31 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

31 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

l , i j k ç Altı baş deveyi kendisi çalıstırsın diye Kız kardeşinin nişanlısını kayın babasiyle öldürdü . Tirede geçen bu feci cinayetin kurbanı! Başının bir çok yerinden tabanca kurşuniyle yaralanıp ölmüştür Jandarma kumandanının gizlen-' diği odada katiller ne konuştu ? (Baş tarafı 2 incide) 1 mıştı. Bir hafta sonra da evlene-| cekti, Vaka günü akşamı babası na cigara almak için evinden çık. ; mış ve bir daha dönmemiş. Erteşi günü bu bedbaht genç, kafasmın birçok yerlerinden tabanca kurşur | niyle vurulmuş olarak bulunmuş. | tur. Vakadan derhal haberdar edi- len jandarma kumandanı Halit Andaç, müddeiumumi İrfana hâ - diseyi bildirerek birlikte hâdise mahalline gelmiştir. İlk olarak, kendilerinden en fazla şüphe edilen sabıkalı Deveci Durmuşla Çakal Ali adın- da birin yakalayıp nezaret altına almışlardır. Maznunların bütün inkârlarma rağmen cinayetin ken. dileri tarafından işlendiği kanaati gittikçe kuvvetlenmektedir. Yapılan tahkikattan anlaşıldı. ğma göre Çakal Ali Durmuşun kız kardeşini kendi oğluna almak istiyormuş. Durmuş da buna rezi imiş. Yalnız kızın annesi buna ya: naşmamış ve kızmı Süleymana! nişanlamış. İ Kadımcağızın ayni zamanda altı tane devesi olduğun'an dü - ğünden sonra bu develeri de Sü. leyman işletecekti. en ziyade düşündüren messle de bu idi. Halbuki Çakal Ali ayni zamanda Durmuşun kayınpederi olduğundan kayın biraderi kız kardeşiyle evlenirse develer gene Durmuşa kalacaktı, İşte bu meseleden dolayı iki) kafadarın uyuşarak zavallı genci Şirketi Hayriye, Şark Şimendiferleri, Adapazarı ticaret bankası Heyeti umumiye *oplantıları yapıldı Şirketi Hayriyenin heyeti umu miye toplantısı dün şirket merke- zinde yapılmıştır. İlk olarak idare heyetinin senelik faaliyet raporu okunmuştur. Buna “göre, yolcu miktarı geçen yıldan 72357 kişi noksandır. Şirket bu sene hisse başma 160 kuruş dağrıtacaktır. Raporun okunmasından sonra ye- İşte Durmuşu| — ni idare heyeti seçimine geçilmiş, ve ikinci reis olup evvelce istifa eden Mahmut Nedimin yerine Feshane fabrikası müdürü Mithat Recai seçilmiştir. Şark Demiryolları heyeti umu- miyesi de dün toplanmıştır. Top - lantıda Paristen gelen murahhas lar bulunmuştur. Faaliyet raporu okunduktan sonra hissedarlara iki | lira kırk kuruş temettü verilmesi! kararlaşmıştır. Adapazarı Türk Ticaret ban kasının heyeti umumiyesi de dür| Ankarada toplanmıştır. ee göre banka geçen sene zarfında | yedi milyon liradan fazla tevdiat- | ta bulunmuştur. Plânçoda, bankanm bu yılı za- rarsız bitirmiş ve bir miktar da kâr etmiş olduğu görülmüştür. öldürdükleri zannedilmektedir. Deveci Durmuşla Çakal Ali cr nayeti inkâr etmeleri üzerine bir | köylü evinin karanlık bir odasına | kapatılmışlardır. Halbuki ayni o- daya jandarma kumandanı Halit Andaç daha evvelden girerek bir köşeye saklanmış bulunuyordu. Odada yalnız