11 Ocak 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

11 Ocak 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

PS - Tembeller, Ğ:ıh.ıuıı bir. ilimdir,, diyen "*?ı Grofoloğu — muhakkak ki Söylüyor, Hakikaten * yazı- şlmnhuukilc insanların karak *—h i, mizaç ve anlattıklarını Viz gi TENek mümkündür. Profe- —. bi erkin verdiği tevaplarda %hım görüldüğü, okuyu- bi Mmey 9 günderdikleri teşek - İti l'_lmplırmduı anlaşılmak- ibfol—ür Sanerk çok tecrü- lh.&ılmhılnidur; ve tahlille- tr. ..dh_ıbae şaşmamak lâzım Malay aÜMi grafoloji müsbet e- ..u.!mım eden bir tHlimdir? —._. bw makalede yazının '©Vİ, tarzı ve şekli hakkında %Wımıı vermek İstiyoruz. Yat ça Slojide en ziyade ehemmi - ol n şey, barflerin ve satır- _.uılkllr. Teferrüatinm — tet- 'ı:.:. llli çok tocrübeye ve uzun Mühtaçtır. t ,.Ğ'PIM kendi aranızda hoş Pülapa © Reçirmenizi temin için n,,_:'nmıkı şekillerin tetkiki .' edeceğiz. Karakterlerini & bip AAT ve tashih yollarımı cid :s., vı:nvımıngıvıuı öğrenmek İsti- Ötke ae Ucülarımıza profesör Sa- Pa " Mnür, 'acaatlarını tavgiye ede- Y.q ni gekilleri birtbirine , ben. * beraber :'::.1_ hemen hensi bir ik, v .q:;meıımı. bir kusuru ve- 1M? haber verir Gurur, İmMİ veya geçici hiddet, se- İA AM ve tenbellik gibir. Buni w hb.:,': ve en sunf yazılardâ bİ. Böze tarpar, Grafoloji %m 1 aldatmak çok zordur. vi h İ ,:—- Ş::ı"' yani kendini beğenen. İ& büyük ve kalındır., Ma- Bayet iridir, müssairdir. b Şerhlerinize gelince, İş- t Bitza Yörlerin büyüklüğüne göre, Mnd:;l'u:mıı verdiğiniz ehem '*sin! anlatır. enlerin yazılarındaki nuğa 'ğ:i!îlm dikkat edi * ü at ediniz, Rh% İi geniş suretle geçer x"'ı. uLhu-ku. takaddüm etmek, *der, “M Olmak istediğine delâ Kendini — beğe. nen askerin çok se ri, çok kıma ve sert bir yazısı vardır, Kendini beğe . nenler, eğer nefin - lerine ve zevkleri. ne de düşkün ise - ler (d) lerin (p) lerin beyaz şekille. rini ifrat derecede büyütürler. Buna rina — bir de İstipdat Mü.q * Yazıları daha ziyade aha çok köş L:’Hu_ köşelidir. &5%! .ı,.#:’ı“umiyeu, mağrurların, l £ UGi Müfyiy ETİN yazıları büyük, Gr, İt Yüksek, çıkımtılı ve arı Bnen İh, dğürla clınmıh Cimrilik; yazı « İarın heyeti umu - Miyesinden - oldu . ğu kadar kullanı . lan kâğıtlardan dr Anlaşılır. Tin alt veya Üüstün- y de, sağ veya Bso- lunda katiyen boş thi " :h' yer birakmaz. Rüleyi DDi Satırları rayet sık . k 4 İŞtir; yazılar da sikr Cimri; kâğıtla - | rların, cimrilerin -— yazıları bir bakışta -belli olur!.. Dostlarınız nasıl gık, düz ve metindir. Majülsküller ba- zan matbaa harflerine benzer; kelime- lerin sonu birden bire durur, manayı değiştirip değiştirmemesine chemmi- yet verilmeden... Bununla beraber, ya zi açık ve okunaklıdır.. Teferrllata pek ziyade dikkat edildiğinc, intizamh son derece riayet olunduğuna delâlet eder. Cimrinin 1ki (1) 3 biribirine yalnız bir kıvrımla nasıl birleştirildiğine dik- kat edniz!... Hırs ve heves Hrs, gipta, ar- Zu ve heves, eğer mukavemet — edil - mez, edilmesi bilin mezso insanı çir- kinleştirir. — Yüzün de çizgiler derinle- şir, buruşukluklar artar. Tabii, yazı- St da bunların bir makesidir. Bir harisin yazı sını tetkik etmek için uzun uzun uğraş mıya İlizum yoktur, şüyle bir bakınız kâfi.. Yazılar umümiyetle — girifttir, tıpkı bir çalı gibi.. Karışık ve örtünç. lük ilk bakışta göze çarpacak, derece- de vazıhtir. Harfle-den birçoklart a- çık, ve geniştir.. Hafifçe başlanan ke- » Bmölerif