11 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

11 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Beşiktaşlı Hafkının Beş Siyah beya hatlarının SO Milli küme karşılaşmalarının €a ehemmiyetlilerinden olan Beşiktas - Güneş kargılaşması dün Ş BÜ da dokuz bulan büyük bir seyir. €i kalabalığı ; sona kadar Gkim bir oyun oynamış olan Beşikt merkez müuavininin bil hassa pas te daki beceriksizliği | ile muhacim hattımda sol tarafm fe. na oyunu yüzünden 1-0 mağlüb oldu: | Takımlar ve hakem Saat dördü biraz geçerek Maçın ha- | kemi İstanbulaporlu Adnan Akmdan sonra evvelâ Beşiktaşlılar, biraz Son. JW ra da Güneşliler taraftarlarının alkış- Tarı arasında sahaya geldiler. Lisansların kontrolünden sonra Sâ- ât dördü on geçe Güneşin başladığı oyuna takımlar şu geki'de dizildiler: Beşiktaş: Mekhmet AN - Hüsnü, Nu. vi . Rifat, Feysi, Faruk - Rıdvan, Mu- aaffar, Hakkı, Şeref, Eşrof. Güneş: Cihad . Faruk, Reşad - Yu- suf, Rısa, Ömer . Saldhaddin, Rasih, Melihk, Niyazi, Rebüi. Beşiktaş muavin hattında kesilen ilg Güneş akınmdan sonra iki taraf da rakip kaleleri ziyaret etiler. İlkinde Cihad Hakkınım sürdüğü topu kesti. Tkincisinde de Hüsnünün falsolu vuru- gundan topu kapan Niyazinin şütü di- veğin yanından avut oldu. Beşiktaş hâkim oynuyor Maçın ilk dakikaları mütevazin geç- tikten sonra 7 inci 8 inci dakikadan i. tibaren siyah beyazlıların açık bir hâ- kimiyet kurdukları gi ü. Sağlı sol- hi mlara başladı Hakkınım nüdafaayı allak bullak eden hü. Beşiktaşın galip Jeceğini ündeki becerik. nu ve şüt atamaması jile güzide dın şayanı hayret kurtarış- a gol fırsatı ver. tasından kaptığı topu iy! kullanarak Güneş kalesine doğru akarken, arka. dan işen Reşad, bu cok tehlikeli va- k favlle durdurabildi. 18 Çizgisi üstünden atılan bu ceza vuru" Şu da neticesiz kaldı. 25 inci dekikada | ilk tehlikeli Güneş hücumunu görüyo. yuz. Sağdan Rasih ve Salâhaddin va. sıtasiyle yapılan bu akın körnerle ne- tloelendi, sağ köşeden Salâhaddin sol- la cidden mükemmel bir korner çekti- Mehmet Ali de çok güzel bloke - etti. Bunu atlatan siyah beyazlılar, tekrar ileri fırladılar. Sağdan yapt hücumda topu demarke olan bu çok mü- Baİt vaziyette attığı bir plonjonla yakaladı. Birinet kısım 0.0 bitti neticeşit bir hilcumu kısmım ilk beş dakikası siyah beyaz- hların üst üste yaptıkları sıkı hü . çumlarla geçti, ikinci, üçüncü dakika- larda tazelenen Beşiktaş akınlarını Güneş müdafansı mütemadiyen kar - nerle' kesiyor, fakat siyah beyazlılar $ da bu avantajlardan istifade edemi . yarlardı. Beşiklaş yine hâkim Yine Güneş aleyhine 6 ıncı dakika. daki bir kornerde Hakkının Muzaffe- re geçirdiği topu Cihad fevkalâde bir | plonjonla yakalıyarak yüzde yüz bir göle daha mâni oldu. İki dakika son- ra Şerefle Hakkiının sürdi topu ya- kalıyan Rıdvanın İlk şütü - Faruğa çarptı, geri gelirkeh tekrar — vuran ğ Rıdvan bu defa topü kalenin yanın . dan avta çıkardı. Bu tehlii i savuşturan Güneşli- | ler sağdan bir hücum yaptılar. Bu da- | kikaya kadar Rifati geçemiyen Rebii, yine Böşiktasş Bol muaviniyle karşıla. şınca topu tamamiyle demârke olan Rasihe geçirdi, o da Mehmet Ali ile karşı karşıya kalmış olmasına rağ . men kaleyi bile bulamıyan bir şütle topu avuta attı. 10 uncu dakikadan sonra Güneş hü- eum hattında şu gekilde bir. tadilât yapıldığı görüldü. Melih, Salâhaddin, Bu değişikliği yapan Güneşliler, iki genç oyuncularını açıklara koyarak, ortayı Rasih, Rebif, Shaddin gibi tecrübeli elemanlarla takviye ctmek is- tedikleri görülüyordu. Buna sebeb, iyi oynıyan Beşiktaş cenah bhaflarına bu ana kadar Güneş açıklarına fırsat verdirmemiş olmasıydı. Çok — bozuk oynıyan Feyzinin hatalarından istifa. de etmesini bilen üç Güneş ortası bu defa da Nuri - Hüsnü müdafaasını bir türlü yaramadı. Kısa süren güneş hâkimiyeli 20 inci dakikadan sonra Güneşliler oyunu müsavi bir şekle sokmıya mu. vaffak oldularsu da, Rasihle Salâhad- dinin bir türlü kaleyi bulamıyan vu- ruşları yüzünden gol gıkaramadan hü- | kimiyeti tekrar rakiplerine bıraktılar. 