26 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

26 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

; AYM, N Ney ç vi v AN Ng VAY Fala bakmak için kırlarda papatya Uzak akraba — Kardeşiniz sefalet içinde, Halbu. ki maşallah sizin haliniz vaktiniz ye. rinde; neden yardım etmiyorsunuz? — Kardeşim ama çok uzaktan... Ben silenin birinci çocuğuyum, o on bi . rinci! Sonra ? Geç vakit zilmirna eve dönmüştü Karısı tarafmdan pek fena karşıla nınca, dili dolaşarak, onu teskine ça - aştı: — Kırma karıtığım. Geçerken bir arkadaş bir kadehçik ikram etti. Ha- tarmı kıramadım. — Bir kâdehle mi bu kadar sarhoş oldun? Sonra ne oldu? — Sonrasını hatırlıyamıyorum! Erkek — Av hatıralarını saklama. Mn pek severim, Bülhassa boynuzlar İnsana uğur getirir, Karısı —0 halde sokağa çıkınca Remen bir tayyare bileti a Gaf — Kız, ne diye ağlıyorsun? — Nasil ağlamam. Bağam bana ayvan,, dedi. > A, yavrum, zarar yok, o senin büyüğündün! Miras ümldi Zengin erkek — Sizin aşkınızdan Ü, Zle üzüle elli kiloya kadar düştüm. Günde bir kilo kaybediyorum. adm — Ah, evlendikten sonra be. v2 böyle eni gün daha seveceğinize İ, ansam"derha! evlenirdim. — Höydi uyuma, oyun rası senin! a zi Tk Mya İİ. yy VAN VD sl? 7 gişe VİN al, par bulamıyan iki &şik ve bir zavallı! j Samuel — Çocuklarım, bu gin bay» ram olduğu için size gilzel bir yemek sönru kitabın içindeki bütün yemekle ri birer birer okuyacaksınız. Sana da, Abraham, iştihan fazla olduğu için, kitabı iki kere okumana müsaade ve. Tiyorum. Bir iskoçya fıkrası Harb esnasında cephedeyken bir İs. koçyalı gün karısından şöyle bir mektup aldı: “Kocacığım, tarlayı sürdürüp pata. teş ekmek için hizmetime ili rençber alacağım. Ne dersin?,, Karısına şu cevabı verdi: “Tarlayı sürdürme. Malüm ya ti- jek meselesi?,, Sanzür bütün mektupları açtığı için kadım tarlasına günün birinde beş sltı asker gelip toprağm altını üstü- ne getirdiler, Kadn kocasına kaber verdi: “Neden bilmem, tarlamıza askerler geldi, toprağı kazdılar.,, Şu cevabı aldı: “Karıcığım, Artık patatesleri eke - bilirsin, Mademki tarla sürülmüş. a B NI Ni — Ti, çabuk ol! Bu külüstür & rabanın bizi geçmesine nasıl razı 0. Twyorsun? ilânı aşk Kıs ben seni göreli Bütün diinya karardı! Bu enginde sensizim! Ben değil miyim dengin? Gönlünde yok mu izim? Vurgunum gözlerine, Yanarak bekliyorum! O yalan sözlerine, Kanarak bekliyorum! Geçenler gelse geri, Atardım elemleri, O pek güzel demleri Anarak bekliyorum! Gecem gündüzümsün sen, En tath sözülmeün sen, İster sev, ister sevme, Şu iki görümsün sen! Gel benim canıma gir, Bak oradan ne ses gelir, | Serin gölgeliklerde, Göğsümdür sana sedir! Şakacr | zara WAR EMELE EEE BEER. Nişancı Bir hafta siren bir sefahatten dö. nlişüinde karısının, evine gelen hırsızı , tabancayla vurup yaraladığını işitince şaşırıp kaldı: — Ayol gen bu işi nasil becerebil din? Nişancılığın da varmış demek se. | nin? Yaralı ne oldu? — Öteki adam omuzlayıp götürdü. — Huuiği öleki adam? Falında evleriyorum, Müstakbel kooamın ne yaptığını bil bakayım? — Onu bilemiydoek ne var: budala, lık! Biri iyi — Benim tabancayla nişan aldığım adam... Garson, masada karşılıklı oturan i- ki müşteriye ne yemek istediklerini sordu. Biri cevab verdi: — Bana bir biftek yap, ama sinir. $iz tarafından olsun. Garson öteki müşteriye döndü: — Siz ne emrettiniz? — Bans da biftek... Garson mutfağa seslendi: — Iki biftek yap. Birisi sinirsiz ol- sun! Şimdi duymuyorsam da o sıcak mefesini, Bari uzaktan olsun işileyim sesini! Böyle teskin edeyim gönlümün hevesini, Bari uzaktan olsun işileyim sesini! Baktım ki hiç gelmiyor bu ayrılığın sonu, ” Dedim: nasl arasım, ben nasıl bulsam onu, Ve işte bugün açtım nihayet telefonu Bari usaktan olsun işiteyim sesini! — Kocanla gene barıştın demek — Evet, Kabahat onda ama insan affetmesini bilmeli; sonmao çok Şişman. — Sen pedallar, çevirirsin, bon frew yaparım. Mazeret ml? — Azizim, haystta yapâayslnızdım. Ben kendi kendimi yetiştirdim. — Bunu bir mazeret olarak mi söy. Tüyorsun? Vapurda Biletçi — Bu dünkü bilet, geçmez! Yoleu — Olabilir, Muhakkak dün de size bugünkü bileti vermişimdir! Mantıki Patron (yeni kasadara) — Sizden evvelki kasadarın zimmetine geçirdiği parayı hangi hesaba yazdınız? Kasadar — “Seyahat masrafları, hesabma efendim! — Şap bayan? Sevgiliye telefon ŞAKACI M—— dalgmlık bu... | — Ona “Bayan Diyojen,, diyoruz Olur şey değlli | — Şu bizim Ahmet kazandığı para. yı ne yapıyor bilmem. Salı günü para. si yoktu, dün yoktu, bugün gene yok. — Senden borç mu istedi? — Hayır, Ben ondan istiyecektim! Geveze kadın Kadm hastaydı, doktora gidecekti. O akşam kocası işinden dönünce sor- du: — Doktora gittin mi? Ne dedi? — Gittim. Dilime baktı ve kuvvet Vâct verdi. — Diline baktı ve kuvvet ilâcı ver» di ba? Ayol senin dilinin kuvvete ih. Erkek — Ne düşünüyorsun sevgi. Tim? İ isiiği Kadın — Hiç, Erkek — Beni mi düşünüyorsun? Kadın — Evet! Bir iğne Kavga etmişti. Hararetle arkadaşı, Ba anlatıyordu: — Hiddetle üzerime yürüdü. Daki « kalarca dik dik yüzilme baktıktan sonra “budala!” deği. — Allah, Allah! Neden o kadar u- zun düşünmüş acaba? Ta'lli koca Yeni evlenmişti, Yolda ona raslıyan bir arkadaşı sordu: — Nasıl, karmdan memnun musun? — Fevkalâde! Bu zamanda bulunur gibi değil. Düşün bir kere azizim, ka. dıncağız çamaşır yıkamakta bile bana — Neden? —O da Divolen gibi bir crkek arıyor ve bulamıyor! *