August 22, 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

August 22, 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

Vee —— | coğu 600 kelime Sirk ürer Yağmurun fay dalarını hep bi > liriz. Faka zan ? 2 sarlarını hesap ve etmek bile iste > 1 meyiz. "Amerikalı v $ bir #lime göre, b» havanm muka | wemeti olmazsa. 400 mıctre yükseklikte bulunan bir buluttan yere düşen yağrmur damlaları bir insan: derhal öldür sebilir.. > X > Ay çök esrar. engiz bir âlem- dir. Ay, güne sin tam aksine olarak garptan | doğar va şarkta batar. Ancak a- Yın sürati kürelarzın kendi mih veri üzerine dönüşünün 4/28 X nisbetinde ağır olduğu için gü meş gibi şarktan garba doğru yürür gibi görünmektedir. k* * Böyük harpte | İngilterenin 7.830,856 ton tüccar gemisi kay- bolmuştur. Her sene İngilterede 15500 ki- tap basılmaktadır. Bunun 4300 tanesi romandır. Amerikada 20 öylik bir kz ço- öğrenmiştir. Kendi çağında bulunan çocukla. rım öğrenebildiğinden 485 kelime fazla. Kendisile bir radyo kum- panyası mukavele akdetmiştir. ... 73 yaşına kadar yaşayan bir adam hayatının aşağı yukarı 23 senesini yatakta ve iki senesini de traş olmakla geçirmiş bulu - Eğlenceli bir kâğıt oyunu İşte size küçük £ fakat hesab bilmiyenler için tanzimi güç bir kâğıt oyunu, Bunu toplu bulun- duğunuz bir zamanda yapacak 6- lursanız herkes önce yapılmasını kolay sanacak ve tecrlibe etmek istiyecektir. Onlara korkusuzca yarım saat kadar bir zaman ve- “rebilirsiniz. Yapacağınız şey şudur: Arka daşlarımıza diyeceksiniz ki elime 1 den başlayıp 10 da | biten kâğıt alacağım. Yani birli, iki) Göçtü; dörelü, beşli ilh... Bunları ben öyle tanzim edece gim ki on kâğdm altından bir kâğıt açacak, bir kâğıt üste ko- yarak tekrar bir kâğıt açacak ve böylelikle on kâğrdm hepsini aç» muş bulunacağım. Fakat yere aç- tığım kâğıtlar ilk küğıttar itibe- ren birden . başlıyarak sıra ile ona kadar devam edecektir. Bu Bu herkes yapmaya — çalışacak belki de içlerinden bazılar ancak beye kadar sıra ile çıkarabilecek gerisinde muvaffak olamayacak» tar. O zaman küğıtları siz elinize alır ve şöylece tanzim ederseniz neticenin doğru çıktığını görür sünüz. Küğitları ona kadar sol eliniz- de sıraladıktan sonra 6 dan ona kadar olam kısmın: sağ elinize almız ve kimseye farkına vardır- madan birlinin altına altılıyı, âki inin altına onlüyu, üçlünün af tina yediliyi, — 4 lünün altma 9 Iuyu beşinin — altına da 8 biyi koyarak kâğıtları kapayınız. Son Fa birlinin yüzünü yere çevirerek evvelâ onu yere açınız ve: — Bir... deyiniz. Sonra gene alttaki kâğıt paketi nin üstüne koyarak üçüncü kâğı dı açımız. Bu ikilidir. Dişi arslan Bir gün bütün hayvanlar içler rinde en büyük aileyi seçmek için ormanda toplanmışlardı. Herkes sıra ile kendi ailesinin sayısını söyledi ve sıra da dişi as Iana geldi. Ona da sordular. “— Dişi aslan sen kaç çocuk do Zurdun? Dişi aslan cevap verdi; Bir tane, ama © da bin as Tandır. Bu cevap Üzerine herkes reyini dişi aslana verdi, Mısır Hiyeroglifle- rini bu taş - sayesinde o- kuyabildiler Napolyan Bonapart Mısırdan dönüşünde | Rosetta adındaki taşı da beraberinde Parise getir. mişti. Napolyonun askerleri ta- rafından bulunan bu taş sayesin de ölimler Mesr Hierogliflerini okumaya muvaffak oldular. Böylece elinizde on kâğıdı da açmcaya kadar devam ediniz. K& Bıtları doğru tanzim etmiş oldu- ğunuz için arkadaşlarınızın düşe ceği beceriksizliği yapmamış © Yacaksımız. ABA TONTONA BAK/İİli” | HORTUNTA HER YERİ ISLATIYOR) —— İNT İÇ TONTONUM HO YTUMU MU BANA A) Dünyada neler var? Kobra yılanlarına tapanlar. | Plimem hin #ilazof “kendini sev. İirmektense, kendinden korkutmak Baha faydalıdır, demiştir, Hele beze bayvanlar için bu öz pek doğrudur. İste unun içindir Xi kızl deri Mp İkiler yılamlarm en weütkişi olan Kob) fa Kapello yanma tapmmaktadır. Büriyetleri He Meksika sırları yakı nındaki Rio Kolorado ve Rio Gran. di kayalık boğurlarımda. yaşamakta. dırlar. Bunlar Amerikanın asl yeri. leri olan kızıl derililer © gibi göçebe değildirler, Güneşte İruruttukları kerpiçlerden yapılmış sefik © kulibe. lerde yaşarlar. Kulübeler yalçın ve sarp kayalarm üstüne yapılmıştır. © raya çıkabilmek için insanın ya cam. baz yakut Moli olması