21 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

21 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

dat Romanyalı profesyonel boksör Teodo *aku beklenilen ikinci müsabakasını Taksim stadında hayli ( kalabalık Ür seyirci kütlesi önünde Melihle yap- Seyirciler arasında Adliye vekili Sa- Ngoğlu Şükrü ve Orgeneral Fahreddin * bulunuyordu. Saat üçü biraz geçe gençler arasında * dakikadan üç ravuntluk karşılaş - Malara başlandı. Avaysi -izak İlk ili zavuntta şiddetle devam eden ia maç sonuncu kısımda (şuursuz bir İlğüşe intikal etti, Neticede hakeriler İstabere kararı verdiler. Yani - Muvaffak İkinci ravunt Yaninin hâkimiyeti al- ve diğer iki devre tammen berâ- olarak güzel bir müsabaka yaptılar pe Yani puvan hesabile galip gel) Sabri - Ali ( , Çok sert olan bu maçta Alinin daha Mabetli vuruşlar yaptığı görülüyordu. Bilhassa son devrede Sabri adamakıl dayak yedi. Neticede Ali haklı olduğu| Talibiyeti kazandı. Haşim - Hıristo Bu karşılaşma da şiddetle (başladı İrinci ravunt Haşimin bafif bir üstün MüğU ile bitti. İkinci ravuntta faikiyet Hristoya geç- Mişti, Sike direklerile rakibini bir bayli hzpalad. Son kısım gene Hristonun mütemadi ücumlarile nihayet buldu ve o puvan gesabile Hriston galip geldi. ) a elih--Teodoresku “BiraKoman yari NTETMİR EŞE ötlmişti. Evvelâ Teodoresku bir iki da- kika sonra da Melih alkışlar (arasında Tinge çıktılar . Melih epeyce sinirli, yüzü (sapsarı Böçen haftaki rakibine çok faik döğüşen Teodoreskudan âdeta çekinir — bir hali Yar, İ Orta hakemi bulunamıyor; (nihayet birkaç dakika geçtikten o sonra Küçük Kemal bulunup getiriliyor. Diğer hakemler: Peter, Necmi, Corce viç, Müsabaka sekiz ravunt üçer dakika, Resimler çekiliyor, maç başlamak ü- Tere, Fakat Melihin menejeri Romanya İnam dişlerine kavuçuk takmasına itiraz *diyer. Teodoresku mukavelede takmaması! İşin bir şey yazılmadığını söyliyerek be İddiayı reddediyor. Melih nihayet bunu kabul ediyor ve saat 4,45 de maça baş - BİRİNCİ RAVUNT: Melih ilk yumruğu vuruyor. o Fakat Şok sinirli ve kaçak döğüşüyor, buna Tağmen açık buldukça (Ohücumdanda Beri kalmıyor. İKİNCİ RAVUNT: Çekingen ve sıra bekliyen Melih, bu Tavuntta da bir hayli fırsat buluyor ve &kı sağ direklerini yapıştırıyor. Devre Wnunda Romanyalı da mukabele edi - Yor. Fakat Melihin kafası Teodoresku- "un yüzüne çarparak Romanyalıyı ka elih dünkü maçta Romanyalı rakibini yendi ravuntlarda çok güz Melih Romanyalıyı hrpalayan şından yaralıyor; gözü kan içinde kalı- yor. Biran duralıyor bu esnada Melihin hücum etmemesile büyük bir fırsat kaç mış oluyor. ÜÇÜNCÜ RAVUNT: Gene şiddetle başlıyor. Ve Melihin üstünlüğü ile geçiyor, Bizimkinin yerin de kaçışları ve sıkı vuruşları cidden mü kemmel, DÖRDÜNCÜ RAVUNT: Melihin üstüste yaptığı (ohücumlarla geçiyor. Teodoresku âdeta sersemlemiş bir halde. Melih artık kaçak döğüşmü- yor. BEŞİNCİ RAVUNT: Romanyalının açıldığı görüllyor-meşi hur sollarile bir iki sıkı yumruk atıyor. Korakorda (soldan yaptışrıdığı Aperkuntlar da çok güzeldi. Bukısmi RöMANYAIr hakir birirdi ALTINCI RAVUNT: Bu ravuntta Melihi daha ziyade mü- dafaada' gördük. Romanyalı gittikçe açı İryor ve sağlı sollu mükemmel çalışı - yor. YEDİNCİ RAVUNT: Gene Melih üstün döğüşüyor. Yakın- dan, sıkı