12 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Sene; 7- Sayı; 2264 $ Kuruş - Telefon: 23872 — Teşebbüslerimiz üzerine Hatayda vaziyet düzeliyor Ankarada Fransız delegesi Garo ile yapılan müzakerelerde alıman kararların tatbikine bugüü başlanacak | Tedhiş çetelerinin kaldırılacağı bildirildi j Umumi af ilân edilecek, Türkleri tazyik eden büyük memurlar değiştirilecek İskenderun, 11 (A.A.) — Anadolu Dün Yenişehir köyünde de vesikalı ajansının hususl muhabiri - bildiri- yor: Yirmi, yirmi beş kadar Eti Türk reisi, Atatürke, Milletler Cemiyetine ve âl! komisere birer telerat çeke- rek burada intihap sorbostisi kalma- dığını, muhaliflerinin hükümetle birlikte kendilerine karşı tazyik ve | tethiş hareketi tatbik ettiklerini bil- | dirmişler, mahrum kaldıkları. inti- hap soerbestisinin iadesi için müda- halelorini istemişlerdir, Üki jandarmanın ölmescile neticele- jandarma tarafından tevkif edilmiş- tir. Antakyada vaziyet Antakya, 11 (A.A.) — Şehirde bir kaç gündenberi hâkim ölan askeri şgel manzarası tedticen hafifle- mektedir. Köptü başmda artık bir müfreze değill, yalnız nöbetçi nefer- lor görülmekte, çarşıda ise normal bir hava esmektedir. Antakyada bir cinayet av tüfeğini hamil üç Türk mahalli | 12 MAYIS 1938 Perşembe Başvekil Celdi Bayar ile Hartotye Vedâ K Tevfik Rüstü Arâs Bolgrod Harteğtye nesareti binasında Yugoslav Baş Bugünkü sayımız 16 Sayfadır Stoyadimoviç ile bir anada.. — —a Ülân işleri Tel; 20335 —— Başvekilimiz yarın Sofyada Bulgar Baş- nen vaka ile alâkadar bulundukları vesilesile 17 Türk hakkında muvakkat tevkif müsekkeresi kesilmiş ve bunla- Antakya, 11 (ALA.) — Bu:uı VE- le üzeri burada siyast bir chemmiye- ti yok gibi görünen, fakat hakikatte hâkim olan ruhi haleti tebarüz ettir- moesi itibariyle kayda döğer olan ti- pik bir cinayet olmuştur. Hisar nahiyesinden Köse Ali 1s. minde bir Türk şehrin oldukça ka- tabalık bir yerinde bisikletle geçen rın taharrisine başlanmıştır. Bunlar arasında en az 10 kişinin vaka mahab | linde bile bülunmayan kimseler oldu- ve Bti 'Türkleri olması ayrıca dikkate sayan telâkki edilmektedir. Wer- Devamı 12 incide Atatürk Partiye ve Ankara Belediyesine yeni teberrülerde bulundular Ankara, 11 (ALA.) — Ulu Önder | umumt kâtipleri Hasan Riza Soyak, Cumhüurrelsi —Atatürk, berabetlerinde | Dahiliye Vekili ve C. H. Partisi genel Salih Bozük ve Başyaverleri Celâl | sekreteri Şükrü Kaya, Ziraat Vekili Öner bulunduğu halde çiftlikte Mar- | Paik Kurdoğlu ve Ankara valisi Nev- mara köşkünü teşrif buyurmuşlar ve BE- Devamı 4 üncüde Amerika, Berlini protesto etti “Almanyanın iktısadi ihtiyaçları için,, Yahudi emlâki tescil edilirken Amerikan vatandaşlarının zarara vekili ile görüşecek Celâl Bayar ile Tevfik Rüştü Aras bu gece Belgraddan ayrılacaklar Belgrad, 12 (Hususl) — Bügün 'Türk sefarethanesinkle heyetimiz şere. fine bir öğle yemeği verilmiştir. Gece Stoyadinoviç tarafından &e bir resmi ziyafet verilecektir. Bu ziyafeti mütea- kip Celâl Bayar, Rüştü Aras ve mai- yetlerindeki zevat hüsusi trenle