni vazifesine başlıya - rak Dominyonların Londra fevkalâde komiserlerini kabul etmiştir. Öğleden| sonra da Noel tatilini geçirmek üzere Londradan ayrılmıştır. Musolini ne diyor? Budapeşte, 24 — Musolini Peştede intişar eden Azest gazetesine aşağıda ki beyanatta bulunmuştur: — Bügünkü imtihan, İtalyan mil - İetini tek bir kütle halinde birleştir - miştir. Birlik duygusu her zamanda ziyade kuvvetlidir. Milletin müttefik! coşkunluğu bana munzam kuvvetler vermektedir. Milletimin bayındırlığını gözet - mek hususundaki mes'uliyetim ve va. zifem her ân benim için daha (sarih bir şekil almaktadır. Umumi duygu resmi noktai nazardan çok daha azim| kâr ve derindir. Millet Oumumiyetle zannedildiğinden çok daha farla harp duygularile mütehassistir, Mes'uliyet duygularımız dolayısile sulh için a. zami gayretlerde bulunmak vazifemiz olduğuna mete #iatmak çok zor. dur. Müstemleke işlerimizi rahat ra. hat ve arızasız (o halletmemize niçin müsaade edilmek istenmediğini bir tür lü anlryamıyoruz. Şurasını kaydetme. liyim ki ben Habeş işini sırf bir müs. temleke işi olarak telâkki ediyorum. Bu mesele ile hiçbir zaman bir Avru. pa ihtilâfını ortaya çıkarmağı diişün medim, Mes'uliyetlerimi müdrik ola - rak noktai nazarıma sadık bulunuyo. rum. Elimden geldiği kadar hırsları teskine çalışıyorum. Fakat vatanın; menfaatini de gözden kaçırmıyorum.! Yaşadığımız anlar hakikaten mukad- deratı tayin edecek anlardır. Biz sulh istiyoruz. Fakat zeeri tedbirler dün.! ya için meyilli bir sahada kaymak! hareketidir. Bu hareketin nerelerde; durahileceğini kestirmeğe imkân yek tur. Bence dünya iki kısma ayrılmış bulunmaktadır. Bizimle beraber olan. lar ve bize karşı olanlar. Bunun için dir ki Macaristan tarihi an'anelerine | sadık kalarak şerefini feda etmekten imtina eylediği zaman (son derece memnun oldum. Bunu asla unutmi . yacağım.,, İtalyan gazeteleri ve Eden Roma, 24 — Edenin Dışbakanlığa gelmesi İtalyada derin bir tesir uyan. Musolini diyor ki: İtalyanlar, zannedildiğinden çok petek Tazla harp duygularile| ütehassistirler Siyasa Cenevre paktı ve Balkan antanlı Uluslar kurumunun Japonyanm Çin topraklarını aldığı zamanki gev. i şekliğini gören Musolini Kurum azası Habeşislana hücum etmekte tereddüt j etmedi. Uluslar kurumu bu sefer ben- KISMA AYRILMIŞTIR dırmıştır. Gazeteler bu hâdisetlen bed. binlikle bahsetmektedirler, Stampa gazetesi diyor ki: “Edenin tayininden sonra artık uzlaşma teşebbüsleri olmıyacaktır. Bu âna kadar yapılan teşebbüslere göre, Eden, kuvveti uzlaşmaya tercih et - mektedir. Popolo d'İtalya ise şu fikri ileri sürüyor: “Avrupadaki genel vaziyet daha ziyade vahimleşmiştir. Lâval — Hor plânmın gömülmesinden sonra, Av . rupa, zecri tedbirlerin arzu ettikleri bir harp tehdidi altımda yaşamakta . dır. Bugün herkes sarih vaziyet almak mecburiyetindedir. Eğer uzlaşma te. şebbüsleri bir netice vermediyse İtal, yanın bunda hiçbir kabahati yoktur... Popolo di Koma gazetesi de söyle demektedir.: “İtalyan milleti, bundan (dolayı, bir parçacık olsun ne şaşırmış, ne mü “Bizimle beraber olanlar, bize karşı olanlar,, Bir İtalyan gazetesine göre Eden'in Dışbakanlığına getirilmesi bomba ile oynamak mış Bir fransız filosu Afrikaya hareket etti Paraları yoktur ve anlaşmazlığın kat'i suretie halli sırasında lehlerinde tesir yapabilecek herhangi bir muvaffak; , yet elde öfmeleri (oimkânı ortadan kalkmıştır. Bütün memleketlerde bu.' na muhakkak nazarile (bakılmakta - dır., Oeuvre, ilâve ediyor: “İngiltere, petrol üzerine ambargo konulması tedbirini fatbika başlıya . cak olursa onun peşi sira gelmek zor olacak gibi görüntiyer.,, Papanın sözleri Roma, 21 — Noel arifesi