24 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

24 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Yarım milyon Japon Çinde taarruza geçti — Yazısı 4üncü sayfada — HABER 2a $ Kuruş - Telefon: 23872 — Sene: 7x Sayr: 2275 MAYIS 1938 SALI — arman İlân işleri “Tel: 20335 — Küçük Ayasofya ve Kumkapıd (15inci Cumhuriyet Bütçesinin ana hatları | Bütçe müzakerelerine başlayan Mecliste mühim izahat verdi Maliye Vekili Fuad Ağralı | | İ Meclisin dünkü müzakerelerine dair tafsilât 10 uncu sayfamızdadır. Almanyanın bir tebliği: Çek askerleri hududa üçüncü defa olarak tecavüz ettiler Fransa, silâh altına çağırılan ihtiyatiarın terhisini Prağa tavsiye etti Berlin, 24 (A. A.) — Alman istihbe- rat bürosu bildiriyor; “Pazartesi sabahı Lanz'in gimalinde kâin Ulrihsburg ve Hohenfurth kass. balarmân Çek askerleri iki hudut köp- Tüslne baştanbaşa gaza bulanmış 8a- manler yaymızlardır. Bu köprülerden herbirinin yarısı Almanyaya ait oldu- ğu için Çek askerleri bu suretle Ak man arazisine girmiş bulunmaktaydı. lar. Alman hudut muhafızlarınm hâdi- se mahalline koşmaları üzerine Çek askerleri kaşmışlardır. Çek askerleri Üçüncü defa olarak Alman hududuna tecavüz etmektedir- ler.,, Çeklerin tekzibi Prag, 24 (A. A.) — Çek askerleri. nin Alman Çekoslovak hüdudü üzerin- ap” Devamı 8 incide Cenevrede verilen karar Hatayda seçim ko- misyonuna bildirildi Atatürkün sıhhatine dair çıka- rlan menfur şayialar üzerine Hataylılardan bir heyet Mersine gelmek Ankara, 28 (A.A) — Atatürkün sıhhati hakkında çıkarılan menfur Sayialardan müteessir olan Halay halkı namına bir keyet Halk Partisi İ istedi ğini ve bu hissiyata büyük Önderin çok mütehassis olduklarını kendileri- ne tebliğ ettirmiştir. Cenevrede kabul edilen Başkanı Abdülgani Ağanm riyaseti | tezimiz altımda Mersin'e giderek Büyük Şefi. | Mize hislerini ve tazimlerin! arzetmek Arzasınu izhar etmişlerdir. Hükümet, intihabatm devam ettiği Ankara, 23 (A. A.) — Melüm oldu- Zu üzere (Hatay) da yapılan menfi propagandalar ve tazyikler neticesi 0. i Jarak küçük bir miktar Türk, Arab, w esunda vazifeleri başmdan ayrıl: İ Yymeni, Rum Ortodoks, Kürd comaat- Mamaları daha rauvafık olacağım: ve | heri barleinde kalan kilçük akalliyet. Zifaret arzularını saik —.. Bir hafta kadar sürecek çok meraklı bir roman “mua Yarın neşrine başlıyoruz | yitik ölen sebebin i leri bir araya toplanılarak bir mebus tatilrklin yüce huzuruna arzedildi- Dap” Devamı 8 incide Langa, 50 İ| | Zekirlenmekten kurtulanlaydan ; Kürkçiyon Mersinde | | gezintileri | Mersin, 28 (A.A) — Şehrimizin aziz misafiri büyük Şefimiz Atatürk dün de akşama kadar köşklerinde meşgul olmuş- lar, akşam üstü saat 17,30 da maiyetle- rindeki zevatla birlikte motörle bir de niz gezintisi yapmıslardır. Diler bir t0o- törde vali belediye reisi ve tümkömutan bulunuyo:du. Hava güzel deniz çok sa- kindi. Sahillerde ve bilhassa şehir plâ- jında toplanan ve teşriflerini sabırsızlık- la bekliyen binlerce halk tarafından ha- 5 MAR Devamı 8 incide General Mariç Bugün Izmirde top atışlarında bulundu İzmir, 24 (Hususi) — Dün şehrimi- ze gelen Yugoslav Harbiye ve Bahri ye Nazırı General Mariç geliri gezmiş, şerefine wali tarafmilan bir akşam #i- yaleti verilmiştir. Misnlir ve Milli Müdafaa Vekili Ge neral