23 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

23 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş * Telefon: 23572 — Ingilterenin Berlindeki Sene: 7 « Sayı: 2274 teşebbüsleri 23 MAYIS 1938 Pazartesi Bugünkü sayımız 16 Sayfadır İlân işleri Tel: 20335 üzerine Xi HARP TEHLİKESİ ATLATILDI Almanya hücuma geçerse... Fransanın peşinden işe karışacağını ingiltere bildirdi Berlindeki asabi havanın değişmesine bu müdahalenin sebep olduğu sanılıyor Silâhlerim Kergün biraz örttiren İngiller enin azimkâr hareketinin, rdığı bil harpten kın Avriipayi bir yor. Resimde, İngilterede gece gündüz faaliyette bulu- nan fayeyre fabrikalarından birini görüyorsunuz. Meksikada isyan hareketi bastırılıyor Maaile isyan mütehassısı olan general azledildi Löndra, 23 o (Hususi) — Meksikada asilerin tedibine devam “edilmektedir. Hükümet kuvvetleri vaziyete hâkimir. San Luis Potosi vilâyetinin va &eperal Sedillo; etari altındaki 1500 ni ilân etmiş ve o mın reye başlamıstır. ka, Meksika cumhurreisi Generalin üzerine bizzat treni, San Luis Potosi metre üzâktari Kardenat, "asi fakat şehrinden 20 kilo- gitmiş, eri çevrilmiştir. Hayat ik bu seyahate çrkinş — Bâna yapılacak sulkastte muvaffak Facaklardır, demiştir. Bütün millet hükümetin arkası i İ ilinde ilân etmiştir. General Sedilio 45-50 yaşlarında, kısa boylu, kanlı bir adamdır. İsmi Meksika isyanlarında sıksık (geçmiştir. 1913 de, cumhurreisi Huerteye karşı yapılan is- yanda, kardeşi ile beraber, köprülerin altına dinamit o koymakla şöhret bul muştur. Kardeşleri bu ihtilâl esnasında ölmüştür. 1904 de hükümete dahil olmuş ve Kar- «denas tarafından kendisine zirgat nazır- ir. Geçen teşrinievvelde bu vazifeden iştifa eden Sedillo, hasta oldu- ğunu bahane ederek, ordudan da çekil- miştir. Bu, Meksikada isyan çıkaran general lerin baş vurduğu bir çaredir. İsyan ha- zırlâyan, generaller ele geçdikleri takdir- de, kendilerini" askeri kanunun ağır ceza- larından kurtulmak için, evvelâ istifa et- mektedirler.. Almanların biriddiası Çekler Alman arazisinde Bir köprüyü bombalamak istemişler Berlin, 23 (A, A.) — Havas ajansı muhabirinden; Dün akşam siyasi havad Da Devamı 1 ncide Atatürkün Mersin civarında Tetkikleri Mörsin, 22 (A4.A4.) — Üç günden. beri ge ize şeref vermekte olan Büyük Şefimiz Atatürk, dün akşam üstü Silifke yohoida bir otomobil gezintisi yapmışlar ve Viranşehir harabelerini gezerek tarihi tetkik. lerde bulunmuşlardır. Avdetlerinde yolda tesadüf ettik. leri köylülerle hasbihalde buluna, rak kendilerine iltifat etmişler, gi- diş ve gelişlerinde Mersin halkanın ve civar köylülerin coşkun ve can. dan tez üratile karşılanmışlardır. Çinliler Japon hatlarını yarmağa muvaffak | oldular . ağırlık l | Suçov munlakasında Japonlar tarafın. den mukasara edildiği bildirilen Çin ge nerali Li Çung Yen bir Çin Kadın gote- te muhabiri ile beraber General Mariç, Mili Müdafaa Vekili General Kâzım Özalp'le görüşürken. Hatayda Fransız zabitleri Türkleri seçime işti- rakten menediyor | eyhaniye, 21 (A. A.) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bilği nektedir. Tersine, hbarat zabitinin i büroya gitmekten tği Devami 13 incide len ısrarla söyleni. Vaziyette bir sal müdahalede buli yor, Cinayetle neticelenen bir gezinti 16 yaşında bir çocuk arkadaşını öldürdü Cinayete sebep, takibedilen bir kız yüzünden çıkan kıskançlıktır Dün Silivrikapıda, sur ? de, feci j surla iki delikanlı arasında (kıskançlık bir cinayet olmuş, on altı yaşında bir ço- | başlamış, Ahmet Sabahaddini bir kena- cuk yaşıdı olan arkadaşı tarafından öl İ dürülmüştür. Samatyada Beyazıt mahallesinde otu- ran on alti yaşında Ahmet, Tepebağında oturan arkadaşı Sabahaddinle o gezmeğe çıkmışlar, kırlarda gezerken bir genç kı- zın peşine takılmıslardır. Bu takip esna- Eski Maarif Vekili Bursa saylavı Esat YOK etti. Eski maarif vekili Bursa saylayı Esat Sayayın bu gece vefat ettiğini tees haber aldık. Merhumun cenazesi yarın saat ll d» Maçkada Narmanlı apartımanından kal. dırılarak namazi Beyazıt camiinde kılın» dıktan sonra Merkezelendideki aile kab- ristanına defnedilecek! Asilesine taziyetlerimizi bildiririz. Kır 4 Rahmetli Esat Sagay, 1874 senesinde Karaleryede doğmuş, Üsküpte mektebe başlamış ve 1888 de Kuleli askeri idadi- sini ve 1893 Harbiyeyi piyade birincisi olarak bitirmiştir. Ayni sene 5 inci ordu- ya tayin edilerek 1895-1896 senelerinde Cebelidürüz isyanı münasebetile yapılan Dap” Devamı 12 incide Ağız biraz sonra büyümüş, Ah- met biçağını çekerek O Sabahaddini kal- bi üzerinden vurmuştur. Sabahaddin derhal öl! kaçmıştır. Bugün yakalanma: r. Ahmet bekleni- Rahmetli Esa? Sağay General Mariç Bap; Yazısı 12 incide