3 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

3 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Balkan oyunlarında ilk gün Merasim nasıl yapıldı? Müsabakalar nasıl geçti? Atina 27 G7 inci Balkan oyunlarına sureti mahsusada yolladığımız arka- daşımız yanıyor) Berlindeki muazzam olimpiyadı ve! büyük organizasyonu gördükten son- ra gelip de Atina da Tinci Balkan! oyunlarını takip etmek insanı adeta| sıkıyor doğrusu Yunanlılar, organizasyonun birçok noktalarını Berlin olimpiyadına ben | zetmeye çalışmışlar, fakat ne yapsa- lar, her Şey yük bir eşyanın, k eük bir taklit oyuncağından ibaret) kalmış,, Maamafih 7 inci Balkan oyun | İsrı için çok çalışıldığı da inkâr edile | Yunanlılar mez ve bu sayededir ki Yedinni Bölkan oynunlarının ayima merasimindeh bir görünüş bazı noksanlarını am ŞT Organizasyonları eksik noktalar bu- lunmasına rağmen atletlerini ha- urlamakta tam manasile muvaffak| olduklarmı ilk gününde bütün açıklı- Er ile.isbat etmişlerdir. Tinçi Balkan oyunları saat 15,30 da, açılacağı halde 50 bin kişilik stat saat 15 de hemen hemen tamamen dolmuş! kapılar kapanmıştı. Yunan : mazırları, kumandanları, hatta üstünde dini elbisesi ve elinde kocaman âsâsile patriği merasimden| çok daha evvel yerlerine gelip otur- dular, Son gelenler bir haftadır bu- rada bulunan Alman propaganda na- yarı doktor Göbels ve madam Göbels ile Yunan Başvekili general Metaksas oldu, ni ilân edilen sa- a sonra stattaki patırdı birden susuyor. Stadın dört tarafından borular çalmmağa ve7 inci Balkan oyunlarının açıldığını! bildirmeğe başlamıştır. Bu sırada 40-50 izci, ellerinde izci ve Yunan bayraklarile sahaya çıkıyorlar ve tribünlerin önünden geçerek orta yere Kelip duruyorlar. Bunları hatis| $ faşist usülile selimlayan Bulgar at-| letleri ve sira ile Yugoslav, Romen, Türk, Yunan sporcular takip ediyor, Herkes bir kere stadı doluşarak seref) tribünü önündeki yerine gelip duru- yor. Takımlar tamam olunca bu sefer baştan yine hurufu heca sırasile Bal. kan milletlerinin marşlarını çalmağaı başlanıyor ve bir koru heyeti bu marş ları söyliyor, Berlindeki merasimin azametli ol. ması için her şeyi düşünülmüş ve ha. zırlanmış amma, bandonun arkasın. dan atlı kovalar gibi marşları acele! acele çalması, bu sirada direklere! bizzat Yunan bayrağı da dahil oldu.! Bu halde yanlış bayraklar çekilmesi merasim de değil azamet, küçük bir! ciddiyet bile bırakmıyordu. Mülk marşların çalınması bittiği Zaman, 5 milletten beş atletin avuçla. rında tuttukları Balkan bayrağı or. taya geliyor ve direğe çekiliyor. Bu sırada stadın dört bir tarafında. ki direklere de 5 milletin bayrakları çekilmiştir. Borular tekrar çalmağa başlıyor ve stadın etrafından atılan topların patırdısı arasında, yüzlerce! güvercinler havaya saldırılıyor. Me rasimin en güzel kısmı da budur. Gü- vercinler dağılmağa başlarken Yunan Maarif nazırı ortaya gelerek kısa bir nutuk söyliyor ve bunü aynı nezaret! beden terbiyesi müdürünün birkaç kelime ile Başvekil 7 inei Balkan oyun larinı açmağa devet etmesi takip edi- yor, General Metaksas mikrofona yak- laşarak: Ci inci Balkan oyunlarını Kral na- mina açıyorum) diyor. Artık 7 inci Balkan oyunları bilfiil aşlamıştır, (unan takımından bir atlet ortaya geliyor, Çok kısa ve kesik birkaç keli- me İle mutat olimpiyat yeminini edi yor. Tekrar çalmağa başlayan bando- ya ayak uyduran sporcular sahadan ayrılıyorlar. Tam bu anda günün son seyircisi alkışlar arasında stada geliyor. Bu 906 da İlk olimpiyat maraton şampiyo- nu Yunanlı 65 lik sporcu Luidir. Halkın kendisini çok sevdiği alkışın dakikalarca dinmemesinden belli. Lui: gayet serbest bir tavırla şeref tribününe geliyor nazırların ve.bütün tanrdıkların elini sıktıktan sonra ye- rine oturuyor. Müsabakaları sanki bu fhtiyar sporcunun gelmesini bekliyormuş gi- bi birkaç dakika sonra başlıyor: ! 