18 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

18 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

İngiliz takımının 6 - 3 kazandığı Almanya - İngiltere maçı Iki takımın da solaçıkları Bastin ve Pesser sahanın en iyi oyuncuları idi Berlin, 16 (A, A) — Futbol Ale minde uzun zamandanberi büyük bir alâka ile beklenen İngiltere . Almanya futbol karşılaşması 6-3 İngiliz milli takımının galibiyetile neticelenmiştir. Olimpiyad stadında 100 bini geçen bir seyirci kütlesi önünde ve Belçika. lı hakem Langenüs'ün idaresi altında yapılan bu maça güneşe karşı oynıyan Almanların vuruşu ile başlandı. İngilizlerin golü İlk anlar her iki tarafın biribirini kollamasiyle mütevazin bir şekilde ce. reyan eden maçm 16 mor dakikasında Almân kalesine inen bir İngiliz hücu- mu esnasmda, sağ açıksol müdafi Münzenbergi atlattı ve kaleye yakla- şarak fevkalâde bir şüt çekti ve kale. ci Jakob bunu ancak bir yan sıçrayış ile defedebildi. Fakat sahaya iade edi- Jen top, kale yakınlarında duran gol a. çık Bastinin önüne düşmüş ve gayet soğukkanlı hareket eden İngiliz söl a. çığı, takımıma ilk sayıyı kazandırmış" tır. Oyun mütevazin bir cereyan takib ettiği İçin hiç beklenmiyen bir anda yedikleri bu golden Almanlar şaşkın- Jık eseri göstermemişler, bilâkis da. ha enerjik bir oyun oynamağa ve sü- rekli akmlar yapmaya başlamışlardır. Almanların beraberlik sayısı Soldan yapılan ukınlarm birinde, Alman sol açığı Pesser İngiliz kalesi için çok tehlikeli olmuş ve İngilizler bu tehlikeyi korner yapmak suretile çygavuşturmuşlarsa da mükemmel bir © Köye vuruşu yapan Pesserin havalesi Alman 80! içi Sevansa gelmiş o da ka. leye beş altı metre mesafede duran sağ iç Gelleşin & bir kafa past vermiş, Gelleş, topu beş metreden ya. vaş bir vuruşla topu İngiliz kalesine sokmuştur, Maçm bu safhasma kadar yoklama taktiği yapan İngilizler, yavaş yavaş hâkimiyet ve inisyatifi ellerine slma- Ka başlamışlardır. Ingilizlerin ikinei golü 25 mcı dakikada, soldan yapılan bir hücumda Bastin topu ortalamış, topu kapan sağ iç Robinson ok gibi fırlıya- rak, Alman merkez müavinini atlat . mış ve 18 metreden çektiği bir şutla, Italya - Belçika Bu hafta yapılan £ lehine nihayetlenmi Milânoda 30 bin kadar yanlar lehine bitmiştir. 1 dır, Atılan altı golün i top ufak bir kavis çizerek Alman ağ- larma takılmıştır. ingilizlerin üçüncü golü Bu golün üzerinden üç dakika geç. memiştir ki İngilizler, yine ayni ma. nevra ile üçüncü sayılarını yapmışlar» Topu yine Bastin ortalamış, fakat bu defa, Brome Alman merkez muavini- ni atlatmış ve 18 pas çizgisi dışmdan çektiği şütü gole tahvil etmiştir. Haftaymın ortalarmdan itibaren İngiliz muhacimleri fevkalâde süratli oynamaya başlamışlar, topa hâkimi - yetleri driblingleri ve kuvvetli gütleri ile herkesi hayrette bırakmışlardır. Haftaymm sonuna kadar devam eden İngiliz baskısmdan arada bir kurtu - Yan Almanlar, İngiliz kalesini ziyaret etmişlerse de, İngiliz