15 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

15 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

başından > seçenler Tonton amca yakım dostlarından birine bir mektup göndermek iste, mt. Zarfı da dakik olmak Gzere Zarfın üzerine bir pal yapıştırmak ylümemdi. Fakat yut gafa yapışacak ER in tümer vas Bu boğa vahşi sayrvanlarım en teb Kahve heimeninin nereden gale. gizi öliyor urusummz ? 183 den ole rak malt değildir. Yale bir dinya göre bu Bel meli di Teaiya iterharteden Hahepiştkr. üz, Ve Biabaylesim u'andıkları ir mahı de vol” Kafada sale e MZ Ü ler e oturma vaar. saman koyu barları 8. tram, * önde ir Aris dün yam en na adı tay ka emektir. Haki Çinde Hansa geride kn rekorun karan tir Gi var. Bu adamın de ede * 3833 senesinde İnç Gilterede en çok se ven gatiyetin kim olduguna önir, tir soru yapmışlar sim kazanmty bi. erim meş Vale Mine mihrüceleri de sarileşmeğe başlamışlardır. Dünyan en zengin mihracelerinden biri sayman Patara mihracesi 780 bin frank kıymetinde hususi bir tayyare satn almıştır Şimdiye kadar dü sertnda seyahat eden mirac bundan sonra hususi tayyarasile seyahste çkmesiti. er erkek çocukları ke em verir. er. Bunun sete esme mekle erkek çocuklarını nazardan o Bakla makitir. Çinde ker çocukları hiç sevilmez hAttR, bazan sokaklara Baraka, Dişlerini tedavi ettiren yalnız insanlar olmazya pekâli hay. vanlar da olabilir. İşte resimde görüyorsunuz. Bir köpek bir dişçiye gitmiş ve dişlerini tedavi ettirmeye başlamıştır. Dikkat ediniz. O da, upkı insanlar gibi, dişçinin iç gıtıklayan öletlerine pek bakmaya cesaret edemedi | Sihirbaz diyorki: | icin başını çevirmiştir. Sağ mı, sol mu? Hesapta çok kuvvetli olduğu. nuru arkadaşlarınıza ispat et mek istiyenler. aşağıdaki sa- tırları dikkatle okusunlar. Yedi adet on paralık alınız ve bunları arkadaşımıza © vererek, size bildirmeden © beşini bir avucunda, İkisi cunda saklamasını söyleyiniz. Bu iş bittikten sonra, bir tek sualle 2 adet onluğun hangi a- vucunda sakladığını bileceğinizi söylersiniz. Bu neticeyi elde © etmek için arkadaşınıza sol avucunda sak ladığı paraların adedini aklın. dan iki inlsline, sol avucundaki paraların miktarını da üç ne çıkararak iki yekünun biribi- rine zammetmesini söyleyiniz. Bu rakam ya 16 veya 19 olacak tur. Şöyle ki 7X5—10 yahut 2. 3X26 yahut 5X315 Ts 1 Arkadaşınızdan bu rakame sormayınız. Yalnız bulduğu Ta kamın 2 ile kabili taksim olup olmadığını sorunuz. Başka sual sormuyacağınızı . bidayette söz verdiğinize göre, birlelk sualini- #e verilen cevap üzerine © uzun müddet düşünür gibi bir vaziyet alımız ve bir çok uzun — hesap- lardan sonra neticeyi | bulmuş adam gibi 2 onluğun hangi wuçta bulunduğunu söyleyi Bu basit hesap oyunu arkadaş larmızı hayrette bırakacaktır. 