24 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesiri ilân vasıtasıdır 4 defam 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Bene 20 — No, 7040 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 24 Mayıs 1938 Bugün sahife Telefon: R0565 ((Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdareji Dün Mecliste bir çok | Atatürk dün Mersinde bütçeler kabul edildi Maliye Vekili yeni yıl bütçesini ve varidat membalarındaki inkişafı anlattı 57 milyon küsur bin liralık fevkalâde tahsisat lâyihası da ruznameye alındı. Bu paradan 16 milyon küsur bin lirası Milli Müdafaa ihtiyaçlarına karşılıktır Maliye Vekili gayrimübadiller hakkında hazırlanan lâyihanın Meclis kapan- madan verileceğini söyledi. Mebuslar birçok temennilerde bulundular. Ankarâ 23 (Te lefon) — Büyük Millet Meclisi bü- gün saatliide B Abdülhalik Rendanın reisli- ğinde toplanmış ve 1938 mali yılı bütçesinin müza- keresine başla- mıştır. Celsenin açılı şın müteakip 1937 yılı muvaze- nei umumiyesine dahil bulunan ba- gı 'dâlrölerin bütçelerinde değişiklik- ler yapılması hakkındaki kanunun müzakeresi yapılmıştır: Bu kanunun hükümlerine göre, ba- zi daireler elerinde 801,854 liralık münakale B. Halil Menteş ilmakta ve yine bazı | a Maliye Vekili B. Fund Ağralı B. Fanl Ahmed bütçelerin muhtelif tertiblerinden in- İ dirilen 91,996 lira da yeniden açılan İ bazı fasıllara fevkalâde tahsisat ola- | rak konulmaktadır. Yine bu kanun ile, müvazenel umu- miyeye dahil bazı daireler bütçeleri- İstanbul elektrik şirketi tamamen hü kümete geçti Mukavele dün Ankarada imzalandı, devir muamelesi Temmuz iptidasın Elektrik şirketi namına Hanri Sipesyal diyor arzularını tahakkuk a kadar bitirilecek mukaveleyi imzaliyan B. ki: “B, Ali Çetinkaya ettirmesini bilen bir zattır. Kendisini samimiyetle tebrik ederim,, Ankara 23 (A.A.) — Bugün öğleden sonra Nafia Vekâleti salonunda Nafla Vekili Ali Çetinkaya ile İstanbul elek- | trik şirketi murahhası B. Hanri Spes- yal arasında satınalma mukavelena- mesi merasimle imza edilmiş bulunu- yor. Bu imzadan itibaren temmuz ipti- | dasma kadar devrolunmak üzere İs- tanbul elektriği hükümet idaresine geçmiş demektir. Çetinkaya ile şirket murahbası ara- sindâ İmza salonunda dostane hitabe- ler yapılmış ve fotoğraflar alınmıştır, (Devami 4 üncü sahifede) Çekoslovakya vaziyeti endişe uyandırmakta devam İngiltere, Almanların ediyor bulundukları yerlere müşahid göndermeği teklif etmeği düşünüyor Henlein'in bu hafta | çinde Çekoslovakya Başvekilile görüşeceği haber veriliyor Londra 23 — Çekoslovak meselesi- nin uyandırdığı endişeler devam edi- yor. Belediye ve nahiye seçiminin hâ- disesiz bitmesi memnuniyetle karşılan- makla beraber vaziyet elân gergin sa- yılıyor, | Londra muhabirinin bildirdiğine göre | Hitlerin von Ribbentrop, Göring, gene- ral Keitel, Henlein, Raeder, von Braut- şih'i Berhtesgaden'e davet etmiş oldu- ğu hakkındaki haber Londrada endişe ile karşılanmıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) * tedir, Meclis suvarilerimizin muvaffakiyetini takdirle alkışladı ; nin bir kısım tertiblerine 4,291,700 H- ra münzam tahsisat ve 3,023,800 lira i da fevkalâde tahsisat olarak verilmek- Kanunun heyeti umumiyesi