17 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

17 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

EN yaşındaki! yaşındaki babalığını Ö ekmeği o babalığıyla cinayetinin 250 gram Yer yüzünde, facinlara, cinayetlere sebeb olan failler arasmda en esaslıla.. rı kıskançlık, sevgi, menfaat olarak kabul olunuyor. Zola ölmez eserlerinden birisinde bütün varlıklariyle toprağa bağlan - miş olan köylüler arasında toprağm da birçok kanlı faclalara sebeb olabi, leceğini uzun uzadıya anlatmıştı. Fakat mutlak olarak her facianın sebebini bu âmillere istinat ettirmek mümkün değildir. Bazı vakaların ha tıra gelmiyen sebebleri vardır. Beş kuruş, on kurş gibi ufak meb- Jâğlar yüzünden kanlı kavgalar oldu- Zunu her gün okumuyor muyuz? Fa. kat bir lokma ekmek ve bir tabak haşlanmış patates için iki insanın bo- ğazlaşması pek az tesadüf edilen bir vakadır. Demek oluyor ki açlık, alelâ. de açirk da bir cinayete sebeb olabili- yor. Bu sene Fransada Bordo civarında etli soğuklar oldu. Kuvvetli don köylülerini besliyen bağları yaktı. Üzüm mahsulü bol vergili ol- mıyacak, İşte bu civar köylülerinin bu günkü endişesi budur, Bordo yakınlarında Hayyar köyün- de dolaşan jandarmalara köylüler bu dertlerini yana yakıla anlattılar: — İlkbahar geldi.. Soğukun yaptığı felâketi kuraklık o tamamlıyor. Bir damla yağmur yüzüne hasretiz, bu gi. dişle işimiz Allaha kaldı. Köylüler jandarmalaria konuşa ko- mnuşu harman yerine kadar geldiler. Bu sırada ojandarmalar birdenbire durdu. Yol üzerinde bir ceset yatıyor. du. Köylüler bu cesedi derhal tandr- lar, O, Bernâr baba isminde hir ihti- yardı. $4 yaşında, süt beyaz sakalir bir ihtiyar. Başında kocaman bir yara var. Bir #opa ile öldürüldüğü besbelli, Biraz sonra hakikat anlaşıldı. "ez Bu kendilerinin ve eşlerinin ha - yatını kurtaracak bir Jokma ekmek i. çin boğuşan Iki zavallı insanın kavga sından çıkan bir facladır. Bx köy civarmda tek bir ev var. Burada karısıyla Bernar baba oturur. Kağınm ilk kocasından olan oğlu Pol de babalığının yanındadır, Kari koca çok ihtiyardırlar, Oğulla. TI elli yağına yaklaşmıştır. Senelerden beri mahsulleri bozuk çıkıyor, toprak bütün çalışmalarına rağmen bu aileyi darı darına besliyecek mahsul veri - yor. Artık ihtiyarlar da eskisi kadar ça- lışamıyorlar, bütün iş bu Polün o - muzlatına yüklenmiştir. Sıkmtı içer. sinde kalan Polün kafasında ara- sıra karanlık fikirler dolaşıyor: “Ö- lüm bu ibtiyarları unuttu, seneler se. neleri kovalıyor. Bu ihtiyarlar bir türlü ölmek bilmiyor. Ben onları ök dürsem nasıl olur?,, Sılmtı günden güne artıyor, top - rak seneden seneye rlaşıyor. .. Bir gün ihtiyar kadın hastalandı, romatizmaya tutuldu, yataktan çıka- maz oldu... Çalışacak !ki kol eksildi. Fakat doyacak bir karm yine mev . cuttur, VakrA ihtiyar Bernar yine çalışıyor. Fakat bu halinde re yapabilir ki?.. bir adam, 84 Idürdü | paylaşamıyan ve önu öldüren katil, hesabımı veriyor Köylülerin dödikodusuna bakılırsa, iki ihtiyar üç gün üç gece bir lokma ekmek bulamadan yaşadılar. Vaka sababı Pol kasabaya indi, Ce- ketini bir yahudi tefeciye rehin bi . raktı. 