22 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

22 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Akbar Firoz ihtiyar hakkında bu idam karârmı verdikten s00- ra bir sigara yaktı ve devam et- Evet, artık Ya” adamın da “icabına bakmalıyım. Hattâ di vkuflsrdan daha evvel 0- bitirmek mecburiyetin- deyim. Zira ibtiyar benden daha. “ evvel davranacak olursa, bütün piâinhirım suya düşebilir. Biraz evvel kendisini burada Gldürecektim, fakat bütün arka- daşlarınn hürmet ve muhabbeti ni katandığını bildiğim için vaz- © geçtim. Bu vaziyet karşıfmda her şöyden evvel onun çok şüp- heli bir adam olduğunu müna- sip bir lisanla arkadaşlara an atmalıyım. AXbar bu karar verir © vermez adamlarından birini ça Harda vez — Çavuşa söyle çabuk buraya gelsin! dedi. Beş dakik sonra müsellâh bir genç soşarak kapıdan girdi ve şefinin karşıma geçerek askeri bir selim verdi. Akbar Firoz, selim vaziyetin. © de duran çaruşa yaklaştı ve göz lerine bakarik birdenbire sordu? — “SERİN “hana itimadın varmı dar? — Sonu! derecede... — #cabmla benim işin ölmeğe © harar sessen? © — Tecrübesini derhal yapabi p ; ; ; i p ireiniz! — Demek: bana karşı taşıdığın hissiyat değişmemiştir, — ölünceye akdar size sadık kalmayı yenin etmiştim. Ben ye mini bözacık adamlardan deği- — Ya benim çok fena bira- dam olduğumu öğlünirseniz?.. — Cevap vermiyörkunuz? — Sualivizi anlayamadım da ondan... — Sen beni başkalarından fe- vali görmüş Gir “adam “olarak HABER « EZ/RARENGİZ TAYYARE —z22— tanıyorsun... Bu kanaatinde ya mldığını öğrendiğin takdirde ba- na karşı ne gibi bir hattı, hare- ket tahrip edersin? — Böyle bir ihtimal varit değil size karşı yapıları fenalıkla. gözlerimle gördüm... Sözlerin sualime cevap tüş- Kil etmez. Hakikati söylüyorum. — Sualimi tekrar ediyorum... Çok fean bir adami — olduğumu ölğrenirsen ne yapacakan. İİ Vaziyetimi değiştirmiyece- — Yani, Yani, şimdiye kadar olduğu Bibi, bundan sona da size sadık etmiştim.. Ondan © sönrü Siz'ne kadar fena dahi olsanız wkdaşla riru ezen İngilizler kadar fena ve zalim olamazsınız. : Zalim İn- ilimlere! karşı mücadele ettikçe, dünyanm en fenâ adamı da ok muş olsanız, ben dalma size yar Gm edeceğim. Seni fenaığa © sevkeltiğim takdirde ne yaparsın? — İngilizlere karşi yapılan £6- Baliği büyük Hint milletine iyi lik saydığım için bana dalma iti- mat edebilirsiniz. Yatnız müsaa- de ederseniz, ben de size bir şey söcunak istiyorum. Beni bu gibi bir istintaka tabi tuttuğumuzdan Golayı.çok müteessir oldum... Şu ellerinizden bana karşı evvelki gibi itimat etmediğinizi ve ben- den yeni sadakat teminatı istedi- ginizi anlıyorum... Mademii artık bana itimadınız kalmamıştır. Bun dan sonza beni kullanmayın, mü him işlerinizi daha emniyetli a- dümlarınıza tevdi ediniz! Akbar icoz, çavuşun bu söz“ lerinden çok meminun olmakla be Faber, memnuniyetini hissettir. mek istemiyordu. Ancak kendisi ne bağlr olduğuna kanaat getirdi (527, Kğ ği bu gence mukabil emniyet tel kin etmök'için sağ eliyle onun yüzünü okşaldı. Ve cevap verdi — Mütecssir olmakta haklısın yavrum... Fakat bazi arkadaş ların bize ihanet etmek üzere bu Tunduklarını haber aldığım için sana karşı bu