Mzzmdır. Mokiler dünyanın en bata iketle Apsanlarıdır. Hunların Tarrları bir, 4ki değii yümlercedir. Ancak Terra Fn en belti taşı yılandır. Molüler yılana çok derin ve humus bir SEY. 51 gösterirler. Her yü ağustos ayında | Mokiler bir mağaranın dibinde toplanırlar en güzel Ust başlarını sırtlarma geçirir der. Ve ortaya kurulmuş olan büyük yalan mihrabın çevresinde bir hal, ka olurlar. Tam dokuz gün bu adamlar ma, Karadan hiç çıkmakaızm yiyip İçer. ler. Mağara reçineli ağaçlar yakıla. Tak aydınlatılır. Asri bayram onuncu gün baglar. Ziyafet ve oğlence günlerinde Ka. tile sihirbazlarının gidip - dışarıdan olan bü yünler toprak testilere ka, patılmıştır. bazan kürende yüzlerce yalan bulunur. N Sihirbazlar, irulak zarlarını patik. taca derecede bağırıp çığrşmlar, Kakile adamları da bunlam gene ba. Girmaldn karşılık verirler, Gürültü artık dayanılmaz bir bale gelince, sihirbaz. elini toetilerden birine daldır Harak, büyük hür dikkatle bir yalanı çıkararak buzu Denen eu dolu bir kilpe batırır. Ye böylece yılanı yı, Kamnğa başlar, Şeytanlar, benziyen © Mekiler de #ihirbaz yılanı yıkarken, karmakarı ik bir bora teperler. Iu serada sihir Daz yılanı swlan çorararak ortadaki Balhratın Üstine kor; sonra da ay. Bi işi başka Mir yılana yapar, Bütün yılanlar böylece yıkandıktan donra, Mihirbazlar hayvanlarım kıvrım kv Zum Ykrvranmakta oldukları mihrabın evresinde halka okurlar. Her kürtei hir yilan © yakalıyamık Bunu dişlerinin âzasma kantır; £3. kat ylanr ağına başı kendi çenesin den birkaç senlimetre uzakta olacak şekilde yerleştirir. Bundan sonra ei. hirhaz ağzımda bu korkunç hayvan olduğu halde yabani bir dans yapar; Yilan da cnm ağzımda kırmanın, bö. külür kuyruğunu sağa sole çarpar. Botün sihirbazlar ağıslarnda birer yılan olduğu halde tek kel nizamda arka arkaya bütün mağarayr birkaz defa çöpeçevre dalaştılar. Bundan sonra yılanlar yere komur; halk bun ir çevresine dizilir, bunlar yalve. zıp yakararak dün ederler ve “kut. 14, v0 verirler. Tanyeri ağarırken ihirbazların ber birisi otlarını miabileceği kadar yı. lan geçirerek bunları — yakınlardaki kayalık toğama berakırlar; sihirbaz. lar yünnlarla giderlerken katile tn. sazları 6n girin seslerile “Turya aamarladık., türküsünü söylerler, Gözü pek bir Amerikalı gazeteci gidip bu törenlerde bulunmuştur. Pa. kat ynamların, sihirbazları niçin & sırmadıklarına bir türlü akıl erdire. memiş. Acaba Makiler bü FADtiş ve öldürücü Kobrulara karşı gerbet. IM mir, yokmm hayvanları mas tu Ahmet Bican mallarını çöl bedevilerine satmak için kuyu başından, kuyu başına yol alıyordu. Yakıcı güneşin altında, ço- rak gölü böylece geçmeğe uğraşıyordu. Birgün sıcaktan cayır ca- yır yanarken, devesinin sırtından aşağı atlayarak hayvana şöyle söylendi: — Senin ve bütün hısım akrabalarının sıcağı sevip sevmedi- Binizi bilmiyorum. Eğer sevmiyorsanız tabiat ana sizl burada yaratmakla büyük bir yanlışlık yâpmışBana gelince hörgücünün Üstünde yal almaktan bıktım usandım. Uyuklarken oradan aşa Brya gümmedek düşmekten korkuyorum. Bundan sonra ip salın- cağı dört bacağının arasına asacağım. Herhalde zemin katı daha gölgetikdi Ahmet Bican bunları, söyledikten sonra dediklerini de yap- mağa kyouldu. Asma salıncağını kurdu, devenin bacakları arasın. da yan gelip yattı; gerçi gölgeyekavuştu ama, sallanmaktan da az kalsın içi dışma çıkıyordu. Bütün rahatr'bir arada toplamak imkân! nerede var ki bizim Ahmet Bican da, devenin bacakları arasında ekspres trenile kan yar gibi gitsindi. Güneşten kurtulmuştu. 3 bu da ona yeterdi. Bilmecemiz Ben 11 harfli öyle bir isimim ki, bu düsiyada yaşayan insanlar, hayatlarında beni görmemiş, bil- memiş olsalar bile öldükten son- leceklerdir. Guncı ve itine hazflerim hayvanlar içinde en çok sevilen lerden birisine; işarettir. 1,23, ve 4 üncü harllerimse — rengini topraklarımın aydınlık görmiyen yerlerinden almıştır. Sıra le | 9,7,83,10 ve 5 inci barflerimse dışarıya çıkacak yeri gösterir. Ben neresiyim? Doğru bulanlardan birinciye bir buçuk Jira, ikinciye bir Jira ve üçünel ye bir dalma kalem, iki yüzüncü ye kadar da muhtelif hediyeler verilecektir. Süratle cevap veri nir. ÇOCUK SAYFASI Bilmece kuponu 22 AĞUSTOS — 1936