sonu Bert bir kalert darbesiy le bitâr. (b) Tetitf) ler haft? Ytygti ve kıvrımları fark olunamıyacak derece- dedir, (T ler de hiç çizgili değildir. Hırs daimi olsun, geçlel olsun bu hâkim &lâmetler yazıde #2 ve çok fark Ja mutlaka göze çarptr. Haris, ayn! zamanda hidetli ise ya- zılarında, ileride söyliyeceğimiz husu- siyetler görülür. Eğer sarar vermek is tiyorsa, bu kelimelerin sonlarından an | laşdır. Dalma uzun, ince ve serttir. |Hiddet | | | Hiddet, bereket versin ki daima ça buk geçer! Faksat, sık sık vuku bülür, arızi - dir ve ayn | heye- canla, ayni ihtiras larda tezahür eder ki bu, yazı da der. hal fark olunur. Çabuk öfkelen me âdeti olanların, tehlikeli ve zorlu adamların yazıları çok köşeli ve pürüzlüdür, İnihayetleri keskindir. Çizgiler umumiyetle düz- gün değildir; mall, geniş, usul ve kai- deye mugayirdir. Sert ve titiz hiddetliler; sivri ve dik yazılarından anlaşıldığı gibi kaba ve vahsi tabiatliler de kelimelerin son. larını âdeta kâğıdı yırtacak derecede giddetle yazarlar. Kin ve garaz tutanlar, intikam fe> sati arıyanlar, inatçılar (t) lerin çizgi, lerini birden yükseltirler. Sefahet Befahet ve şeli- yaniyet, hiddetlile e rin büşbiltün .xıd- - £ » dına -. alâmetlerle KA göze çarpâr. Sefihin — yazıst V ı © kadar bellidir ki kendisini itham e- den bir fotoğraf - tan farkı - yoktur. Ti y.ı'fm““şlk Bibidir, kücük | Kısa ve küçüktür, nâ tamamdır. “TR malkâr birtaynda yazılmıştır. Birçok insanlardır ? Tanıdıklarınızın karakterlerini, yazılarını tetkik ederek öğrenebilirsiniz kalemi kâğıt üzerine dokundurmaktan korkuyorlarmış gibi belli belirsiz yazarlar j eksiklikler görülür; Akaanlarm, çizgi. lerin ve noktaların bulunmayışı gibi.. Sefahet ve şehvaniyete düşkün kim- seleri garip, gayri tabil karışık, düz- günsüz yazılardan kolayca tantfyabilir. siniz. Tarfleri garip bir şekilde gay. ri muntazamdır. Kalem darbeleri bam- başka ve zırzopcadır. “Sakin tabiatli sefahet ve şehvani- yet düşkünlerinin yazıları da ayni ga- rabeti arzetmekle beraber kelimelerin sohları diğerlerininkilere nazaran da. ha ağır ve daha yuvarlaktır. Bu gibi- lerin yazılarmda ekseriyetle tenbellik alâmetleri de görülür. Tembellik Tenbellerin pek ağır ve hafifçe çizilmiş bir yazıla rı vardır. Sanki ka lem! kâğıt Üzerine İlokundurmrya kor kuyorlarmış gibi belli bellisir. yazar. lar. Bununla beraber, kelimeleri hele. zonarla süslemeyi unutmazlar, Tenbelliğin yoldaşı olan ihmal, ke- lime sonlarımın biçimsizliği, harflerin çirkinliği ile anlaşılır. Bazı tenbeller; tenbelliklerinin ya- zılarından anaşılacağını pek İyi bilir- ler, bunun için mümkün mertebe düz. İğün yazmak isterler, Fakât bu, bir *zrâfdtolf mütehakeisırim gözlünden hit bir yakit kaçmaz. Zira, yazıları, bü- tün gayretlerine rağfmen biçimsizliğini muhafaza eder: Harfler gene noksan, gene karışıktır. Satırları da eğri böğ- rüdür, 'Tenbelliğe bir de inatçılık inzimam ederse bu (f) lerin çizgilerinden, (t) lerin uclarmdaki inhimalardan anlaşı- lir, Bunlar dnima ters, yani sağdan sola çizilmiştir. Pakat, tenbeller ekseriyetle iyi ta- biatli, iyi yüzekli ve hog adamlardır. Bu gibilerin yazılarında harfler biçim sizdir, az fark olunur ve sonları hafif- ve maildir. Oburluk K Oburların, yani boğazına — düşkün timselerin yazıları | meyillidir. Cümle . keri uzun ve biribi rini tutacak dere - cede tertip edilmiş tir. Obur; — bazan ; müsriftir. Bu; he. celerin yukarıya ve aşağıya doğru