Kâzım Özalp ve General Asm Gündüz Ege Palasta ikamet etmekte DEF Devamı 3 üncüde Kudüste kanlı hâdiseler Bir yahudi öldü, on sekiz kişi yaralandı Kudüs, 24 (A.A.) — Bu sabah Ku- düste ateşli silâhlar bombalar Ve taş- larla yapılan sekiz arbede esnasında bir kişi ölmüş ve on sekiz kişi yarâ- lanmıştır. Ölen yahudidir. Yaralanan- ların on ikisi Arap, beşi yahudi, biri de Gir Rüs rahibesidir. Şam kapısında yarım mil mesafede ve valinin dairesi yâkınmda vukua gelmiş olan bu hâdiseler, bir kaç haftadanbe- ri Kudüs dahilinde vukua gelen ilk bö- diselerdir. kişi sütten zehirlendi Şehrin koca bir Zehirlenenleri taksiler Dün, Lângadan Küçükayasolyaya ka- dar uzanan koca bir semtte, şehirde ne kadar sıhhi imdat otomobili varsa vazife almak mecburiyetinde kalmışlar ve bu civar halkını büyük bir endişeye düşür- müşlerdir. 'Hüdise, bu civarda süt satan Antalya- M İbrahim oğlu Cemilin süt verdiği ev- lerde vukun gelmiş; elliden fazla vatar- Bir kunduracı karısını semti paniğe uğradı hastahanelere nakletmek için sıhhi imdat oto- mobilleri kâfi gelmedi ve tutuldu Hâdisenin müsebbiplerini tayin için ehemmiyetle tahkikat yapılıyor; sütçü ve mandıra sahibi yakalandı daşın zehirlenmesini rmucip olmuştur. Küçükpazardaki toptancı Petrodan süt alan Cemil, hergün olduğu gibi dün de Lângadan Küçükayasofyaya kadar uza- nan sahada müşterilerine (sütlerini da- ğıttıktan sonra, Lânga karakol caddesi 29 numaradaki evine dönmüştür. Ap” Devami 8 incide evin penceresinden sokağa attı! Komşu evin taraçasına düşen kadıncağız hastaneye kaldırıldı Dün akşam üstü Kurüçeşmede feci olduğu kadar da garip olan bir hâldise yekubulmuştar, Alay emini sokak 20 numarada © turan kunduracı Nazım Karabulut, ka- rsı 25 yaşındaki Zeyneple henüz bi- İinmiyen bir meseleden dolayı kavga etmiş ve kızınca karısını bir bohça gi- bi yakalryarak evin üçüncü kat pence- | resiaden dışarı fırlatmıştır. Zeynep Karabulut bü sukutta muci- zevi bir tesadüfle komşunun taraçası- na rastlamış ve baygın bir halde öra- ya serilmiştir. Komşulse havadan ge Jen bir kadının ağır yaralı olarak ta raçada yattığını görünce polise haber vermişler ve kadmcağı z iardedı sihhi otomobiliyle Beyoğlu hastahanesine kaldırılmıştır. Nazım Karabulut yakalanmıştır, Meksikada âsiler Ellerindeki madenler hükümetçe alınmış olan Petrol kumpanyaları- nın emrinde mi çalışıyorlar ? Asiler, beyannamelerinde ma- denlerin kumpanyalara iadesini istiyorlar San Luis - de - Potosi, 23 :(A.AJ) — General Jose Beltranın kumandasındaki federal hükümet kuvvetleri generel Se- dillonun Las Palomasdaki çiftliğini işgal etmişlerdir. Çiftlikte kimse bulunmamak- ta idi. San Luis * de - Potosi'de bulunan rei- sicumhur Kardefias doğumunun 42 inci İşgal edilen çiftlikte bulunan bir be yannamede reisicumhur, Sedillo tarafm- dani komünist olmakla itham edilmekte ve saten alınan petrol kumpanyalarının iddesi islenmeklediy. (Hatırlarda olduğu üezre petrol kumpanyalarınn bir isyan hazırladıklarına dair birkaç gün evvel bir rivayet çıkmıştı.) Salâhiyettar mahafilde Sedillo taraftarlarının 3000 kişiden fazla olmadığı söylenmektedir, Zanneğildiğine göre general Sedillo, Husteca dağlarında bulunmaktadır. Asiler kazanıyorlar mı ? Vasington, 23 (A.A.Y — Nevyork Tays AF” Devamı $ incide