münase . betiyle Papanın Kardinallara hitaben neşrettiği bir beyannamede şu cüm - leler vardır: “Biz sulhü temenni ettik ve sulhün teessüsü için elimizden gelen her şe. yi yaptık, bugün size bir ümit kelime. si İbâğ edebileceğimizi umuyorduk. Fakat son hâdiseler buna imkân bı - rakmamıştır. Bununla beraber bu hal, teessir olmuş, ne de hiddetlenmiştir. Çünkü şefine emniyeti vardır ve 80. fuk kanlılıkla aldığı kararı (o hiçbir sey değiştiremez. Yabahcılarm ös - terecekleri muhasım variyet her ne olursa olsun İtalya aldırmadan yo Tuna devam edecektir. Gazetelerden biri de Edenin Dış. bakanlığına getirilmesinin bomba ile oynamak arasında hiç bir fark olma. dığını yazmıştır. Fransız gazetelerine göre vaziyet Paris, 74 — Edenin Dışbakanlığı. na gelmesi üzerine hasıl olan vaziyet üzerine Fransız gazeteleri şu mütale. aları ileri sürmektedirler ; Ordr gazetesi diyor ki: “Eden ne yapacak? Mumafleyh, Musoliniyi Cenevrenin (gittiği yola sokmağa uğraşacaktır. Bir sulh gesi için bundan başka yoktur, Populaire gazetesinde Blum diyor ki: “Harp tehlikesi havasmt o ortadan kaldıracak olan Paristir. Şayet Fran. sa, şimdi İngilterenin (o yaptığı gibi, Musolininin şantajı önünde ric'at et. memeğe karar verecek olursa hir Av. yapılacak bir iş İ rupa harbi imkânsız bir hale gelir., Ocuvre gazetesi ise şunları yazı - yor: “İtalyanlar bunalmış variyettedirler. ederek onları ağır zayiata uğrat- mışlardır. Habeşlerin zaylatı fazla Asmaraden âyni günde Röyter| ajansı muhabirinin bildirdiği bir haberde Tembiyendeki çarpışma- larda Habeşlerin 600 ölü ve 1000 yaralı bıraktıkları osöylenmekte- dir. İtalyanlardan beş zabit ölmüş ve üç zabitle 100 asker yaralan- mıştır. İki ordunun zayiatı arasın. daki bu nisbetsizlik tayyarelerin| askerilere fevkalâde müzaharet! etmesinden ileri gelmiştir. Askeri-! ler toprak üzerine tayyarelere te şekkürü ifade eden yazılar yaz- mışlardır. Roma, 24 (A.A.) — Mareşal Badoglio şu telgrafı göndermiş Bu ayın 22 sinde Addi . Abbi- de vukua gelen muharebede Ha- beşlerin zayiatı 700 ölü ile 2000 yaralıya baliğ bulunmaktadır. İ- talyan zayiatı ise yedisi zabit ve 150 si asker olmak üzere 157 mak tülden ve 167 yaralıdan ibarettir, İtalyan kıtaları hiç bir muka- vemetle karşılaşmaksızın Addi - Abbinin güneyinde hareketlerine devam etmektedirler. Japon elçiliği Cibuti, 24 — Holanda Kızılha. çma ait sıhhiye otomobilleri ile, mühim miktarda levazım, Habe- şislana gölürülmek üzere buradan geçirilmiştir. “ Adisababada te şan yeni Japon elçiliğini kurmak üzere üç Japon diplomatı da bu - radan geçmişlerdir. iü kararla her ümidi terketmiş olduğum mana . sını. İfade etmez.,, İ Milânodan bildirildiğine göre ev. lenme yüzliklerinin hükümete veril -! mesi büyük bir hararetle devam et - mektedir. Şimdiye kadar verilenlerin Sayma üç yür bini geçmistir. Bir Fransız filosu Brest'den Airikayu bmmebet st Berlinden bildirildiğine göre Ak . denizde teşriki mesai meselesi hak . kında İngiliz ve Fransız erkânı har - biyeleri arasmdaki konuşmalar de . vam etmektedir, Bir Fransız filosu Bresaden Af. rikaya hareket etmiş olduğu gibi, 14 parça gemiden mürekkep bir İngiliz filosu da Hayfa açıklarında manev - ralar yapmaktadır. Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden. 