Yugos- lavyadan ayrıtacaklırdır. Başvekil dönüşte Sofyada bir kaç saat kalarak Bulgar Başvekili Köse İva- nofla görüşütükten sonra yoluna devam edecektir . Belgrad, 11 (A.A.) — Başvekil Celâl Bayar, bu akşam, Bölgrad radyosunda Yugoslav milletinc hitaben aşağıdaki mesajı okumuşlardır: Ber Devamı 12 incide Balzak Hiç şüphe yok ki, Fransız edebiy nın en muvaffak romancılarından biridir ve: iki yeni gelinin hâtıraları Bu üstad ramancının en çok beğeni- len eserleri arasında yer alıyor. Bir Celdi Bayar, Yuügoslavya krat naibi prens Polun sara: vida husust defteri #maalarken,. uğratılmamalarını istiyor Vaşington, 12 (A.A.) — Hariciye ne- zareti, Berlinde Amerikan sefiri tarafın- verilen ve Al- manyanın iktisadi ihtiyaçları için kulla- Brezilyada Naziler Hükümeti devirmeğe kaç güne kadar HABER sütunların- da zevkle okuyacağınız “İKİ GELİ- denamesi mucibince girişilmiş olan taah- hütlerin — Almanya tarafından — ih- NIN HATIRALARI,, nı Ku - edilmiş olduğunu — ehemmiyet- le kaydetmede — ve - kararnamenin A- Nl"l.l"ah Ataç merikan vatandaşlarına — tatbikini pro- testo etmektedir. Alman hükümetinin müut: ver tedbirlerin Amerikan vatlan da tatbik edilemiyeceği hususun- da süratle teminat vereceği — ümit edil- mektedir. nılmak -üzere Yahudi emlâkinin tesciline dair olan Göring kararnamesini protesto eden notanın metnini neşretmiştir. Amerika hükümeti, 8 kânunuevvel 1923 tarihli Amerikan - Alman muahe- Tayyare piyankosunda Kazanan numaralar 4 üncü sayfamızdadır dilimize çevirecektir. Bir mahpusun hâtıraları Cumhuriyet devrinden önceki hapis- hanelerde on yıl geçiren eski bir mah- pus, hatıralarını anlatıyor. Azılı hır- sızların soygunculuklarını nasıl yap- tıklarını; korkunç katillerin cinayet- lerini nasıl işlediklerini “Bir Mahpu- sun Hatıraları,, tefrikamızda şaşarak ve ürpererek okuyacakımız. Bugün 5inci sayfamızd teşebbüs ettiler Londra 12 Brezilyadan gelen — haberler, bu mem- lekette “Yesil gömlekli,, ismi altında fa- aliyette bulunan nazilerin bir isyan çı- kardıkları ve darbei hükümete teşebbüs ettiklerini bildiriyordu. Yeşil Gömlekliler hükümeti baştanba- şa ele geçirmek için tedbir almışlar, içle- rinden bir-çoğuna zabıtaya mahsus elbi- seler giydirmişler ve hükümet müesşese- lerinin çoğuna hücum etmişler, hattâ Cumhurreisi Vargasın sarayına da gir mişlerdir. Bu yeşil gömleklilerin en çok bücumuna maruz kalan daire harbiye nezareti idi. Bir rivayete göre — harbiye nazırı da yaralanmıştır. Fakat çok geç- (Hususi) — Dün aı.—am[ meden vaziyet anlaşılmış, ve hükümetin faaliyete geçmesi üzerine vaziyet tasfiye olunmuştur. Birçök mücadeleler netice- sinde asfler teslim olmuş ve asllerin ta- raftarları her yerde — yakalanmışlardır. Bütün liderlerden başka yüzlerce kişi tev kif edilmiş bulunuyor. Mevkuflar s:la-n:ı mahkemesine tevdi edildikleri için yirmi dört saat zarfında mühakeme edilecek ve süratle — cezaya çarpacaklardır. Bu isyamın Londrada — doğurduğu he- yecan tenkil haberi üzerine sükünet bul- muştür. Gazeteler tenkili memnuniyetle kaydediyorlar,