280 mcı dakikadaki sıkı bir Beşiktaş akını ecsnasında Resad kalesine giren topa uzaklaştirmak — isterken Cihada vurdu, Güneş kalecisi bir müddet yer. lerde kivrandıktan sonra tekrar kale- sine geçti. Güneşin yegöne golu Müsabakanm başından itibaren hü: cum tazeliyen siyah beyaz akıncıları 30 uncu dakikadan sonra duruldular. | Rakiplerinin bu vaziyetinden istifade | etmesini bilen Güneşiiler İse gderhal | hücuma girişti'er. VA üncü dnkik..ıda. | ki avut atışında sıkı bir dq;:ıımap İ yapı van Nuri topu Raaihe x:crdı. Güneş merkez uhacimi de Salâhad. dine, o da Niyaziye geçirdi. Önlü boş | olan Niyazi de plâse bir vuruşla gü Dünkü milli küme müsa- bakalarında iktaş Güneşe ÖO-1 yenildi zlılar hâkim oynadıkları bu oyunda muhacim I tarafı işlemediği için mağlüp oldular Güneş mildafdası mfi tutarken nün ilk ve son golünü Beşiktaş ağla- rına taktı. Baştanberi hâkim oynamalarına rağmen mağlüb vaziyete düşen Beşik- taşiılar tekrar beraberliği temin için bir hayli çalıştılarsa da, son on daki. kada galibiyeti kaçtracak kadar gafil olmıyan Güneş. takımı - Beşiktaşm bazı maçlarda yaptığt gibi - topu mü. temadiyen taca atarak vakit kazandı. Oyunun. bitmesine pok az kala si. yah beyazlılar tokrar güzel bir fırsat yakaladılar, kaleye çok yakım bir me- safede topu kapan Şeref çok sıkı bir şüt attı. Fakat bu da Faruğun mide- sine geldi, geri döndü ve Güneş müda- ği de muvakkaten ayundan çıkmak mecburiyetinde kaldı. Top Güneş ka. lesi önünde dolaşırken hakemin dü - düğü maçın 1.0 Beşiktaş sleyhine bit- tiğini ilân ediyordu. .*. Dünkü müsabaka umumiyet itiba. rile süratli, heyecanlı ve o nispette de temiz cereyan etti. Bundan - evvelki maçlardaki - sertliklerinden çekinen ve bazı Güneş taraftarı muharrirlerin müdafcası Kurtuluş akınlarını kolay. birkaç gün evvolki yazılarına çok güzel cevab veren siyah beyazlılar dün ra- kiplerinden daha az favullu bir oyun oynadılar, Galib gelmemelerinin yeğâ- ne sebebi, merkez muavinin çok fena pas tevziatı ile £ ve Eşrefin bo- zuk oyunları ve güt utamamalarıydı. Kaleci Mehmet Ali, müdafaada da Hüsnü vazat, ilk devre mütereddid oy. nıyan Nuri ikinci haftaymda kusur- suzdu. Muavin hattında en iyi çalısşan Ri- fat, cim haltında ise Muzaffer ve Hakkıydı. Riıdvan hemen hemen beslenmedi, Şerefle Esref ise kabil ol. | duğu kadar kötü oynadılar. Güneş takırmında başta Cihad ol. mak Üzere Reşad ve Faruk müdafsası galibiyetin yegâne âmili oldular. Hakem Adnan Akın; müsabakayı büyük bir vutuf ve dürüsti ile fevka. lâde bir şeki'de idare etti. O, M. KUTNAK Ü Güneş müdafaasının fedakürane bir Kurtarışı Gayrifedere klüpler arasısdaki Tak- sim stadı liki şampiyonluğu maçları. na dün de devam edildi ve bu maçlar. dan sonra 15 puvan topliyan Şişli stadyom Hiki kupasını kazandı. Arna- | vutköy İle Pera da 13 er puvanla ikin- ci, Kurtuluş yedi puvanla dördüncü oldular. İlk maç saat 9 da Şişli - Kurtuluş B takımları arasında yapıldı. Bu mü- sabakada taraflar dörder golle bera . bere kaldılar. Bundan sonra günün en mühim karşılaşması 4 bin kadar se- yirci önünde Şişli . Kurtuluş birinci takımları arasında yapıldı. Feridun Kılıem idaresinde oynanan bu oyuna takımlar şu şekilde çıktılar: Şişli: Armenak . Alber, Martayan - Arşevir, Mikrob, Agob - Herae, Sul- dur, Vahab, Nubar, Diran. | Kurtuluş:-Panayot » Misuli, Nikaro Hiriso, Drako, Diamandi « Pulyos, | Pulyanidis 1, Tanaş. Oyun saat 10,50 de - başladı. Şişli derhal hakimiyeti tesis etti. İlk akını Kurtuluş kalecisi Panayot iyi bir kur- tarışla kesti. Hâkimiyetini devam et. tiren Şişli 5 inci dakikada ilk golünü yaptı. Vahabdan bir ara pası alan Nu- bar, plâse bir şütle topu Kurtuluş ağ. Jarma takı. Bu gol Şişli taraftarları- nin dolduğu sol tribünden coşkun te- zahürlerle karşılandı, 10 uncu dakikadan sonra Kurtuluş yavaş yavaş hâkimiyeti öle aldı. Fa- kat enerjik bir oyun oynıyan Şişli Pulyanidis. H, Manol, Irkla kesiyordu, Bundan başka Kur - | tuluş forved hattında oyuncular şah. | si oynadıklarından Şişli müdafaasınm | işi kolaylaşıyordu. 15 inci dakikada â- | nf bir Şişli hücumunda Kurtuluş ka. | lecisi topu tuttu, Vahab garj yaparak topu kalecinin elinden aldı ve boş ka- lan kaleye Şişlinin ikinci gölünü attı. Şişli bu gölden sonra oyunda tam bir hâkimiyet kurdu. Bilhassa sol taraf- | tan Diran vasıtasiyle yapılan hücum- larla Kurtuluşa çok tehlikeli hücum. lar yapmıya başladılar. Ancak saha- | nm çamur oluşu, Kürtülüş müdafile. | rinin işini kolaylaştırdığından Şişli gölleri fazlalaşmıyordu. Kurtulugun | arada sırada yaptığı ferdi akınlar da ] Şişli müdafaası tarafımdan kolaylıkla kesiliyordu. 35 inci dakikada bir Şiş | li akınını Kurtuluş müdafileri korner. | le kestiler. Nubarın çektiği korneri mmel bir kafa vuruşuyla | Diran m Gayri federeler arasında Şişli klübü Taksiım liki şampiyonluğunu kazandı Şişli galibiyeti garanti etmişti. Devre sonuna kadar bir iki fırsat daha ele geçiren Şişli, başka sayı çıkarmadan birinel devre 3-0 bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Kurtuluş takımında büyük değişiklik yaparak çıktı. İlk dakikalarda. yaptıkları bir akmda yüzde yüz bir gol fırsatı kaçırdılar, Şişlinin mukabil akınında Mikrop bü- tün müdafaayı geçtiği halde üç met- reden bozuk bir vuruşla topu kaleci. nin eline verdi. Oyun bu sıralarda gittikçe sertleşmeğe başladı, 9 uncu dakikada sol açığa geçen Drago bü - tün müdafaayı geçerek Kurtuluşun yegâne sayısını yaptı. Bu gol Kurtu. Tuşlulara ümid verdiğinden oyun beye eanlanmaya başladı. Şişli de vaziye. tin tehlikeye girmek istidadında ol - duğunu görerek canlandı. Ancak yap- tıkları akınlar, çok sert oynuyan Kur- tuluş müdafaasr tarafından kosiliyor. du. 15 inci dakikadan sonra Kurtuluş oyunda nisbi bir hâkimiyet kurdu. Fakat forvedlerin paslaşmamaları, ça- mur bir sahada uzaktan güt atmaya kalkmaları gol yapmalarına mâni olu. yordu. Şişlinin mukabil akmları Va- habın gayreti sayesinde daha çok teh. likeler yaratıyordu. Oyun bu şekilde devam ederek Sielinin 3-1 galibiyeti i- le bitti. Galatasaray 2 — Eseyan 1 Rakibine nazaran daha düzgün oy- nıyan Galataspor ekipi eline geçirdiği fırsatlardan istifade ederek yediği 1 göle mukabil 2 gol atarak maçı 2.1 ka- zandı. Pera 1 — Arnavutköy 1 Günün ikinci mühim müsabakası Pera , Arnavutköy takımları arasın- da oynandı. Bu maçın netlcesi ikinci. lik üzerinde tesir ediyordu. Ancak iki takım biribirini yenemediklerinden i- kisl de 18 er uvanla ikinci oldular, Oyuna Peranm hücumları ile başlan- dı. Oyun üzerinde tam bir hâkimiâyet kuran Peralılar birinci devreyi 1-0 ga- lp bitirmeye muvaffak oldular, İkin. ci devreye Arnavutköy büyük bir gay- retle başladı. Bu devrede Peradan hâ. kim oynıyarak beraberliği temine mu vaffak oldular, Peralılar devrenin s0. nuna doğru gayrete gelerek Arnavut- köyü sıkıştırdılarsa da sayı çıkarama- dılar ve maç 1-1 berabere bitti. Bu maçlardan evvel Galataspor « Eseyan B. takımları maçımı 1.0 Gala- taspor kazandı. Pera . Arnavuköy B takımları da berabere kaldılar.