muhacimleri gi. bi tehlikeli olamamışlardır. İngilizle- rin jki açığı, Almanlarm müdafaa hat- tını allak bullak etmistir, Ingilizlerin dördüncü golü Sağ açık, Mothevs 42 inci dakikada yıldırım sürati ile Alman kalesine ine- rek yandan ve zaviyeden İngilizlerin dördüncü golünü yapmıştır. Almanların ikinci golü Haftaymın son: dakikalarında Al. manlar daha canir ve toplu oynamaya başlamışlardır, Bir Alman hücumunu İngiliz sağ müdefii topu kornere at . mak suretiyle durdurmuştur. Pesserin çektiği korner kalenin önünde süzü - Türken merkez muhacim Gavşel yarak kafa vuruşu ile topu İng l&sine sokmuş ve haftaym 4.2 İngiliz. lerin lehine neticelenmiştir. 5 Ikinci baftayım İkinci kaftaym başladığı vakit, AL manların büyük bir enerji ile hâreke- te geçtikleri görülüyor. Netekim bu rjik oyunları neticesinde, İngiliz- leri dakikalarca kendi yarı sahaların. dan dışarı çıkartmamışlardır. Ancak Almanlarm süratli, fakat şuursuz bir tarzal oynamaları tabiatile semeresiz kalıyor ve bir müddet sonra, müdafaa hattı ile haf hattmm tekrar anlaşa - madıkları görülüyor. Buna mukabil Almanların sürekli hücumlarına kar şt müdafaalarında büyük bir taktik kullanan İngilizler, geçici bir kasır - gayı andıran bu taarruzalrdan sönrâ milli Resmimizde galib İtalyan takımı görülüyor. derhal müdafsadan hücuma geçmiş - lerdir. Robinson Alman kalesinden 10 metre mesafede bir pas almış, hiçbir müdahaleye vakit bmraxmadan bir adım ilerliyerek topu 16 metreden plâ. se bir şütle Alman ağlarına takmıştı Bu beşinci golden sonra. büsbütün plânsız hareket elmişlerdir. Almanla rın hücum hattı üç ortası ile çalışarak açıkları ihmal etmiştir. İkinci baftay- mın daha İlk dakikalarmda yedikleri beşinci golün şaşırtıcı tesir! geçtikten sonra Almanlar tekrar kendilerini to- parlamışlardır. Güzel paslaşmalarla İngiliz kalesine inmişlerse de bir tür- lü müessir olamamışlardır. Alman hü. cum kattın en mükemmel ve rakib taraf için en tehlikeli oyuncusu eski Avusturya milli takımının sol açığı Pesasr olmustur, İngiliz müdafaası bu oyuncunun akımlarını, ancak topu kor nere atmak süretile kesebilmiştir. 61 inci dakikada yine Viyanalı açık takımı lehine beşinci korneri yaptır. mış ve çok mükemmel bir korner çek- miştir. Lâkin büyük bir dikkatle oy- nıyan İngiliz sol hâfı Veş bu siki şutu da stop etmiştir. Almanlarm biribirini takib eden hü- cumları arasmda birçok gol fırsatı ol. muşsa da gevşek bir oyun tatbik eden Uç orta ve hususlle merkez muhacim Gavşel yerini değiştiren sol içi ve ta- kım kaptanı Sepu, İngilizlerin dina - mik olen a karşısında. icab da İngiliz sağ fii ile çarpışan 8ol açık lar akdi lanarak kısa bir müddet için sahadan çıkmak mecburiyetinde kalmıştır. AL manlar 66 mor dakikada sağ açıkları ile lehlerine altıncı korneri de kaydet. mişlerdir. Fakat bu da bir netice ver- mekten uzak kalmıştır. Almanların üçüncü golü Bu anlarda İngilizler müdafaa oyu- nu tatbik etmişler ve 79 uncu dakika” da Olmanların