Şekilde davranmak mecburiyetinde kaldım. —ihanet mi? ©» Evet, hem de hepimizin hür met ve muhabbetini kazanan bir arkadaş bize karşı büyük bir iha Bek hazırlamaktadır. — Bu alçağın ismini öğrenebi- Bir iyim? dün kendisine mahke me telsliğini verdiğim... — ibtiyar mı? — Evet, biraz evvel © burada benii arkadaşları bana karşı ayak. landırmakla tehdit etti... — Sebebi neymiş? — Sözde mevkuflarımızin hiç bir günah yokmuş. Biz onları muhakeme etmek hak ve salâhi- yetini haiz değilmişiz, — ben âdi bir katilmişim. - Arkadaşlarımı şahsi menfaatlerime âlet ediyor- iuşum... Çavuş, gayri iktiyari bir bare“ ketle elini belindeki © Kançerine götürerek sordu — Müsaade ederseniz vazifeni yapayımı. — Onu befi de” * yapabilirdim, fakat ellerimi bir irkdaşm karz na boyamak istemedim. Onu öle dürmekten İse, bize zarar vermin yecek bir hale — getirmek daha doğru olacaktır. — Hainlerin cezisi ahcak ö- ümdür.. Hain © Be srkdâştar, ne Yurtdaş. — Hiç olmazsa yaşına hürmet etmeliyiz? — Hint milletini kartürmüya galışan bir adama karşı ihanet etmek milyonlarca insanların sa adetine mani olmeya muadildir, Bu gibi bir harekette © bulunan hain, babam dahi olsa ölmelidir, — Bu husumtaki kararımızı das ba sonraya brrakalım, çünkü dan ha evvel yapacak başka işlerimiz! vardır. — Sizi dinliyorum. — Mahkemenin bugün maz.” Bunların müdafaalarmı dinliye « ceğini biliyorsunuz... İhtiyara are tak itimadım kalmadığı için, maki kemeye bugün sen riyaset edecek sin. — ihtiyar ne olacak? (Devamı var) Marflerle resim yapıyorum UM YANGINDA UYUYOR WaYD/ BİZ KAÇA" MODE WİAY Lı 715Di vE Biel DU BONCUK. SEN ACELE İlermesevoix Şi9f€ ici BAYAN YANMIŞ DEACAKT; Hiddetli Bay, Cici Bayanı aramak için tavan ara- sma çıkarak karanlıkta yaktığı kibritin ışığı ile ortada kimseyi bulamayınca sönmüş zannettiği kibriti yere a* tarak gitmişti. Yerde tomarla duran eski gazetelerden birisi tu- tuşmuş ve yanmağa başlamıştı. Birdenbire parlıyan kâ- ğitlar etrafı aydınlatmağa ve yanmağa başladı. Za- ten alevden ürken ve korkan kediler yanmaktan kur tulmak için soluğu merdiven başımda aldılar. o Cici Bayan da derin bir uykuya dalmış uyuyordu. Olan bitenden haberi yoktu. Boncuk hemen yolu- nu değiştirerek hiddetli bayın odasına koştu, Ve acı acı bağırarak hiddetli bayın dikkatini kendi üzerine gekerek kapıya doğru koşmağa başları ve kendi takip ettirdi. KEDİLER AF ET. TİĞİNDEN HEPİi SEVİN YORDU. Pamuk ve Sarmar korkudan kapının arkasına giz“ lenmişler ve merakla © bekleşiyorlardı. Hiddetli bay tavâu arasına vardı ve alevler ile karşılaşınca kendi hatasını anladı ve eline geçirdiği bir örtüyü ateşin üzerine attı. Ve muhakkak bir felâke- tin önüne geçti. Boncuk sevincinden ne ( yapacağını iyor ve Cici Bayanın'yanma koşarak onu. kurtar- « miyavlıyarak anlatmak istiyordu Cici Bayan bü süretle yanmaktan kurtulduğunu anlayınca bu fa” d anın önünü alan Boncuk, Pamuk ye Sarmanı kucak- ladı, babasından da artık kedilere hiddetlenmiyeceği vadini aldi. Artık kediler evin içinde serbestçe geziyor, oymu" yor Cici Bayanlarını eğlendiriyorlardı. Ava gitmek için tüfeğe lü- sum yok kin, Kalın, sağlam bir cam par- Aİ a b, gasını bir inin önüne koydunuz