25 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 MAYIS — 1838 İnsan, uzun müddet Iş bulamaz, ge. çinecek ve maişetini temin edecek pa. rası olmaz, gerek kendisi ve gerek ai. lesi şiddetli bir ihtiyaç ve zaruret i- çinde kalır da hırsızlığa cliret ederse, bir dereceye kadar mazur sayılır. Fakat, sebebsiz, lüzumsuz yere, mahza çalmış olmak için çalanlara, zevk için hırsızlık edenlere no deme- 1? Bunları da mı mazur görmeli?,. Evet; çünkü bunlar âdi bir hırsız de gil, merhamete ve tedaviye muhtaç hastalardır, bırsızlık illetine müptelâ biçarelerdir. Bunların müptelâ oldukları bu hır. sızlık illeti öyle müthiş bir hastalıktır ki, komşuları ve dostları için de teb. Jikeli ve muzırdır, 'Bu illetin psikolojisi cidden garibdir ve tetkike değer. Bu illete: (Klepto - mani - hırsızlık hastalığı), buna müp- telâ olanlara da: (Kleptoman . hır. sızlık illeti müptelâsı) dediklerini şüphesiz biliyorsunuz. Kleptoman bir amâtördür. Yani ke. -yif için çalan bir roeraklı, bir heves- kârdır. Adi hırsızlarla kleptomanlar arasındaki fark pek büyüktür. Adi hırsızlar banknotları, altın akçeleri, yükte hafif pahada ağır şeyleri çalıp götürdükleri halde, hakiki kleptoman- lar çaldıkları, aşırdıkları şeylerin maddi kıymetine ehemmiyet vermez . ler, Ve daima ayni cinsten olan şey. leri çalarlar, İşte birkaç misal: Kundüra hırsızı Birkaç sene evvel, Montekarlonun en büyük otellerinden birine, bir İngi. “8x Yi geyyahı gelir, birinci' kat dairele - -— Ge leica. On beş gün ka- dar kaldıktan sonra bir sabah erken. den kalkar, otelcinin hesabını görür, garsonların bahşişlerini verir, İlk trenle hareket eder. Lordun szimetin. den biraz sonra otelde bir gürültüdür kopar. Meğer lord cenapları, kapıların 5. nüne temizlenmek için bırakılan bütün kunduraları çantasına doldurmuş, gö- türmüş. Müşteriler, kunduralarını a- rayıp bulamaymca illere basarak garsonları çağırırlar, bağırırlar. Nihayet otelci, müşterilerini kaçır. mamak için şehrin büyük kundura mağazalarından birine telefon eder, müşterilere birer çift yeni kundura getirtir. Lord ertesi gün Marsilyada bir o. telde kalmış ve oradan da bütün kun- duraları aşırmış, sabahleyin erken » den savuşmüuştur. ; Bu otelci Pari szabrtasma telgraf. Ja haber vermişse de Lordu yakala - mak mümkün olmamıştır. Zira lord, Liyonda trenden inerek otellerden bi- rine misafir olmuştur. Otelin sahibi, seyyahın kocaman çantalarından şüphelenerek ve eşkâli- Bİ de, kundura kırsızmın eşkâline ben. Zeterek kendisini tarassut altına al. miş ve lordu, birinci kattaki odaların kapıları önünde bulunan yirmi çift yı kucaklayıp odasma götü . Türken yakalamıştır. Lordun çantaları açıldığı zaman, Muntazam surette yerleştirilmiş yedi Yüz çift kundura bulunmuştur, Zabi- Yapılan tahkikat neticesinde lor- dun 15 milyon lira servete malik, Lon. iki konağa, bir yata ve İskoç. Yada gayet büyük malikânelere sahib anlaşılmıştır. Baston va şemsiye hırsızları 1927 de, Bordonun en büyük ticaret Svlerinden birinin sahibi bulunan mus tine müptelâ olmuştur. zat kahveye, berbere, tiyatroya, dostlarını ziyarete daima €. M boş gider ve eline geçen bastonları, alır gelirmiş. ni Bn bastonu çalınanlardan biri. Sokakta