16 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

16 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

ibi Fiarbiye Beşiktaşa 2-3 mağlüp Maçtan sonra hake- me taarruz edildi Cumartesi günü Güneşle ya maçta 3-0 mağlüb olan Ankara piyonu Harbiye takımı - Fem ye karşı plâtonik bir galibi! kaza, mp Üç puvan alacağına göre . milli kümedeki son maçmı dün de Beşik, taşa karşı yaptı. Siyah beyazlıların, mili küme ikin ciliğini #lmak için kazanmaları elzem olan bu maça hasıl bir takımla çıka» cakları malüm olmadığından, maçm neticesi daha büyük bir merak uyan- dıriyordu. Nihayet Beşiktaş takmır sahayn çıktığı zaman, kadronun Eşref eksik olmak Üzere her zamanki en kuvvetli geklini muhafaza etti; Mehmet Ali - Hüsn Hakkı, Faruk . Hayati, Nâzım, Şeref Fuat, 5 © Harbiye ise göyle teşkil edilmişti. etki 5 Sabri, Eylib - Haşim, Muh- m, Muzaffer - Mücahid, Necabi, Habib, Celği, İsset. Top kısa bir müddet ortada bocala. dıktan leyhine oynıyan | - Feyzi, çok tehlikeli bir akımla mukab tiler ve kalenin yakn dört defa atılan sıkı yunculara çarparak E girmedi, Harbiyenin ilk golü Seri ve mütevazin bir şekilde cert- yan eğen oyunun 13 Üncü dakikasın- da, Harbiye sol açığının sürerek orta. ladığı topu, sağ iç çok güzel bir kafa vuruşuyla köşeden Beşiktaş kalesine soktu. Bu golü ikinci bir Harbiye akı- nı ve tehlikeli bir şüt takip etti. Dün cidden güzel bir oyun çıkaran aş kalesine Harbiye kalecisinin bir kurtarışı Jar, Maamafih oyun kısa bir müddet sonra yine mütekabil akımlarla geğ » meye başladı ve bilhassa çok güzel oyniyan Harbiye sol açığının yaptığı iki tehlikeli akm arasmda ilk devre 1.1 bersbere bitti, Ikinci haftayım rüzgârla İkinci devrey başlıyan Be, Nüzımm attığı çok gi bir gütü Harbiye kalecisi eyni derecede güzel bir plonjonla kurtardı, Harbiyenin ikinci golü Daha fazla Beşiktaşm hakimi; #ltında oynanan bu devrenin 25 inci dakikasında - sol hafa geçen - Fuadin bir ıskasımdan istifade eden Harbiye sağ açığı, kaptığı topu orta muhacim Habibe geçirdi, o da - daha evvel at. tığı güzel bir şütün acısını çıkara - taşlılar derhal akma geçtiler ve Harbiyeliler mütemadi akımlarla Bo , | rak - Köşeden bir vuruşla takımına İ- “ giktay kalesine indiler ve siyah beyaz. | KİNCİ golü kazandırdı. lar ancak seyrek bücumlarla muka bele ettiler. Beraberlik sayısı İşte bu hücumların birinde, rakip kaleye kadar inen Beşiktaşlılar, kale önünde husule gelen bir kargaşalık esnâsında, Muzafferin çok hafif ve tu. tulması müşkül bir vuruşu ile bera - belik sayısını kazandılar, Bü golden sonra siyah beyazlılar a- çılır gibi olarak, Harbiye kalesine üst üste birkaç tehlikeli akm daha yaptı. Harbiyeye Bu gol üzerine büsbütün açılan Har. biyeliler üst üste birkaç akm daha yaptılar. Elle atılan gol Fakat 35 inci dakikada, Harbiye kalesi önüne havale edilen bir topta, Nizımla Muzaffer kaleciyi elleriyle iterek topun tutulmasına mâni oldu - lar ve hakemin göremediği bu çok bariz favuldan başka da topu yine el- leriyle içeriye soktular. Herkesin hay- Da Devamı 12 incide ik gok. oldu Gayeyi anlamak lâzımdır! Galatasarayın İzmirde yaptığı