üzerin- İ de söz alan Zeki Özdamar -Eskişehir- bir çok iyi işler için verilmesi istenen munzam tahsisat arasında Balıklı has tanesi için de 85,000 lira verilmiş ol- masından dolayı hükümete teşekkür etmiştir. Kanunun maddeleri okunarak ka- bul edildikten sonra rels Abdülhalik Renda, 1938 müvazenel umumiye ka- nununun müzakeresine geçildiğini bildirmiş ve: Söz Maliye Vekili B, Fuat Ağra- Imındır. demiştir. Maliye Vekilinin beyanati Bunun üzerine kürsüye gelen, Maliye Vekili B, Fuat Ağralı, B. M. Meclisinin (Devamı 8 inci sahifede) Bir kayıp Eski Maarif Vekili Esad Sagay vefat etti Eski Maarif Vekili, Büyük Mil- Jet Meclisi hesap encümeni orelsi ve Bursa saylar vı Esad Sagay pazartesi gece si hayata gözle- rini kapamıştır. Merhum çok faziletli, iyi tah- sil görmüş, çok okumuş, o çalış- kan ve kâmil bir insandı. Ölümü Esad Sagay kültür #lemi için bir kayıptır. Cenazesi bugün saat on birde Maçkada Narmamlı aparlımır nından kaldırılarak cenaze namazi Beyazıd camiinde kılındıktan sonr& Merkezefendideki şile makberesine defnedilecektir. Merhumun &ilesi er- kânına taziyelerimizi sunarız, (Esad Sagayın hayatı hakkında malüma$ İnel sahifemizdedir.) Mbüllkmtile nr: a Boğaziçine sırtımızı dönmiyelim ! Belediye tarafından hazırlanıp da- hiliyeye gönderilen beş senelik ve on yedi buçuk milyon bütçeli programı dikkatle okuyanlar, şehrin Beyoğlu ve İstanbul kısımlarının büyük yol larla Marmaraya ve Halice bağlan- dağını görürler. Fakat bütün bu üm- randan Boğaziçinin nasibi ancak şu dur: Barbarosun türbesi etrafı istim- lâk edilerek açılacakmış. Bu meydan- la şehir merkezlerinin nasıl bağlana- cağına dair de henüz sarahat yok... İstanbulun denizleri yalnız Mar- mara ve Haliç değildir. . Boğaziçine küskünmiyiz?. Ona arkamız dönmüş gbi vaziyet almıyakm / | moto rle bir gezinti yaptı Büyün Önderin sıhhati hakkında çıkarılan menfur işaelerden Hatay halkı çok müteessir Hataylıların bu hisleri Atatürke arzedildi. Büyük Şef, bu hissiyattan çok mütehassis oldular kıtayı Mersin 23 (A.A.) — Şehrimizin aziz | misafiri Büyük Şefimiz Atatürk dün | de akşama kadar köşklerinde meşgul olmuşlar, akşam üstü saat 17,30 da maiyetlerindeki zevatla birlikte mo- İ törle bir deniz gezintisi yapmışlar» dır. Diğer bir motörde Vali, Belediye reisi ve tüm komutan bulunuyordu. Hava güzel deniz çok sakindi. Sahil- lerde ve bilhassa Sehir plâjında toplanan ve teşriflerini sabırsızlıkla bekliyen binlerce halk tarafından ha- raretle alkışlanan Ulu Önderimiz ken- dilerini selâmlamak suretile iltifata | mma ma — Şarkılar çok hoş amma hepsi yeni şeyler! teitiş ediyorlar bulunmuşlardır. Bu gezinti saat 20,309 kadar devam etmiştir. Akşam yeme ğini köşklerinde yemişler Vali ile Be- lediye reisin! ve tüm kumandanın sofralarında alıkoymuşlardır. Ankara 23 (A.A.) — Atatürkün sıh- hati hakkında çıkarılan menfur işaa- lardan müteessir olan Hatay halkı na- muna bir heyet Halk Partisi Başkanı Abdülgani Ağanm riyaseti altında Mersine giderek Büyük Şefimize his- Terini ve tazimlerini arzetmek arzu. sunu izhar etmişlerdir. (Devamı 4 üncü sahifede) Ben şöyle, büyükannemin gençliğinde söylenen bir kaç şarkı arıyorum matmazel!.. — Bizde yok bayım!,. Bir defa İstanbul radyosuna bakınızlı,