tesadüf etmiş, A- Talarında münazaa çıkmış, mahkeme- kaç Kleptoman Ayakkabı hırsızı milyoner Lord Montekarloda kaldığı oteldeki bütün müşterilerin ayakkaplarını götürmüş ! ye düşmüşler, İlk evvel kimse buna i. nanmak istememiş, Birçok tereddüd - lerden sonra hükümet, tüccarın evin- de araştırma yapılmasına karar ver- miş ve yüzlerce baston, şemsiye bu » lunmuş. Mahkeme tüccarın hastalığı. nı nazarı dikkate alarak beraet kararı vermişse de o, kolleksiyonunu kaybet» tiğinden dolayı bir türlü teselli bula - mamıştır. Yumurta meftuuu bir kadın Geçenlerde, Paris zabıta memurları, bir kadınm her gün pazara geldiğini ve yumurta satan dükkânların önün. de durduğunu görmüşlerdir. Bu kadı. nm bir şey satım almıyarak daima yu- murtacılarm önünde durması polisle- rin dikkat nazarını çekmiş. Kadmı ta. rassut altına almışlar ve yumurta çal, dığı: görmüşler, arxasından takip et- mişler., Yumurta hırsızı; pazardan çıkmış, biraz yürüdükten sonra gayet güzel bir konağın önünde durmuş, cebinden çıkardığı bir anahtarla kapıyı açmış, tam İçeri gireceği sırada polisler üze- rine atılarak yakalamışlar. Kadının üstü aranmca hâyrette kal- mışlar. Arkasındaki mantonun asta « rında birçok küçük cebler, bu cebler- de de birer yumurta bulunuyormuş. Eve girdikleri zaman hayretleri bils- bütün artmıştır. İlk dahil oldukları o. da yumurtalarla süslüymüş!.. Masala. rm üstünde, dolablarm gözlerinde, raflarda binlerce yumurta sıralanmış bulunuyormuş! Herbirinin üzerinde nereden ve hangi tarihte çalındıkları yazılıymış. Bu kadın altı senedenberi yumurta aşırır, bunların bir tanesini bile yemez, saklarmış... Çanta hırsızı Para çantalarını seven, para çanta» larını çalan bu zat da bir hırsız değil- dir, Bu adam, para çantalarını sezdir. meden aşırırmış. Bir gün, bütün klep. tomanlar gibi yakayı ele vermiğ, fa- kat kurtulmuştur. Muhakeme esnasında dört maruf tüccar, hâkime müracaat ederek bazı beyanatta bulunacaklarını söylemiş - ler. Arzular: kabul olunmuş. Herbiri, içinde 100.700 frank kadar bir para bulunan çantalarmı kaybettiklerini ve ertesi gün: “mösyö, çantanızın içinde bulunan parayı iadeten takdim ediyo. rum. Çantaya gelince, onu müsaade - nizle bir hatıra olarak saklıyacağım,, mealinde bir mektupla paralarını al- dıklarını, maznunun &df bir hırsız ol. madığmı söyelmişler. Bu şehadet Üzerine mahkemenin 2. demi mes'uliyet kararı verdiğini söy- lemeye lüzum var m1?., Fener bekçisi — Bu gece İeneri na. sil yakacağız? Dünya kupası Çek milli takımı Prağ; 24 Fudbol federasyonunun tek nik komitesi, dünya kupası maçları için yekdiğerlerile birlikte 22 oyuncu seçmiş tir. Bidayete bunların 17 si Fransaya gidecektir. Geri kalanları lüzum görül düğü takdirde Fransaya sevk edilecek- lerdir, Seçilen oyuncular şunlardır; Kaleci: Planiçka (Slavya), Burert (Zideni- ce). Müdafiler: Burger (Sparta), Davçik (Slavya), Ort (Bratislayya), Çerni (Slavya). Muavinler: Koşçala (Sparta), Buçe (Sparta), Kopevk (Slavya), Noraveç (Pilsen), Kroyts (Pardubiçe), Olski (Sparta). Muhacimler; Riha (Sparta), Simüne (Slavya), Bradoç (Slavya), Ludel (Viktorya Ziz kov), Nekjedli (Sparta), Hermane (Parajubiçe), Sanecek (Sparta), Ze- . man (Sparta), Puç (Slavya), Rado (Sparta). — Akınspor Atletizm müsa- bakaları Gayrifederelerin en kuvvetli etle - tizm takımna malik olan “Akmspor,, Atletleri Fener sahasmda 2 nci yıldö- nümü münasebetiyle atletizm mtisaba. kaları yapmışlardır. Alınan teknik ne- ticeler şunlardır: 100 metre: 1 — Nevzat 122, İkinci Piero, ü. güncü İmislof. 