vuruşları güzel fakat devam e miyor. Hasmmı takip etmemesi hata. SEKİZİNCİ RAVUNT: Çok şiddetli başladı ve öylece bitti. Melih kapalı döğüşüyor. Romanyalı: son ravuntta bir şeyler yapmak istiyor. Fa - kat Melihin fırsat vermiyen oyunu Te- odoreskunun bir şey yapmasına mani 0- luyor. Ve müsabaka Melihin puvan he- sabile galibiyetile nihayetleniyor. Müsabakadan sonra Romanyalı mü - sabakanın sekiz ravunt olmasına itiraz etti. 12 tavunt üzerine bütün kilolarda boksörlere meydan okuduğunu söyledi. Bu defiyi Yorgo kabul etti ve gelecek hafta karşılaşmalar: kararlaştırıldı. Eğer Melih çalıştığı yerden izin ala- bilirse, o da Romanyalı ile on iki ravunt Tuk bir müsabaka daha yapacağını söy - ledi. Dünkü müsabaka esnasında herkesin nazarı dikkatini celbeden bir şey oldu: Gong bakemliğini yapan zat dakikalar- da mütemadiyen şaşırdr. Ve hemen he- mem bütün ravuntlar 10 ilâ 20 saniye eksik oynandı. Hele son ravunt pek ça- buk bitti. yumruklarından birini savururken Bu vaziyet karşısında Romanyalının fazla nefesli olması hasebile boksörleri- miz lehine bir hareket yapıldığı şeklin- de bir dedikodu dolaşmaktadır. Bir bu- nu böyle ümit etmemekle beraber çok müstait yumrukçumuz Melih aleyhine olabileceği için bir daha meydan veril - memesini temenni ediyoruz. O. M. Kutnak Rusyadaki sporcu- larımızın dünkü karşılaşmalarında Güreşçilerimiz 3 - Bisikletçilerimiz takım halinde birinci oldular 200 metro sürat Koşusu nihayetlenirken Atletizm şampiyo- nası dün bitti 4X400 bayrak yarışında yeni bir Türkiye rekoru kırıldı İstanbul Atletizm ajanlığının tertip ettiği atletizm seçmelerine dün devam edilerek bitirildi. Fener (o stadı bir gün evveline nazaran daha kalabalıktı. Dün Üç adım atlama atnrenörün arzusu Üze- rine yapılmadı. 4X400 bayrak yarışında Galip, Meh- met, Recep, Melihten mürekkep Güneş takımı, 3,38 4/10 ile bir Türkiye rekoru tesis etti, Dünkü yarışlarda alınan teknik neti- celer şunlardır? 200 Metre: 1 inci Melih Oo(Güneş) 23 — 2 inci Vedat © (Bahriye) 23, 2/10 — $ üncü Nazmi (Bursa), 23, 5/10. Bursalı Nazminin yaptığı bu derece | yeni Bursa rekorudur. Gülle atma: 4 galip geldiler Eskrimciler berabere kaldılar Futbolcularımız ikinci maçlarını bugün yapacaklar .. Güreşte Moskova, (Özel) — Güreşçile. rimiz ilk karşılaşmalarmı bugün (dün) akşam yaptılar. Hüseyin, Nuri, Mersinli Ahmet sayı hesabiyle, Büyük Mustafa da tuşla galip gelmiştir. Ankaralı Ahmet sayı hesabiyle, Saim ve Necmi tuşla mağlâp olmuş. lardır. Neticede takım itibariyle 4. 3 kazanmış olduk. ik Bisiklet yarışında (Radyo) — Yüz kilometre bisik. let müsabakası bugün saat on birde Moskova . Leningrad yolu üzerinde yapıldı. Türk ve Sovyet bisikletçileri bü. yük bir enerji ile müsabakaya başla. dılar,. Yirmi beşinci dakikada Türk grupundan Eyüp hastalanarak müsa. bakadan çıktı. Sovyet ve Türk müsa. bıkları yorulmamak için ellinci kilo. metreye kadar pek açılmıyorlardı. Sa. at on üçe altı dakika kala birinci elli; kilometre bitti, Müsabıklar gittikle.! ri istikametin aksine dönerek ilerle.| meye başladılar. Bu arada sürat ba.