598/10 güzel * Romanyalının çekişmesi kaldığından tasfiyeye uğradı ve bu 8€- ride sıra ile Yunanlı Frangudis, Ro- manyalı ve Yugoslav atletleri derece aldılar, İkinci seride Vedat büyük bir enerji ile koştu fakat bu gayret zenç atleti ancak 4 üncü yapabildi ve tas- fiyeye uğramaktan kurtaramadı. Yu- nanlı Sakalaryu ile Bulgar, Yugoslav sırasile derece aldılar. Finalde yine Yunanlı Sakalaryu 11 saniye İle birinci Frangudis 11 3/10 ile ikinel, Romen üçüncü, Yugoslavlar 4 üncü ve beşinci oldular, 800 METRE 800 metre koşu oldukça heyecanlı oldu. Bizden Recep ve Galibin girdiği bu yarışta Yunanlı Yorgokapulos 1, bir derece ile birinel,| Yugoslav Kornek ikinci, Romen üçün- cü, Yunan dördüncü, ve bizim Recep beşinci oldu, 10000 METRE 10000 metrelik koşu günün son mü- sâbakası olduğu için karanlığa kal mıştı ve son kısmı tamamen görülmez bir halde bitti, Yunanlı Kiryakidisle, yüzünden yarış çok heyecanlı geçti, Neticede 25,5 ile Yunanlı Kiryakidis birinci Romen ikinci, Yunanlı üçüneti, bizden bu yarışa giren tek ailet Rıza Maksut da 4 üncü ve diğer Romen de beşinci oldu. YÜKSEK ATLAMA Yüksek atlama da çok heyecanlı ol- du. Bizden bu müsabakaya giren İki atlet vardı Sedat ve Pulat. Sedat 1/75 den yukarı aşamadı, Pulat ve bir tek Yunuanlı rakibi 1,80 ni de aşarak 1,85 şe çıktılar, Yu. nanlı Pantazis 1,85 aştığı halde, Pu- Tat çıtayı İki kere elile çarpıp düşür- düğünde 1,85 şi aşımadı ve bu mü #abakada ikinci olduk; Üçüneli ve dör- düncülüğü Yuğoslavya, beşinciliği de Bulgarlar aldı. Bu sabah İrfanın da Londradan ge- tişi bizi oldukça ümide düşüren gülle müsabakasında 14,13 ile Yugoslav Ko- 110 metro manialı koşu finalinde Faik rakiplerile çekişiyor Günün ilk müsabakasını 110 metre) maniali koşunun seçmeleri teşkil etti.) Birinei seride bizden Sedat bulunu-| yordu, Yugoslav Bradoviç 16 1/10 ile birinci, Yunanlı Skiadon ikinci, Bul- gar Doçyef üçüncü oldular, Bizim Sedat oldukça mühim bir farkla 6 ın- ct ve sonuncu oldu. İkinci seride bizden Faik bulunu- İ yordu. Esas 4 atletin iştirak ettiği bu seçmede Faik üçüncü geldi. Fakat ikinci gelen rakip, fazla mania düşür- düğünden Faik ikinci sayıldı. Meşhur | Yunanlı atlet Mandikas da 157/10 luk | bir derece ile birinci oldu. Final müsabakasında Yunanlı Man dikas 15 5,/10 ile birinci, Yugoslav Bra doviç ikinci, Yunan üçüncü, Bulgar 4 üncü ve bizim Faik da beşinci oldu. Faik son manlaya takılıp düştüğü halde derhal toparlanarak yarışa de- vaçiç birinci, Yunanlı Stefanakis ikin- ci, bizim İrfan üçüncü, Romen dördün. cü ve yine bizden Veysi beşinci oldu. Bugünkü müsabakalarda puvanla- rın umumi vaziyeti şudur: Yunanistan : 41, Yugoslavya 21, Ro- manya 13, Türkiye 12, Bulgaristan 3. Görülüyor ki, ilk müsabakalarda Romanyadan bir puvan farkla 4 üncü vaziyete geçmiş bulunmaktayız. Malüm olduğu üzere Balkan oyun- larından birinciler 5, ikinciler 4, üçün- cüler 3, dürdüncüler 2, beşinciler ise 1 puvan almaktadırlar, Ve beşinciden aşağı gelenlere puvan verilmemekte- dir. İlk günkü müsabakalar fevkalâde değilse bile, bizim icin beklendiğinden daha fena bir netice vermiştir dene- mez. İzzet APAK vam etti ve bu sayede beşinciliği aayeni dünya rekoru rak takımına bir puvan kazandırmış! oldu. 100 METRE 100 metrelik koşu bizim için tam bir mağlübiyet oldu, Seçmelerde ilk seri- Hollandalı Bayan Wagner 1500 metro serbest yüzmede yeni bir dünya| rekoru yapınıay muvaffak olmuştur. Derece 23,185 âir. Eski rekor Fransız Bayan Jvounne de Mehmet Ali epey bir farkla sonuncu! Goudara aitti ve 23,32,4 idi. Selânikte yapılan müsabakada Dinarlı Mehmet Maksos ile berabere kaldı İstanbulda yapılmış olan seçmeler; Amerikan oyunile hasmmm kolları dolayısiyle