olduklarını zanne- den maznunlardan Çakâl Ali: — Bizim ağzimızdan söz al- mak istiyorlar, Fakat beyhudedir. Diyerek ağır küfürler savurmağa başlamış. Durmuş ise Aliye: -— Sus biraz demiş ve bir kib- rit yakarak odayı aramağa başla. mış. Bu arama esnasında sedirin arkasına gizlenen kumandan Ha- lidin ayaklarını gördüğünden: — Konuşma, burada birisi var! Diye Aliyi ikaz etmiştir. Maznunların artık konuşmıya- caklarmı anlıyan jandarma ku - mandanı da bulunduğu yerde faz- la kalmasının lüzumsuzluğunu an- İryarak dışarı çıkmıştır. Bu hâdise de cinayetin kendi. leri tarafından işlendiğini isbat | İ HABER — Akşam postası Bugün Ikinci Inönü Günüdür unutmayalım! Bugün, Türk ordusurtun ikinci İnö- nü meydan muharebesini kazandığı” ran on beşinci (o yıldönümünüdür. 10 ikincikânunda Türk ordusu © birinci in ydan mukarebesini kazan » dıktan sonra düşmanı daha ziyade ha zırlanmış, kuvvetlenmiş, ve 26 mart ta gene ayni yerde taliini karar vermişti. Beş gün süren kanlı ve büyük bir muharebeden sonra düşmanın bütün hücumları bugün kırılmış ve geriye çekilmek mecburiyetinde kalmıştı. İkinci İnönü muharebesini de bi- rinci denemeğe gibi General İsmet İnönü ide re etmiş, ve bu meydanda hari zanmakla ayni zamanda Atat dediği gibi Türkün maküs taliini de yenmişti, Bu büyük günü unutmayalım! Dün geceki yangında Bir polis komiseri Dumandan boğularak öldü Dün gece saat ona doğru Kum- kapıda Kuyulubostan sokağında Mukaddesin evinden yangın çık - mış, bu evle yanındaki Halimenin evi tamamen yandıktan sonra it - faiye tarafından söndürülmüştür. Yangın alt kattaki mangalın dev- rilmesinden çıkmıştır. Yangını ha- etmektedir. Esasen ne Durmuş, ne de Ali cinayet saatinde nerede olduklarını isbat edememektedir. ler. Hulüsi GÜNAY Kuduz kurt Dört kişiyi öldürdü Nurmânsk, 31 (A.A.) — Dia lekseivsk bölgesinde, kuduz bir kurt dört kişiyi dalamış, bunların dördü de aldıkları yaralardan öl. müştür. Dört aylık varidatımız Geçen yıldan 13809000 lira fazla Cümhuriyet Merkez bankası tarafından neşredilen 16 numara. lı bültene göre, 935 — 936 mali yılı ilk dört ayının haliyle ve sabr- kasiyle beraber devlet varidat: 85.469.000 liradır. Geçen yıl bu yıldan 13.809.000 lira eksik ola - rak 71.660.000 lira idi. Bu rakamlar umumi varidat yekünudur. Bu yekünda vergiler,! inhisarlar, devlet emlâk ve teşeb- büsatı hasılâtr, istikrazlar hariç olduğu halde fevkalâde varidat dahildir. Mali yılın ilk dört ayında tah. sil edilen vergiler yekünu 38 mil yon 435.090 lira, inhisarlar geliri 11.605.000 liradır, Haziran, Tem- muz, Ağustos ve Eylül aylarında arazi ve müsakkafat vergisi ge- -) çen yıldan fazla olarak 1.658.000 lira, sayım vergisi geliri 7.585.000 lira, kazanç, veraset ve intikal ver- gileri 4.580.000 lira, arziye rüsu- mu de dail olduğu halde güm- İ rük geliri 10.467.000 lira, muame- le, istihlâk vergileri geliri 10 mil-| yon 638.000 lira, buhran “vergisi 3.345.000 lira, müvazene vergisi ber alan