23 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

23 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

İzmirli Kaleci Penaltıyı ve diğer bir şütü kurtarırken... Galatasaraylılar Dünkü bozuk oyunlarına rağmen 3-2 mağlüb ettiler Alsancağı İzmirin Alsancak futbolcüleri dün Taksim stadyomunda Gelatasarayla 1. kinci maçlarını yaptılar ve bir hafta evvel İzmirde alman reticenin aksi olarak 3.2 yenildiler, Tarık Özerenginin hakemliği ile yapılan bu maça İzmirliler: Hümi - Ali, Cemil - Neomi, Enver, Tiyas . Saim, Sait, Doğan, Basri, Fey- yaz. Galatasaraylılarsa Musadan mah. rum, fakat Avrupadan dönen Gündüzü aralarına alarak şu kadro ile çıktılar: Bacid . Adnan, Lütfi - Mustafa, Sü lim, Eşfak - Necdet, Sücleyman, Gün. düz, Haşim, Bülend. İzmirlilerin yaptıkları ilk hücum Eşfakta kesildi ve sarı kırmızılılar ortadan mukabele ettiler, Oyun orta. larda oynanmağa başladı. Onuncu da- kikaya kadar iki taraf da birer tehli- ke atlattılar, Bu dakikadan sonra sa- rı kırmızılılar ağır basmaya başladılar ve 14 Üncü dakikada arka arkaya üç korner kazandılarsa da netice alama. dılar. Kaçan penaltı Yirminci dakikada da Alsancak müdafiinin eline çarpan top misefir takım aleyhine bir penâltıya sebebi . yet verdi. Süleymanın ettığı gütü Hil. mi güzel bir plonjonla yakaladı, Bu- nun akabindeki sıkı bir İzmir hileumu golle neticelenmek üzereyken Lütfi yetişerek kurtardı. 23 tlneü dakikada gert bir çıkış yaptığı için hakem Gala. tasaraylı Adnant oyundan çıkardı. Bu kıymetli müdafaa oyuncusunun eksik. liği oyunun Galatasaary aleyhine dön- mesine sebeb olduysa da, uzun sürme, di, 25 inci dakikadan sonra sari kır muzılrlar tekrar rakib kaleyi sardılar, Bu arada Nevdetin, Haşimin ve Sü - leymanın müteaddid şütleri kalenin Yanından avta kaçtı. Saha ortasında Galatasaray aleyhi. ne frikik atılırken hakem devrenin bittiğini bildiren düdüğünü öttürdü. Seyircilerin “beş dakika var, sesleri üzerine oyun tekrar başladı, Hakem bu esnada mühim bir hata işliyerek frikiki tekrar ettirdi. Bu kü, çücük devrede fav! yaptığı zannedilen Salm de oyundan çıkarıldı. Nihayet Galatasaraylılar korner atarken kırk dakika oldu ve birinci devre sıfır sıfır beraberlikle bitti. Ikinci devre ve kaçan penaltı Galatasarayın başladığı bu kısmın Üçüncü dakikasında Galatasaray kale. Sine atılan karner kale önlnde bir Kargaşalık husule getirdi ve top mü- dafilerden birinin eline çarptı, penal- tı. Bu defa da Cemilin şütü kalenin bir hayli üstünden avut oldu. Alsancakın ilk golü 6 mer dakikada 20 pastan sarı kır. mızılılar sleyhine atılan frikik Saci - din hatası yüzünden ağlara takıldı. Mağlüb vaziyete düşen sarı kırmı - aılılar, tekrar hâkimiyet kurdular, Fa. kat bir türlü gol çıkaramıyorlardı, Buna da sebeb, Galatasaray muhacim. lerinin beceriksiz hareketleriyle, İz - mir kalecisi Hilminin yerinde kurta - rışlarıydı. 