maç- ların arifesinde bu sütunlarda şöyle demiştik: “Rakip takımlar arasında bir mu. kayese yüpilmea, son samanlarda for- mu ile istikratım bulan Galatasara - yen tabii şarilar içinde, bu her iki ma- gp da İbazanması Tâztmgeldiği netice- sine varılır, Halbuki hiç de öyle değil. Filhakika, İsmir takımları sürpriz yapmayı çok severler. Netekim bu se. ne de, böyle birkaç sürpriz gösterdi « Ter. Meselâ, İzmir müuhlelii, İstanbul muhtelitini kolaylıkla 3.1 yenen First Viyene takımımı mağlüb etmek gibi yanı hayret bir muvaffakı - andı. Halbuki İzmir muhteliti ile First Viyona arasında . Almarlar Ishine - en aşağı iki “klâs” fark var. dı, “Yinz bütün rakiplerine galip gele. rek, kolaylıkla “yenen” kuvvetli İs- tanbul ve Türkiye şampiyonu Güneş İzmirde mağlübiyetten güç kurtula . bildi, Görülüyor ki, İzmir takımları, hiç beklenilmedi ir anda, çok tehlikeli olup, kendilerinden kuvvetli rakiple - rine galib gelebiliyorlar.,, Bu yazımızla ima ettiğimiz tah. minlerde İzmir futbolcüleri bizi, ma- atecssü? tekzib etmediler, Maateessüf diyoruz, çünkü, yukar - daki yazıda, maçtan evvel tırnak İçi. ne aldığımız ve böylelikle neyi kas - tettiğimizi anlattığımız bu “yenen” kelimesinin tekzibe uğramasını, Türk Sporu namına cidden istedik. Fakat öyle olmadı ve Galatasaraylı futboleüleri “her ne pahasma olursa olsun yenmek!,, gibi, sporculuk zihni. yetile telifi imkânsız bir * kurbânı olarak hastaneyi boyladılar. Derhal söyliyelim ki biz, bu kötü “tekmeli oyun hastalığı, ndan, doğ- Tudan doğruya İzmir futbolcülerini it. ham etmek istemiyoruz. Bütün futbolcüler gibi "delikanlı « İk, çağında bulunan İzmir futboleü- lerine sporun gayesi hakkında fikir vermek ve sporculuk zihniyetini aşı. | lamak her şeyden evvel spor idareci lerinin ve matbuatın vazifesidir. Fakat maateesslif görüyoruz ki İz. mir gazetelerindeki spor muharrirle- ri bu yolda telkinattr bulunmak şöyle dursun, bilâkis, spor işlerinde son de. rece kötü, bir nevi “sehir şovinizm'i, aşılıyacak mahiyette yazılar yazıyor- lar. Filhakika, Uçok veya Alsancak'ın yaptığı her macta İzmir gazetelerin- de, “İzmir çocu! Şöyle yaptılar, “İzmir çocukları,, böyle yendiler. tar. zındâ yazılar görüyoruz. İzmirli meslekdaşlarımıza sunu ba- tırlatalım ki, mevzubahs maçları ya . panlar, “İzmir çocukları, Ankara ç0- cukları, veya İstanbul çocukları de - Zil, her şeyden evvel ve yalnız (Türk) çocuklarıdır ve bu Türk çocuklarma maclar yaptırmaktan maksat, biribir- lerini tekmelemek suretile, mensup bu lundukları gehrin tefevvukumu ispat etmeleri değil, spor yapmalarıdır, & YETİ Galatasaray izmirdeki maçı 3-2 kaybetti İzmir, 15 (Hususi) — Şehrimizde bulunan Galatasaray futbol takımı i- kinci deplâsmen maçını da bugün üç binden fazla bir seyirel kütlesi önü de Alsancakla yaptı. Üçoklu hakem Mustafanm idar de oyasnan bu müsabakaya heri takım gu kadrolarıyla çıkmışlardı: Galatasaray: Sacid - Lütfi, Salim . Hull, M fa, Musa . Bülend, Haşim, Mehmed, Süleyman ,Necdet. Alsancak: Hilmi - Rasim, Ali - Seyfi, Enver, Neomi - Tayyar, Basri, Cemil, İlyas Saim. Bir iki karşılıklı hücumdan sonra üçüncü