11 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

11 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

| İ | | VAW A FO — ÇNG S ÇKS gö İ Muha, Ankaradaki mill 2lılara mağ'üb olan Harbiyeliler.. iküme maçınde Muhaftızgücü Harbiyeyi 2-0 mağlüp etti Müsabaka çok heyecanlı geç i, takım güzel va teknik bir oyun oynadi Ankara, 10 — Milli küme maçları- na bt hafta da devam olunmuştur. Bu günkü maç bundan evvel yapmış ol- dukları karşılaşmayı 2.2 berabere bi- tiren Ankara gampiyonu Harbiye ile ikincisi Muhafızgücü arasında idi. Havanın serin olmasına ve maçın da şehre oldukça uzak bir mesafede bulunan Muhafızgücü stadmda yapıl- masına rağmen sahayı talıminler hi- fma olarak çok kalabalık bir me. raklı kütlesi çerçevelemiş bulunuyor. | du. Maç sa idiği vakit iki takım ta- raftarlarınım coşkun tezahüralı ara » sında sahada göründüler. Takımlar Her iki takım da bugünkü maçı mu- hakkak kazanmak. için kadrolarında yapmış oldukları tadilâtla ve şu şekil. de sıtalanmış bulunuyorlardı: Muhafızgücü: Fuat, Baffet, Salih, Ahmed, Cihad, Lütfi - Naci, Şahin, Ri- za, İbrahim, Akif. Harbiye: Fethi . Şükrü, Sabri . Ce- 1dl, Muhterem, Haşim - Hücahid, Kad- ri, Abdurrahman, İzzet, Şerif. Maç, hakem eski Beşiktaşlı Bay Eş. inde ve Harbiyenin Muha- lerine kadar uzayan bir inişiyle başladı. Fakat saha bir gün evvelsine kadar Zaman zaman yazan yağmurun tesi- riyle bir balçık deryası halinde oldu- ğundan topun — koatrolü hakikaten çök güçleşiyor ve hattâ koşmak dahi bir mesele teşkil ediyordu. Bu şerait altında devam eden oyu. nun ilk dakikaları iki tarafım da kar. gılıklı denemeleri altında netice ver- miyen şuursuz ve bal hücumları İle geçti. Muhafızın ilk golü 20 inci dakikaya kadaf mütevazin bir surette devam eden oyun yavaş yavaş Muhafızın hâkimiyeti altma geçmeye başladı. Bu vaziyet karşısın- da hataya kapılarak müdafaa oyunu. na başlryan Harbiyolilere karşı Mu - hafız tazyikini gitgide arttırarak on- lara çok müşkül dakikalar yaşatryor- du. Dakika 35: Muhafız Harbiye kalesi. ne yaptığı hücumda, kale önlerinde bir kargaşalık oldu. Bu sırada demâr. ke kalan İbrahim ayağına gelen topu sıkı bir vuruşla Harbiye ağlarma ta- karak takrmma İlk golünü yapmağa muvaffak oldu, Çok nf olarak yenilen bu gol, esa- sen bugün kendisinden beklenmiyecek kadar bozuk bir oyun çıkaran Harbi. yeli oyuncuları bir hayli sarsmıstı. Diğer taraftan, Muhafızgücü Har- biyenin bu bocalamasımdan — istifade etmek için canla başla çalışıyorlarsa da; Şükrü ve Sabriden mürekkep Har- Biye müdafaası karersmda bir türlü muvaffak olamıyordu. Devre, netice Üzerinde bir değisik - lik olmadan 1.0 Ankara Ikincisi lehine bitti. * İkinci devrede Harbiyenin bu mağ. lübiyeti telâfi edeceği zannolunuyor - du. Fakat hiç de öyle olmadı. Çünkü Muhafız, düdükle beraber hülcuma ge- çerek Harbiye kalesi önüne yerleşti. Bu suretle tam bir tek kale halini alan maçın bu kısmında kaleci Fethi güzel yer tutması sayesinde Harbiyeyi mu, hakkak iki gölden kürtardı. Kaçan fırsatlar T inci dakikada birdenbire harekete Reçen Harbiyo oyuncuları yıldırım sü- ratiyle Muhafızgücü kalesine inerek yerleşliler. Bu suretle tek kale siste- mi Muhafızlılardan Ankara birincisi- ne intikal etmiş bulunuyordu. Fakat ne yazık ki, Harbiyenin pek genç ve tecrübesiz olan muhacimleri elde et. tikleri birçok gol fısratlarindan istifa. de etmesini bilemediler. Üyle ki, 9 un- cü dakikada Kadri Üç metre kadar yakın bir mesafede yakaladığı topu boş olan kâaleye atamadı. Ikinci gol Bu suretle maçın aleyhte bir cere- yan