21 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

21 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

HABER — Akşam postası Türkiyenin en büyük sigorta şirketi Bir milyondan fazla sermaye ve ihtiyatı tamamen memleketimizde bulunan Anadol SERMAYEDARLARI: Türkiye iş ve Ziraat bankaları manı Istanbul, Yenipostahane karşısında, Büyük Kınacıyan han - Telefon: 24293 OZ TÜRK müessesesidir İsa» Karaciğer - Barsak - Mide -«£ Tedavisi için TUZLA IÇMELERİ Mevsiminden istifade ediniz 15 Haziranmn-ı5Stlinci Teşrin içme iyenlerinin vapurları köprüden 6.25-7.40-B.40-9,05- 11-13.15 - 15. 50 dir. İP TİMİ vi YOşü dier eMiNUlLiai | Tümenin Erzincan garnizonun- da bulunan kıt'at ve müessesai eratının ihtiyacı olan 22200 kilo sade yağına ihale gününde talip! VE çıkmadığından pazarlığa çevril- Pe miştir, Muhammen bedeli 15540 SAÇ Deği EE) Deniz Fevazım RINI liradır. İlk teminatı 1165 lira 50) kuruştur, Şartnamesini görmek! istiyenler her gün Satınalma Ko. — A K | M I misyonunda parasız alıp görebi.| irler. Pazarlıkla ihalesi 21 niiteş! |, Güzelliğin rin 1936 cuma günü saat 1l de En birinci şarlıdır MEYVA TUZU Aç karnıma bir kahve kaşığı alındıkta Kabızlığı defeder Yemeklerden saat sonra slmıras HAZIMSIZLIĞI, mide olşilik ve yanma, larmı giderir. Ağındaki talsılık ve ko. kuyu izale eder. HOROS markalı ambe, Ujına dikkat. Deponu: Mazon ve Potton #ezm deposu, Yeniposlane arkası Aşir WE Sok. No, 47. m fı “ir muhasip İş arıyor Muzaaf usul üzere defter tutmağa muktedir bir muhasip, çok müsalt bir ücretle iş aramaktadır. İh. ADRES: Küçükpazar cami! ka: yanda Şark fotoğrafhanisi vasıtası” Erzincanda Tümen Satınalma Ko: misyonunda yapılacaktır. (1310) Tümen birlikleri için 25250 ki. lo sade yağı 5 — 10 — 936 saat! 16 da kapalı zarfla almacaktır. Teklif mektupları saat 15 e kadar kabul edilir. Muhammen bedeli 22725 lira, ilk teminatı 1705 lira. dır. İstekliler şartnameyi görmek üzere her gün ve eksiltmeye işti. rak için belli gün ve saatte kanu nun 2, 3 üncü maddelerindeki ve. sikaları ve teklif o mektuplariyle birlikte Lüleburgaz tümen satım ölma komisyonunda bulunmaları. . Petrol Nizam Umum Mektep kitaplarınızı Yorulmadan tekmil olarak İstanbul Ankara caddesi İnkılıp kitaphanesin den alırsınız. Kitap satın alıyoruz Eski ve yeni harflerle her nevi kitap Jar ve okunmuş yeni harflerle lise kitap ları iyi fiyatla satın almır. İstanbul An- kara caddesi 155 No, Tekrlâp-kitaphanesi tahmin bedeli Lira kr. 30000 Kilo 7950 Mavakat teminatı Lira Kr. 596 25 Cinsi (o Miktarı ve ölçüsü Münakasa günü saatt 28/9/936 pazar- 10,5 tesi 28/9/936 11,5 28/9/936 14 28/9/936 14,5 Toz şeker İ Pirinç 50000 |, 7i2 İ Zeytin 20000 ,, 300 Nohut 40000 ,, 300 ! Kuru üzüm 20000 ,, 270 28/9/936 15 Kuru Fasulye 40000 ,, 330 <3/9/936 ,, 16 Yukarıda cins ve miktarları ile tahmin bedelleri | ve muvakat | teminatları yazılı — olan altı kalem erzak hizalarında gösterilen gün | ve saatlerde kapalı zarf usuliyle alınacaktır. 