sağdan yaptıkları bir hücum esnasında İngiliz sağ hafı Vi- Tingham kaleciye bir geri pası vermiş, Vudley avuta gitsin diye topu tutma. mıştır, Fakat İngiliz kalecisinin bu gaflelini sezen solaçık Pesser, kaleye çok yakın bir mesafeden tam avt çiz. gisi üzerinde topu yakalıyarak ilerle. maçı nelmilel futbol Grallindan Italya » Belçika maçının 6.1 gibi kahir bir zaferle İtalyanlar duğunu eşini gün yazmıştık, 4 etmiş “e 21 İtak nda çok üstün oynıyan kafan dört gol daha kaydetmeği muvaffak olmuşlar. hür akıncı Piola yapmıştır. Türk Spor Kurumu sa- | dolayı hakemi takbih ettiğim gibi, İ yın Başkanı Adnan Men» | derese: Gün geçmiyor ki yeni bir hâdise stadları dolduran spor meraklılarının adedini azaltmasın. VWâkayı müteakip yazılan yazılar, e. dilen şikâyetler nihayet sönmüş bir balon tesirile mahallinde sönüp kel masın. Hayır, spor bu değildir. Sporun gayesi neticeyi almaktır. Fakat vasıtaları bacak kırmak, yanlış hüküm vermek, oyuncu ayartmak de- ğildir. İstanbul ve İzmirde Mili Kümenin bu haftaki maçlarında biribirine zıt iki hâdise cereyan etti! Zevkli bir maç seyrine gelenler bi- rinde dayak yiyen bir hakemi, diğerin. deyse tecavüze uğrıyan misafir bir ta- kımı gördüler. Zevkli bir maç yerine, gerilmiş âsabın çirkin hamlelerini gördüler. Bunların müsebbibi kimdir? Müzebbib teşkilâttır! Beceriksiz ve ya tarafgir hakemlerin ellerine düdük verip mag Idare ettirdiği için. Müsebbib, bazi kendini bilmez klüp taraftarlarıdır. Sporda galibiyet ka dar mağlübiyeti de kabul edemeyip çirkin taşkınlıklarda bulundukları i . gin, Müsebbib oyunculardıv. Sporda ara- nılan en büyük hasletin vakar ve âsa- bina hâkim olmak olduğunu unuttuk. Jarı için, Ve nihayet müsebbib Klüp idareci- leridir. Çirkin hareketlerini gördükle. ri oyuncuları teşkilâttan evvel bizzat kendileri cezalandırılmadıkları için. Sayın Başkan, bu hafta İzmirde mi. safir takıma ve İstanbulda hakeme kârşı kalkan yumruklar, memleket sporunu tehdid eden yumruklardır. Ben İstanbulda fena idaresinden miş ve yakm bir mesafeden Almanla- rm üçüncü gollerini yapmıştır. logilizlerin altıncı golü Bu golden sonra temipolarını tekrar hızlaştıran İngilizler 8£ üncü dakika- da, altıncı gollerini de yapmışlardır. Bu gol şaheser denilecek kadar mü - kemmel olmuştur, Sağ açık Mathevs, aldığı derin bir pası, yıldırım gibi bir ınişle hemen hemen avut çizgisine ve korner bayrağmın yanina kadar #ür- müş ve Sonra topu ceza çizgisine doğ. ru ortalamıştır. Bu suretle h&vadan kavale odilen topu sol iç Gülden kale. ciye kıpırdanmak imkânı vermiyen şiddetli bir vole şütle topu Alman ağ. larma takmıştır, Maç da bu suretle 63 İngilizlerin galibiyeti ile nihayet bulmuştur. Vefa Karadeniz seyahati- ne çıkıyor Öğrendiğimize göre Vefa Karade. nizli gençlerin daveti üzerine Karade- niz vilâyetlerinde bir turneye çıkacak- tır. Yeşil beyazlılar iki gün sonra şeh. rimizden hareket edecekler ve ilk ola- rak Ereğliye gideceklerdir. Davet