Dinarlı Mehmet ile karşı-! ve bacakları arasından kurtuldu. Ve laşan Yunan serbest güreş şampiyonu O zaman Dinarliya mağlâp olmuştu. Geçen pazar bu maçın revanşı Se- lânikte İrakleus stadında veon beş bin seyirci önünde yapılmıştır. Maç tam saat dörtte başlamıştır. Hava güzeldi, ve her iki pehlivan da bütün oyunlarını tam bir hünerle gös tererek biribirlerinin kuvvetlerini niyorlardı. Fakat daha yarım saati her ikisinin ayağa kalkacağı ve yeni- den tutuşacakları sanılıyordu. Fakat, vaziyetin birden, tersine döndüğü gö- rüldü. Maksosun sağ küreği minderin üzerine gelmiş ve sırtı hemen mindere muvazi bir vaziyette bulunuyordu. Bü arada Maksosun yenildiğine hükme- dilecek meyus sadalar yükseldi. Her- kesin gözü bakemdeydi. kurbağa gibi elleri ve ayakları üzeri- Hakem bir Dinark Mehmet ile berabere kalan Yunanlı Maksos Cim Londosla antrenman yaparken mamıştı ki, güreş birdenbire hızlaş- tı. Maksos müteaddit defalar alta düş- müş olmasma rağmen $ırtının yere| gelmesine meydan vermiyordu. Bir- kaç defa Dinarlının alta düştüğü gö- rüldü, Yirmi bin kişinin helecanı son haddi bulmuştu. Hep bir ağızdan çiğ- lıklar kopuyor, maçın nihayetlenmek Üzere olduğu sanılıyordu. Tam kırk beş dakika olmuştu. Fakat Dinarlı, ta savvur edilemiyecek kadar güzel bir Yedinci Balkan oyunları Bngünkü ve yarınki müsabakalar Geçen hafta başlıyan Balkan oyun- larına bugün ve yarın devam edile- ektir. Bugünkü programda: 400 metre manialı koşu seçme, Serbest disk Uzun atlama 200 metre seçm 5000 metre mukavemet koşusu 400 metre manialı finali Sırıkla yüksek atlama 200 metre finali Balkan bayrak kogusu PAZAR GÜNÜ 400 metre seçme Cirit atma Yunan diski 1500 metre mukavemet 400 metre koşu Üç adım atlama 4100 bayrak yarışı yapilacaktır. Bu iki günkü müsabakalarda şimdi. ki dördüncülük derecemizden bizi yük geltecek puvan kazanibilmemiz müm- kün olmuyacak gibidir. Yunanistanın Pire karışık futbol takımı Romanyaya gidiyor Yunan milli futbol takımının merkez cimi iken Oo Romanyada bir kıza olarak orada kalan Humis, şimdiki klübile Pirelilerin karşılaşmasını temin etmiştir. Pire katışık takımı iki maç yapmak ne çökmüş ağzımda düdük ve gözleri fıldır fıldır dönerek bu pek nazik da- kikayı dikkatle gözlüyordu. Maç çok heyecanlı olmuş, iki pehli- van da birçok oyunlar göstermişlerse de neticeyi lehlerine çevirmeye mü- valfak olamamışlar ve berabere kal- mışlardır. Bu vaziyette tekrar karşıalşmaları kararlaşmıştır. Bu müsabaka da Se- lânikte yapılacaktır. Balkan o oyunlarında Dördüncü müyüz? Atina, 2 (Sporcularımızla giden ar - kadaşımızdan telefonla) — Son yapılan müsabakalardan sonra umumi tasnif şu şekli almaktadır: Yunanistan 54 Yugoslavya 31 Ro « manya 17, Türkiye 12, Bulgaristan da 3 puvan, Dün yapılan çekiç atma müsabaka - larında şu neticeler alınmıştır: Dimitrakopulos (Yunanistan) 50/22 yeni Balkan rekoru. Gregoviç (Yugos lâvya) 47/35; Petropulos (Yunanistan) 42/87; Biro (Romanya) 42; Majestic (Yuğoslavya) 38/40, Sporcularımız bugün Atina elçimiz B, Ruşen Eşref tarafından kabul eğil - miştir. Balkan oyunları tertip komitesi dün Yunan federasyonu merkezinde topla» narak 937 senesinde icra edilecek olan sekizinci Balkan oyunlarının hangi şe birde yapılacağını müzakere etmiştir. * Macaristanda lik maçları Şampiyonluğu F.T.C. nin kazanması mubtemeli Macaristanda lik maçlarına edilmektedir. Son müsabakalarda F.T.C. Febusü 02, Bundafok Hungaryayı 0—1, Uy peşt Kispeti 1—3, Halandas 1—2, Elektrono Şorokşarı 1-4 mağlüp etmiştir. Şimdiki halde F.T.C, 10 puvanla li- kin başında gelmektedir. devam Bunu Bundefok 7 puvanla ikinci, Fes “ büs 6 puvanla üçüncü, Hungarya $ pu- vanla dördüncü olarak takip etmekte « üzere bu ay içinde Bükreşe gidecektir.! dir. Uypeşt de dokuzuncu vaziyettedir. Boçkayı