| zan 60 kilometreyi buluyordu. Altmı. şıncı kilometrede Soyyetlerden ikisi geriliyerek arkadaşlarına yetişemedi. ler. Yetmiş beşinci kilometrede üçün. çü Sovyet bisikletcisi de gruptan ge- ri kaldı. Zaman, Zaman yaklaştıysa da muvafak olamadı. Ru suretle Sov. yetlerden bir, Türklerden üç bisiklet. çi 90 ıncı kilometreye kadar geldiler, Doksanıncı kilometrede Hakkının bi. sikleti bozuldu. Peşinden gelen oto. mobilden yedek hir bisiklet alarak yo. luna devam etti. Aynı zamanda bir Sevyet bisikletçinin de bisikleti kırıl. dı, Oda yedek alarak devam etti, Dok. sanıncı kilometreden itibaren Sovyet. lerden bir, Türklerden üç müsabık bü. tün enerjilerini sarfedip giderlerken büyük bir talisizlik eseri olarak Ta. lâtm bindiği bisikletin zinciri çıktı. Ta lât zinciri yerine koymıya çalışırken Orhan da ona yardım etmek ümidiyle geriledi. Sovyet bisikletçi bundan İs. tifade ederek mesafeyi açtı ve fert itibariyle yüz kilometrenin birincisi oldu. Türk takımı, takım itibariyle bi. rinci, Sovyet takımı ikincidir. Fert i. tibariyle Sovyet birinci, Orhan ikinci, Talât üçüncü, Hakkı dördüncüdür. Derecelerin altıya kadar olması evvel, ce kararlaştırıldığından diğer iki Sov. yet de beşinci ve altıncı oldular. De, rece: Üç saat 14 dakika 27 saniye Eskrimde Moskova, 20 (Özel) — Eskrimci.! lerimizin ilk karşılaşması kesimi (dün) yapıldı. Ve takımlar berabere| kaldılar. Futbolcularımız Ikinci maçlarını bugün yapıyorlar Halkevleri futbol takımı Rusya. daki ikinci maçını bugün Sovyet muh. telitiyle yapacaktır. Fransa Finlandiya | Atletizm takımları berabere kaldılar Fransada Klomp stadında ya. pılan Finlendiya . Fransa atletizm müsabakalarında ikitaraf yetmiser puvanla berabere kalmışlardır. 1 inci Etem (G. S.) 11,98 — 2 inci Tevfik (Bahriye) 10,80 — 3 üncü Ço- ban (Fener) 10,56. 400 Mani 1 inci Faik (G.S.) 61 —2 inci Tevfik (Bahriye), 62, 1/10 — 3üncü (Münci (G. S.) 65, 5/10. 800 metre: 1 inci Galip 2,4 (Güneş), 2 inci Re « cep 2, 3/30 (Güneş), 3 üncü (Mehmet (Güneş). Cirit: » Güneşli 4400 bayrak yarışı finali Melik birinci geliyor. 1 inci Melih 49,27 o (Güneş), 2Ziindi Şeref 42,82 (Güneş), 3 üncü Merkodis 35,82 (Güneş), Sırıkla yüksek atlama: 1 inej Haydar 3,40 (G.S.), 2 inci Sa- dık 2,70 (Fenerbahçe), 5000 metre; 1 inci Rıza Maksut 16,4 8/10 (Gü» neş), 2 inci Teoharis 16,47 3/10 (G.S.), 3 üncü İshak. 4X400 bayrak yarışı: Güneş 3, 38 4/10 ile birinci, Fenerbah çe de 3,46 ile ikinci olmuştur. Bu suret- le atletlerin seçmeleri yapılmış ve İs « tanbul şampiyonası nihayetlenmiştir. Balkan oyunları Bulgarlar Hangi atletleri yollayorlar Atinada yapılacak ulan yedinci Bal - kan oyunlarına gidecek olan Bulgar ietleri eylülün 24 ünde otomobille Sofya dan Demirhisara ve oradan da (o trenle Atinaya gideceklerdir. Oyunlara işti tak edecek olan Bulgar atletleri 18 kişi» den mürekkeptir. Atletlerir idare âmir- leri İvan Kâçef ve yüzbaşı Kiroftur. Dün Sofya stadyomunda yapılan son seçme müsabakalarında Bulgar atletleri şu neticeleri elde etmişlerdir 100 metre birinci Nikola netice 11.8 saniye. 200 metre birinci Boris Stefanof ne » tice 24.2 saniye. 400 metre birinci Karlo Nayvirt tice 56.9 saniye. 800 metre birinci Gençef netice. 2.11 dakika. 15090 metre birinci Vanef netice 4.41 dakika, 5000 metre birinci Yordan Naçef ne- tice 17,14 dakika. 10,000 metre bi wetice 36:31 dakika Diğer müsabakaların seçmeleri henüz sona ermemiştir, Kalivnof ne i Yorden Petrof