250 gram ekmek ve 100 gram patates aldı... Harman yerinde baba- lığı ile karşılaştı.. — Ne iyi... Bugün artık aç kalmı- yacağız demek? Pol cevab verdi: — Avucunu yala... Bu ekmekte 86 nin hissen yok.. Onu ben yiyeceğim. Ben senden daha çok yaşamaya lâ. yikama, İhtiyar inledi; — Açım.. — Geber! — Bana yiyecek ver, yoksa seni öl- dürürüm, Pöl ihtiyarm elinden sopayı kaptı: — Dur, deği, seni açlık hissedemi. yeceğin bir yere göndereyim. Kalın sopayla bir vuruşta babalığı" nt cansız bir halde yolun tozları içer- sine devirdi. Ankarada At yarışları Ankara, — İkinci hafta at yarış İarı bu gün Hipodramda 90 bi- ni mihecaviz bir meraklı huzurunda yapılmıştır. Bugünkü yarış neticeleri şunlardır; Birinci koşu: Üç yaşındaki yerli yarımkan erkek ve dişi tâylara mah- sustu, İkramiyesi 320 lira ve mesafe. si 1200 metre olen bu koşunun birin- ciliğini Hüseyin Aatak'ın Frig'i, ikin- i Ali Rıza Yürük'ün Uğur'u, 3 ün. ğü Ahmed Öztuz'un Uçar'ı almış. lardır. Ikinci koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki İngiliz at ve kısraklarna mah sustu, Mesafesi 1500 metre ve ikrami- yesi de 320 lira idi. 1 — Asım Çırmar'ın Bandy'si, 2 .— Said Helimin Novte'i, 3 — Said Hali, min Sun And Air'i, Üğüncü koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarımkan Arab ve haliskan Arab at ve kısraklarma mahsus olan bu koşunun ikramiyesi 210 ve mesâ- fesi de 1800 metreydi. 1 — İbrahim Nalçın'ın Kekli,i 2 — Yüz, A, Hayranlı'nın Dumanı, 3 — Yüz, $. 'Tanak'ın Bahtiyarı. Dördüncü koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki kaliskan İngiliz at ve kısrak- lara mahsustur, İkramiyesi 500 ilra ve mesafesi de 2000 metre olan bu ko. gunun: i — Asım Çırpar'ın 'Tomru'su, 2 — Y. Bürhan 'Tan'm Komisarj'ı, 3 Akif Akson'un Baylan'ı. Beşinci ve son Koşu: Dört ve daha yukarı yaşta bu sene zarfimda koşu kazanmamış yerli yarımkan İngiliz at ve kısraklara mahetistu, İkramiye 300 ve mesafe de 2000 metre idi. 1J Fahri Atageri'nin Ceylânr, 2 — H. Kahraman'ın Sedası, 3 — Mehmet Atak'ın Bozkurdu gelmişlerdir. An Biratrin Yarın Ankaraya gidiyor Ankara şehir stadında 19 mayıs genç- lik bayramı münasebetile yapılacak olan atletizm müsabakalarına iştirak edecek İstanbul atletizm takımı monitörü Naili Moranın idaresinde yirmi kişilik kafile yarın şehrimizden hareket edecektir. Serbest güreş Birincilik müsabakaları T. 5. K. İstanbul Bölgesi Güreş A- Janlığından: 122.5» 1938 pazar günü Vezne- cilerde kâin Süleymaniye klübü salo - nunda yapılacak olan İstanbul serbest güreş birinciliği müsabakalarına şimdi- ye kadar teşkilâtça tescil edilmemiş o- lan güreşçiler de kabul edilecektir. 2 — Bu gibi tescil edilmemiş gü- reşçileri bulunan klüpler tescil miâme- lesine başlamak üzere fotoğrafieriyle birlikte şimdiden bölge merkezine mü- racaat etmeleri ve birer veşika almaları lâzımdı r. 3 — Bu müsabakalar hakkında gö- rüşmek üzere klüp murahhaslarının 18. 