'Terekesine mahkemece elkonulan Beyoğlu Sipaht Osağı © arkasında 7 numaralı bahçedeki evde oturmakta iken ölen Nuh Mehmet uhdesinde ka. yıtlı olan Nışantaşında o Meşrutiyet mahallesinde Kodoman sokağında ”7 numaralı evin tamamı açık arttırma suretile 10—2 996 tarihine müsadif pazartesi günü saat 16 da satılacaktır. Tamamının kıymeti muhammenesi Üç bin elli beş, 3055 liradır. Tellâliye res. | mi, ihale pulu müşterisine aittir Art,! tırmaya girebilmek için kıymeti mu | hammenenin yüzde yedi buçuğu nisbe tinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. İ TAFSİLAT:1 —Ev nim kâgir olup doğrudan doğruya bir zemin katla bir çatı arası katı ve iki katla bahçede kâgir bir mutfak ve bahçeden ibaret | tir. Zemin katında kapıdan girilince! zemini mermer döşeli bir methal var, dır. Iki basamakla taşlığa çıkılır. Sağ da kapısı taşlığa olmak üzere cephe. de bir oda vardır. Taşlıktan bir kapı | ile tekrar sofaya girilir. Sofada bir i helâ ile bahçe cihetinde bir yemek 6 | dasma girilir. ve bu odadan bir kapı| i ile bahçeye çıkılır. Sofa ile yemek oda | sının zemini renkli çini döşelidir. Bah | | çe nihayetinde kâgir bir kat zemini | Maltataşı döşemeli bir mutfak olup, İ mutfaktan hir bölme ile ayrılmış bir | de kömürlük vardır. Komşu İle müşte. rek bir de sarnıcı vardır. 2 — Birinci ve ikinci katlar tama mile biribirinin aynıdır. Ahşap mer.İ divenle birer sofaya çıkılır. Sofada! liğini bildirmeye, mütecavizi cezalan. dırmağa koşunca sulhü korumakta faal bir kuvvet olabileceğini gösterdi. Kurum düşmanları ve bedbinler zeeri tedbirlerin tatbiki ile ikna olma. dıklarını iddiaya devam ederek kuru. mun İngiliz ve Fransız siyasasına â. let olduğunu ve ancak bn devletlerin menfaatlerini korumak için faal bir kuvvet olabileceğini Oöne sürdüler, Zecri tedbirler tatbik edilmişti; çün kü İngilterenin şarki Afrikada men, faatleri vardı, Fakat meseleyi biras daha etraflı tetkik edince İşin iç vü - zünün hiç fe böyle olmadığını görü » rüz. 1925 senesindenberi kurum önder. tiğini hep Pransa yapıyordu. Habiş Halyan ihtilâfı çıkar çıkmaz Fransa | tâli bir mevkie (düşerek kurumda başrolü İngiltere oyunmağa başladı. Bu değişiklik âni bir suretle o nasıl vukubuldn? Çünkü kurum bir benli. Zi haizdir. Çünkü kurumun büyük devletlerin menfnatlerinden başka koruyacak menfaatleri, ktüiçük devlet. lerin menfaatleri vardır. Kurum si - yasasına son zamanlara kadar Fran. sız siyasası hâkim görünüyorda, cün. kü Fransanın kollektif emniyete da - yanma politikası kurum politikasına tetabuk ediyordu. Fransa İtalyaya müzaheret edince ve kollektif emni - yeti İngiltere korumaya başlayınca kurum Fransadan ayrılıp İngiltereye yanaştı, Lâval — Hor teklifleri kurumun benliğini daha keskin birs wrette v- dınlığa çıkardı. Ru #ebate— in bilvasıta reda-*1İş bulunması kuru - man müstakil bir benlik sahibi oldu. ğunu daha İyi ispat etti. Maamafib en mühim-rol Balkan o andlaşmasile Küçük andlaşmada ve son günlerde İngiltereye verdiği teminattadır. Bu teminatla andlaşmalara dahil devlet. ler süel kuvvetleri ile kurum paktım müdafaaya hazır oldrklarını bildir. mişlerdir. Binaenaleyh okurum daha büyük bir kuvvet kazanmış Vilsonun rüyası hakikat olmuş, beynelmilel bir adalet şuuru doğmuştur. Nari MAHMUT bir helâ ile karşılıklı birer oda var. dır, 3 — Çatı arası katı yanları kâgir ve cephe cihetile bölmeleri ahşap ol. mak üzere karşılıklı iki odadan iba, rettir, Umum oda sofaların tavanları boyasız ahşaptır, Evin cephesi zemin katı kısmen taş ve kısmen sıvadır. Dİ. ger katlar tuğla duvar olüp tahta ile kaplanmıştır. 4 — Ev sağındaki evle duvarı müş terektir. İstekli olanların yukarıda gösterilen satış günü ve saatinde pey akçelerile birlikte Beyoğlu dördüncü sulh hu - kuk mahkemesine (başvurmaları ve satış bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihale edileceği ilân olunur. SEKSÜLİN PaYe fişe iktidar, Bel gevşekliği, Dermansızlık, Vücut iş Dimağın yörgunluğunda pek müessir ,. emin bir ilâçtır. Kutusu “200 kuruş LLC TİR Ci İZNİ Eczanesi - Sirkeci