13 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

13 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Telefon: 23872 — Senez 7 - Sayı: 2265 13 MAYIS 1938 CUMA Fransız güzellik kraliçeleri Izmir sergisini gezmeğe gelecekler BE- Yazısı 8 incide Hân işleri Tel: 20335 Başvekilimiz bugün Sofyada Bulgar Kralile görüştü D Iş ihtilâfları için Mahkemeler kurulacak Bu mahkemelerde jüri şeklinde ve ebli vukuf sıfatile bir heyetin de bulunması münasip görülüyor İktisot Vekâleti İş Dairesi, çok mübim bir meseleyi tetkik etmekte- dit, Bu tetkike iş kanununun tatbikatmır kolaylaştırmak, gerek işçiye ve gerekse iş verene kanunun temin ettiği faydalardan lâyıkiyle isitfade im- kânını vermek için iş Mahkemeleri kurmak mevzuu üzerindedir. Ber- Devamı & üncüde Cenevrede Habeş davası İngiliz Hariciye Nazırı dedi ki talyanın hareketini affetmeği teklif liımızdan geçmiyor! Cenevrenin kararı ; X İtalyanın Habeşistan üzerindeki hâkimiyeti hususunda bütün devletlere hareket serbestisi verilmiştir.. esen saltanatı,, camanında dir mera- Eüğ- Yazıs' * incida di “yerinde yeller sim — esnasında... üdetli Almanların şefi Londrada Henlayn, Ingiliz Hariciye Nezareti erkânile mülâkatta bulunacak Londra, 13 (Hususi) — Çekoslovak- | draya muvasalatı İngiliz siyast mah- yşdaki Südetli Almanlar partisinin | fellerindeki gerginliği kısmen izale Şefi Henlayn dün akşam - tayyareyle etmiştir. buraya gelmiştir. İyi haber alan mahfellerde söylen- Maksadı ve neler yaptığı gizli tu- | diğine göre, Berlin hükümeti Südet tulmaktadır. meselesinin her şeyden eyvvel Hen- Henlayn bulunduğu otelde kimseyi | laynı ve Çek hükümetini alâkadar et ektedir. Otelde mumiai - | tiği kanaatindedir, Alman akalliyeti kkında malümat yerilmeme da 1 müdafaa edecek olan Südet- çıkıp çıkmadığ ler şefinin Londraya gelmesi de bu su- ir. retle izah edilmektedir. Zannedildiği- Dün Berlinde İngiliz sefiri Hender. | ne göre Henlayn yakmda hariciye son İle von Ribbentr da vu- | müsteşarları Kadogan ve Vansitar |- kubulan mülükat ile I le görüşecektir. Mülâkat bir saatten fazla sürdü Kral, Vramar sarayında Dedesr E!ektrik - şirketi Satın alınmak üzere mi ? İslanbul elektrik girketi ile nafia eti arasında cereyan eden müza- t bir safhaya girmiş ve ha- öre şirketin hükümet tarafımdan satınalınması gürüşülmeye başlanmıştır. Şirket murahhaslarının noktainazarları da bu hususta müsa- ittir. Satınalınma iş! hakkındaki teferrü- ata ait meseleler bundan #onraki top- lantılarda tlecektir. Kat't ve tam bir neticeye bugünlerde varılaca: Bi kuvvetle ümuüluyor. Şirket halkten nasıl fazla para topluyor ? Belediyeyeo yapılan bir şikâyette elektrik girkelinin halktan fazla para almakta yeni bir usul kullandığı an- laşılmaktadır: Şirket, bazı semtlerde iki aydan evvel tahsilât yapmaya başlıyor, fa- kat faturalardaki iki ayda bir alma- cak kofra kirasını tenzil etmiyor. Bu suretle, meselâ 45 günlük sarfiyatı te- diye ederken, müşteri iki aylık kofra bedeli vermeye mecbür tutulmakta - dır. H resı ve maiyetini getiren husust tren bu Vekillerimiz şerefine bir ziyafet verdi Başvekil Akşama kadar Sofyada kalacak Sofya, 13 (Hususi muhabirimiz saat 19,30 da telefonla billiriyor) — Baş- vekil Celâl Bayarı, Dış bakan dokter A. sabah saat dokuz buçukta Yugoslav hu. dudu İstasyonu olan Çaribtod'dan Bul gar hudüt istasyonu Dıragomana geç- miş, Türk ve Bulgar bayraklariyle süs- Tenmiş bulunan Dıragamanda Bulgar şimendiferleri ganel direktörü Korçef, Solya emniyet direktörü Breslaveki, Bulgar hariciyesi protokol genel direk- törü Delinoftan mürekkep bir heyet, Ba yarla Arası, Bulgar hükümeti namıza selâmlamışlarklır. Sofya elçimiz Şevki de Dıragcmsada bulunuyordu. Tren bu istasyonda kısa bir müddet kalmış ve bu sırada Bayara, mihmandarlık edecek olan Hariciye ne- zareti müdürlerinden Dıraykof Popof ve ÂArasa mihmandarlık edecek olan bi- rinci kâtip Sofaf tak edilmişlerdir. 'Trenin hareketinden az sonra Ba- BeEr Devamı 8 incide Hatayda seçim “ıslles_'ğ Reyhaniyede Suriye- liler seçimi karıştırıyorlar Türk mümessilleri bu vaziyet üzerine komisyondan çekildiler İskenderun, 11 (A. A.) — Anado- Ju ajansınm hususi muhabiri bildiri- yor: Hükümet memurları arasında yapı- Jacağmı bildirdiğim değişikliklerin Bulgar Başvekili Köseivamof tatbikma başlanıp başlanmadığını öğ- renmek bugün mümkün olmadı. Reyhaniyeden başka mmtakalarda tescil muamelesi normal bir şekilde BEr- Devamı 8 incide Yazan: BALZAK — Çeviren: NURULLAH ATAÇ