15 İnci dakikada Galatasaray takı. munda değişiklik yapıldı. Bülend orta. ya, Gündüz sol açığa geçirildi. Galatasarayın golü 16 ıncı dakikada Haşimin uzun bir pasını kapan Süleyman topu kısa bir ara pası ile Bülende geçirdi, O da, kö- şeyi bulan gütü ile takımınm beraber- Nik golünü attı, Bu beraberlikten son. ra oyun yine karşılıklı hücumlarla de. vam ediyor. Ortalarda düzgün, fakat #emeresiz Galatasaray O akmlarma mukabil Alsancaklılar daha canlı çalı. şıyorlar, Galatasarayın ikinci golü 22 inci dakikada geriden bir ara pa: 8i alan Gündüz topu 'biraz sürdükten sonra müdafii atlattr ve zaviyenin bir hayli kapalı olmasına rağmen topu ikinci defa Alsancak ağlarma taktı. Bunun hemen akabinde Bülend ve Haşim kaleciyle karşı karşıya kaldık- ları halde topu Hilminin kucağına bı- raktılar, Alsancağın ikinci sayısı 17 nci dakikadaki Alsancak hücu. munda Galatasaray müdafaasınm u. zaklaştıramadığı topu Doğan kalenin boş köşesinden içeri attı, bu suretle takımlar yine beraber olmuşlardı. Galatasarayın galibiyet golü Sarı kırmızılılar, muhakkak kazan- mak azmiyle tekrar ileri atıldılar ve 29 uncu dakikada Bülendi favlle dur- duran Cemil aleyhine verlien frikik. ten Eşfak güzel bir plöze ile üçüncü golü attı. Bundan sonra iki tarafın da devam ettiremedikleri Karşılıklı hâkimiyet . lerle fakat netice değişmeden oyun Ga Iatasarayın galebesile neticelendi. Nasıl oynadılar? Galib takım hiç de iyi bir oyun çi- karamadı. Sacid, yediği göllerden mes- wldür. Lâtfi ilk devrede vasat, ikin haftayında ize fena oynadı, Muavin hattmda Mustafa yok gibiydi. Pşfak da ikleci devrede tek başma kalmca muvaffak olamadı. Muhacim b durgun bir oyun oynadı. Süleyman ya- vaş, Haşim isteksizdiler. Bülend or. taya geçince daha faydalı oldu. Bu hattm en faal oyuncusu Necdetin ye. güne kusuru derinleme mefkudiyeti, Gündüzün de antrenman- siz oluşuydu. Adnan llzumsuz yere sahadan çıkarılmamış ve takım teşki- linde de Salim müdafaada, Adnan or. ta muavinde yer almış olaslardı takım a İyi iş görebilirdi, ve "Ali top peşinde iki oyuncu nazarı dikkati celbetti ki, bunlar da Basri ve Hilmiydiler. Hilmi takmmı büyük bir mağlübiyetten kurtardı. Basrinin ise her akını rakib müdafaa için bü. yük bir tehlike oluyordu, Cemil ve Ali yalnız sert hareketleriyle temayüz et- tiler. Milli kümenin sonuncusu Alsan- cak dün, bir gün evvelsine nispetle da- ha temiz oynadı. Eğer Galatasaraylı. lar düzgün bir oyun tutlurabilselerdi dünkü müsabaka misafir futbolcüle . rin büyük bir sayı farkıyla yenilme İeriyle bitebilirdi. Hakem her iki tarafı da memnun elmiyen garib kararlarla oyunun zev. kini kaçırdı. En büyük halaları, her iki takımdan da çıkardığı oyuncular ve tekrar ettirdiği frikikti, O.M.K. metine Genç takımlar arasında Dünkü milli küme maçından evvel Galatasarayiz İstanbulspor genç ta . kımları Taksim stadında hususi bir müsabaka yapmışlar ve çok hâkim oy. nıyan sarı kırmızılılar bu karşılaşma- yı sıfıra karşı iki golle kuzanmışlar. dır, Ankara bölge kupası maçları Ankara, 22 — Bölge kupası karşı- laşmalarma bügün de Ankaragücü stadında devam olundu. B, takımları arasında yapılan kar. Şılaşmalırda Gençlerbirliği . Güneşi 5.4, Ankaragücü « Demirsporu 3-2 yen di. Birinci takımlar arasındaki karşı . / laşmadaysa Gençlerbirliği, Galatasa - rayı 2.0 mağlüb etmiştir, A RE EA AE 17 ENİ Ankara'da Altı klüp Muhafız gücünü de 4&-O mağlüp etti Ankara, 22 — Şehrimizde bulunan Istanbulun #itılar muhteliti bugün $8. hir stadyomunda oldukça kalabalık hir meraklı kütlesi önünde Ankara |. kincisi Muhafızglicli ile yaptığı izin- ci karşılaşmayı da 