Spor şubemize bağlı klüplerin 19 ma- yıs merasimine iştirak etmek üzere 19- 5-998 perşembe günü saat 14 de evimiz merkezinde spor İeyazımlarını beraber alarak bulunmaları ehemmiyetle bildiri- mirde maçı fena idare eden hakemi üstünde gezdiren elleri de takbih ed yorumu Futbol fecdrasyonuna, İzmirde İz mirli hakemlerden, İstanbulda İsta bullu hakemlerden, Ankarada Ankarı lı hakemlerden şikâyetler vaki olmu tur. Federasyonun Başkanı acaba b zamana kadar bir çare düşünmüşl: midir? Hayır, yalnız Başkan Seda Rıza, mensup olduğu Güneş klübünü deplâsman maçlarmı bag antrenöre dare ettirmekle vazifesini tamame yaptığına mı kail olmuştur? Kurumunun prensip ve disiplinir uymağı kendine vazife bilen Galatı saray ise mukarrer olduğu veçhile mu halli hakemlerle maç yapmağı kabi ederek İzmire gitmiş ve bu doğrul ğunun acısmı fena halde çekmişti Maç esnasında hakemlerin tarfgirliğ no kurban olduğu gibi, maçtan son da hasım klüp taraftarlarmın çirki tecavüzüne uğramıştır. Bu böyle devam ederse ne meml ketbe futbole hevesli bir genç, ne « yuncularını bile bile sakatlamağa v tecaviize uğratmak için gönderece İr idareci ve ne de dayak yemek içi düdük alacak b ik ğız. Burada federasyorü düşen vazif büyüktür. Simdiye kadar vaki olan şikâyetk ve bunları teyid eden neşşriyat ü nokta Üzerinde temerküz etmiştir: 1 — Hakemlerin tarafgirliği ve; idaresizliği, 2 — 'Tekmeli oyun. 3 — Klüp taraftarlarının tecavüzil Buna karşi alınması lâzımgelen te: birler; 1 — Sabık federasyon başkanı ba Hamdi Emin hakem derdinin halli doğru - değerli bir İngilizin hakemli dersi vermesi suretile - esasir bir adı atmıştı. Bu hareket bazı kimsel taaccübünü mucib olduğu gibi, işi b len ve anlıyanları sevindirmişti, Ba Seğnd Rıza her nedense bu usulü di vam ettirmedi. Hakem kursuna bir h cu. getitmek suretile yeniden başla mük ve sona ulaştırmak zaruridir. Y; ni yetişecek hakemler sık: bir teft ve kontrola tâbi tutulmalıdır. 2 — Yine sabık federasyon başk ni bay Hamdi Eminin zamanmda b maçta hakem tarafından dışarı çıka lan oyuncu mkteakip maçta oynay: mazdr, Bu usul tekrar tatbik edilir? hem hakemlerin oyuncular Üzerini otoritesi artar ve hem de istenen beklenen tesir görülür, 3 — Deplâsman maçları ayrı ay bölgelerde yapılmalıdır. Meselâ İzm İstanbul maçları Ankarada, Ankara hakemler tarafmdan; Ankara - İzm maçları İstanbulda İstanbullu hak ler taarfından; Ankara. maçları da İzmirde İzmirli hakemle tarafmdan idare edilmelidir. Federa yonca bu şekil biraz külfetli olacak da bir kâr müessesesi olmadığı iç memleket sporunun selâmet: namı birkaç sene bu fedakârlığa katlanma zarureti vardır. 'Türk spor kurumunun saym başk nmdan yukarda saydığım dilekler nazarı dikkate almmasmı ve 'Tü; #porculuğuna kalkan yumruklara ke; fi idarelere artık bir nihayet verdi mesini bekliyoruz. Sporda saygı, sporda salâlı, spo sülkün, sporda fazilet, sporda seciye ahlâk istiyoruz. Bugünkü spor, spor değildir. "Ahmet Mesut