aldığını çabuk hiaseden Muhafız. gücü hiç olmazsa elde etmiş olduklar rı sayı avantajını kaybetmemek için yeniden harekete geçerek hasım kale- sine sıkı bir iniş yaptı ve bu arada Tacrkez muhacim Riıza, sol açığın ken- disine çok müseld vaziyette verdiği bir ara pasını çok güzel Ssöimal ede. rok sıkı bir gutla topu ikinci defa Harbiye ağlarına takarak takımma 25 inci dakikada ikinci golü kazan . dıirmiş oldu. Oyun sertleşiyor Bu gol, Harbiyeyi adamakıllı sars- mış ve hattâ biraz da sinirlerdirmiş bulunuyordu. Hattâ bu yüzden hiç beklenilmiyen bir hâdise oldu: Ankaranın en beğenilen sol açığı Şerif kendisinden beklenmiyen bir şarjla Muhafız kalecisi Fuadi sakatla- dı ve bittabi hakem de Şerifi bu hare. ketinden dolayı sahadan çıkardı. O- yuün başladıktan bir müddet sonra da Fuat iyileşerek yerini almış bulunu - yordu. Şerifin yüzünden 10 kişi ile oyna- mıya mecbur kalan Harbiye, Muhafı. zın bllhassa ikinci devrede gösterdiği teknik oyun karşısında muvaffak ola. madı, netice Üzerinde de başka bir değişiklik olmadığından maç 2-0 Har- biyenin mağlil ile neticelendi. hükmen mağiüp Evvelcte İstanbuldaki iki deplâsman maçını yapmıyan Fenerbahçenin bu hafta — İzmirdeki — mügabakalarıma da - takımın rıltıma kadar gelmesi. ne rağmen . iştirak etmediği malüm- dür. İzmirde cumartesi günü Üçok, pa- zar günü de Alsancak sarı lâcivertli- lere hükmen galib addedilmişlerdir. Yukardaki resmimizde İzmirin Üçok takımı Takstm stadmda Foenere sere- moni yaparken görülüyor. Bisiklet İlk bahar yarışlarına dün Istanbul ve Ankarada devam edildi Bu senenin İstanbul birincisini ta. yin edocek olan acri bisiklet yarışla. rmmm Üçüncüsünü dün Yeniköyle Bü- yükdere arasında (üç defa gidip gel- me) otuz Üç kilometrolik mesafode yapıldı. Altı müsabıkm iştirak et- tiği bu koşuda: Haralambo (Süleymaniye) 54 daki- kada hirinci, Taorkom — (Feneryılmaz) ikinci, Muhsin [Gım.asarıy) dı ü- çüncü oldüuler. AnKarada Ankara, 10 — İlkbahar bisiklet ya- rışlarının beşircisi bu sabah büyük bir meraklı kütlesi önünde yapılmış. tır. 50 kilometre üzerinde yapılan büu koşuya milli takımdan Orhan ve Eyüb de iştiralk ctmiş ve geçen haftaki ko- şuda çetin bir mücadeöleden sonra bi- rinci gelmiş olan Nuri Kuş ile ikinci Erdoğan da bu yarışta favoriler ara- smda bareket etmişlerdir. Gecen hafltaki parkura nazaran yokuşları fazla olan bu defaki yolun muhtelif merha'elerinde Orhan ile E. yüb yaptıkları ataklarla diğer favari- leri fazla enerji sarfina mecbur etmiş. ler ve binnetice yormuşlardır. Büyük bir mücadele halinde geçen bu yatış. ta başa geçmiş olan Orbhanr ancak dört kaşucu takip edebilmiş ve bunla- rın da ikisi muvasalata az kala 500 metre kadar geri kalmıetır. Yarısşm neticeleri; birinci Koctelili Orban Su- da, İkinci tekerlek farkiyle Eyüb Yıl mMaz, incü 5M metre geride Erdo. ğan. dördüncü Nuri Kuş. İngiltere - İskoçya maçı Ingilizlerin mağlübiyetlile neticelendi Laondra muştur. 93 bin seyircinin önünde yapılan bu maçı İskoçya milli zanmıştır. 10 (A, A.) — Haftalarca evel vel bütün bütün yerleri tutulmuş olatıkımiyle 62 inci karşı! tatulmuş- olan aya sahne ol- bütün — yerleri takımı 1-0 ka- İngiltere ile İskoçya aragında şimdiyen kadar yapılan 62 maçtan 29 unu Tskocya 18 ini İngiltere millif takrmı Hikle bitmişir, kazanmıştır. 