12 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

12 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Maskeli baloda — Belki de birisinin karısıyım. — Aman, sakın benim kartm olmıya- simız? Muziplik Timarkanede müthiş bir cinayet işlen: miş, delilerden biri, orkadoşımın kalası- mı; naşılso eline geçirdiği bir ustura ile kösip vücududundan ayırmış ve toprağa Zömpeliştü, Katili yakaladılar; o kakkü- ha ile gülüyordu: — Yaptığım muziplik nast? — Ne muzipliği? — Bundan güzel — muziplik mt olur? B kadaş şimdi kafasımı — kimebilir tıyacaktır. İyice üzmeden n& v söylemiyeceğim! Güzel ses Kolayını Bularak halkevlerinden birin- de tağanni könserti vermişti. Konseri mü Prakip bir arbadaşım — bularak kendisi- *i melhe koyuldu: — Dikkat ettin ya, seşim bütün selonu Tolyayuryordu, — Bbt:. o kadar ki dinleyicilerden bir çoğu öt Yer birakmış olmak için şalon- dan dışarı çıktılar! tede ol — Mademki öyle benimle evleneceğine bir hizmetçi kızla evlenseydin. — Ne yapayım, bir tecrübesizlik yap- tım! N2 Iyi tesadüf Damat — Seninle paran için evlendiği Mi sanıyorsaen bana en büyük hakareti Yapmaş olursun. Para insana saadel ge- firmez. Gelin — Ah sevgilim, ne iyi söylüyor. sun, Babom zaten iflâs — etmişti, feket senden gizlemiştik. Ikram Bin vica ile davet — ettikleri misajire, somyasının yayları külmemış berbad bir :ryolı vermişlerdi. Erlesi günü sordu- — Nasıl, rehat ettiniz ya? Misafir cevap verdi: — Eki Ara swya yataktan — kalkarak dinlendiğim için pek de rekotsız oldum diyemem! L Ha İ Noomid dAşıkın, aklını başına topladığının hikdyesidir! Bir çift göz ki bahsetsin hicranın yarasından, Savdayı, hançer gibi yüreğime geçirsin! Süzsün de devrim devrim kirpikler arasından, Aşkı bir şarab gibi yudum yudum içirsin! Bir ağız ki neşeyle, sevinçle konuşurken, Sular gibi dökülsün her kelime, her cümle! Kendini öptürmesin, fakat öpmek için ben, grmeyen dafenaçkuyyamle, gücümle,. Aylığa zam Hizmelçi gena bir sürü tabak kırmıştı. Bayan dayanamıyarak asarladı: — Bü iş böyle devam edemez Zehta; kırdığın şeylerin parasını ödemeğe aylı- Bın köfi gelmiyecek.. Hizmetçi bız sevinçle atıldi: — Aylığımı arttırecoksımz galiba; te. şekkür ederim! Kırmızi boya Küçük Selim, sokakta babasile gider- | ken bir bahçenin kırmızı boya ile boya. nan demir parmaklıklarını görerek bu i- şin sebebini sormuştu. Babası izah etli: — Paslanmasın diye çoçcuğum.. . Selim sordu; — Annem de dudaklarını onun için mi kırmızıya boyıyor? y——. Erkeğin istediği kadın ! — Bütün arkadaşların kalasları ikişer ikişer taşryorlar; ser de öyle yapsana.. — Onlar tenbel, yolu iki defa gitmeğe üşeniyorlar da ondan. Ben üşenmem! Bedaba gözete karii ve nazik bir adamır Bir el ki avucumda dursun küçük, yumuşak, Ayrılımnca ellerim günlerce baygm kalam! Bir hel ki sarılayım kollarım olsun kuşak, Kıvrılıp dökülüşü beni günuha salsın! Yaratırdım bu güzel kadımı kendim için, O kuvvet bulunsaydı eğer benim elimde! Bir gizli yangın gibi, yanarak için için, Aşkını yaşıyorum her Tâhaş hayalimde! Şeytan Çekioi ban mak için Sokektan eskici geçiyordu. Aparlıma- van en üst kalından bir kadın seslendi: — Eskici! Azıcık yukarıya gelir misin? Yedinci kat.. Eskici yedinci kata nefes nelese çık- tı, Kapımın önünde bir kadın, kucağın- da ağlayan bir çocukla, onu bekliyordu. Eskiciyi görüce gözünü Rwrpap İşaret ede- rek: —Çocuk ağlamasını kesmezse ollumu alıp totbana koyarak gölüreceksin değil mi? Tavsiye — Doktar, karım uykusuzluk çekiyor, geceleri san? ikilere kador uyansk kalıyor. Ne yopayım? — Eve daha erken dönün — Â! Bıyıklarımı kestirmişsin, iyi ol« mamış. Neye kestirdin? — Beni sevip sevmediğini anlamak i. çin... Bıyıklarımı keseli bir ay oluyor, daha yeni farkettin. Şlirler — Şiirlerimi “Mehmel,, namı müslea- vile neşredeceğim. — Yaopma, binlerce masumu şüphe öl- fında btrakmış olürsun! Zavellıların ne kabahati var? Evde Birinci avcı (avaz ovaz bağırarak) — Hey! Ahmet, neredesin? İkinci avcı — Buradayım! Birinci avcs — Çok — şükür! Demek vurduğum hakikaten domuzmuş! Musik? Istldadı Piyanist Kortoya, genç bir kız piyano şçahşımı dinlemesini ve ona göre tavsiye- de büulunmasını rica etmişti. — Sanatkâr wrara dayancmıyarak kızın piyanosunu dinledi. Çalınan pavça bitince kız heye. canla sordu: — Ustad, ne lovsiye edersiniz? Hangi konservatıvara gireyim? - ee SA Körto cevap verdi: — Mümkün mertebe çabuk evlenin! — Domuz için mi? — Hayır, komşunuün bahçede radyosu için! Su kuvveti Mühendisler su kuvvetinden Anadolu- da edilebilecek istifadeyi komuşuyorlardı. Uzun uzadıya ve isimlar sayarak Anado- ludoki su kuvvet menbalarından bahsele tiler, Muhavereyi dinliyen ve mühendis olmuyan biri söze karıştı: — Dünyanın en kudretli su kuvvetini saymağı unultunuz. — Niyagaraden boksediyorsunuz gali- çaldığı — Hayır. Kadınların gözyaşlarından!