dakikada bir Alsancak akı . nında top Tayyardan Cemile ondan da Basriye geçti, Ofsayd vaziyette o. Jan Basri yakaladığı topu kolayca ka- leye gönderdi bu, suretle Alsancak ilk gölünü kazanmış oldu. Bunun akabin. de Enverden pas alan İlyaz topu gü- zel bir eşape ile Cemile geçirdi, oda sıkı bir vuruşla ikinci golü de attı. 2-0 mağlüb vaziyete düşen Galata saraylılar ileri atıldılar, rüzgârm da yardımiyle hücum Üzerine hücum ya. pan sarı kırmızılılar nihayet yirminci nün. ta, Sert oynanan bu oyunda Halil ve Bülend sakatlandı dakikada bir penaltı cezasmdan ilk gollerini attılar, Oyun artık Gelatasaraylıların bas » kısı altmda cereyan ediyordu. Nete kim 28 inci dakikadaki bir frikik 2. tışından topu kapan Haşim takımını beraberliği iştirdi. Ve birinci dev- Te de böylece 22 beraberlikle bitti. Ikinci devre İkinci kısma rüzgürr arkasına alan Alsancak daha çok hücüm yapıyor, fa» kat Galatasaray müdafileri ile kaleci Sacidin yerinde müdahalelerile gol kaydedemiyordu. Alsancaklılar galibiyeti temin için bütün gayretleriyle çalışıyorlar ve müsabaka gittikçe sertleşiyordu. Bu arada Galatasaraydan Halil ve Bülend yedikleri tekmelerden sakatlanarak 0. yundan çıktılar. Dokuz kişi kalan İstanbul takmı karşısmda rüzgârm da yardımıyla Üs. tün bir oyun tutturan Alsancak 30 un- cu dakikada Enveri kı bir gütü ile üçüncü galibiyet golünü de kaydetti, Son dakikalar mağlübiyetten kurtul . mak için çalışan Galatasaraylıların a- kınlarıyla geçtiyse de netice deği; moden maç 3-2 Alsancağın galibiy le nihayetlendi. Federasyon kupası maçları Süleymaniye - Topkapı Dünkü maçtan bir görünüş Davutpaşa Gençler birliği Silivride Silivride bir maç yapmaya davet © dilen Davutpaşa Gençler birliği saat 16 da Silivri sahasında yaptıkları maçta kuvvetli Silivri takımıma karşı faik bir oyun göstererek sıkı bir hâ, iyet altmda mâçı D-1i kazanmış” > Berabere kaldılarsa da lisanssız oyuncu oy- natlığıiçin Topkapı mağlüp addedildi Federasyon kupası maçlarından Sü- isymaniye - Topkapı karşılaşması dün Taksim stadında milli küme müsaba- kasından evvel oynandı, Nuri Bosutun hakemliği ile yapı. lan bu maça takımlar şu kadrolaiyle iştirak ettiler; Süleymaniye: o Muvaffak - Ruhi, Burhan - İbrahim, Orhan, Reşid - Ra- uf, Neğret, Muzaffer, Daniş, Sitreyya. Topkam: Ferid - Mehmet Salim - Emin, Sabahaddin Besim - Yunus, Kömil Salahnddin, Haydar, Said. Süleymaniyenin hücumları ve bas, kısı ile başlanan oyunun yedinci da- kikasında ortadan âni bir hücüm ye- pan Topkapılılar, Haydarm sıkışık vaziyette attığı golle ilk sayılarmı ka. zanmış oldular, Mağlüb vaziyete düşen Süleymani» yeliler yine üstün oyunlariyle rakip- lerini kendi sahayarma sıkıştırdılar sağdan soldan atılan gütler kaleci ve müdafiler tarafından çevriliyordu, 12 inci dakikada sağdan gelen top, Top. kapı müdafiinin eline çarptı, penaltr... Daniş hafif fakat zaviyeden bir şütle beraberliği temin etti. Üç dakika son. ra yine Daniş sağdan aldığı pası gü“ zel bir vuruşla ikinci defe Topkapı ka» lesine soktu. Rüzgürm da yarâmiyle tevali eden siyah beyaz akınlarmdan 23 üncü da. maş Devamı 12 incide