200 metre: 1 — Nevzat 24,4; 2 — Plitas 25, 3— Piero, 400 metre: 1 — Piero, 58,8; 2 — Holyafkin, 3 Françis, 800 metre: 1—Al,211. çükis, 1500 metre: 1 — Françis 5.5.5.; 2 — Külçükis, Yüksek atlama: 1 — Alfred 1575 2 — Jiralr,3 — Zmislof. Uzun atlama: 1 — Nevzat 5.73, 2 — Plitas 5.42. $ adım: 1 — Plitas 12.522 öteki atletler de- rece alamadılar. Disk: i — Kostas 27,12,2--Ali,3 —AlL fred, Cirid: 1 — Alfred 37.70, in Gülle; 1 — Kostas 9.90. Sırık: 1 — Alfred ve Stavro 260 atlamış. Jardır, Gençler arasındaki Karşılaşmalar: 80 metre: 2; 2 Françis,3— Kü, 5 1 — Petro 10, 2 — Cemil, | 150 metre: 1 — Petro 19,2 — 'Taso, 300 metre; 1 — Botaro 44.7; 2 — Çiçoviç, 600 metre; 1 — Botaro 1.45. 2 — Çiçoviç. Uzun atlama: 1 — Petro 5.50, 2 —'Taso, Yüksek atlama: 1 — Botaro 1,38; 2 —Gi, Gülle: 1 — Cemil 9.12; 2 — Zaharlas, Disk; 1 — Cemil 2211; 2 — Zaharias, Nasilli Sümerspor birinci takımı Brezilya milli takımı Paris: 24 — Dinya kupası maçları- na iştirak edecek olan Brezilyahlar, 23 Oyuncu, federasyon azaları ve gâzeteci” lerden mürekkep 30 kişilik heyet ha- linde Parise gelmişlerdir. Brezilya oyuncuları arasında, Cenu- bi Amerikanın en mükemmel fudbolcü lerinden biri olan zenci Domingös ile meşhur muhacimlerden Herkül de bur Junmaktadır. Şimdilik St. Cermende i- kamet eden heyet, Lehlilerle karşılaş- mak üzere bir kaç güne kadar Strar- burga hareket edecektir. Bu maçın ga- bibi Holarda-Çekoslovakya maçının gâ- Mibi ile karşılacaktır, Fransa milli takımi Paris; 24 — Fudbol federasyonu Fransada yapılacak olan Dünya Kupa- $ı maçlarına iştira edecek olan Fransız milli takımının oyuncularını seçmiştir. Takım şu oyuncular arasından ayrıl gri ton, Angas, Burbet, Nikola, Jasa- Alman milli takımı Berlin; 24 — Fransada yapılacak dünya Kupası maçlarına iştirak etmek Üzere ayrılan milli oyuncular şunlar- dır: Ruhlof, Jakop, Raltl, Münzenberg, Şmaus, Straytel Galdbrüner, Kitzinger, Kupfer, Skonal, Vagner, Gavşed, Gal Kupfer, Skonal, Vagner, Gavşed, Gal leş. Lahner, Noymar, Passar, Skling, Şiro, Uepan. Alman milli takımı ilk maçı Pariste İsviçre ile yapacaktır, Berlin; 24 — Almanya fudbol bölge şampiyona maçları nihayete ermiştir. Gal ipler Şekle 04, Fortuna, Hambur- ger Sportferayn, Hanover 96 ekipleri" dir. Alman milli takımı galip geldiği tak- dirde istirahat etmek üzere tekrar Al manyaya avdet edecek ve dömi final karşılaşmasını yapmak için 12 haziran" da Lilde bulunacaktır, ron, Di Ben Bowali, Zatelli, Bas- | Barutgücü - Demirspor tien, Deffur, Heyserer, Dö Rüi, Van Doren, Brüso, Lens, Veynant, iyan, Jor Maçı neden yarıda kaldı? dan, Kurtua, Dilerto, Acenave, Matler. Bu takımda bulunan viyanalı oyuncu lar Pobvolni ile Jordan Fransız birliğe tine geçmişlerdir. EE Beynelmilel müsabakalar Lehistan - Irlanda Varşova; 24 (A.'A.) — Geçen gün Çekoslovakya milli takımı ile berabere kalan İrlanda milli takımı Lehistana 6-1 mağlüp olmuştur. Cenubi Almanya muhteliti Roma; 24 (A. A.) — İtalya B mil Mi fudbol takımı ile karşılaşan Cenubi Almanya muhteliti 5-0 mağlâp olmuş- tur, Avrupada futbol maçları ALMANYA Münih; 24 (A, A.) —7. 1Ğ sporklü bü fudbol takımı ile Çekoslovakyanın Slavya takımı arasındaki maç 10 bin se yirci önünde yapılmış ve 3-3 berabet- Jikle neticelenmiştir. ÇEKOSLOVAKYA Prag; 24 (A. A.) — Bu hafta yapılan fudbol maçlarının neticeleri şunlardır: Sparta-Pilsen 410 Slavya-Preston Nörthend 461 ———— İMerkezi Avrupa kupası Prağ; 24 — Merkezi Avrupa Kupi- sının İlk turunda Fe. Milâno le Milâi- noda, Slavya Haşk yahud Gradyaniski ile Zagrebde zidenice, Ferensvaroş ile Peştede, Kladrno, B. $, K, ile Belgrad da karşılaşacaktır. Davis kupası Roma; 24 (A. A.) — Daviş Kupası: İtalya bire karşı iki zaferle Polonyaya galiptir. İtalya şampiyonu Stefani Ade- Jesinden biri koptuğu için beşinci set- te oyunu terketmiştir.. © Bakırköy Halkevi tarafmdan tertib edilmiş olan gayrifedere klüpler ara « sındaki turnuvanm geçen hafta oyna. nan final maçında Demirspor Barut- gücüne 2.1 mağlüb vaziyetteyken o yunun yarıda bırakıldığını yazmıştık, Bugün bu mesele hakkında Barut . gücünden aşağıdaki mektubü aldık: “Saym gazetenizin 2272 No. lu ve 215.938 cumartesi günkü nüshasınm Sokizinei spor sayfasmın 3 üncü stü - nunda (Demirspor galib) başlıkir ya- g bütün Güçlüleri hayrette bırakmış. tır. Bakırköy halkevinin tertib ettiği ku pa turnuvasının finaline kalmış olan Demirsporlular tarafından yazılmaya. da Barutgücünün beraberlik golü dev- re sonunda değil, bir dakika sonra ia- de etmek suretile vaki olmuştur, Bi- rinci devre bu suretle 1.1 bitmiştir. İkinci devrede 15 inci dakikada De, mirspor ikinci gölünü ofsayttan yap- miş, hakem hernedense bu ofsaydı gol addederek Barutgilçlülerin birinci dev« rede olduğu gibi ikinci devrede de he- men golü iade etmeleri için adetâ tek kale vaziyetindeyken sahada hiçbir #uretle vazifedar olmıyan Jâalettayin bir seyirciden farkı olmıyan bir bay, tarafından oDemirsporlulara âdetâ kaptanlarıymış gibi direktifler ver . miştir. Müsabakanm bitmesine 38 dakika kala Barutgüçlüler hâkim bir oyun oy. narlarken yan hakeminin elinden bay» rağı da almış bu vaziyeli hakem de bir vesile addederek maçı tatil etmiş- tir ve saha komiseri olan halkevi me- muruna da bir şey söylemeden oyun. cuların ve halkm arasmda bu maçı ye. nden Taksim, Fener veya Şeref stad- larmdan birinde fahri hakemlik etmek Suretiyle tekrar edeceğini söylemiş ve sahadan çıkmıştır. Keyfiyet olduğu gibi halkevi başka- nma sahada arzedilmiş ve her iki ta- raf oyuncularına halkın içinde halke. vi başkanı (hakem hata elti, başka bir zaman bu maçi yaptırırız) dediler, Vaziyet bu tarzda cereyan etmiştir. Böyle bir müddet içinde on gol de atılır ve on gol de yenilirken bir tara. fı galib göstermek çok haksızlık ve beynelmilel futbol kaidelerine aykırı bir hareket olur. Gücümüz, gelişigüzel teşekkül etmiş kaidelere uygun ve kaideleri kendisi- ne program ittihaz etmiş bir birlik « tir. Beasen bundan bir ay evvel Fes nerli Yaşarla da takviye edildiği hal, de ayni takım 5.1 gibi büyük bir fark la gücümüz tarafından yenilmiştir, . N