12 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

12 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

Uzun-Burun kazanm HABER — ÇOCUK HAFTASI nın yolunu bulmuştur Esrar engiz kervan Şimşek gibi, “ani bir aydın- hk Games Sardner) in gözleri- De çarptı ve bir saniye etrafını görmesine mani oldu. Gözlerini uğuşturduktan son- Ta, oturduğu yere iyice. gömül dü ve beyaz tayyaresini yere doğru indirmeğe başlıyarak: — Garip vir imdat işareti diye söylendi, © ber halde birisi tehlikede olacak. Uzun müddet aşağıya bakt ise de, ufuklara gömülen sahra dan başka bir şey göremedi. Pakat, tayyaresini biraz daha Aşağ.ya indirince, sahranın kumlu beyazlıkları içinde siyah karar. tılar seçmeğe başladı: — Galiba bize iş çıktı, dive mırıldandı. yere İnmekten baş- ka çare yok.. Çöl sakinlerinin, insanı, boş boşuna rahatsız etmiyeceklerin den emin olan Sardner, hiç bir yüreti ihmal etmezdi. Sardner'in beyaz tayyeresini o.civarda hemen herkes tanımak la beraber, © bu defaki işaretin başka bir tayyareye verilmiş ol ması da kuvvetle muhtemeldi Çünkü, güneşin göz kamaştır. €£ kuvvetli hüzmeleri. arasın. dan altı yüz metre yükseklikte uçan o bir tayyareyi © seçmek âdeta imkânsezdi.. Bununla be raber, bu işaretin alay olsun diye — verilmiyeceğini anlıyan Sardner her ne bahasına oluesa olsun yere inmeğe karar verili Şimdi iyice alçaktan uçuynu. inecek münasip bir yer arıyordu Biraz evvel yukarıdan sey- rettiği karartıların bir “kervan olduğunu gördü: — Garip şey. diye söylendi Bunlar Efganlı! sahra Bizanlar adamı kolay kolay imdada çağır mazlar ya! Hayrola... Şimdi Sard. mey'in yegâne gayesi tayyaresini bir an evvel yere indirerek me- rakın: tatmin etmekti. Nihayet münasip bir yer hu larak tayyaresini indirdi. Tav. yareden İnerken, bir adamın kervandan ayrılarak, — kendisine doğru koştuğunu gördü. Üzerinde, uzun, beyaz bir entari, başında kırmızı bir fes vardı. Dimdik ve — görünüsee kuvvetli © olmakla beraber, kısa kır sakalından iyice yaşlı olduğu anlaşılıyordu. Sardnere yaklaşınen, küçük zeki gözleriyle evvelâ kendisi sonra da tayyaresini süzdü. vez — Merhaba, dedi. Siz bin başı Sardner değil misiniz? Sarâner, başiyle evet işareti yaparak sordu: — Beni siz çağırdnız değil mi? Efganlı başını sallıyarak — Hayır binbaşı, dedi, Biz sağırmadık! — O halde, ayna veya burla benzer parlak bir yeyle bana ni- gin işaret verdiniz.. Yanılıyorsunuz * binbaşi, öyle bir şey yapmadık! her halde güneşin kum üzerindeki. akisini görmüş olacakamız. — Haydi canım buna imkân yok! — Nasıl isterseniz öyle dö- şünün, binbaşı! Elganlı büyük bir nezaket ve hattâ hürmetle konuşmuş ok makla berabör, ,Sarâner onun sesinde bir nevi istihza sezmek te gecikmedi. Fakat soğuk kan lığını muhafaza etti ve karşı sındakinde şüphe uyandırmama ğa çalışarak sord: — Uzğa mı gidiyorsunu? Efganlı omuzların. silkti ve sesine tabil bir ahenk vermeğe gayret ederek: — Belli olmaz ki, diye cevap verdi, biz fakir seyyar satıcılarız mallarımız! bir an evvel satarsak medlâ, yoksa daha çok gideriz. — Nereden geliyorsunuz? — Simalden. Biganlı ounu söylerken kolunu uzattı ve işaret parmağiy« le ufku gösterdi. Bu hareketi yaparken, enta- sisinin kolu sıyrılmıştı ve Sard- ner Efganlının kolunda garip bir yara İzi gördü. Bu iz, bileğinden başlıyor, dirseğine kadar. uzu yor ve,burada âdeta bir yıldız geklini alıyordu. Yaranın garip şekli, Sard- Der'in kalbini yerinden kopara- cakmış gibi titretti. Gözlerini dehşetle Efganlı- nin yürüne | kaldırdı. Blganlı soğuk kanlılıkla kolunu indirdi. Ve meydan okur bir tarzda bin- dü. rilemeğe başladı ve bir sıçrayıp ta tayyaresine atladı. Fakat Efganlı hücum etme- di, kollarını kavuşturdu ve ya- vaş aörmlarla tayyareye yakla Şarak sert bir sesle: — Ümit ederim ki binbaşı bir daha buralara gelmiyeceksi- niz, dedi. — Bilmem! niçin soruyorsu- Marflerle resim yapıyorum nuz? — Çünkü sizin için havırle olmaz! Sardner soğuk © kanlılığını kaybetmemeğe çalışarak: — Beni bu kadar düşündü. günüz için teşekkür ederim, dedi. Yalnız şimdilik kenâra çekilseni fena olmaz! Çünkü harek| © meğe niyetim © var, Pervanem sizi birkaç parçaya ayırarak ve- ve serebilir. Efgankı birkaç adım griye i, iki rakibin gözlerin müthiş bir husumet okunuyor. Tayyare bir iki sıçrayıştan sonra havalandı. Sardner, önündeki saavine baktı. Saat 15,47 hava kararma- dan evvel harekete geçmek için ancak vakit vardı. Tayyare, 115 mil mesaferle Bulunan (Long - Bridney) İstika- metine doğru, yol almağa baş- ladı. Bu mevkide, Şimali A- rabistanın tayyareli polis teş- kilâtma mensup mlhimce bir karakol © ve seri avcı tayyarele- ri vard Sardner derin bir düşünce ye dalmıştı Fakat birden bire tayyaresine son sürati ver- (Sonu haftaya) AB ÇOCUK SAYFASI Bilmece kuponu 12 Birincikânun — 1936 12 Birincikâman — 1936 Her hafta Cumartesi günleri HABER gazetesine ekli olarak parasız verilir. No. 58 5 Mecmuanızın 54 üncü sayısile birinci cildi tamamlanmıştır HABER gazete lerini almak suretile hemen hemen para sarfetmeden elde etmiş olduğunuz bu mecmunları cive'tir mek istiyorsanız. Ankara caddeşinde (Vakıt Kütüphanesi) ne bir numara mukabilinde bırakırız. Cit darası için (25) kuruş getirmelisiniz.