4 Her birinin şartnamesi komisyondan hergün parasız verilir. | İsteklilerin, 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla (teklifi havi , l kapalı zarfı | belli gün ve santlerden birer saat eveline kadar ri (301) (1282) 2 MAGLUP FAUSTA ölmeğe mahkümdur ve ölecek!.. Size olan hürmetim yüzünden, evvelce tam bu işi yapacağım sırada elimi çektim. Fakat bu an tekrar gelecektir... Pardayan titredi, papasın sesi bu. na kat'i olarak karar vermiş olduğu. nu gösteriyordu. Jak Keman, kralı bir intikam i. çin değil, âdeta bir aşk için öldürmek istiyordu. Şövalye, papasın bu kararımı hiç bir kuvvetin değiştiremiyeceğini anla. mıştı. Esasen böyle bir şeye lüzum yoktu, Fransa kralı kendi akrabası değildi ya... Jak Kleman: — Pardayan! dedi, bana bekle. meği teklif etmiştiniz. Gizin, kralın! vefatından istifade edemiyeceği bir zamana kadar beklememi emretmişti. niz... Ne düşündüğünüzü bilmiyorum. Fakat Valvanın size bir faydası doku. nacağı müddetçe yaşaması için elim. den geleni yapmağa hazırım. Fakat Giz hakkındaki düşünceleriniz yerine geldikten sonra, bana müsaade edin, vazifemi yapayım... Kralın annesi, an. nemi öldürmüştü... Ben de bugün o. nun oğlunu öldüreceğim., .Siz işiniz! bitirip, krala ihtiyacım kalmadı, de. diğiniz zaman, kimse beni yapacağım. dan menedemiyecektir... Bana bunu söylemek için mi geldiniz? — Hayır, henüz vakti değil! Bu sırada manastır reisi Burgu. van, Pardayanla Klemanın bulunduk. Jarı odanın koridorunda, ayaklarının ucuna basa basa ileeliyordu. Odada Konuşulan şeyleri dinlemek Üzere ka. paya kulağını verdi. Jak Kleman: — Bek'iyeceğim, fakat zannede. rim ki, bana şimdi söyliyeceğiniz söz. ler onun ölümüyle alâkadardır. dedi, Kapının dibinde duran reis, kendi kendine: — Ben de böyle düşünüyordum, diye söylendi, bu asilzade muhakkak bizim gizli cemiyetten olacak, Kendi. sini her halde Klemana cesaret ver. mesi için göndermiş olacaklar, Pardayan tekrar söze başlamıştı: — Size bir teklifte bulunmağa gelmiştim. Kabul etmenizi rica ede. rim... — Buyurunüz... — Şimdi Bluvaya gidiyorum. Lütfen benimle beraber gelmenizi is. tiyeceğim, Bunları dinliyen Burgüvan, bu sözlerin düşüncelerine uyduğunu gö. rerek: — Tamam! diye söylendi. Jak Kleman ise boğuk bir sesle bağırmıştız — Bluvaya mı? — Evet, uzun müddettir canım sıkılıyor; eğlenmek için seyahate çık. tım, Dünkerke kadar gidip, geri dön. düm. Yolda yalnızlık canımı sıkmış. ti. Şimdi Bluvaya yalnız gitmek is. temiyorum. Jak Eleman titriyerek tekrar sor. du: — Bluvaya ha? Pardayan lâkaydane cevap ver. di: — Evet, Bluvaya. Fakat, ne için Bluvaya da başka yer değil? diye s6. racksınız. Çünkü Fransanın şimdi en eğlenceli ve kalabalık yeri Bluyadır. Evvelâ orada kralı görmek mümkün, dür... Rels Burguvan dışarıda; — Bravo! diye söyleniyordu. Ar. tık Pardayanın, Klemanı