Kumkapı birinci komise- ri Müpir dairesinden çıkmış, ko - $a, köşa yangın yolu gitmiş, du nana girinde tikânarak düşmüş - tür, Komiser hemen civardaki bir eve almmış, bir doktor tarafından kendisine ilk müdavat yapılmışsa da kurtarılamamış, biraz sonra vefat etmiştir. Çok çalışkan ve herkese kendisini sevdirmiş olan Münirin vefatı bütün arkadaşları- nı ve meslektaşlarını çok mütees- sir etmiştir. Dokuzuncu Beynelmi- lel dişçilik kongresi Dokuzuncu beynelmilel dişçi- lik kongresi ağustosun ikisinde Viyanada toplanacaktır. Bu kon - greye Türkiye namına resmi bir heyet iştirâk etmekle beraber bir çok diş tabipleri de gidecektir. Bu nun için diş tabipleri cemiyeti şimdiden hazırlık yapmakta ve kongreye verilecek raporları ha: zırlamaktadır. Vali Ankaraya gitti Vali ve belediye reişi Muhittir Üstündağ dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Ankarada vi- lâyet ve belediyenin 936 bütçeleri etrafında Vekâletle görüşecektir. Cenevre hayvanat bahçesi iflâs etti Cenevre, 31 — Cenevre hay - vanat bahçesi iflâs ettiğinden hayvanlar yakmda (Avrupanın başlıca hayvanat bahçelerine sa- tılacaktır. 3.852.000 liradır. Ayni müddet zarfında tütün | tuz, İspirto inhisar geliri 11 mil - yon 40.000 lira, mahalli idareler geliri 7.556.000 liradır. | meb'uslar arasında şiddetli mü -| | murlardan ahlâk noktasmdan hük İ men veya nizamhamesi mucibin- Kâğıt fabrikası çalışmıya başlıyor! 31 MART 1038 Mülki ve askeri tekaüt kanunu Dün kamutayda müzakeıs ve kabul! edildi Ankara, 30 Kamulay > Bü, bu günkü toplantısında — askeri ve mülki tekaüd kanunu hakkındaki! lâyihayı müzakere etmiştir. Müzakere esnasında söz alan nakaşalar olmuştur. Lâyihada tekaüt kanununun 1 inci, 7 inci, 13 ühcü ve 58 inci maddelerinde bazı > değişiklikler yapılması iştenilmekte idi, İkinci maddeye göre: Zabitlerle askeri ve mülki me- ce sicilen tekaüd edilenler devlet hususi idare ve belediye hizmetle- rinde ve hususi kanunlarla teşkil| edilen veya sermayesinin'en az ya rısı devlete ait olan banka ve mü: esseselerde ve menafii umumiyeyi hâdim cemiyetlerde istihdam edil mezler. Zabitlerle askeri memur - lardan hükmen veya sicilen teka- üde sevkedilenlerin hizmet müd detleri 15 sene veya daha fazla o- lursa bu müddet nisbetinde te Nisanın 15 inde | Ankara, 30 — İzmitte kurulan kâğıt fabrikası Nisanm 15 inde işlemeğe başlıyacaktır. Küşat resmi bizzat Böşvekili- miz tarafmdan yapılacaktır. İs- met İnönünün küşat resminden ma fabrikasını söylönmektedir. Dikkat! Ad AŞ Yarın 1 nisandır Aldanmayınız... i Yarn Nisanm biridir. Gene| pek çok kimseler, hattâ bazan za- rarlı olan aldatma şakaları yap - mağa kalkacaklardır. Hatırlarda olduğu gibi, geçen seneler, gaze teler arasında bile nahöş balonlar uçuranlar olmuştur: Biz, okuyucularımızı şimdiden ikaz ederiz ve yarınki gazetemiz- de hiçbir aldatma tecrübesinde bulunmıyacağımıza dair söz veri- riz, | Kamal Atatürk Kral Fuad ve kral Yorgiyi tebrik etti