5 - 1938 çarşamba günü akşam: #aat 18 de bölge merkezine gelmeleri rica olunur, Halkevi Spor bayramı Eminönü Halkevinden; 19 Mayıs Spor ve Gençlik Bayramı, Evimiz tarafından aşağıdaki program gibi kutlanacaktır. 1 — Gündüz saat (16) da Beyazıt meydanında; a) İstiklâl marşı, b) Genç bir sporcu tarafından söy- İev, 6) Halkevi Başkanı Agâh Sırı Le vent tarafından söylev. g) Jimnastik gösterişleri, â) Meydan Temsili (İstiklâl Piyesi). Bu şenlik toplantısında bütün yurd- daşlar: davet ederiz, 2 — Gece saat 2030 da Gülhane par- kı içinde Alaykökünde: a) Evimiz üyelerinden Naki Tezel (Yölniz bir kelime) piyesi. Alayköşkündeki gece müsameresine gelmek istiyenler davetiyelerini ber gün Cağaloğlundaki Evimiz bürosun - dan alabilirler, Aston Villa Avusturya muhtelitini yendi ” Almanyada bulunan İngilterenin ikin- ci küme şampiyonu Aston Villâ takımı Avusturya muhteliti ile pazartesi günü bir maç yapmış ve gelmişlerdir. aym t iAiletizm takımı! | i İngilizler 4-2 galip | Parazit klüpler ve Oyuncu kandırmak salgını Geçen mevsim sonunda Ankarada yapılan (milli küme harici mmtaka a- | rası birincilikleri) müsabakalarında | şampiyon çıkan Bafra klübü azasm. dan Turgut Gürkan'ın dünkü Ulus ar- kadaşmızda çikan son zamanlarda, çok tehlikeli bir hal alan klüpler ara- | sında oyuncu kandırmak işine git en- | tersan yazısını aşağıya alıyoruz: “Biz, Anadolunun küçük bir kaza. sında birçok yoksulluklar ve fakat çok samimi bir hava içersinde ve bize şef- kat gösteren kıymetli idarecilerimizin çizdikleri program dahilinde yürümüş ve yürümekte olan gençleriz. 1936 - 1937 yılı milli küme harici Türkiye bölgeler arası futbol birinci. si olmuştuk. Ve bu birincilik sevinci ile sporda çok yükselmeğe ve bu sa- yede de önemli başarılar elde etmeye hep birlikte saym idarecilerimiz ö - nünde and içtik. Fakat bu saf ve te. miz havamızı bir veya birkaç varlık için bozmak istiyenler v: kara, İstanbul ve İzmirde spor kl rinin b iiden yaldızlı vaidle oyun cu almak hastalığı şimdi de şirin Baf, ramıza kadar el uzatmıştır. ingiltere Birinci küme likinde Takımların aldıkları puvan vaziyeti İngilterede lik maçlarının sona er. diğini ve Arsenalin birinci kü piyonluğunu kazandığını, birine me sonuncusu ile bir evvelinin oto - matik olarak ikinci kümeye geçtikle - rini yazmıştık, Bu sene ikinci küme. ye giden Mançester Siti takımı ge - çen #ene İngiltere liki birinci küme şampiyonu idi. Aşağıdaki cetvel İngiliz takımları - nm puvan vaziyetlerini, yaptıkları maçlarda galibiyet ve mağlübiyetleri- le beraberlik ve attıkları, yedikleri golleri göstermektedir. Birinci rakam yaptıkları maç ade. dini, ikinci rakam galibiyeti, üçüncü rakam beraberliği, dördüncü mağlü - biyeti, beşinci rakam de, çifte sıfır. dan evvelki attığı ve sonraki yediği golli, son rakam da aldığı puvanı gös. termektoğir. Arsenal 4221 Volverhamp 42 20 Preston 42 16 Midlesburg 42 19 Karlton 42 16 Brendiord 42 18 Bolton V. 42 15 Sunderland 42 14 Lids U. 12.14 Çelsea 42.4 Liverpel 42 15 Biakpul (| 42 16 Derbi K O 4215 Everton (2 rae şi — Lyçester S. e ar Birmin; rimel T 42 12 17 Portemut (o 42 13 12 17 62:68 Mançester 42 14 Vestbrom, 42 14 EZ senelik 10 " 17 8 4 9 15 16 11 77:44 11 72:49 9 62:44 15 72:65 12 65:51 15 69:59 12 64:60 12 55:57 13 64:69 15 65:65 16 65:71 18 61:66 17 66: 19 20 17 17 52 sı 49 46 46 45 45 Lai 43 41 11 40 40 39 39 39 38 38 38 38 8 20 80:77 35 8 20 74:91 36 3 11 8 10 7 İdareci ve klüp başkanlarının bu“ lundukları müesseseleri âlet ittihaz ve klüplerinin mali vaziyetlerinin iyili ğine dayanarak böyle zavallı klüple. rin senelerce emek ve yoksulluklar i. ginde meydana getirdikleri ve ancak spor zevkini tatacak çağda genç 8por- cularma yukarda dediğim gibi mües- Seselerde ihzar ettikleri 50-60 liralık bir işe almak vaadiyle mensup olduk- ları klüpten soğutmakta ne mana var? Demek ki biz bir defa böyle önemli bir temas için Ankaraya geldik ve o. rada sâyimizin semeresini gördük. Bu sevinci bize çok gördüler ve kıymetli oyuncularımızdan birini bir çok yal. dızlı mektuplar ve müteaddid telgraf- Jarla halen bulunduğu memuriyetten de istifa ettirterek Ankarada bir ku- Jübe çağırdılar, Yarm tekrar bir mu. vaffakıyet gösterecek olursak belki birkaç oyuncumuzu daha alacaklar ve nihayet bizi de hiçe kadar indire- ceklerdir. Yazık değil mi, bizi burada sene lerce hiçbir yerden yardım görmeden çalıştıran ve bütün dileklerimizi za. manla meydana getiren idarecilerimi. zin maddi zararlarından maada m kazançları var? Yalnız bir şeref de- Zil mi? E, işte zengin ve bllyük kllip- ler bu şerefi de baltalarsa yarın onlar da bu işlerden çekilirlerse, bizim gibi hevesli ve genç sporcuların hali ne o. Tur? Yüz binlerce nüfuslu büyük vilâ- yetlerde tabil bu gibi klüplerin yüz- leres faal ve binlerce gayri fanl aza. ları vardır. Niçin bu gençler ihmal e. diliyor da altmış, yetmiş bin nüfusln küçük kazalarda bin türlü meşekkat« lerle meydana getirilen ve ancak ye- tiştirenlerin spor zevkini tatacak bir zamanda bu oyunculara göz dikili“ yor?,, Muharririn gon sualine verilecek ce. vab şudur: Oyuncu kandırmak salgını son se nelerde tegekkül eden parazit klüpler yüzündendir. Sporcularımızı kaçırma- mak istiyorsanız bu gibi klüplerin ço. ğalmamasma dikkat etmek lâzımdır, Boks maçları T.S, K, İstanbul bölgesi Boks ajan. Yığmdan: 1 — Bölgemiz boks teşvik müsaba, kalarından birincisi 21/5 /938 cumar. tesi günü akşamı saat 20.30 da Vezne- cilerde kâin Süleymaniye kulübü salo- nunda yapılacaktır. 2 — Müsabakalar serbest olduğun dan bölgemizde bulunan bütün ama « törler iştirak edebilirler. 3 — Kazanan birinci ve ikinellere madalyalar verilecektir. 4 — Tartılar ayni gün saat 18.30 a kadar Süleymaniye kulübünde yapıla. cağından müsabakaya gireceklerin ni, hayet bu saate kadar müracaat etme. leri lâzımdır. 5 — 'Tartıya geç kalanlar müsaba- kalara giremezler. BA 1 A Jin yazmıştık. Karşılaşmaların ehemmiyeti, havanın da milsait oluşu yilzünden bil vü seyirci kalabalığı önüstde yapılan güreşler çok heyecanlı geçmiştir. Müsabakalar heniz tamamlanmamış ol. duğundün son karşılaşmalara halkevi salonunda devam edilecektir. Yukardaki resimlerimizde; şehir stadında yapılan ük günkü müsabakalardan, iki enstüntüre görülmektedir.