kandırmak paşada bulunan komisyon başkanlığına vermeleri. (1098). MAĞLOP FAUSTA, | 28, sonax Bluvaya gitmeği kararlaştır. mışır. Bunda iki fayda vardı: Biri Gizi teşvik etmek, ikincisi de Roveni ve irkadaşlarınm kendisinden ayrıl. dıktan sonra sönmeğe yüz tutmuş 0. Yan hâkimiyetindeki zaafı gizlemek... Her şey hazırlanmış, kapının 65. nünde bir araba ile on iki adam bekli. yordu. İki gün evvel Faustanın iti. mat ettiği adamlardan ikisi ey tedari. ki için Bluvaya gitmişlerdi. Faustaya mahsus olan arabaya bindi. Yanma Mirtis ile Leayı da almıştı . Fausta hareketi esnasında bütün emel ve hareketlerinin geçmiş oldu. fu binayı gözden geçirirken aklına Pardayan geldi. Fakat derhal başını salladı... O, ölmüş.. Kendisi de bu dertten kurtulmuştu. Bir saat sonra Fausta ile maiyeti Bluva yolu üzerin. deydiler. LL ee Kİ Fausta Paristen, Jakobenlerin manastırı yanında olan Notrdam dö Şan kapısından çıkarken, Şövalye dö Pardayan da aksi istikametten, yani! Sen Deniz kapısından şehre giryor. du. Yaralamış olduğu postacmın ar.i tık tehlikeden kurtulmuş olduğunu anladığından Gravelinden dönmüştü. Amiyende iki gün kalmıştı. Yalnız. uk'tân canı sikilryordu. Şövalye şimdi iki şey düşünüyor. du: Evvelâ Moröveri öldürmek; bu herifin başını ezmeden dünyadan gi. decek olursa, kendini büyük bir mağ. Jübiyete uğramış sayacaktı. Bundan sonra da, sırf Hügeti kurtarmak için teslim olduğu gün Gizin kendisine yaptığı tahkirleri kılıciyle boğazına! tkıyarak pis vücudunu ortadan kal. dırmak.. Pardayan kararsızlık içinde boca. larken, Amiyende durmuş ve ufak bir otele girerek, soyunmadan yatağa yatmış ve düşünmeğe başlamıştı. — Farzedelim ki Moröveri ve son. ra Gizle Faustayı öldürdüm, Bundan sonta ne yapacağım? Asıl mesele burada idi... Bundan sonra ne ile uğraşacaktı. Dük Dangulemin yanına gidip ö. lümciye kadar orada kalark Viyolet. tanm çocuklarına mürebbilik mi yapacaktı? Bu pek de hoş bir işde, gildi, Hem bahtiyar insanlar biraz tu. haf olurlar! diye düştindü. MHügetin yanma gidip ölünciye kadar orada mı kalmalıydı? Bu ikinel şekli daha muvafık bu, luyordu. Sonra bunu da beğenmiye, rek söylendi: — Adam sen de, Fransada yahut başsa yerlerde gezilecek daha o ka. dar çok yol var ki... Bu yolların yan. larında ağaçlar ve gökte de güneş... Yalarz yağmur olmasın da... Kırlarda başıboş dolaşmak, a. yıt'ara yardım edip kuvvetlilerle çar. pışmak, kimseye tâbi olmamak kendi. si için hoş bir fikirdi. Pardayan bünları iki gün düşün. dükten sonra beygirine binerek tek. rar Parise dönmüştü, İlk rastgeldiği adıma Dük dö Gizl sarmuş ve Bluva. da Oduğunu duyunca: — Ben de Bluvaya giderim! de. mişti, Fakat aklına gelen yeni bir fi, kirle yolunu değiştirdi. Yalnız Sen Denizden Hügete uğramak için geç. mok istemiyordu. Sen nehrine gelince Notrdam kövrüsünden geçti. Evvelâ Jüviveri sokağından ve sonra da küçük köprü. den geçerek Siteye girdi, Sen Jak s0.