o- lan çizgilerinin aralıkları ile göze çar. par, Obur, sevimlidir. Kâğıtlarımı idare ve tasarruf etmeyi asla düşünmez ve bunları, çizgileri geniş ve sanları yük- sek (t) lerle doldurur. Bazı kelimelerde, lüzumsuz yere, majüskül kullanır. . .. Saym okuyucularım; “kusursuz kul olmazt...., derler. Doğrudur. Hepimi | zân bir kusuru, bir günahı. vaddır. l Bir grafoloğun bunu anlryabilmesi için uzuh satırlara ihtiyacı yoktur. O, | pade bir imzadan bile sizin kusurları. | Bızı, ahlâkımızı, karakterinizi, meyil | ve arzularmızı derhal anlryabilir. Yukarıda söylediklerimize dikkat ederseniz, dostlarınızm ahlâk ve me- || 'yillerin! bir deteceye kadar anlıyabi. Hirsiniz. Tino Rosi komedi artisti olarak takdir Meşhur tehor (Tino Rosi)nin sino maya heves edişi bize (Marinella) filmini kazandırdı. Sevimli sanatkâ- rım bu filmde göylediği, şarkılar. bü- tün dünyaya yayildı. İkinci filmi, (Au son des Gutares) dir. Bunda da birçok balıkçı şarkıla- rı söyledi, ve gene büyük bir muvaf- fakiyet kazandı. (Tino) nun son filmi (Naples-atı basier de feu)dür. O, bu filmde de sıcak ve tatlı sesi ile Napoli şarkıla- Bir sp!kerden 7,5 milyon frank tazımi- pat istiyor — $ Amerika sinema âleminde büyük bir heyecan var, Buna da vebep, radyo spikerlerinden birisinin, Konstans Be netten bahsederken husust hayatına ait ifşaatta bulunmasıdır. Yıldız, bu sözlerden hoşlanmamış, bunları; kocalı ve bir çocuk sahibi bir kadmın haysiyetini kıracak mahiyette görmüş, mahkemeye müracat etmiştir.. Holivudun en ciddi yıldızlarından olan Konstans Benet, Marki Falezin karısı dır, Güzel, sevimli bir de küçük kızı vardır. depoları kiralıktır. Birleştirilmek suretiyle 150 metre murabbalik bir mesaha elde edilebi- I Yir. İsteyenlerin Vakit yurdu idare memuruna müracaatleri. edilmek istiyor $ rını söylüyor. Şüphesle yarım, bu şar kıları herkesin ağzından dinliyece- ğiz. Tino Rosl diyor ki: “— İtirat ederim, stüdyoya ilk gel diğim gün çok sıkılmıştım. Beni en ziyade sesimin, şarkılarımın güzel- Nğinden dolayı beğeniyorlar, takdir ediyorlar. Halbuki ban, komedi ar- tisti olarak takdir edilmeyi İsterim, Ve buna çalışıyorum, Muvaffak ola bileceğimi de ümit ediyorum.,, Konstans Benet| Alman bülbülü Berlin operasının meşhur şantözü bir. film çevirdi Erma Sack.. Bu; Börlin operâsin« da kenülsine Alman bülbülü adı ve- rilen meşhur bir şantözdür. Sesinin fevkalâdeliği sinema direktörlerinin dikkatini çekmiş ve genç — artistin film çevirmesine karar verilmiştir. Onun ilk oynadığı film '"Blümen aus Niza — Nis çiceği,, — adını taşıyor. Pek yakında Sakarya ainemasında gösterilecek olan bu film, güzel ar- tiste büyük bir muvaffakiyet ve şöh- ret temin etmiş bulunuyor,. Filmde Erma Sacka Berlin operası orkestra #ile korosu refakat etmektedir. Ankara caddesinde kiralık dükkân Vakit yurdunun ıığındı (ölen Fransız kitapçısının) yeri ve arkadaki ı__— Gabi Morlay Saşa Gitri ile evlenecekmiş ! Möşhur aktör ve müellif Saşa Gitri (Kadril) adir piyesinden bir senar- yö yazmıştır. Şimdi bunun Yuvan- vil #tüdyosunda filmini aldırmakla meşguldür. BSaşa; hergün — stüdyoya gidiyor, filmin alınmasına nezaret — ediyor. Filmin artistleri: Garbi Morlay, Po len Karton, Garj Grey ve Jaklin Döl baktır. Bu artistler, gündüzleri stüd yoda, geceleri de tiyatroda çalışiyor Jar. Filmin hitamında Saşanm Gabi Morley ile düğünleri yapılacağı da haber verilmektedir. ei "eti BAA A

Bu sayıdan diğer sayfalar: