24 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

24 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Müjde Müjde Müjde Müjde en mi ve En Leziz YENi HAYAT KARAMEL ASI nın her parçası üzerinde YENİ HAYAT kelimesi yazılıdır, alırken buna dikkat et- melerini sayın ve aziz müşterilerimizden e- hemmiyetle rica ederiz. Ayni zamanda YENİ HAYAT fabrikası- nın ekstra iki kavrulmuş ve sakızlı (o fındık- hı lokumları şehrimizin en kibar gazino ve kıraathanelerinde açık ve ambalâjlı ola - rak kullanılmaktadır. Sağ tarafta görülen resim müşterilerimi » zin mal tedariki için gösterdiği alâka ve ehemmiyetin bir timsalidir. Büyük siparişler için Telefon: 40058 Fabrika adresi: Abdülvahit Turan Kara -K melâ Fabrikası. Topçular Caddesi No. 92 Galata. Müjde BÜTÜN AĞRILARIN PANZEHİRİDİR. Beyhude ıstırap çekmeyiniz.. Bir tek kaşe GRiPiN En muannid baş ve diş ağ- rılarını süratle izaleye kâ- fidir. Romatizma evcaı, $si- nir, mafsal ve adale ıstırab- ları Gripinle tedavi edilir, Nezle, grip ve bronşite karşı en müessir ilâç GRİPİN'dir İcabında günde 3 kaşe almabilir. İsmine dikkat, taklitlerinden sakınınız ve Gripin yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. noonooooodogagdandooonondDoDo0Do0o00aD0o Cildinizin tahriş edilmemesi- ni isterseniz? Dünyanın her tarafmda kullanılan, ve cildi tıraştan sonra pamuk gibi DOKTOR Necaettin Atasagun Her gün sabahları sekiz buçuğa akşamları 17 den 20 ye kadar Lâle fını temin edebilecekti. Sonra, onu kurtarınca, - elinde bü- yük inskânlar olacağı için - onu öyle yükseltecek, onu öyle büyük mevkile- re - en büyük mevkie - çikaracaktı ki, onun kalbinden nihayet bu küçük d'Et- yolun hayalini söküp atabilecekt,, E- sasen, âşkr o kadar büyüktü ki, d'As- sas'ın bü aşkı mukabelesiz bırakmasına imkân yoktu. Şiuridilik, her ne 'bahisma olursa ol- sun mahpusu haberdar etmek: ona sü- kün ve emniyet vermek, çok kudretli bir şahsın onu himaye ettiğini ve onun bütün ıstırap ve sevinçlerine iştirak €- den bir kalb bulunduğunu söylemek lâzımdı. Bunu nasıl yapmalıydı? Bunu henüz bilmiyordu, fakat avuç dolusu para sar- İetmek, hattâ kendisini feda etmek ba- hasına dahi olsa buna bir çâre bulacak- tı. Genç kadm işte bunları düşünürken, ayni zamanda büyük bir dikkatle d'As- sasm portresini tamamlâmıpğa çalışı « yordu. Bu işle o kadar meşgul, bu işe o kadar dalmuş idi ki, bir kaç adım geri- sinde, hizmetçinin sesini duyunca şid- detle ürperdi, Hizmetçi şöyle diyordu: — Madam lütfen beni affetsin. Kapı” yı bir kaç defa vurdum., Madam cevap yvermiyordu.. Endişe etmeğe başlamış - tım . Jülyet, hizmetçi kızım, bulunduğu yerde göremiyeceği resmine devam ede- rek: — Çok dalgındım da. . Diye cevap verdi ve sordu: — Bir şey mi var kizım?, — Madam, bir adam.. Basit kılıklı bir adam. Madamın kendisini teormadığını iddia ederek ismini söylemek istemedi. Fakat madamı muhakkak görmesi 1ğ- rm geldiğ öyle büyük bir israrla söyledi ki.. POKER Tıraş bıçaklarmı kullanmız. yumuşatan MARKIZ DÖ POMPADUR — Basit bir adam mı? Her hakle iş fi lân istiyecek, Nikcl.. Benim vaktim yok. Siz kendiniz meşgul olup ne istediğini anlayın.. — Peki modam!., Jülyet hizmetçi kızla fazla meşgul olmadan, tekrar işine koyulmüuştu arkasında, tatlı ve mütoyazi bir ses şöy- le dedi: — Benim bu küstahlığımı lütfen affe. din, madam. Buraya gelmemi icap etti. ren mesele çok mühimdir ve sizi temin ederim ki beni dinlediğinize pişman ol- muyacaksınız, Eğer genç kadının üzerine, bu anda, bir yıldırım düşseydi, bu bir kaç kelime nin yaptığı tesiri yapamazdı. Jülyet, başı muhatabına doğru dön- müş, gözleri falteş: gibi açılmış ve parmakları asabi bir şekilde, dizlerin. deki kartonun üzerinde takallâs etmiş olduğu halde, hareketsiz kaldı. Halbuki adamda hiç de korkunç bir hal yoktu. Bu adam gayet hürmetkâr görünü. yordu ve genç kadının dizleri üzerinde- ki resmi iyice görebilecek bir şekilde, hürmetle eğilmişti. Sonra doğrulmuş ve gözleri bir an için hizmetçiye çevrilmişti. Bu gözler #essizce bir emri ihtiva ediyormuş gibi, hizmetçi derhal dışarıya çıkmıştı, Şimdi kontes, asabi bir şekilde vütün vücuduyla ürperiyordu ve çehresi, sap sarı kesilmiş, kartonu eline almış bir halde, ayakta, tıbkı cürmümeşhut has linde yakalanmış bir suçlu gibi duru - yordu. Onun evine bir değirmene girer gidi ve tam gizli bir iş yaptığı sırada gi orun evinde, ondan daha sakin görünen ve gene onun evinde, derhal yerine ge- tirilen emirler veren bu basit ve müte- vazi adam mösyö Jakın tâ kendisiydi. Mösyö Jak, Nikolun çıkıp gittiğine iyice kanaat getirdikten sonra bir kol- tuk çekti, rohat rahat oturtlu. ve artık li tayyare apartmanları İkinci daire 17 numarada hastaları kabul eder, Cumartesi günleri 14 den 20 ye ka dar hastalarını paras'z, Kurun, Ha ber okuyucularım dakupon muka- bilinde muayene eder. Telef- 24952 uuodongodonoddoD0a MARKİZ DÖ PAMPADUR bu evin kat'i hâkimiymiş gibi çok sakin ve tatlı bir sesle şöyle dedi: — Rica ederim, kendinizi toplayın, yavrum. Sizi bu kadar şaşırtan benim ziyaretimdir: Evdekilerin ber yakala. yıp, krala haber vermelerinden korku- uz.. Endişe etmeyin, çünkü ben «lerimi aldım. Ben burada, herkes için, size bir kaç kıymetli & getiren bir mücevherâtçıyı ları işte size veriyorum ve bi dışarıya çıkarken, hizmetçinize, görüşüp mücevherleri satmamı mâni olmadığı için bir kaç altın veririm. Çün- kü bü mücevherleri size satmıştım, be- nim için iyi bir iş, krala bunları gösterip söyleyebilirsiniz.. Görüyorsunuz ya, korkulacak hiç bir şey yok. Ve mösyö Jak hep ayni sakin haliyle gülümsiyerek, son derece güze) bir ge danlığı ihtiva eden bir kutuyu ce! den çıkararak bir mobilyenin Üzerir bısaktı. . Jülyet, onun sözlerini dinlerken, ya- vaş yavaş ken i topluyor: Fakat elindeki resim onu fena halde sıkıyor ve genç kadın, belli etmeden onu nasıl spklayacağını bilmiyordu. Nihâyet, bütün soğukkanlılığını el- de ederek, kartonu - resim duvar ta - rafına dönük olmak şartiyle - masanın Üzerine dik bir şekilde koydu Fakat mösyö Jak, en tabil bir tavırla sordu; — Galiba, resim yapıyordunuz, de - gil mi, yavrum: Vücudunun dehşet içinde ürperdiğini Misseden Jülyet de sakin bir sesle cevap verdi: — Ehemmiyetsiz bir şey1.. Gelişi gü- zel şekiller yapıyordum. — Çok güzel, yavrum, Fakat rica e- derim, yerinize oturup işinize devam e- din, .Çünkü sizin gibi büyük bir baya- nın, benim gibi fakir ve mütevezi bir #mücevheratçı için rahatsız olması ROMATIZMA, LUMBAGO, SİYATİK soğuk algınlığından ileri gelen şiddetli ağrıları teskin ve izale eder, elelelekekekekeğelelalakakalekeielelelekelekekekekekekala 403 | cidden garip görül Binaenaleyh, tekrar işinizle meşgul olun. . Kontes babacâ bir şefkatle söylenen bü sözlerde, kat'i bir emrin gizli oldu- ğunu anlamakta güçlük çekmediği için itaat etmek mecburiyetinde kaldı , Bunun üzerine yerine oturdu ve sak- layamadığı bir şeyi, çekinmeden açıkça göstermenin en doğru bir hareket ola- cağını hissederek kartonu ald. Bu aralik mösyö Jak ta yaklaşmış olup, bemen hemen ikmal edilen resme en küçük bir mâna dahi ilade etmeyen bir tavırla bakiyortdu. 2 Sonra, gayet nezik bir şekilde: — Müsaade eder misiniz? . Dedi ve görünüşte sakin olmakla be- raber, hâkikatte kalbi heyecan ve deh- $et içinde çarpan .Jülyetin elinden res- , uzun Uzun bu resme bakarek, âr bir tavırla başını salladı ve sonra tekrâr ona iade ederek, hep ayni akin ve tatlı tavziyle şöyle deli; — Cidden mükemmel! Hem son de- »zetmişsiniz, sizi tebrik ede- rim, sevgili yavrum; eğer kralın pott- resinde de, bu d'Assasınkinde “Olduğu gibi muvaffaktyet gösterirseniz, mâjeste her halde çok memnün olacaktir . Mösyö Jak tekrar yerine oturdu, Sa- de; gümüş bir enfiye kutusiyle oynadı, sonra, ehemmiyetli bir iş için gelmedi. emek istiyormuş gibi, bir jeste w cebine koyarak, hayretinden dona kalerı kontese sordu: ey bakayım, yavrum, işler nâ- sinle?, u derim ki mösyö, kral kolay kzlay ilânı aşk etmiyor, benim burada fena halde canım sıkılıyor ve bana vead. ettiğiniz bayat bu değildi. Görüldüğü veçhile, Jülyet, bütün ka- dınlara mahsus olan taktiği kullanıyor- du. Yani, hak kazandığını hissettiği ser- zenişlerden korktuğu için, kendisi hü- cuma geçiyordu. e . Goooononooddoddo