15 Şabat - 1936 Esan elenesieri | HABER — ÇOCUK HAFTASI Açık gözün mektebi Bay Açıkgöz İstanbul civarın da hususi bir mektep © açmaya karar verdi. Bulduğu binanm birinci katında sekiz oda, orta- sında da küçlük bir salon vardı. Bay Açıkgöz 24 talebesini hep ayni büyüklükte olan odalara dağıttı. Kendisi de odalarda o- Yup bitenleri © görebilmek için salonda kuruldu. Geçen çarşamba — günü öğle den sonra çocukların canı sıkıl- ör. Hep birden Bay | Açıkgöze müracaat ederek vakit geçirmek kçin oyun oynamalarına müsaade istediler. O zamana kadar ço V cuklar odalara gu şekilde taksim Oturduğu yerden hangi tare- fa baksa dokuz talebe gören B. "Açıkgöz çocuklara şu cevab verdi; — Oynamanıza müsasde edi- yorum, fakat bir Şartla... Şimdi. ye kadar olduğu gibi | oturdu Zum yerden hangi tarafıma bak Sam karşımda dokuz talebe gö- receğim, Yarım saat sonra bay Açıkgöz etrafına bir göz atınca, şu man. sarayı gördü. 5 A 4fafa) Bay Açıkgöz her tarafta dokuz talebe görerek © memmuniyetle güldü ve çalışmasma devem eti. Halbuki 4 gocuk usulen mektepte srvışarak yanmziki şekerciden şeker almaya gitmiş lerdi. Biraz sonra # yaramaz be- rlerinde dört de arkadaş ge- tirerek döndüler, Tam bu sırada Bay Açıkgöz gene teltişe çıktı ve hiç bir gay» ritabilik göremedi, çünkü çe- tuklar pu vaziyeti almaşlardı. Biraz sonra eş EM dört arkadaşı daha mektebe gelmiş, bu suretle mektebin mevcudu 32 yi bulmuştu. Bay Açıkgöz yeni bir teftiş daha yaptığı hal- de gene işin farkına varmamış. &, çünkü bu sefer de odalarda Şu manzarayı görmüştür Bu sikıştk vaziyette dört mi- safir daha gelmez mi? Çocuklar bunun da çaresini buldular. Bay Açıkgözün oturduğu — yerden bakılınca her yandan 9 kişi gö- rünebilecek şekilde odalara da. Ealdılar. Nitekim Bay Açıkgöz teftişe sıkınca gene her tarafta 9 kişi gördü. Bu sefer çocuklar odalı. Ta yu şekilde taksim olmuşlar» diz Akşam üstü misafirleri bera. berlerinde alt talebe de alarak şmektepten ayrıldıkları halde B. Açıkgöz işin farkında bile olma» mıştı, çünkü mektepte 18 çocuk dığı halde her yanda 9 kişi Bay Açıkgöz ancak yemek za manında işin farkma vardı, fa- kat iş işten geçmişti. Şimdiye kadar hiç 123.456.789 rakamı ile 9 zu darbettiniz mi? Darbetmedinizse bmcen darbe- din, Netice çok enteresan çıka- KATLAYIN GZÇ 7 IM gazetemizin 5 inci ında Küçük okuyucularımız mektupta 1m ne bulmaz seytana ba. aulmazanacn, cünkü keserek gazete | ital bozmak ütermediklerini be. | dürdiler. biz de o bulmacamızı İ bast gazetemizin 5 set sayan İ am köyuyoruz eni Mİ YIKAMAK isTİ İ ZAMANLAR, 7İ| AÇAR FAKAT ŞiMDİ KURTULAMIYACAK, EN Çe la Çocuk haftasının tavsiyeleri Evde patata soyunca kabuk” Yarını atarlar. Bu hiç İyi bir &- det değildir. Patates kabuklar rından pek güzel istifade edilir bunları kurutmalı ve sonra ateğ yakmak için çıra gibi kullanıma dar. Evde patates soyunsa kabtik ki meyve veya sebzelerin bozü. Jap bozulmadığını anlamak ga yet kolaydır. Baş parmağınızla kutunun alt tarafına besen, madeni bir ses çıktığı tekdirde katının içinde hava olduğuna meyve ve sehselerin İEVLENİYOR/ mma yerde parmağını yapipir. Nsayet | e Ba Gri e /