15 — karşılaşma beraber. — Fenerbahçe Iİzmir maçlarırda da | | A N Dünkü Boşlktaş - Güneş maçında tribünlerin aörünteü... Ankaradaki maçı kazananı Muhafızgitci takırma... Yüz elli at'e'in işliraklile yapılan Atlelizm teşvik müsabakalarında iki yeni Tekor tesis edildi Istanbul atletizm ajanlığı tarafın . dan tertip edilen teşvik müsabakaları atletin iştirakiyle atle- retinde Kadı stadında yapıldı. Dört katc;an Üzerinde yapıtlan bu | müsabakalar oldukça heyecanlı geçti ve birinci kategoride bir rekor da kı- | rildı. Öğleden sonra yapılar 2 nci görilerde ise şu neticeler almdı: 2 inci kategori 100 METRE: 1 nci Bülent (H, P.) 125 2 nci Ömer (F. B.) 3 ncü Dimitri (K. P.) 200 METRE: 1 nci Bülent (H. P.) 25,5 2 nci Ömer (F. B.) 8 ncü Dimitri (K P.) 400 METRE: 1 nci Ahmed, 1 dakika 800 METRE: 1 nci Ahmet (Sanat okuluy 10000 METRE: 1 nci Nuri (İ. S.) 1500 METRE: 1 nci Muzaffer (HL P.) 2 nci İzak (İ,. S.) GÜLLE: 1 nci Bülent (D.L.) 2 nci Münir (Güneş) 3 ncü Fokat (A 8) DİSK: kate- 1 nel Bülent (D,L.) 2 nci Karamalinga (Pera) 8 ncü Fokas (A. S.) CİRİT: 1 nci Hüsnü (Güneş) 2 nci Sudi (Hukuk) 37,60 3 ncü Karamalinga (Pera) 24,61 TEK ADIM: 1 neci Karnik (İ. S.) 5,65 2 nei Dimitri (Kasımpaşa) 1 ânci ,katagori 100 METRE: 1 nci İrfan (Deniz lisesi) 11,8 2 nci Kâzım (Galatasaray) B ncü Kâmran (Güneş) İrfanın yapmış olduğu bu derece movsim başı olmak dolayısiyle çok i- yidir. Kendisi muntazaman çalıştığı takdirde Balkanların en iyi süratçile. rinden olabilir. Bunu kendisinden pek haklı olarak bekliyebiliriz. 200 METRE: 1 nei İrfan (D, L.) 23 2 neci Kâzım (G, 8) 8 necü Muzaffer (H. PJ Yine İrfan bu koşuda çoök iyi bir finiş yaparak çok parlak bir derece almaya muvaffak oldu. Çoktandır sa, halarımızda yapılamıyan bu derece yalbız günün değil, mevsimin de en 1. yi derecesidir. 400 METRE: 1 nci Cemal (Ğ S.) , 2 nci Ekrem (F. B.) 8 ncü Zare (İ. S.) Camalin yapmış olduğu bu derece de on haş gün evvel yapmış olduğu dereceden iyidir. 800 METRE: 1 Cevdet (İ. S.) 2,13 ü Nalli Moranm neza. | 3 ücü Hakkı (B. H EB) 10.000 METRE 1 nel Hüseyin (Deı:ı.r:purl (yeni Türkiye rekoru) 2 nci Artan (Beşiktaş) 3 ncü Sulh! (Kasımpaşa) Günün en heyecanlı yarışı bu oldu. 8000 metreye kadar beraber kaşan Hüseyinle Artan rakiplerini en az bir buçuk tur aştılar, Yarışın sonlarına doğru Hilseyin Artanı geride bıraka- rak 2 metre farkla brinci geldi ve ye« ni bir Türkiye rekoru yaptı (34,28), Estki rekor 24,44 tür. 2 nel gelen Ars tan da yeni Türkiye rekoru yapmış- tır. 110 MANİALI: 1 nci Yavru (Güneş) 18,8 2 nei Vasfi (H. P.) 3 nefi Sudi (H, K.) TEK ADIM: 1 nci İstepan (Galatasaray) 6,25 2 nci Sadi (H, P.) 3 neli Ali (Güneş) SIRIKLA YÜKSEK ATLAMA: 1 nGi Münir (Güneş) Vasfi (H. P.' 8 metre. 2 nci Sudi ve Şerif (Güneş) 'YÜRSEK ATLAMA: 1 nci Yavru (Güneş) 161 2 nci Jeba (H. P.) 156 3 ncü Hüseyin (H. P.) 1,56 GÜLLE; 1 nci Hüseyin (H. P.) 11,96 2 nci Şerif (Güncg) 8 ncü Yavru (Güneş) DİS 1 nci Yavru (Güneş) 36,80 2 nci İzzet (F. B) 3 ncü Şerif (Güneş) CİRİT: 1 nci Şerif (Güneş) 45,50 2 nci İstepan (Galatasaray) 41,50 3 neli Mufahham (F, B.) 39,90 Bu dereceler de çok düşüktür. 4Xx400 BAYRAK YARIŞI: Günün son müsabakası olan bu ya- rışa Fenerbahçe, Haydarpaşa, İstan . buülepor ve Kasımpaşa takımları işti. rak etti, Netioede çok güzel bir koşu yapan Haydarpasalılar birinci geldi . ler, Teknik neticoe: 1 nci (Cihat, Galip, Neriman, Mu- zaffor) den müteşekkil Haydarpaşa taktmı (47). 2 nel Fenerbahçe takımı. 3 ncü İstanbulspor takımı, * * * Müsabakalar büyük bir iIntizam |- çinde muveffakıyetle yapılmıştır. Ba- zi tanımmış atletlerimizle imtihanları olan bazı gençler iştirak edememişler- dir. Kisa bir zamanda büyük işler ba- şaran atletizm Monitörü Naili Morası muvaffakryetinden dolayr tebrik ode. TİZ, 34,28 H. BAHTOGLU |