Mısır Kralı birinci Fuadın yıl dönümü münasebetiyle Reisicüm- hur Kamâl Atatürkle Kral Birinci Fuat arasnda tebrik telgrafları taati edilmiştir. Gene Reisicümhurumuzla Yu. nan Kralı ikinci Georges arasmda Yunan Milli bayramı : münasebe- tiyle samimi tebrik telgrâfları ta ati edilmiştir. Ayrıca Başvekilimiz İsmet İn. ziyaret edeceği önü ve Hariciye Vekâleti Vekili Saraçoğlu Şükrü ile Yunan Baş ve Hariciye Vekilleri arasında da karşılıklı tebrik telgrafları çekil miştir. Ii Cemal Hüsnünün yerine Cemal Hüsnüden açılan Bern elçiliğimize Viyana sefiri Ceva - dın tayini söyleniyor. Bu münase- betle İsviçre hükümetinden istim- zaçta bulunulmuştur. Kat mad mahşına müstahak olurlar Bı gibilerin hizmet müddeti 15 sene den aşaği ise beber hizmet sene si için birer aylık hesabiyle #0i aldıkları maaşın emsali hasılı de faten verilerek alâkaları kesilir, Mülkiye memurları sicilleri yü zünden veya 77 inci madde mu cibince tekaüd edilenler vari bunlar hakkında da ayni kanur hükümleri tatbik edilecektir. Hizmetleri bilfiil 30 ve daha ziyade seneyi bulanlar tekâüt edil. dikleri zaman; almakta oldukları maaşlarının emsâli hasılmın bir seneliğini ikramiye olarak ala « caklardır. Gene 30 veya daha ziyade sene hizmet edip te tekaüde sevkedil- meden ölenlerin ikramiyeleri de kanuni mirasçılarına verilecektir, Kamutayda ayrıca Suriyedeki Türklerle Türkiyedeki Suriyelile. rin emlâki hakkında yapılan mu» kavelenin bir yıl daha uzatılma. sı da kabul edilmiştir. Balkan konseyi Nisan ortasında Eelgratta toplanıyor Doktor Aras riyaset edecek Diş Bakantmız Tevfik Rüştü Aras Nisanm on beşinde Belgrad. da toplanacak olan Balkan and. gusaası TEYazv v7 ty EYE ER e Bu toplantıda Yakiailitam Baş bakanı Demircisin temsil edeceği anlaşılıyor. Bu suretle Yunanista- nm bugünkü rejiminin ilk mümes- sili Balkan konseyi toplantısına iştirak etmiş olacaktır. Yunanistanda çıkan gazeteler. den biri bu defaki toplantınm bü» yük bir ehemmiyeti haiz olacağı» nı, zira beynelmilel vaziyet dola. yısiyle “Balkan misakmın tamam» lanması,, meselesinin görüşülece- ğini yazmaktadır. Venizelosun cenazesi nasıt kaldırılmış İngiliz gazetelerinin Yunan's. tan muhabirleri Venizelosun çe- nazesinden bahsederken binlerce kişinin Venizelosun tabutu önün- de diz çöktüğünü, Girid İmanın daki bütün gemilerin selâm top * ları 'attığını, YüzGiridli erkeğin milli kiyafetle tabut arabasını çek tiğini ve yine yüz Giridli kızım ta- butun üzerine gül suyu serpip por- taka! çiçekleri attığını yazıyor. Tabutun önünde 1600 çelenk gidiyor ve her evden Venizelosun bir resmi görülüyor ve bir buhur. dan sallanıyormu$... Binlerce matemzede hususi va purlarla Yunanistanın her yerin « den Giride gelmişler... Kral Karol Sofyayı ziyare” edecek Sofya, 28 — Romanya kra' Karol mayıs ayı başlarında * :İ;.. yı ziyaret edecektir. Bu ziy. Kral Boris'in geçen sene Bükr yaptığı seyyabatin iadeşidir Sofyada şimdiden hazırlıkla: başlamıştır. (Wreme)