4-0 kazandı. Muhafız: Fuad - Salih iffet . Lüt. fi, Cihad, Ahmed - Atıf, İbrahim, Ri- ga, Şahin, Naci. Altılar muhteliti: Sâim : Ruhi, Samih . Sabri, Kemal, Bahadır . Turhan, Muhteşem, Şahap, Hüseyin, Haydar. Başlıyan oyun ilk dakikalarından itibaren Muhafızm hâkimiy altma girdi. Fakat hücüm hattımı teşkil e « den oyuncular elde ettikleri gol fır. atlarını ya iyi idare edemiyerek kaçı. rıyorlar, veyahut güzel bir oyun çıka. ran muhtelit müdafaasınm müdahale- Fi ile gol yapma imkânmu bulamıyor. lardı, Devre sonlarma doğru Muhafız kâ- lesine sağdan bir hücum yapan Altı. lar muhteliti, 42 inci dakikada Niha, dım ayağıyla ilk golünü yapmaya mu- vaffak oldu. 3 dakika sonra da devre 1-0 Muhafız aleyhine bitti, İkinci devrede Muhafızm, yediği go. lü telâfi edeceği zannolunuyordu. Fa - kat, oyunun cereyan tarzı bütün bu tahminleri alt üst ettiği görüldü. Çün- kü, mubtelit, çok geçmeden tesisine muvaffak olduğu hâkim ve şüürlu bir oyunla Arkara kalesini sıkıştırmıya başladı. Uç şehir Atletizm müsabakaları Istanbul birinci, Izmirde üçüncü oldu Türk Spor-kurumu atletizm fed yonunun (19 mayıs üç şehir (atletizm karşılaşmaları) isimli müs , An si önünde yapılmıştır. Alınan neticeler şunlardır: 400 METRE 1 — Cemal (İstanbul! 2 — Galip (İstanbul) 54, — YÜKSİ ATLAMA: 1 — Polat (İstanbul) 1,80 2 — Jerfi ) 100 METRE ij 1 — Nazmi (İstanbul) 115 Davis kupası tenis maçları Zağreb, 23 (A, A.) — İngiliz ve Yugoslav ekipleri atasında yapılan Davis kupası tenis tasfiye maçınm İ- kincisinde Punsec, Shayes'e 6-4, 6-2, G.t galip gelmiştir. Yugoslavya sıfıra karşı iki zafer kazanmıştır. muhteliti 55 inci dakikada #ol açık Haydarın bir şandele vaktinde ye- yerinde bir kafa vuruşu İle topu ikinci defa olarak Muhafız ağ- larına taktı. Bu ikinci golden sonra daha ziyade bocalamaya - başlıyan Muhafızın bü vaziyetinden istifade eden muhtelit Sol açığı topu sürerek korner çizgisi. ne kadar yaklaştı. Karşısma çikan müdafileri de atlatarak 3 üncü ve ay. ni suretle yaptığı muvaffakıyetli ik ci bir hreketle dördüncü golü de yap- maya muvaffak oldu, Maçın bundan sonraki oyun üzerin. de bir değişiklik olmadığından altılar muhteliti 4.0 galib olarak sahadan çe- kildi, Müessif bir hâdise Ankara, (Telefonla) — Bugün kü Muhafızgücü . Altılar karışğı ma- çınm ikinci devresinde müessif bir hâ- dise oldu. Oyun esnasında çizgiden çıkan to. pu işaret etmediği iddlasiyle oyuncu. lardan biriyle hakem Nihad arasında bir kavga çıktı ve bu kavgada gözü- ne yumruk yiyen Nihad ağır yaralı o- larak nümune hastanesine kaldırıldı. Hâdiseye sebebiyet veren oyuncu da cürmümeşhud muhakemesine verile , rek tevkif edildi. Bu vakanın halk a. rasmda da akisleri görüldü, stadın muhtelif yerlerinden ufaktefek kavga ve mlnakaşalar oldu. arasında Ankara ikinci, 2 — Necati (Ankara) 11,6 1500 METR 1 — Recep ( 2 — Galip (A: SIRIKLA YÜK 1 — Haydar (İstas #w a (İzmir) 3,— 100X4 BAYRAK: 1 — İstanbul takımı 45,5 2 — Ankara takımı 466 110 METRE MANİALI: 1 — Faik (Ankara) 156 2 — Yavru (Istanbul) 17,6 JZUN ATLAMA: 1 — Süreyya (İzmir) 647 2 — Vedat (İzmir) 632 800 METRE: 1 — Recep (İstanbul) 1596 2 — Galip (Ankara) 2.— GÜLLE ATMA: 1 — Irfan (Ankara) 13,43 2 — Cihat (Ankara) 11,07 Dap Devamı 15 Oncüde